Azrail'in ilgi alanı motosikletinizin kaç cc olduğu değildir. Think good, drive Safe!..
Foruma üye olmak için tıklayın!..
Facebook sayfamızı takip etmek için tıklayın!..
Instagram hesabımızı takip etmek için tıklayın!..
Forum kurallarını buradan okuyabilirsiniz!..
Bence bütçe artırılıp:
Aprilia RS 660
veya
Aprilia RSV4
bakılabilir.
Son teknoloji ve herkeste olmayan çok güzel motosikletler...
RS 660 2 silindir olmasına rağmen epeyi güzel sesi var; 100 Oktan TV'de aynı motoru kullanan naked versiyonu Tuono 660'ın incelemesi vardı, ben hem gidişini hem de sesini beğenmiştim açıkçası.
Hocam istediklerinizin tam zıttı olacak ama istediğiniz özelliklerin hepsi crusier modellerinde mevcut, yazdıklarınıza göre düşük devirde güzel bir ses istiyorsunuz bunu en güzel başaran V twin motosikletler birde HD'lerdeki Screamin Eagle egzoz oldumu tadından yenmez, birde sakin bir sürüş istiyormuşsunuz crusier tam bu konu için ideal, hem cruiser motosikletler yapısı gereği litrelik ss kadar agresif değiller ve sakin kullanıma daha uyumlular, litrelik ss isteyen insana crusier önermek saçma ama belki istediğiniz bu olabilir .
Doğruya doğru, ducati diavel 1260s al super sport katili ol derdim ama diavel olmuş 500bin tane 1 lira. Hiçbir ss karizma, ses, gidiş, duruş olarak kamuya açık yollarda yanına yaklaşamaz. Litrelik ssler pistte oynasın aga harbiden. Sokakta 1000 üstü ss görünce üzüntü basıyor bana.
Hocam şöyle bir durumda var litrelik ssler sakin kullanımda yakacağını düşünüyorum hele yazın tava koyun yumurta pişirin o sıcaklığa kadar gelir, ben sslerde Panigale V4s in hastasıyım ve bu motosiklet güç ağırlık oranı en iyi ss şimdi ben bunu bir yanlışlık oldu yıldızlar dizildi aldım diyelim ne yapıcam starbucksamı gidicem yoksa 30-40 km uzaklıkdaki trafikli yollardan sahilemi yani o şahesere yazık etmiş olurum ama crusier olsa kulakda düşük sesli güzel şarkı 80-90 a sabitleyip yüksek vites düşük devirde homur homur gitmek var.
Yanlışım varsa düzeltin ama benim görüşüm bu ssler virajlar için pistler için var höt diye gazlamak için var doğalarında sakinlik yok .
Cbr 650r 2022 siyah rengini bir düşünün derim
Öncelikle orjinal egzoz ile çoğu motordan istediğin sesi alamazsın. Öyle tok gurul gurul rölanti sesi veren 1000cc de olasa, egzoz değişmeden olmaz. Bende aynı kafadan olduğum için inceledim yazıyı ama SS yerine bir cruiser tarza yönelseniz tam olur gibi. Nice harleydavidson lar orjinal egzoz la bile istediğiniz sesi veriyor. Bir tık oynarsanız da bence amacınıza ulaşırsınız. Tarz meselesi tabiki Yoksa mt9 vs de baya iyi sesi var...
O harleyin gorrgorrgorororgor rölanti sesi, o kol çevirince gelen ses, Anlayamazsınız ...
"Çok Bilen Çok Yanılır"
Yürüdüğü yolda iz bırakmayan o yoldan geçmiş sayılmaz ...
TÜM CEVAPLAR İÇİN HERKESE TEK TEK TEŞEKKÜRLER.
Estf. Hocam ne perişan etmesi. Ben hayatımda en yakın arkadaşlarımı duymak istediğimi değil, duymam gerekeni söyleyenlerden seçerim. Sen benim güvenliğimi düşünüyorsun. Sert yazıyorsun. Başımla gözümle. Allah razı olsun gerçekten. Kardeşimize çok çok üzüldüm. Allah gani gani rahmet eylesin :(
650F baktım. Açıkcası kasa olarak çok içime sinmedi ama sizin tavsiyelerinize binaen yakından da gidip bir bakacağım. Peki siz 100hp lik RS660 ve 94hp lik CBR 650R için ne dersiniz?
Evet ses olayı biraz karmaşıkmış. Düşündüğümün aksine. Onun içi gidip bir kaç motoru dinleyeceğim.
O konuda ben de hem fikir oldum. Kendi motoru alınca ister istemez daha rahat olacağım için sürüş değişebilir.
Evet gidip dinleyeceğim. RS660 100hp imiş. Tam sizlerin önerisi gibi 100 beygiri geçmeyen bir motor. Bunu da düşüneceğim.
Tolga Uprak Bey'i hiç duymamıştım. İnstagram'ını takip ettim. Listemde. Hocam ABS dediğim gibi bende bir fobi oldu. Yani yoksa o motoru çok huzursuz keyifsiz kullanacakmışım gibi geliyor. Ben şimdilik yine ABS'li devam edeceğim. İleride tekrar değerlendiririm.
İşte benim de aslında anlatmak istediğim buydu. Yani 250'den litreliğe geçerken amacım sürat vs. değildi. Hobi gibi düşündüm. Yani baktığımda, duyduğumda hoşuma gitsin. Yıkayayım, bakımını yapayım. Arada Bostancı'dan caddeye giderken tatmin olayım vs. Ama madem arkadaşlar çok uyardı. O yüzden çok çok büyük ihtimalle 250 sonrası 600 ile devam edeceğim gibi.
hocam 650f cidden çok içime sinmedi, hani biraz daha agresif görüntüsü olsa tamam diyeceğim de,
Estf. hocam olur mu öyle şey. Her türlü görüşe açığım.
Hocam RS660 gidip bir bakacağım sesine, görüntüsüne. Bütçem ona yetiyor. RSV4 şimdilik kalsın çünkü bir kişi bile 250'den litreliğe geçebilirsin demedi :D
Abi hiç benlik değil ya, kamuoyu bunu kaldıramaz
Evet fena değil kasa. Sesi nasıl acaba? Bir inceleyeyim bunu da.
hocam yukarda dediğim gibi inanın hiç benim kişiliğimi yansıtmıyor cruiser. Çok güzeller ama insanlar beni yadırgar
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Şimdi, 600cc'ye ikna oldum. Mesleğimden dolayı basmadığıma, mesleğimden dolayı durumsal farkındalığımın yüksek olduğuna ve dikkatli olduğuma, kısa mesafede (Maksimum Bostancı-Kadikoy) nehirden su içen ceylan gibi kullandığıma sizi ikna edemedim Tamam.
Lakin gönlümden geçen ZX-6R'dı. Onu da onaylamadınız Bu halde ABS sebebiyle RS660 ve CBR 650R şimdilik kasası hoşuma gidenler. Hedef değiştiği için bu yönde araştırma yapmam gerekecek. Hangisi kaç silindir, sesi nasıl vs. Ducati'lere hiç bakmamıştım 2 silindir diye. Onları da bir araştırayım. Ne model var yok vs. Sizin de önerilerinizi bekliyorum. Sadece SS lütfen
Daytona 675R(bence içlerinde en güzel sese sahip budur), RS660, CBR650R, R7'yi bekleyebilirseniz belki o olabilir. Daytona haricindeki saydığım bütün aletler SS görünümlü yani aslında Sport Touring sayılabilecek uysal aletler. Uysal dediğime bakmayın 200 üstü hızlarda rahat seyahat ettirir. Daytona ise safkan ss'tir ama diğer ss'lere nazaran başı bozuk, kafası kırık bir şekilde uçup gitmez. Tüm 600cc klasmandaki safkan ss'lerden daha teknolojik&donanımlıdır bu arada.
+Levent Bey'in yorumlarına katılıyorum. Ek olarak şunları söyleyeyim;
- bir çok SS makineye sahip olmuş/kullanmış biri olarak 5+ yaş üzeri SS makine kapalı kutudur,başına ne geldiğini ne olduğunu asla bilemezsin, 5000km'de bir sesten dolayı motoru komple açılıp dağıtılan ve sorun bulamayınca yeniden toplanan iki tane zx6r biliyorum,ikisi de motor toplandıktan sonra kol çıkardı, toplandı satıldı gitti, satıldıkları yerde tekrar ayrı ayrı kol çıkardılar motor yeniden açıldı vb. Bu dediğim olay 2016 yılında yaşandı,daha 2017 yılında tam 5 kere motoru açılan makineye denk gelmek bile mümkün,
- zira R1 ayar tutması/yürütmesi zor motorlar.
- Arkadaş grubumdakiler italyancı oldular, aprilia ve ducati dışında artık japona binmiyolar (kafalarına japona fakirler biner mantalitesi yerleşmiş bir şekilde), ancak italyan motorlar da japonların performans ve teknoloji olarak artık ilerisinde olsa da dayanıklılığı kocaman soru işareti, yani panigale V4 ya da RSV4 ile japonların peşinde takılırsan 299+ 299+ otobanda büyük ihtimal çekiciyle döner motorun ( yaşanmışlığı var)
ABS konusunda ki fikirlerimi beyan edersem linç edilirim,yağmurda çamurda biniyorsan ok, ancak ben SS motorla yağmur yağarsa çıkmıyorum.
crossplane,v4 ve 2 silindir sesini patlak egzozlu hyosung'a benzetiyorum. 2005 200bindeki cbr600f'in sesi bile daha iyi bunların hepsinden.
sıralı 4 silindir 600'lük kullanmanın keyfi litrelik kullanmaktan daha keyiflidir, bitmeyen uzun devirler ve azalmayan yol kaç yaşına gelsemde eşşiz bir terapi. 1000cc hatta busada 1.viteste 170+ yapıyor makine 11bin devirde; vites bitti, devir bitti e yol da bitti. Ne anladım ben bu işten
İstanbul Park arka düzlükte GSXR 1000 ile 4.vitesi bitiremezken GSXR 600 ile 6'ya attığımı bilirim, ve pistten çok daha fazla zevk aldığımı.
1000cc alırsan ölürsün klişesini bir kenara bırakıyorum, kendini bilirsen ölmezsin,ancak 1000lik hakkını verebilmek ve zevkini alabilmek zaten malum yol şartlarında zor. Yine de ilerde 1000liği daha iyi kullanıp performans farkını hissedebilmek için 600cc ile uzun süre vakit geçirmek daha eğlenceli olacaktır.
Bütçene-zevkine-tercihine uyar mı bilemiyorum ama çok daha yüksek model, sıralı 4 silindirli , temiz herhangi bir japon yerinde olsam tercihim olurdu.
Hocam Ducatilere küçük bir göz attım malesef bütçenize uygun ss pek yok en yakın Panigale 899 var oda tek ve hasar kayıtlı, size uygun Ducati yok gibi duruyor.
bende daytona 675 2016 var nasıl anlatayım bilmiyorum zaten çok memnunum makineden sesi de herşeyi de harika fakat 2.elde almak zor çünkü alan satmıyor ve sahipleride makinenin değerinin farkındalar zor durum haricinde asla satılacak bir model değil
Honda CBR 650R kullandım virajda vs.
makinenin stock sesi idare eder ama egzozlu sesi muazzam slip on egzoz ile de çok iyi ses alınıyor
bu motorda 7 bin devirde gelen yarım saniyelik bir titreşim var neden olduğunu bilmiyorum
motorun parça kalitesi japon motorlara göre bir tık (betimleme vasat) daha iyi
işçilik kalitesi de çok iyi
tork kontrol olarak 2 modu vardı sanırım ama detaylı deniyememistim
önde 4 piston nissin monoblok radyal fren kaliperleri var
üstte eksenel nissin fren merkezi var hepsi çok iyi çalışıyor
frenlerini çok sevmiştim genelde japon motorlarına fren koymuyorlar uyuz edici birşey
motorun gidişi klasik 4 silindir gibi alt devirler sakin üst devirlerde bayağı kuvvetli güçten kesilmiyor
bu motorla gezi pist viraj cadde vb. herşeye rahatça yapılır
önde Showa ayarsız travel mesafesi Supersport makinelere oldukça yakın ve hızlı çalışan amortisörleri var ön amortisörler kaliteli bu sınıfa göre
arka amortisör de sadece ön yükleme ayarlı amortisör mevcut bu amortisör de bayağı hızlı çalışan travel mesafesi Supersport motorlara göre biraz daha uzun hissettim yani biraz daha konfor odaklı tarafta kalıyor
motorun ön görünümü muazzam led farları da çok iyi aydınlatıyor
oturuş pozisyonu R25 yada ninja300 tarzı nasıl denir yarı spor halde işte hafif öne yatık pegler ne çok aşağı ne çok yukarıda bu şekilde çok tatlı bir motor
arka kuyruk biraz garip gelmişti naked motor kuyruğu gibi ama insan alışıyor
Arkadaşlar, mesajlarınız geldikçe toplu cevap vereceğim. Bilgi kirliliği olmaması açısından bekliyorum.
Size bu esnada şunu sorayım, ikisi de 2021 model olmak üzere Ninja 650 (190.000 TL) ve RS660 (219.000 TL) bayiilerinden sıfır alabiliyorum. Bu ikisi hakkında elektronik sistemler, ses vs. bilgisi olan var mı?
Benim araştırdığım kadarı ile, Ninja'nın sesi az, lastikler 160, gidon yüksek. Tam SS değil. Bayiinin söylediği gidonu alçaltan kit varmış, 180 lastik takabilirmişim ama o zaman tabi lastik yumurta olacak biraz ve yatışlarda yol tutuş kötü olacak sanırım. Ses de egzozla hallolur mu bilemedim.
RS660 sesi daha iyi, lastikler 180, gidon alçak. Benim de aradığım bu aslında.
RS660 sport touring değil bu arada. R6 kadar Daytona kadar sert bir pozisyonu yok o kadar. CBR650R gibi 650F gibi Ninja650 gibi bir makina değil.
200k ile alacagınız 1000cc bi motor size hayır getirmez bitiktir. O parayla bi 600cc racing almak daha mantıklı
Uzun süre CBR 650F 'de kullandım, hem de daha hızlı makinelerden inip kullandım. Şöyle bir tabir vardır ya, "attan inip eşeğe binmek" düşük hacime geçince eşektir o işte.
CBR 650F, gazı çekerken tereddüt duymadan kullanabileceğiniz, ama çektiğinizde de sizi alıp götüren, oturuş pozisyonu oldukça konforlu, belinizi kopartmayan, optimum dengeli, güzel frenleri olan, Kat iptali ve ara boru ile takacağınız bir slip ile, inanılmaz güzel tok ve düşük sayılabilecek desibelde ses veren, tadından yenmeyecek, gerek şehir içi, gerekse şehir dışı her yola gidecek, bakım işletim olarak üzmeyen, parçasını her yerde bulabileceğiniz, evladiyelik bir motosiklet.. Hatta o kadar iddialiyim ki, zevk için litrelik racing aldığınız da bile, 650f şurada dursun, bunu asla satmam dedirtecek bir motosiklet.
Bir resim bulursam eklerim eskiye dair motosikletimden.. Bu motosikletin hiç mi eksisi yok diyeceksiniz? Tabiki var, tabi bu görece kişisel düşünceler.
1- Tek farlı olması genel kanı olarak sevilmiyor, aslında benim için fark etmez tek far, çift far, fakat aydınlatması beni mutlu etmemişti.. 1-2 dokunuşla düzeltilebilir mi ? Neden olmasın?
2- Herkes deli gibi titrediğini söylüyor, aslında deli gibi titremiyor, ama titreşimli bir motosiklet, çünkü alışılagelmiş 4 silindirden beklenmeyecek bir titreşimi var, fakat öyle ellerinizi ayaklarınızı uyuşturur cinsten değil, zaten zamanla titreşim aralıklarını tespit ediyorsunuz ve o devirlerde çok takılmıyorsunuz, motor bir zamandan sonra titreşimsiz miş gibi oluveriyor.. En azından benim tespitim bu yönde.. 1 ay içinde titreşim felan aklınıza gelmez..
3- Gidon açısı nispeten dar, yani belki bir tık daha gidon açısı olabilirdi kanısı hakim bende.
Bunun dışında da söyleyebileceğim böyle aman aman bir dert yok.. Ayrıca piyasa olarak o kadar iyi durumda ki, size uymazsa 3-5 güne satılan ve zarar ettirmeyecek bir motor, cünkü talibi ve seveni öyle çok ki..
Dipnot: Siz 650R demişsiniz, ben 650F'i yorumladım. R versiyonu hk. deneyimim yok. Ama tasarımı vs. gayet şık. Blokta ufak oynamalar var, yani aynı motor..
RS 660 konusunda yazabileceğim hiç bir bilgi yok. Kullanmadığım, hatta neredeyse görüp dokunmadığım bir motosiklet. Söyleyebileceğim tek şey, Aprilia dünyanın en iyi motosiklet markalarından birisidir. (Şahsi fikrim) Hiç bir zaman tereddüt etmeden tercih edilir mi sorusuna kesinlikle evet diyebilirim. Aprilia yapmışsa, o motora binilir bile diyebilirim
Fakat Türkiye şartlarında işletim problemleri ve piyasada maalesef ki yer edememiş olması, sürekli motosiklet değiştiren bir toplum için, kabul edilebilir düzeyde değil.. Amerika'da ya da Avrupa da insanlar bir araba ya da motosiklet aldıklarında, çürütene kadar kullanırlarken, bizdeki alım gücü düşüklüğü yüzünden insanlar km sayıyor, ve yükselmeden satıp, değer kaybını minimumda tutup, model güncelleme çabası içerisinde oluyor. (coğu kişi için istemsizce, çünkü motosikleti gebertirse tekrar alacak gücü maalesef yok.)
Durum bu iken, siz kendi profilinizden değerlendirip yol haritanizi belirleyebilirsiniz. Ama şu detayı unutmayın; RS alırsanız, ve mutlu olmazsanız, bu mutsuzluk uzun bir süre devam edebilir, cünkü satacak birilerini bulamayabilirsiniz, fakat diğer alternatifi beğenmediğiniz durumda, bu mutsuzluğunuz maksimum 1-2 haftada son bulup, diğer alternatifi deneme şansını yakalayabilirsiniz, kaybınız da göze gelecek rakamlar olmayacaktır.
Selamlar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:25 ----------
Ben Teletext ile idare ediyorsundur diye düşünmüştüm
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)