Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

LİQUİ MOLY 10-40 STREET FULL SENTETİK 200CC MOTORA KOYULUR MU

    REKLAM ALANI
  1. #1
    BerkanSymz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Aralık 2020
    Şehir
    Rize/Pazar
    Motosikleti
    Lifan X-Plore 200M
    200cc Cross motorum var bu zaman kadar yarı sentetik motul 5100 kullandım şimdi full sentetik LİQUİ MOLY 10-40 STREET'a geçmek istiyorum acaba debriyaj açısından sıkıntı olur mu duşuk cc motorlara full sentetik yağ koyunca debriyaj kaçırma yapıyor diye duymuştum ne kadar doğru bilemem


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Ekim 2007
    Doğru duymuşsunuz.

  3. #3
    BerkanSymz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Aralık 2020
    Şehir
    Rize/Pazar
    Motosikleti
    Lifan X-Plore 200M
    Alıntı vandamme adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Doğru duymuşsunuz.
    ama liqui molynin yağ bulucu sitesinden bakınca motorum için bu yağı öneriyor

  4. #4
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Araba yağı içinde debriyaj kaçırır muhabbeti olmuş hem motorun içi temizlensin hemde kullandığım yağın ömrü dolduğu için değiştirmiştim araba yağında bir sıkıntı çekmedim full sentetik yağda sorun çekeceğinizini sannetmiyorum, Liqui Moly zaten kendini ispatlamış ve kaliteli bir marka bu yandan da sorun çekmezsiniz.
    BerkanSymz bunu beğendi.

  5. #5
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    650 cc çift silindir motorumda Liqui Moly'nin 10-40 yarı sentetik yağını kullanıyorum (Street), tam sentetik olanına ihtiyaç duymadım. Muhtemelen siz de kırmızı etiketli "Street race" tam sentetik yerine mavi etiketli "Street" yarı sentetik kullansanız işinizi görecektir.

    Önceki 250 cc tek silindir motorumda yağ değişiminden ilk 1000-1500 km boyunca Motul 5100 süperken sonradan bir saçmalamaya başlıyordu. Belki de ben çakma yağa denk gelmiş olabilirdim ama Liqui Moly bana şu ana kadar 2 motorda da sıkıntı çıkartmadı.

    Ekleme: Liqui Moly Street'i ben yarı sentetik olarak biliyordum ama alışveriş sitelerinde "tam sentetik" yazıyor. Allah Allah..

  6. #6
    BerkanSymz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Aralık 2020
    Şehir
    Rize/Pazar
    Motosikleti
    Lifan X-Plore 200M
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    650 cc çift silindir motorumda Liqui Moly'nin 10-40 yarı sentetik yağını kullanıyorum (Street), tam sentetik olanına ihtiyaç duymadım. Muhtemelen siz de kırmızı etiketli "Street race" tam sentetik yerine mavi etiketli "Street" yarı sentetik kullansanız işinizi görecektir.

    Önceki 250 cc tek silindir motorumda yağ değişiminden ilk 1000-1500 km boyunca Motul 5100 süperken sonradan bir saçmalamaya başlıyordu. Belki de ben çakma yağa denk gelmiş olabilirdim ama Liqui Moly bana şu ana kadar 2 motorda da sıkıntı çıkartmadı.

    Ekleme: Liqui Moly Street'i ben yarı sentetik olarak biliyordum ama alışveriş sitelerinde "tam sentetik" yazıyor. Allah Allah..
    Street tam sentetik bi de basic street var basic street mineral

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:33 ----------

    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    650 cc çift silindir motorumda Liqui Moly'nin 10-40 yarı sentetik yağını kullanıyorum (Street), tam sentetik olanına ihtiyaç duymadım. Muhtemelen siz de kırmızı etiketli "Street race" tam sentetik yerine mavi etiketli "Street" yarı sentetik kullansanız işinizi görecektir.

    Önceki 250 cc tek silindir motorumda yağ değişiminden ilk 1000-1500 km boyunca Motul 5100 süperken sonradan bir saçmalamaya başlıyordu. Belki de ben çakma yağa denk gelmiş olabilirdim ama Liqui Moly bana şu ana kadar 2 motorda da sıkıntı çıkartmadı.

    Ekleme: Liqui Moly Street'i ben yarı sentetik olarak biliyordum ama alışveriş sitelerinde "tam sentetik" yazıyor. Allah Allah..
    ürünün yorumlarında 125 cc motorlara koyduklarını yazmışlar bende sürekli arazide olduğum için yüksek devirde kullanıyorum motoru tam sentetik bence tam sürüşüme uygun motorda 8-9 bin devir çeviriyor bence pek sıkıntı olmaz diye düşünüyorum alıp deneyeceğim

  7. #7
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı BerkanSymz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Street tam sentetik bi de basic street var basic street mineral
    Basic'i biliyorum ama kırmızı etiketli "street race" diye tam sentetik bir yağları daha var.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:40 ----------

    Alıntı BerkanSymz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Street tam sentetik bi de basic street var basic street mineral

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:33 ----------



    ürünün yorumlarında 125 cc motorlara koyduklarını yazmışlar bende sürekli arazide olduğum için yüksek devirde kullanıyorum motoru tam sentetik bence tam sürüşüme uygun motorda 8-9 bin devir çeviriyor bence pek sıkıntı olmaz diye düşünüyorum alıp deneyeceğim
    Aslında aynı şeyden bahsediyoruz. Mavi etiketli "street" iyi, kırmızı etiketli "street race" bizlik değil.
    BerkanSymz bunu beğendi.

  8. #8

    Üyelik
    26 Haziran 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Dominar D400
    Kimse motorun istediği API ve JASO değerlerinin ne olduğunu, bahsettiğiniz/kullandığınız yağların bu değerleri karşılayıp karşılamadığını sormamış.
    Bir kontrol edin, karşılıyor ise kullanabilirsiniz.

  9. #9
    gurcanozturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2018
    Şehir
    Almanya
    Alıntı maktama adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kimse motorun istediği API ve JASO değerlerinin ne olduğunu, bahsettiğiniz/kullandığınız yağların bu değerleri karşılayıp karşılamadığını sormamış.
    Bir kontrol edin, karşılıyor ise kullanabilirsiniz.
    Biz sIkILdIk artik hocam baskalarina adina calismaktan, adamin motosikletini ogren kitapcigini bul, degerlerini oku, uygun yagi bul, oneri yap. Ama noluyor, R25li bi arkadasi Motul 7100 onermismis onu kullansa daha iyi degilmis miymis performans icin.

    Ben yaslandim herhalde, katlanamiyorum artik hep ayni sorulara hep ayni yanitlara.
    maktama ve DickName bunu beğendiler.

  10. #10
    BerkanSymz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Aralık 2020
    Şehir
    Rize/Pazar
    Motosikleti
    Lifan X-Plore 200M
    Motorun kitapçığı yok internette de motorun yağıyla ilgili bi yazı yok

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:48 ----------

    Cevap vermeye bilirsiniz eğer belli bi katalog olsa yağ değerleri olsa bende buraya yazmazdım buraya yazmamdaki amaç direkt kullanıp deneyen sürücülerden fikir almak ona göre hareket etmek her olaya at gözlügü ile bakmayin

  11. #11
    gurcanozturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2018
    Şehir
    Almanya
    Alıntı BerkanSymz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorun kitapçığı yok internette de motorun yağıyla ilgili bi yazı yok

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:48 ----------

    Cevap vermeye bilirsiniz eğer belli bi katalog olsa yağ değerleri olsa bende buraya yazmazdım buraya yazmamdaki amaç direkt kullanıp deneyen sürücülerden fikir almak ona göre hareket etmek her olaya at gözlügü ile bakmayin
    https://motorcycleinth.com/forum/vie...showtopic=2893

    "
    Quote by: Anakin
    I bought a new LIFAN X-PLORE 200M can I use the LF200GY-5 manual?


    The Lifan X-PLORE 200M is still a LF200GY-5 model, it has a different rim size and other tires, so information regarding recommended tire pressure you should read from the tires themselves.

    For the rest of the Lifan X-PLORE 200M you can use the Lifan LF200GY-5 Owner's manual, and the Lifan LF200GY-5 parts catalog.
    "

    Ingilizce duzeyinizi bilmiyorum ama at gozlugum ile okuyunca, amca demis ki; sahip oldugunuz Lifan X-PLORE 200M sonucta LF200GY-5 ile ayni motosiklet sadece jant ve lastik boyutlari farkli, lastik basinclariniz degisik olacaktir, onlari da lastik degerlerinize bakarak uygulayin.


    Su da bahsettikleri LF200GY-5 PDF'i;
    https://manualzz.com/doc/53326740/li...-owners-manual

    Yag secimi icin de Sekil-7'ye bakin demisler, sayfa 10.

    Engine Oil Selection (Fig. 7)

    The vehicle has been filled with engine oil SAE15W/40-SE before being
    delivered. The lubricant is only suitable at a temperature range within - 10
    'C ~+40 C . If other motor oil is to be used instead, the alternative must be
    technically equivalent in every respect. Viscosity varies with regions and
    temperatures, so the lubricant has to be selected according to our
    recommendation.
    If there is no gasoline engine oil SAE15W/40-SE, the engine oil No. HQB-lO
    (or HQB-6 in regions where the temperature is lower than - lO 'C) can be
    used instead.

  12. #12

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Peki hacim ile sentetik/mineral yağ arasında nasıl bir bağlantı var?

  13. #13
    DickName - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2021
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peki hacim ile sentetik/mineral yağ arasında nasıl bir bağlantı var?
    İşte böyle.



Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)