Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Yeni motor ve deneyimsizlik

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    25 Aralık 2016
    Herkese merhaba,
    Uzun zamandır motorumu yenilemek istiyordum ve sonunda bunu başardım. 100cc scooterdan 250 nk ya geçiş yapmış bulunmaktayım.
    Fakat ne araba kullandım ne debriyajlı motor. o yüzden bu sabah eğitime gittim ama kullandığım motora göre güçlü geldi benimki. O an Sormak istediğim bir kaç soruyu da unuttum. şuan aklıma takılanlara yardımcı olursanız çok sevinirim.

    Gaz vermeyi kestikten sonra motor kendini frenliyor. sabah kullandığımda öyle bir şey yoktu ya da izlediğim motovlogcular iki elini bırakıyor hatta. Her motor yapar mı benimki mi çok sert yapıyor?

    2. 3. 4. gibi viteslerde durmak istediğimizde debriyaj fren şeklinde mi yapmamız gerekiyor?

    Birde sol ayakta öyle burunu yukarıya kaldırma gibi bir özellik yok o yüzden bu konuda zorlanıyorum. Bu sorunu yaşayan oldu mu?

    Alışmam için nasıl bir yol tavsiye edersiniz?

    seneler seneler önce ehliyetide 125lik mi 150lik mi bir motorda aldım. Fakat gelin görün ki 2. vitese atıp tüm sınavı 2. viteste tamamladım şimdiden cevaplarınız için çok teşekkür ederim
    Sagopa K bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Atla deve değil bu kadar insan sürebiliyorsa sende sürersin :D zaten 10-15 gün sonra bu yazdıklarını okuyup kendine güleceksin..sürmeye devam et reflekslerin geliştikçe herşey normal gelecek..

  3. #3

    Üyelik
    17 Eylül 2020
    Motosikleti
    domicik 400 ug
    tam güçlü olacağı devirde yani 6-7k gibi kısımda tabi bu değişebilir ani gazı bırakırsan motorun en hassas olduğu nokta. gazı açarsan uçar. bırakırsan ani fren görür. (tam emin değilim ama acemiyken ben de bunu yaşıyordum. şu an refleks halini aldı farkında değilim bunu neden yaşamadığımın sadece mantıken böyledir. tek emin olduğum devir ile alakalı.)

    hızın 10-20 civarı değilse debriyaja gerek yok. debriyaj çok yavaş hızlarda motor stop etmesin diye veya duracakken kullanılır. yani durmaya çok yakınken. yüksek hızda debriyajlık bir durumun yok.

    3. sorudaki burun olayını anlayamadım şahsen.
    neyse yine de işin uzmanları yazsa daha iyi olur

  4. #4

    Üyelik
    06 Ağustos 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT25 2016
    tek silindir olduğu için motor freni fazladır. ama genel olarak motosikletlerde otomobile göre motor freni bir hayli fazla. viteste gazı bırakayım aksın gitsin olmuyor.

  5. #5

    Üyelik
    25 Aralık 2016
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Atla deve değil bu kadar insan sürebiliyorsa sende sürersin :D zaten 10-15 gün sonra bu yazdıklarını okuyup kendine güleceksin..sürmeye devam et reflekslerin geliştikçe herşey normal gelecek..

    Cuma ya da cumartesi akşam saatlerini bekliyorum biraz yollar boşalsın sürerim 2-3 saat :D
    inşallah 10-15 gün sonra dediğin gibi gülerim bu yazdıklarıma :D


    Alıntı natijax adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tam güçlü olacağı devirde yani 6-7k gibi kısımda tabi bu değişebilir ani gazı bırakırsan motorun en hassas olduğu nokta. gazı açarsan uçar. bırakırsan ani fren görür. (tam emin değilim ama acemiyken ben de bunu yaşıyordum. şu an refleks halini aldı farkında değilim bunu neden yaşamadığımın sadece mantıken böyledir. tek emin olduğum devir ile alakalı.)

    hızın 10-20 civarı değilse debriyaja gerek yok. debriyaj çok yavaş hızlarda motor stop etmesin diye veya duracakken kullanılır. yani durmaya çok yakınken. yüksek hızda debriyajlık bir durumun yok.

    3. sorudaki burun olayını anlayamadım şahsen.
    neyse yine de işin uzmanları yazsa daha iyi olur
    Demek istediğini anladım teşekkür ederim. Son soruyu biraz ben açık yazamamışım. sol ayağımı düzgün kullanamıyorum yukarı kaldıramıyorum demek istemiştim :D



    Alıntı mattiadestro adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tek silindir olduğu için motor freni fazladır. ama genel olarak motosikletlerde otomobile göre motor freni bir hayli fazla. viteste gazı bırakayım aksın gitsin olmuyor.
    Scooterden alışınca insan garipsiyor :D


    yorumlarınız için hepinize teşekkür ediyorum.
    Sagopa K bunu beğendi.

  6. #6
    Metehan07-70 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2016
    Şehir
    Antalya
    Diğerlerine sürdükçe alışırsın, sorularına cevap bulursun, en iyi yöntem daha çok sürmek.
    Bu ayak kaldırma olayından bahsettiğin eğer vites yükseltme anında ki durum ise, o da basit, vites topuzunun konumu ayarlanabilir, bağlantı noktasından biraz gevşetip aşağı alır sıkarsın. Böylece çok küçük bir bilek hareketi ile vitesi yükseltebilirsin.

  7. #7
    SuleymanE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900 / Xpulse 200 4v
    Alıntı lam77 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkese merhaba,
    Uzun zamandır motorumu yenilemek istiyordum ve sonunda bunu başardım. 100cc scooterdan 250 nk ya geçiş yapmış bulunmaktayım.
    Fakat ne araba kullandım ne debriyajlı motor. o yüzden bu sabah eğitime gittim ama kullandığım motora göre güçlü geldi benimki. O an Sormak istediğim bir kaç soruyu da unuttum. şuan aklıma takılanlara yardımcı olursanız çok sevinirim.

    ...
    Sorulara madde madde cevap vereyim:

    "Gaz vermeyi kestikten sonra motor kendini frenliyor. sabah kullandığımda öyle bir şey yoktu ya da izlediğim motovlogcular iki elini bırakıyor hatta. Her motor yapar mı benimki mi çok sert yapıyor?"

    Her motorda az da olsa çok da olsa motor kompresyonu yani motor freni vardır. Gazı ani kapatınca daha belirgin hissedilir. Sende de tecrübe eksikliği olduğundan gaz ayarın kötüdür, bundan kaynaklanıyordur. Motorunda bir sorun yok. Motovlogculara bakma onların çoğu motoru yalayıp yutmuş tecrübeli kişiler, sen uzunca bir süre elleri bırakmadan devam et ve gaz kolunu daha yumuşak kullanmaya çalış


    "2. 3. 4. gibi viteslerde durmak istediğimizde debriyaj fren şeklinde mi yapmamız gerekiyor?"

    Burada 2 ayrı görüş var;
    1. Fren yapılır,en son durma anına yakın debriyaja basılır. (Amaç son ana kadar motor freninden yararlanmak)
    2. Fren yapılırken aynı anda debriyaja basılır. (Amaç acemi kişilerin panik anında gaz vermeye devam edebileceği düşünülerek motordan tekere giden gücü en erken zamanda kesmek)
    Ben 2. yöntemi kullanıyorum yani frenle debriyajı beraber kullanıyorum. Fakat şunu unutma 3.,4. viteste durmak büyük hata. Yavaşlarken vites düşürme alışkanlığı kazanmaya bak. Arkandan gelen hızlı bir araç olur ani kaçış manevrası yapman gerekebilir. Her zaman uygun viteste kalmaya çalış. Gazı açtığın gibi motorun hemen hareket edebilecek durumda olması önemli.



    "Birde sol ayakta öyle burunu yukarıya kaldırma gibi bir özellik yok o yüzden bu konuda zorlanıyorum. Bu sorunu yaşayan oldu mu?
    Alışmam için nasıl bir yol tavsiye edersiniz?"


    İlk başlarda garip gelebilir. Ama alıştıkça daha kolay gelecek. Bir püf vereyim; ilerleyen zamanda parmağının tam ucuyla değilde az gerisinde ayağının taraklı kısmının başladığı yer ile vitesi yukarı attığını fark edeceksin. Motosiklet botlarında ayakkabı üstünde vites pedalı aşındırmasın diye ek koruma kısmı olur, işte o kısımla vites atacaksın.
    bak şu aşağıdaki fotodaki ön üst taraftaki ek koruma konumuna bak anlayacaksın:


    Nasate, lam77 ve espresso bunu beğendiler.

  8. #8
    Sagopa K - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2020
    Şehir
    bin\debug\
    Motosikleti
    Asya Swift-R 170
    Alıntı lam77 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cuma ya da cumartesi akşam saatlerini bekliyorum biraz yollar boşalsın sürerim 2-3 saat :D
    inşallah 10-15 gün sonra dediğin gibi gülerim bu yazdıklarıma :D




    Demek istediğini anladım teşekkür ederim. Son soruyu biraz ben açık yazamamışım. sol ayağımı düzgün kullanamıyorum yukarı kaldıramıyorum demek istemiştim :D





    Scooterden alışınca insan garipsiyor :D


    yorumlarınız için hepinize teşekkür ediyorum.
    Aynı sorun bende de var, ve bazen diyorum ki vitesi neden sağ tarafta olan motor yok. Benimkisi ama Cub model motosiklet olduğu için topuk vitesiyle kullanıyorum, normal debriyajlı motorda aynı sıkıntıyı ben de çekiyorum
    lam77 bunu beğendi.

  9. #9
    Gaahl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2019
    Şehir
    yalova
    Motosikleti
    250 nk 2018
    Alıntı lam77 adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Birde sol ayakta öyle burunu yukarıya kaldırma gibi bir özellik yok o yüzden bu konuda zorlanıyorum. Bu sorunu yaşayan oldu mu?

    Alışmam için nasıl bir yol tavsiye edersiniz?
    250nk vites pedalı fabrika çıkışlı olarak biraz yukarda geliyor. üzerinde ayarı var biraz aşağı indirirseniz daha ergonomik oluyor. kesinlikle öneririm.
    lam77 bunu beğendi.

  10. #10

    Üyelik
    25 Aralık 2016
    Hakikaten öyle oldu :D :D
    suan hakimim sadece yokuş kalkışlarında sıkıntım var. onunda nedeni düzenli sürüşe çıkamadım evden işe işten eve :D :D

  11. #11
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Alıntı lam77 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hakikaten öyle oldu :D :D
    suan hakimim sadece yokuş kalkışlarında sıkıntım var. onunda nedeni düzenli sürüşe çıkamadım evden işe işten eve :D :D
    Yokuş kalkış için Altın Elbiseli Adam'ın çekmiş olduğu Hayati Bilgiler serisinde bulunan Yokuşta Kalkış videosunu izleyerek pratiğin büyük kısmını kazanmış olursunuz, ben ilk sürüşlerimde bu videoları izleyerek herşeyi teorik olarak öğrendim ve uygulamaya gelincede çok kısa zamanda izlediklerimin hepsini eksiksiz yapıtığımı gördüm, bahsetiğim videonun linkini alt kısıma bırakıyorum ve izlemenizi öneriyorum.

    https://youtu.be/9Vs1k19lROc

  12. #12
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Alıntı lam77 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkese merhaba,
    Uzun zamandır motorumu yenilemek istiyordum ve sonunda bunu başardım. 100cc scooterdan 250 nk ya geçiş yapmış bulunmaktayım.
    Fakat ne araba kullandım ne debriyajlı motor. o yüzden bu sabah eğitime gittim ama kullandığım motora göre güçlü geldi benimki. O an Sormak istediğim bir kaç soruyu da unuttum. şuan aklıma takılanlara yardımcı olursanız çok sevinirim.

    Gaz vermeyi kestikten sonra motor kendini frenliyor. sabah kullandığımda öyle bir şey yoktu ya da izlediğim motovlogcular iki elini bırakıyor hatta. Her motor yapar mı benimki mi çok sert yapıyor?

    2. 3. 4. gibi viteslerde durmak istediğimizde debriyaj fren şeklinde mi yapmamız gerekiyor?

    Birde sol ayakta öyle burunu yukarıya kaldırma gibi bir özellik yok o yüzden bu konuda zorlanıyorum. Bu sorunu yaşayan oldu mu?

    Alışmam için nasıl bir yol tavsiye edersiniz?

    seneler seneler önce ehliyetide 125lik mi 150lik mi bir motorda aldım. Fakat gelin görün ki 2. vitese atıp tüm sınavı 2. viteste tamamladım şimdiden cevaplarınız için çok teşekkür ederim
    -yüksek devir kullandıgın için motosiklet frenin devreye giriyordur, düşük devirde kullanırsan gaz keser kesmez kendını frenmelemez
    -ben debriaj fren yapıyorum, dogrusu vites düşüre düşüre yavaşlayıp en son debriaj fren yapmak
    -ayak burun kısmını anlamadım

  13. #13
    chosenone - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2022
    motosikleti ilk aldığım zaman otoparkta pratik yapıyordum, özellikle havalarda soğuk olduğu için kapalı otoparkta 30 dk 45 dk lık alıştırmalar yapıyordum ama özellikle köşelerden dönerken, keskin aralara girerken aşırı tedirgin oluyordum 180kg motor ya üstüme yatarsa falan diye, debriyaja nasıl basayım, gazı nasıl açayım diye kara kara düşünüyordum.

    sonra 1-2 gün havalar güzelleşti dışarı çıktım sahile vs gittim motosikletle bi 100 150 km gezdim, bi akşam eve geldim motosikleti hafif ıslattım, dalinledim, tozunu vs aldım falan sonra kurusun diye otoparkta biraz süreyim dedim, baktım ki o tedirgin olduğum aralara bisikletle giriyor gibi girip çıkıyorum, debriyaj gazla neredeyse duracak hızlarda çalışın diye verilen egzersizleri hiç zorlanmadan yapıyorum falan çok şaşırmıştım yani dışarıda pratik yaptığında bu soruların hiç birisi senin için problem olmayacak diye düşünüyorum.

  14. #14
    Beto87 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Haziran 2018
    Şehir
    Üsküdar
    Motosikleti
    Honda CB 650F
    Motora alışman için zamana ihtiyacın var aceleye getirip hevesin kırılmasın.
    Motor freni devir yüksek iken daha güçlüdür. Her zaman aynı şiddette olmaz onu da zamanla öğrenirsin merak etme.
    Frenleme de sana kalmış nasıl kullanacağın ama düşük devirde debriyaj ile beraber kullanmalısın. Yüksek devirde sadece freni kullanabilirsin ama fren yaparken devir belli bir seviyenin altına düşerse şanzıman vuruntu yapar, arka tekerde hissedersin. O yüzden iyice alışana kadar debriyaj ile ve kombine olarak freni kullan. Geri kalan herşey için mutlaka ama mutlaka rahmetli altın elbiseli adam ın hayati bilgiler serisini izle. Sonra tekrar izle. Allah rahmet eylesin çok kişiye çok şeyler öğretti rahmetli Barkın Bayoğlu.

  15. #15

    Üyelik
    27 Mayıs 2018
    motor vitesteyken fren yaparsan motor frenindende faydalanmış olursun. Ayrıca debriyajı çektiğinde ya da vites boşta iken arka frene fazla basarsan arka teker direk kızaklar savrulursun

    bunun kesin bi ayarı yok bana göre fakat önce fren yapılır, motor devri bariz düşünce debriyajı sıkarsın.bu şekil daha güvenli ;)


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)