Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Hava Ayarı Hakkında

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    17 Şubat 2022
    Herkes iyi forumlar.100cc ye çevrilmiş Küba X Boss sahibiyim. Soğukların hafiflemesiyle birlikte motorumun rahat çalışmadığını farkettim ve hava ayarıyla alakalı olduğunu düşünüp forumda gördüğüm yazıları rehber alarak ayarlamaya çalıştım. Fakat rolantinin en fazla arttığı noktaya ayarlama yaptığımda motorum çekişten düşüyor ve ne kadar sola çevirirsem geçireyim motor bahsedildiği gibi stop edecek ayara gelmiyor bu yüzden de iki stop eden arayı yakalayamiyorum. Nasıl bir yol izlemem gerekiyor ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    20 Mayıs 2018
    rölantiyi hava ayarını daha iyi algılayabileceğin kadar artır (motor sıcak)
    hava ayarını, tepkiyi görebileceğin kadar yavaş çevirerek, devirin en yüksek seviyeye geldiği noktayı bul
    bu kadar

  3. #3
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Karbüratör ayara gelmiyorsa sökülüp komple temizlenmesi gerekmektedir, bundan sonra hava ayarı yapıp devam edebilirsiniz.

  4. #4

    Üyelik
    17 Şubat 2022
    Dün iş dönüşü motorumu kapatmadan devrin ve tepkinin en yüksek noktasını ayarladım fakat bugün tekrar işe geldiğimde her gün aynı yolu tercih ettiğim için motorun çekişinin düştüğünü farkettim. Nerede yanlış veya eksik yapıyorum ya da parça mi arızalı çözemedim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:24 ----------

    Muhtemelen en temiz yol bu. Teşekkürler yanıtlar için

  5. #5

    Üyelik
    20 Mayıs 2018
    yakıt tüketimi önemli (sağlıklı doğrulama yöntemi)
    amacın çekişse, çekişe odaklan

  6. #6

    Üyelik
    17 Şubat 2022
    aslında bu hava ayar vidası mantığını tam olarak anlamak daha faydalı olacak sanırım benim için. Şimdi bu vidayı actigimizda yanması için gereken hava miktarını artırıyoruz değil mi ? Tamamen actigimizda tam güç çalışması gerekir değil mi ? Yoksa motor boğulur mu ?
    ',' bunu beğendi.

  7. #7
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Alıntı ex3llency adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aslında bu hava ayar vidası mantığını tam olarak anlamak daha faydalı olacak sanırım benim için. Şimdi bu vidayı actigimizda yanması için gereken hava miktarını artırıyoruz değil mi ? Tamamen actigimizda tam güç çalışması gerekir değil mi ? Yoksa motor boğulur mu ?

    Hatırladığım kadarıyla gevşettiğimiz zaman giden yakıt miktarı artmakta sıktığımız zaman ise azalmakta.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)