Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

SUZUKİ GSR 600 HALA ALINIR MI?

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    13 Nisan 2018
    Merhabalar, ben 30 yaşında 5. motorunu kullanan kendime göre aklı başında temiz titiz bir kullanıcıyım. Şuan sıfır olarak aldığım 2021 model Pulsar NS200 üm var 4 bin km'de. Son zamanlarda GSR600 modeline bir merak sardım ve başka bir motor pek çekici gelmiyor (fiyatın ulaşılabilir olması dolayısıyla). Antalya'da yaşıyorum. Bu motorların parçalarına hala kolayca ulaşabilir miyim? Eski sahipleri tarafından yorulmuş bir motor ise benim ocağıma incir ağacı diker mi yoksa Suzuki kalitesini ortaya koyup beni aşırı üzmez mi? Az çok kafamdaki soru işaretlerini anlatabildim sanırım. Daha detaylı bonuslarla açıklamak isterseniz de çok mutlu olurum. Şimdiden teşekkürler


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Bu tip eski Japonlar bütçesi dar kardeşler tarafından yıllar içinde alındı, satıldı. "Bütçesi dar" ibaresini şu yüzden ekledim, bütçesi dar olan adam bakım işini olması gerektiği gibi yapamıyor. Motor zaten eski, bir de bakımsız olunca nerede ne zaman zorun çıkartacağı belli olmuyor. Benim motor da 2008 model, daha 40.000 olmadan yıllar içinde ağzına etmişler motorun. Öküz gibi kullanmışlar. En basidinden yağını bile kontrol etmekten imtina etmişler. Ben bunu bilerek aldım, hatta o dönem motoru aldığım rakamın 1/3 civarı da ne olur ne olmaz diye kenara para attım. Siz de bunu bilerek alım kararınızı verin bence. Bir de yanılmıyorsam Gsr 600'ün şasisi alüminyum, kaza belaya karıştı mı şasi hasar aldı mı onarılamıyor diye biliyorum.
    levend84 ve ryangt bunu beğendiler.

  3. #3
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    İyi bakılmışsa , hiç ummuyorum ama insan gibi kullanılmışsa (gsr serisi o yıllarda bugünkü MT07 kullanıcıları profilindeydi) alınabilir keyifli motordur kısa sürede olsa kullandım , yazın Antalya sıcağında kısır yapabilir :D ayrıca mekanik olarak üzmese bile tek silindirli 200 cc motordan sonra güncel yakıt fiyatları ile moraller bozulabilir..

  4. #4

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu tip eski Japonlar bütçesi dar kardeşler tarafından yıllar içinde alındı, satıldı. "Bütçesi dar" ibaresini şu yüzden ekledim, bütçesi dar olan adam bakım işini olması gerektiği gibi yapamıyor. Motor zaten eski, bir de bakımsız olunca nerede ne zaman zorun çıkartacağı belli olmuyor. Benim motor da 2008 model, daha 40.000 olmadan yıllar içinde ağzına etmişler motorun. Öküz gibi kullanmışlar. En basidinden yağını bile kontrol etmekten imtina etmişler. Ben bunu bilerek aldım, hatta o dönem motoru aldığım rakamın 1/3 civarı da ne olur ne olmaz diye kenara para attım. Siz de bunu bilerek alım kararınızı verin bence. Bir de yanılmıyorsam Gsr 600'ün şasisi alüminyum, kaza belaya karıştı mı şasi hasar aldı mı onarılamıyor diye biliyorum.
    Abi sen ve foruma gönul vermiş bir kac arkadaş haricinde makul öneri veren yok.

    Cansın abim saygilar

    Bu gsr serisinde yag sogutmali blogu hangisi kullaniyor bilen yeşillendirsin.en kritik yer krank oldugu söyleniyordu,yatakta boşluk yapiyormuş,bir ara buraya da takilan ve kibris ta yaşayan bir arkadas bahsetmisti,zorlamamasina ragmen yatak vurmuş
    tommygun bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    03 Eylül 2018
    İkinci motor olarak alınır ama bence tek motor olarak alınmaz. Şanslıysanız alacağınız motosikletin motor bloğu açılmamış olabilir. Açıldıysa orjinal parçalarla toplanması çok düşük ihtimal o yüzden çok riskli. Ama geçmişte her türlü kaza yapmış olma ihtimali yüksek bir motosiklet. Bu motosikletler ( eski 4 silindirler) ekonomimiz ve alım gücümüz çok iyiyken gerçekten uygun fiyata satıldı ve bir çok kişinin ilk motosikleti oldu. O zaman küçük motosiklet kültürü de şimdiki gibi değildi 15 20 bin tl civarlarına insanlar böyle 600 cc makineleri alabiliyorlardı ve çoğu da büyük kazalar yaptı.

    Parça olarak sıkıntı yaşayacağınızı sanmıyorum, eski de olsa japonların parçaları bulunabiliyor. Ama muhtemelen alacağınız motosiklet egzantrik zinciri, benzin pompası, buji, ateşleme bobini, debriyaj gibi parçaların değişimini isteyecektir. Bunu söyleme sebebim insanlar katiyen bu parçaları değiştirmiyorlar. Parça fiyatları da suzuki kalitesi olduğu için pahalıdır diye tahmin ediyorum.

    Bir de bildiğim kadarıyla gsr lerin şasesi darbeye karşı baya korunmasız ve darbe aldığında kırılması diğer motosikletlere göre daha kolay o yüzden alırken şase kontrolü çok çok önemli.

    Sonuç olarak şasesi orjinal ve kaynaksızsa ( iyi bir usta anlayabilir), motor bloğu açılmamış ve sağlıklı çalışıyorsa kozmetiği göz ardı edilip alınabilir fakat yedekte ya ciddi bir para olmalı ya da ikinci motosiklet olmalı. Debriyaj balatası değişmediyse orjinal olabilir, yakın zamanda değişmesi gerekicektir, fiyattan düşülmeli. Zamanım ve bütçem var sadece keyif için ve hobi için alıyorum derseniz bence müthiş bi tercih. Ama kısıtlı bütçeyle gündelik kullanım için fazla riskli olabilir.

  6. #6
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Her şeyi geçtim sırf yakıt olarak ocağıma incir ağacı dikselerdi bu kadar olmazdı diyebilirsin.

  7. #7

    Üyelik
    13 Nisan 2018
    İlginiz için teşekkür ederim, tek motosiklet olarak düşünüyorum ayda sadece ortalama 500 km yapan biriyim. Yorumlarınızı dikkate alacağım, şuan için sanırım maceraya girmeden bu şekilde devam etmek en iyisi. Çünkü söylediğiniz gibi kenara ayirabilecegim artı olarak 15-20 bin lira gibi bir bütçem yok. En fazla aldığımda rutin bakıma sokarım. Ama bana bir sey açarsa muhtemelen o motor bir süre yatar. Soylediklerinizde haklısınız

  8. #8
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Bu tarz motosikletler kumar gibidir, ya çok temiz ömürlüktür ya da canı alınmış bir gözü toprağa bakıyor olabilir. Kimi ustalar veya kullanıcılar motosikletin değişmesi gereken parçayı ( egzantrik vb.) tornacıda tamir ettirerek satarken sorunsuz halde gibi gösteriyorlar daha sonrasında belli bir kilometre sonrasında o tamir edilen parça eski bozuk haline dönerek yine arıza vermeye başlamaktadır. Bildiğim kadarı ile bu motosiklet karbüratörlü, karbüratörlü motosiklet malesef ekstra bakım ve maliyet ister ve bakımsız karbüratörde canınızı sıkabilir.

  9. #9
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    sanırım 80 bin tl dolaylarında gıdıyor.

    70bn km üstü ve 15 20 yıllık motora o kadar para verilmez hocam. cc yükseltmek için kendınızı motordan sogutursunuz.

  10. #10
    Moderatör Lucas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2006
    Şehir
    Yalova
    Muadili olarak Yamaha FZ6'da bakabilirsin.

  11. #11

    Üyelik
    13 Nisan 2018
    Aslında fiyat olarak 64 bin civarlarına gelecekti bana Gsr. Ama yine de haklısınız. Lucas peki artı eksileri nedir Fz6'nın?

  12. #12
    SuleymanE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900 / Xpulse 200 4v
    Japonlar iyidir, hoştur, sağlamdır ama ölümsüz de değildir. Yüksek cc yaşlı motor almak hele hele bizim ülkede büyük kumar.

    Eski sahipleri düzgün insanlardır, zamanı geldiğinde veya sorun çıktığında paraya acımayıp tüm parçaları orjinaliyle değiştirilmiştir, yağı suyu bakımı hiç aksatılmadan yapılmış bir motor bulabilirsen isterse 200bin km olsun, alınır.
    Burada tüm geçmişini bildiğin motor devreye giriyor. Böyle bir motor çok zor denk gelir ama denk getirirsen de korkmadan al.

    Ama şimdi sırf yenisine para yetmiyor diye dar gelirli kişilerin alıp sattığı kaç el değiştirdiği belli olmayan, yağ bakımları bile aksatılmış, sorun yaşanan parça ya tamir yada çıkma parçayla toplanmış ve yeni sahibinin elinde patlamaya hazır bomba bir motora denk gelirseniz sizi motor sevdasından bile soğutur.

    Şimdi dolar euro fiyatı belli yedek parça bize aşırı pahalı geliyor. Yurtdışında yaşayan biri krankta sorun yaşasa mesela 950 Dolar verip sıfırını taktırır onun için 950 birim para. Bizde 14,81 katıyla çarpınca ediyor 14000 TL para. Kaç kişi ha deyince 14000 tl verebilecek? Haliyle geçici olarak uyduruk çözümler üretiliyor, krank taşlanıp yeni yatak uyduruluyor, geçici olarak halledilip hemen ilana koyularak yeni talihlisi bekleniyor. Sonra motoru alan seviniyor, vay be 250cc parasına 600lük alete biniyorum diye ama 3-5 bin km geçmeden takır tukur sesler gelmeye başlayınca işin tadı kaçıyor.

    Gir sıfır krank, debriyaj tası, piston, segman, biyel kolu fiyatlarına bak. Sorun yaşarsam sıfır parçalarla motoru toplamaya gücüm yeter diyebiliyorsan her motor alınır. Ama bu riske girmeye değer mi?

    Şahsen ben olsam yüksek cc ucuz süpriz yumurta kıvamında motor alacağıma gider 250 cc abs li bir japon alırdım, maddiyatı toparlayınca da daha düşük km daha yeni model 600lük motorlara bakardım.

    Son söz olarak: "eskide keramet olsa bit pazarına nur yağardı".
    Alman_ bunu beğendi.

  13. #13

    Üyelik
    13 Nisan 2018
    Detaylı açıklamanız için teşekkür ederim Süleyman bey. Aklımda zaten olumsuz yönde düşünceler vardı sizlerin de desteği ile artık o kapıyı kapattım. Yukarı da Fz6 için sorduğum soru sadece meraktandır. Açıkçası R25'i de olmuş birisi olarak şuan ki motorum ile çok büyük bir fark olmuyor. Dolayısıyla dediğiniz gibi biraz daha toparlayıp daha güncel bir 600 cc'ye kadar bu şekilde devam etmem en iyisi. 2. El 250lik japon için sıfır motorumdan vazgeçmek istemem şahsen. Çünkü bu 3. Pulsarım ve herşeyinden aşırı memnunum. Malına iyi bakan biriyim ve şu ana kadar Pulsardan yüzüm hep güldü. Dolayısıyla değecek bir makinaya (600 CC) geçerim sanırım artık ama bu söylediğiniz gibi daha yeni ve güncel bir makina olur. Çok teşekkürler herkese tekrardan.

  14. #14
    SuleymanE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900 / Xpulse 200 4v
    Alıntı NAMASTE7 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Detaylı açıklamanız için teşekkür ederim Süleyman bey. Aklımda zaten olumsuz yönde düşünceler vardı sizlerin de desteği ile artık o kapıyı kapattım. Yukarı da Fz6 için sorduğum soru sadece meraktandır. Açıkçası R25'i de olmuş birisi olarak şuan ki motorum ile çok büyük bir fark olmuyor. Dolayısıyla dediğiniz gibi biraz daha toparlayıp daha güncel bir 600 cc'ye kadar bu şekilde devam etmem en iyisi. 2. El 250lik japon için sıfır motorumdan vazgeçmek istemem şahsen. Çünkü bu 3. Pulsarım ve herşeyinden aşırı memnunum. Malına iyi bakan biriyim ve şu ana kadar Pulsardan yüzüm hep güldü. Dolayısıyla değecek bir makinaya (600 CC) geçerim sanırım artık ama bu söylediğiniz gibi daha yeni ve güncel bir makina olur. Çok teşekkürler herkese tekrardan.
    Hocam bence en doğru kararı verdin. Pulsar da f/p olarak gayet güzel motordur, birde ilk sahibisin, keyifle kullan. Sorun yaşasan bile garantiden yaptırırsın, oldu ki garantiye girmese bile komple motoru yenilesen çıkan fiyat canını yakmaz.

    Maalesef artan kurlar sebebiyle japonların yedek parça fiyatları aldı başını gitti. Yüksek cc ne kadar yeni ve bakımlıysa o kadar iyi. Varsın yüksek cc motor alman biraz geç olsun hiç değilse kafan rahat binersin hemde ileride daha rahat satarsın.

    Kazasız belasız sürüşler dilerim, tekerimize taş değmesin.

  15. #15
    whitedeamon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2013
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    MTT Y2K
    Hiç riske girmeye gerek yok.Bilmem kaç yaşında başından birsürü badireler geçmiş motoru alıp dert sahibi olmaktansa yeni ama daha düşük cc binmek daha mantıklı şimdilerde.Benzer fiyatlarda duke 390lar var yeni kasa 44 beygir az gibi görünüyor ama hem motor hafif hem kıvrak zevkli olur bence uzun süre tat verir kullanırken.O arada sizde bütçenizi yenileyip yükseltmeye bakarsınız.Sonra koyun ilana gelsin yeni motor.

  16. #16

    Üyelik
    01 Mart 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Sym Joymax 250i
    Şuanda R25 bile orjinal parçalarıyla hakkını vererek yapılan motor maliyeti 20-25 bin TL Gsr da karşılaşacağınız motorla ilgili sorunda cebinizden 40-50 bin TL çıkması demektir. Bu durum sizi motordan bütün hayatınız boyunca soğumasına neden olur. Araç yada motor alırken paramın yettiği en yüksek modeli almaya çalışırım. ( motorda çinliler hariç ). Şahsi görüşüm evveliyatını bilmediğiniz ya da kıyıda köşede saklanmış bir gsr bulmadığınız sürece hiç bulaşmamanız hem maddi hemde ruhen sizi büyük sıkıntılardan kurtarır.
    Alman_ bunu beğendi.

  17. #17
    sharkspeedr2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2018
    zaten herkes uzun uzun açıklama yapmış
    bende ufak bir şey söyleyip gideceğim
    birsürü para ödeyip dert sahibi olursun yapma yol yakınken vazgeç burası Türkiye

  18. #18
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Buarada videolardan izlediğim kadarıyla Gsr 600 sapık gibi gidiyor. Pulsar'dan sonra sizin adrenalin seviyenizi her gaz açışta epey arttırır. Bu bütçelerle heyecan hedefliyorsak ve sorunsuz 5-10.000 km sürmek için bile alınabilir mi? Alınabilir gibi sanki.

  19. #19

    Üyelik
    13 Nisan 2018
    Evet makina gerçekten çok iyi gidiyor ve sesi beni kendine aşık etti birebir sürme fırsatım oldu gerçekten çok başarılı. Şekil itibariylede tam istediğim gibi bir motor. Amma ve lakin konuştuğumuz konular insanı korkutunca hayal olarak kalması daha iyi gibi sanki

  20. #20
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı NAMASTE7 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet makina gerçekten çok iyi gidiyor ve sesi beni kendine aşık etti birebir sürme fırsatım oldu gerçekten çok başarılı. Şekil itibariylede tam istediğim gibi bir motor. Amma ve lakin konuştuğumuz konular insanı korkutunca hayal olarak kalması daha iyi gibi sanki
    Ben de 250 cc tek silindir motorumla sorunsuz devam ederken cc yükseltme gazıyla arayışa geçtim. Bu dediğim 2019 2. yarısı falan. O dönem bütçeme uygun 2. el Nc 700s ve Cb500f (eski kasa) vardı. Bir de 2006-2008 F800S ya da St. Keşke Ero ve Mamba09'u dinleyip F800s/st alsaymışım. Neyse nasip kısmet. Hepsinden uygun fiyata piyasada tutulmayan Kawasaki'nin muhtemelen en sıkıntılı motorunu 17.500 TL'ye aldım. (2006-2008 Er6f / N - Versys) Motorumun daha önce en az 2 defa toplandığını sonradan öğrendim, hatta toplayan ustayı buldum, konuştum. 49000'de aldığım motor ile ilk 6 ay alkolden kaynaklı ehliyetsizlik sonrasında pandemi vs şu an 80000'e daha yeni geldim. İlk 1 sene adam gibi uzun yol yapamadım motora güvenmediğimden yolda kalırım diye. Şu an motoru iyi tanıyorum, contadan oradan buradan bir yerden yağ kaçırıyor 20000 km.dir. Ben de 1000 km.de 300-400 ml yağ ekleyip devam ediyorum. Gerçi motorumdan çok memnunum, severek kullanıyorum ayrı konu. Motorum için 2019 sonundan beri benzin, Mtv, Trafik Sigortası ve 2 takım Road 4 hariç 11.000 TL bakım ve sıkıntıların giderilmesi için para harcamışım. Zaman değişir, kur değişir, vergiler değişir hesabı siz daha iyi yapın diye net rakam veriyorum.
    fazil bunu beğendi.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)