50CC Motor 4000KM Bakım içeriği ve Bakım ücreti
Reklamlar
-
Merhaba arkadaşlar,
Kuba Space 50 motor kullanıyorum 4000km bakımı yaklaştı, yetkili servisine ilk defa kendim bakıma götüreceğim, bakım içeriğinde neler oluyor ? ekstra bir şeyleri baktırmam gerekiyor mu yoksa onlar bakıyor mu ben genel olarak her şeyine baktıracağım? Ve bakım ücreti tahmini ne kadar oluyor bilgisi olan yorum yapabilir mi?
Reklamlar
-
Bana kalırsa yapılması gerekenler
-Yağ değişimi
-Yağ süzgeci temizlenmesi
-Hava filtresi değişimi veya temizliği
-Şanzıman yağı değişimi (genellikle ustalar sallamazlar ama yürüyen için hayati bir durum)
-Benzin filtresinin değişimi
-Karbüratörlü ise ayar kontrolü
-Subapların dinlenmesi ve gerekirse ayar yapılması
Eğer kalkışta titreme veya ses yapma gibi durum varsa ucuz yollu olarak debriyaj sökülüp ve varyatör balata spreyi ile temizlenip düzelme gösteriliyor ama kafam rahat olsun derseniz kayış değişimi ile bu sorunu çözmüş olursunuz.
Bu kadar yapılacak şey yazmamın sebebi daha öncesinden 50cc kullanıcısı olduğumdan dolayı az çok bu motosikletleri tanıyorum ve bunlar narin motosikletler bundan dolayı yazdıklarımın yapılması size uzun ömür ile geri dönücektir.
-
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
Bana kalırsa yapılması gerekenler
-Yağ değişimi
-Yağ süzgeci temizlenmesi
-Hava filtresi değişimi veya temizliği
-Şanzıman yağı değişimi (genellikle ustalar sallamazlar ama yürüyen için hayati bir durum)
-Benzin filtresinin değişimi
-Karbüratörlü ise ayar kontrolü
-Subapların dinlenmesi ve gerekirse ayar yapılması
Eğer kalkışta titreme veya ses yapma gibi durum varsa ucuz yollu olarak debriyaj sökülüp ve varyatör balata spreyi ile temizlenip düzelme gösteriliyor ama kafam rahat olsun derseniz kayış değişimi ile bu sorunu çözmüş olursunuz.
Bu kadar yapılacak şey yazmamın sebebi daha öncesinden 50cc kullanıcısı olduğumdan dolayı az çok bu motosikletleri tanıyorum ve bunlar narin motosikletler bundan dolayı yazdıklarımın yapılması size uzun ömür ile geri dönücektir.
-Dediklerinizi aynen yaptıracağım teşekkürler. Tahmini bakım maliyeti ne olabilir bunu da merak ediyorum aslında.
* Ek olarak sormak istediğim bir kaç şey daha var; Motoru aldığım kişi rölanti ayarını yaz mevsiminde değiştirttiğini söylemişti yani motor gazı daha geç alıyor sanırım rölanti ayarı yaptıracağım?
- Titreme kalkışta çok oluyor bir de belli bir hızdan sonra oluyor bu dediğiniz kayış değişimi ile çözülebilir mi?
Bir de belli bir hızda bir ses geliyor motordan uyarı gibi onu anlayamadım çalışmasında bir engeli yok ama ne olabilir ki?
Motorun çok sesli olması normal mi? bunu azaltma imkanım var mı?
yorumunuz için teşekkürler.
-
marvi adlı üyeden alıntı
-Dediklerinizi aynen yaptıracağım teşekkürler. Tahmini bakım maliyeti ne olabilir bunu da merak ediyorum aslında.
* Ek olarak sormak istediğim bir kaç şey daha var; Motoru aldığım kişi rölanti ayarını yaz mevsiminde değiştirttiğini söylemişti yani motor gazı daha geç alıyor sanırım rölanti ayarı yaptıracağım?
- Titreme kalkışta çok oluyor bir de belli bir hızdan sonra oluyor bu dediğiniz kayış değişimi ile çözülebilir mi?
Bir de belli bir hızda bir ses geliyor motordan uyarı gibi onu anlayamadım çalışmasında bir engeli yok ama ne olabilir ki?
Motorun çok sesli olması normal mi? bunu azaltma imkanım var mı?
yorumunuz için teşekkürler.
Maliyet için birşey diyemem ama parçalar dahil hepsi yapılırsa 400-500 bulur gibi geliyor, rölenti 1000 devir civarı ise elletmenize hiç gerek yok benim bahsettiğim hava-yakıt ayarı.
Kalkışta gelen titreme böyle bildiğiniz böyle birisi arkadan sarsıyormuş gibi bir titreme ve çoğu insan bunu kayış değişimi ile çözüyordu kayış tercihi Continental veya Bando olabilir, malesefkki bu 50cc ler 110cclerden çok daha sesli çalışıyor buna yapılcak birşey yok, uyarı konusunu malesef bilmiyorum.
-
50cc motor kullanıcısı olarak geçen ay yetkili serviste 10.000 bakımına girdim. Değişen parçaları ve fiyatını söyleyeyim belki size emsal olur.
Değişen parçalar; piston, sekman, silindir, biyel kolu, yataklar, krank, egzantirik zinciri.
3000TL tuttu. Tabi bu 10.000km de bir yapılan rutin bakımlarmış, servis o şekilde bilgi verdi.
Motoruma baktıkça seviniyorum, iyi ki küçük cc almışım diyorum. Diğer türlü maliyetlerin altından kalkamazdım.
-
kolestroll adlı üyeden alıntı
50cc motor kullanıcısı olarak geçen ay yetkili serviste 10.000 bakımına girdim. Değişen parçaları ve fiyatını söyleyeyim belki size emsal olur.
Değişen parçalar; piston, sekman, silindir, biyel kolu, yataklar, krank, egzantirik zinciri.
3000TL tuttu. Tabi bu 10.000km de bir yapılan rutin bakımlarmış, servis o şekilde bilgi verdi.
Motoruma baktıkça seviniyorum, iyi ki küçük cc almışım diyorum. Diğer türlü maliyetlerin altından kalkamazdım.
ahahahah 50cc demi var
-
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
Maliyet için birşey diyemem ama parçalar dahil hepsi yapılırsa 400-500 bulur gibi geliyor, rölenti 1000 devir civarı ise elletmenize hiç gerek yok benim bahsettiğim hava-yakıt ayarı.
Kalkışta gelen titreme böyle bildiğiniz böyle birisi arkadan sarsıyormuş gibi bir titreme ve çoğu insan bunu kayış değişimi ile çözüyordu kayış tercihi Continental veya Bando olabilir, malesefkki bu 50cc ler 110cclerden çok daha sesli çalışıyor buna yapılcak birşey yok, uyarı konusunu malesef bilmiyorum.
Anladım çok teşekkürler
- Bando kayış var üzerinde ben yine de kontrol ettireceğim gerekirse dğştirttireceğim, evet ses biraz fazla ama alışacağım sanırım yorumunuz için teşekkürler iyi günler
-
marvi adlı üyeden alıntı
Anladım çok teşekkürler
- Bando kayış var üzerinde ben yine de kontrol ettireceğim gerekirse dğştirttireceğim, evet ses biraz fazla ama alışacağım sanırım yorumunuz için teşekkürler iyi günler
Rica ederim ne demek aklıma geldi eğer sesi azaltmak isterseniz kulak takacı kullanabilirsiniz kazasız belasız sürüşler dilerim.
-
kolestroll adlı üyeden alıntı
50cc motor kullanıcısı olarak geçen ay yetkili serviste 10.000 bakımına girdim. Değişen parçaları ve fiyatını söyleyeyim belki size emsal olur.
Değişen parçalar; piston, sekman, silindir, biyel kolu, yataklar, krank, egzantirik zinciri.
3000TL tuttu. Tabi bu 10.000km de bir yapılan rutin bakımlarmış, servis o şekilde bilgi verdi.
Motoruma baktıkça seviniyorum, iyi ki küçük cc almışım diyorum. Diğer türlü maliyetlerin altından kalkamazdım.
Teşekkür ederim yorum için, haklısınız küçük cc şehir içi için çok ideal
-
marvi adlı üyeden alıntı
Teşekkür ederim yorum için, haklısınız küçük cc şehir içi için çok ideal
Kardes arkadasta cok motor var gsr600, mt25, cbf150, 50cc. yani hergun 5 motoru falan oluyor.
-
kolestroll adlı üyeden alıntı
50cc motor kullanıcısı olarak geçen ay yetkili serviste 10.000 bakımına girdim. Değişen parçaları ve fiyatını söyleyeyim belki size emsal olur.
Değişen parçalar; piston, sekman, silindir, biyel kolu, yataklar, krank, egzantirik zinciri.
3000TL tuttu. Tabi bu 10.000km de bir yapılan rutin bakımlarmış, servis o şekilde bilgi verdi.
Motoruma baktıkça seviniyorum, iyi ki küçük cc almışım diyorum. Diğer türlü maliyetlerin altından kalkamazdım.
Bende sizler gibileri gördükçe seviniyorum yoksa çakal ustalar nasıl ekmek yiyecek 10000 kmde bir komple rektefiye ha iyiymiş o iş benim motor 90 bine geldi ben daha 2 ay önce rektefiye ettirdim
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:58 ----------
salih dalkıl adlı üyeden alıntı
Bende sizler gibileri gördükçe seviniyorum yoksa çakal ustalar nasıl ekmek yiyecek 10000 kmde bir komple rektefiye ha iyiymiş o iş benim motor 90 bine geldi ben daha 2 ay önce rektefiye ettirdim
ekleme şimdi detaylı okuyunca yataklar demişte arkadaş kaç silindirli bu 50 cc de yataklar masrafı oldu ki ben daha yatak kullanan 50 cc görmedim hiç artı olarak krank değiştiyse biyel kolu neden değişti biyel kolu değiştiyse krank neden değişti sıkacaksan biraz araştır bence arkadaşım biyel kolunun kranka bağlı olduğunu bil bari ya
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)