Scooter elektrik sigortasi Amper ve Volt degeri
Reklamlar
-
Merhaba,
2007 model kymco people-s 50 4t Scooter im var
Aküsü zayıftı , şarz ettim , takar takmaz sigortayı yaktı, ikinciyi taktim onu da yakti , bu iki sigorta akünün orada bulunan yedek sogortalardı. İkisinin üzerlerinde 7 V yaziyordu , takilan yerde de plastikte 7 V yaziyor , motorun akusu 12 V. Bir tuhsflik var deyip kitapciga baktim , birinde 10A birinde 15 A yaziyor , V cinsinden yazmamis, muhtemelen Aku ile ayni degerde olmasi gerektigi icin.
Benim sorum ; simdi hangi sigortalardan satin almaliyim , sigortalar uzun , iki ucunda aleminyum olan cam tüp seklinde olanlardan.
Cevaplar icin simdiden teşekkürler.
Reklamlar
-
Pek elektrikten anlamam ama konjektörünüz bozulmuşsa fazla akım yollayıp sigortanızı patlatıyor olabilir bir onun çıkışını ölçüp denerseniz belki faydası görülebilir, eğer sigortadan yapıyor deneme yanılma yoluyla çözülebilir.
-
Tesekkurler , peki simdi Sigorta almam gerek , alirken kac amper ve Volt almaliyim ?
-
Konu sigortaysa amper değeri gerekli. Yanık sigortayı yanına al. Bulursun.
-
Internetten siparis verecegim , kitapcikta yazan 10A biri 15 A biri olacak diyor.
Benim yanik olanlarda Amper degeri yazmiyor sadece 7v yaziyor, Aku 12 V , o yuzden biraz sasirdim. Mesela ben 10 A ve 15 A siparis etsem , V sini de Akuyu baz alip 12 V yazsam sorun yasarmiyim acaba.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:07 ----------
Güncelleme: 7V degil , 7 A yaziyormus mevcut sigortada , yani 7A lik alacagim , kitapcikta bir tarafa 10A digerine 15A yaziyor... Ben yine de 7A alacagim. Motoru ikinci el olarak aldim ustunde 7A vardi .
-
Özgür.Y adlı üyeden alıntı
Internetten siparis verecegim , kitapcikta yazan 10A biri 15 A biri olacak diyor.
Benim yanik olanlarda Amper degeri yazmiyor sadece 7v yaziyor, Aku 12 V , o yuzden biraz sasirdim. Mesela ben 10 A ve 15 A siparis etsem , V sini de Akuyu baz alip 12 V yazsam sorun yasarmiyim acaba.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:07 ----------
Güncelleme: 7V degil , 7 A yaziyormus mevcut sigortada , yani 7A lik alacagim , kitapcikta bir tarafa 10A digerine 15A yaziyor... Ben yine de 7A alacagim. Motoru ikinci el olarak aldim ustunde 7A vardi .
Sigortayı oto elektrikciden temin edebilirsiniz hem daha uyguna gelmiş olur.
-
Özgür.Y adlı üyeden alıntı
Internetten siparis verecegim , kitapcikta yazan 10A biri 15 A biri olacak diyor.
Benim yanik olanlarda Amper degeri yazmiyor sadece 7v yaziyor, Aku 12 V , o yuzden biraz sasirdim. Mesela ben 10 A ve 15 A siparis etsem , V sini de Akuyu baz alip 12 V yazsam sorun yasarmiyim acaba.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:07 ----------
Güncelleme: 7V degil , 7 A yaziyormus mevcut sigortada , yani 7A lik alacagim , kitapcikta bir tarafa 10A digerine 15A yaziyor... Ben yine de 7A alacagim. Motoru ikinci el olarak aldim ustunde 7A vardi .
Kitapcikta 10A yaziyorsa niye 7A aliyorsunuz?
-
gurcanozturk adlı üyeden alıntı
Kitapcikta 10A yaziyorsa niye 7A aliyorsunuz?
50cc ve diğer cc (150 sanırım) ortak kitapçık. 10A (7A) diye yazıyor. Parantez için 50cc versiyon için. Ondan
-
Cyan adlı üyeden alıntı
50cc ve diğer cc (150 sanırım) ortak kitapçık. 10A (7A) diye yazıyor. Parantez için 50cc versiyon için. Ondan
Service kitapciginda bilgi bulamadim.
https://absolutelyscooters.net/manua...ice_Manual.pdf
-
Kitapcikta yazan degerler biraz yuksek gibi geldi , hali hazirda ustunde de 7A var o yuzden 7A almayi mantikli buldum , ama anca yarin vakit bulup gidecegim almaya , normalde sigortalarda sorun yoktu , ta ki Kickstarter icin o kapagi acana kadar , ya da o hani iki ucu olan , tornavida ile iki ucu birlestirilip test edilen mars dinamosu ya da ona benzer ismi olan seyi sökup deneyip taktiktan sonra da olabilir ya da son ihtimal buji gevsek duruyordu onu tekrar yerine taktim. Yani toplamda bu uc seyi yaptim ve sigorta atmaya basladi.
-
gurcanozturk adlı üyeden alıntı
Ben şuradan gördüm. Senin paylaştığın service manual'ın 15-2 sayfasında diyagramda da 7A gösteriyor 50cc için.
-
Benim bildiğim sigortada vat olmaz amper olur. Eğer takar takmaz attırıyorsa artı ve eksiyi ters takmış olabilirsiniz. Daha önce başıma geldi. Bir diğer ihtimal ise aküyü yanlış şarj edip içerisindeki odacıkların bozulması olabilir. Yani aküde şişme var mı ona bakın son olarak akünün direncini ölçün eğer ayak marşı var ise akü olmadan motoru çalıştırıp kablolardaki akımı ölçün 13.5-14.2 arası bir değer çıkması lazım.
Instagram: Ekremalp85
Youtube: Ekrem Alp
-
Akuyu 12v sarz aleti ile sarz ettim 4 A .
Benim aku 12V 5 A , sisme de gormedim , Kickstarter takili kalmisti , suan o da acik vaziyette daha takmadim , bakalim oglen calistim iki gundur , bos kalinca bakabilecegim anca , cok tesekkurler ama bilgiler icin , sorunu cozebilirsem yazacagim ne oldugunu problemin.
-
Selamlar , öncelikle tüm cevaplar icin tekrar teşekkür ederim . Vakit bulup çok uğraşamamıştım ancak bu gün Scooterımı çalıştırmayı başarabildim. Bu scooterı(2007 Kymco People S 50 ) takas ile çalışmaz vaziyette almıştım .( 2005 Piaggio Zip 2 ( her aksamı çalışır vaziyette , ama kırmızı renk hariç , siyah olan grenajların hepsinin rengi felaket derecede soluktu+ bir miktar nakit). Takas yaptığım kişi 50+ yaşlarda bir adam , ilanda motorunun 6ay önce çalışır şekilde getirip park ettiğini , simdi de çalıştıramadığını yazmıştı. Takas üzerine pazarlık yapıp aldım , aküyü şarz ettim ancak motorun sigortasini patlatti (konuyu da o zaman açmıştım.) Ardından Yuasa YTB4L marka bir akü aldım , buji değiştirdim (eskiye oranla daha fazla kivilcim cikiyordu artik .kickStart en baştan beri bozuk oldugundan akü ile her seferinde en cok 10-12 marş denemesinden sonra eve morali bozuk sekilde akü ile gelip şarza takıyordum.Bir Youtube videosundan edindiğim bilgiye göre , benzin musluğunu söküp çıkıstaki filtreye baktim gayet temizdi, ama hortumdan da aşağiya benzin gelmiyordu.karbüratör tahliye vidasini acmama ragmen benzin disari akmiyordu o yüzden kendim Karbüratörü söküp iyice temizledim ama sonuc her defasinda ayni , gıy gıy sesi var marş basıyor ama calismiyor. Buji kablosunun ucunu hunharca kesen Ruhi usta videolarindan sonra ben de, adam usta , vardır bir bildiği deyip 1 cm felan kestim ama hâla tık yoktu .. Youtube de bir kaç videoda , benzin deposundan cikan ikinci hortum ( karbüratöre giden değil , alçak basınç hortumu (sanirim adi bu)dedikleri hortumu emin ki negatif basinc yapip karbüratöre benzin gelsin diyorlardi , yaptim ve motorum calisti , keyfim yerine geldi, biraz hava ayari felan yapmaliyim ama o da baska gune kalsin. Başında bu tür bir dert olana , ya da bir gün bu tarz bir sorun yaşayacak olana bir faydası olur umarım.
-
Sigortam attığında benzinlikte tekli değil takım halinde satılıyor sigortlar. 4-5 tane satılıyor. İşinize yarayan çıkacaktır elbet.
-
Öncelikle tüm mesajlar icin teşekkürler, sigorta isini dediginiz gibi hallettim , ardindan calisti ama ayarsizdi , 20-30 u gecmiyor , gaz verince boğuluyordu , karbüratöru temizledim olmadi , membran(vakum lastigi , karbüratör uzerindeki yuvarlak kapagi acinca ortaya cikan.) siparis ettim geldi ama yanlis geldi takamadim , ben de yeni bir karbüratör aldim canavar gibi oldu , simdi tek eksik kickStart basinca basili kaliyor dondurmuyor, yayi bicimsizlesmis egrilmisti yeni yay aldim lakin yine yapamadim.Dikkat etmem gereken püf noktasi nedir Kickstart kurulumunun.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)