İngilizce bilenler için şu iki video güzeldir:
https://www.youtube.com/watch?v=u74jYkItdD8
https://www.youtube.com/watch?v=xpoglovyy_8
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:17 ----------
Uzun lafın kısası:
Aşırı zorlamadan veya aşırı korumadan, normal bir şekilde kullanın. Tekrar: Her iki yönde de aşırılıktan kaçının.
Rodaj bittikten sonra coşkuyu istediğiniz gibi verin.
@Cyan
Mc garage usta diyor ki,
Her iki kullanim sitilini inceledim.
Silindir üst noktasindan kompretorle ölçtüm
Kitabina uygun kullanim : 0.0145``
Gavura vurur gibi kullanimda:0.0150``
Fark:0.0005``
Bu aşinma durumu,yağ bakimi geçirilen bir motor bloğunda da olabilir.
Çok kafaya takmayin diyor.
Not:Ölçuler inç birimdir
Aynen. Kafaya takılacak bir durum yok.
Ryan da Ari de temelde aynı şeyi söylüyorlar; rodaj sadece motorla ilgili değil, lastikler, frenler / balatalar ve en önemlisi sürücü içindir de. Rodaj süresince aslında siz de yeni motora alışıyor olacaksınız, dolayısıyla abartmayın. Mesela benim gibi bir sürücü için rodaj diye bir şey yok, her zaman kullandığım gibi kullanırım, çünkü normal kullanımda ne peg değdiriyorum ne de redline'a varıyorum. (4000-6.000 dd arası takılırım genelde.)
Tamam rodaj sadece motorla ilgili değil de, Ryan açık açık sağır rodaj yapmanın, aşırı gentle olmanın, sürekli düşük devirde gitmenin iyi olmadığını söylüyor. Bence en çok atlanan nokta bu.
Ruh hastası değilse kimse alıp bayiden çıkar çıkmaz kesicide gitmez zaten, ama Ryan benim söylediğimin de bir tık fazlasıyla ilk sürüşlerde redline'a kadar çıktığını söylüyor mesela.
Bütün metal bedding işlemleri için yüksek basınç gerekir. Güçlü fren atılmadan fren rodajı yapılabilir mi? Yapılamaz.
McGarage'ın videosundaki sıkıntı bence gentle break-in ile brutal(hard) arasında bir çizgi çekmemesi. Sağır sağır kullanmakla anasını ağlatmak arasında bir kategori yok mu şimdi? Motor2'y test ederken 1dk warmup verdikten sonra sürekli full-throttle kullanmış. Peh. Pistte rodaj uygulamasında bile böyle abanılmıyor ki Yanlış bişey söylediği yok tabii ki ama agresif rodajın en agresif halini almışlar, hoş onda da bişey olmamış
Sağır etme, anasını belleme, ok'dir benim görüşüm.
ek: sağır rodajın bence bir eksisi de şu; 1000km boyunca adam 6000rpm'i geçmiyor, %50'den fazla gaz açmıyor, rodaj bakımından çıkınca vutuututututu..
Bu rodaj tatavası,scooterleri çok bağlamiyor gibi,
1.5 sene kullandiğim 2014 xmax i 40.000 küsür km de satmiştim sene 2016 sonlariydi.
Geçenlerde sattiğim kişiyle konuştuk,90bin km de keyfi olarak piston değişimi için blok yardırmış,ustasi silindirlerde ölçusel hiçbir sorun yok,açilmişken sadece silindire çaptan 0.20 paso atip,sekman degiştirmiş.
Ben 10.000km de almistim,satana kadar ciddi devirli kullanmiştim öyle böyle değil.
Bilindiği uzere,
Vitesli makinalar da,düşük vites yüksek devir olayi var,ama scooterlerde böyle bir durum yok.
Konuyu açan arkadaşımız muhtemelen o R25'i 50.000 km ve üstü kullanmayacak. O nedenle rodajı nasıl yaptığının kendisi için çok büyük önemi olmayabilir. Şayet erken km.lerde de motoru sattığında da alacak kişi zaten bu motorun düşük hacim olup sürekli tapa gaz gidildiğini tahmin edecek ve rodajın nasıl yapıldığı en son umursayacağı konu olacaktır. Alan memnun, veren memnun. Bazen bazı şeyleri çok umursamamak lazım.
Yahu rodaj neymiş ?.. Yapıştır git.. Rodaj modaj kalmadı artık..
Tamirciler taş mı yesin ?..
İyi kötü tüm yorumlar için teşekkür ediyorum
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)