Yeni Motor Rodaj ve Son hız ile ilgili ?
Reklamlar
-
Yeni 21 model r25 aldım, bugün 450 km oldu ilk 1000 km için 7 bin devir geçilmemeli fakat trafik içerisinde sürekli olarak o devirlerde kullanmak imkansız, Çevreyolun da yapılmamasını bildiğim halde 2 defa son hız denedim ve 170 civarına çıkabildi, İçindeki rodaj yağı(kalın yağ) ve yeni olmasından dolayı mı 10-20 km hız kaybı var ? Lütfen motoru eline alırsın şöyle böyle yorumlarla değil de merak ettiğim şeyin cevabını verebilirseniz sevinirim Birde motor tarafından gelen bi fır fır pır pır gibi bir ses var o ne sesi oluyor acaba ? Önceki Pulsar 200ns Motorsikletimde de vardı o ses, tüm motorsikletlerde var mı bu ses ? Sıkıştırma esnasında yok ama düşük devirlerde hafif gaz açılıyken genelde duyuluyor.
Reklamlar
-
Motorun hayırlı olsun. Rodaj kurallarına uymamak kendi kararın. Sonuçta yetkili servis ustaları bile "rodaj gereksiz" diyebiliyor. Normaldir. Motorun sesini kaydedip youtube linkini burada paylaşırsan bir cevap gelecektir. Ben başka bir şehirde olduğum için ustaya fren diskinden gelen sesin videosunu atmıştım. "Video ile olmaz. Görmem lazım." demişti.
-
Öncelikle hayırlı olsun kazasız belasız sürüşler dilerim, rodajdan sonra motosikletin son hızında artış olucaktır benim bildiğim rodaj yağı ince yağ koyulur parçalar daha çabuk alışsın diye.
Son hızda bir sürü etkenler var;
-Lastik basıncı
-Zincir gerginliği
-Rüzgar yönü ve şiddeti
-Yolun eğimi
Rodajdan sonra büyül ihtimal düzelicektir ama bu motosiklet 250cc bir motosiklet çoğu insan 180-190 yapıyor ama o hızlara çıkmaları çok çok uzun sürüyor belki bu kadar süre beklemediğiniz için de çıkamamış olabilir.
Fır fır pır pır sesi de normal olabilir arkadaşımın R25 de ona benzer ses hatırlıyorum.
-
Rodajdayken son hızlara çıkman dipgaz gitmen son derece yanlış işler.hata etmişsin.
-
blueway2 adlı üyeden alıntı
Rodajdayken son hızlara çıkman dipgaz gitmen son derece yanlış işler.hata etmişsin.
Kısa süreliğine düz yolda 2 defa denedim sürekli o hızı korumadım.
-
rodajda sıkılan motorun performansı muadillerine göre daha kötü olucaktır.ayrıca bi tık daha benzin tüketimin fazla olucaktır.0km de ki araba motor vs tam kondisyonunda olmadığından 0 100ü de geç olucaktır son hızıda düşük olucaktır yakıtıda fazla olur normaldir.değişir ama 5000km ve üzeri farkları anca görebilirsin.5 kez 0km motorum oldu rodaj master oldum diyebilirim.ne kadar sabredersen o kadar başın ağrımaz.güzel heyecanlar bunlar.mt09 da 850km deyim bu hafta rodaj bakımına gidicez inşallah
-
R25'in son hızı 175 bilemedin 180 zaten, o 194'ler için sen hafif olacaksın, motora sıfır kapanacaksın, yol ya düz olacak ya da hafif eğimli olacak, hava rüzgarsız olacak.
-
Hayırlı olsun.
250cc bir motordan 150'den sonrasını beklememek gerekir zaten, 170'e çıkmış çok bile.
-
Kerem34_ adlı üyeden alıntı
R25'in son hızı 175 bilemedin 180 zaten, o 194'ler için sen hafif olacaksın, motora sıfır kapanacaksın, yol ya düz olacak ya da hafif eğimli olacak, hava rüzgarsız olacak.
Keremcim sen ok? Ben 115kg yine ok?
---------- Mesajlar birleştirildi - 04:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:47 ----------
online253 adlı üyeden alıntı
Yeni 21 model r25 aldım, bugün 450 km oldu ilk 1000 km için 7 bin devir geçilmemeli fakat trafik içerisinde sürekli olarak o devirlerde kullanmak imkansız, Çevreyolun da yapılmamasını bildiğim halde 2 defa son hız denedim ve 170 civarına çıkabildi, İçindeki rodaj yağı(kalın yağ) ve yeni olmasından dolayı mı 10-20 km hız kaybı var ? Lütfen motoru eline alırsın şöyle böyle yorumlarla değil de merak ettiğim şeyin cevabını verebilirseniz sevinirim
Birde motor tarafından gelen bi fır fır pır pır gibi bir ses var o ne sesi oluyor acaba ? Önceki Pulsar 200ns Motorsikletimde de vardı o ses, tüm motorsikletlerde var mı bu ses ? Sıkıştırma esnasında yok ama düşük devirlerde hafif gaz açılıyken genelde duyuluyor.
Hocam rodajı güzel yapmışsınızdır. Bundan sonra aça aça basın. Motor iyice açılır. Daha erken 5000den sonra motor anca kendine geliyor.
-
"o devirlerde kullanmak imkansız" dan sonrasını okumadım. bir de 170 yaptım falan gözüme ilişti atlarken.
Güzel kardeşim yapan nasıl yapıyor?
hepsini geçtim, 7bin imkansız diye 170 yapmak nedir?
Satarken de "zorlanmamış motor" diye satıyorsunz
-
7.000 devirde azami torkunun %85'ini veriyor. Gayet kullanılır gibi duruyor...
-
Hayırlı olsun, kazasız belasız güzel günlerde kullanmanı dilerim.
Rodaj bir gerçektir, günümüz teknolojisinde üretimdeki toleranslar azalmış olsa dahi hala bir gerçektir ve olmaya da devam edecektir.
Ancak rodaj ülkede genel bilinen haliyle yapılması gereken bir şey de değildir ve süresi de aslında 1000km'den çok daha kısadır. Meraklısı varsa uzun detayına gireriz, yıllarca paragraf paragraf yazıldı çizildi bu konular, yine herkes bildiğini okudu. Özet olarak bence iyi yapmışsın son sürat denemesi yaparak, eğer motor ısındıysa, bunu yaptığında ve tüm vitesleri bitire bitire değil de son iki viteste asıldıysan.
Ben yeni motor alsam rodajını nasıl yaparım.
Akşam saatinde yaparım öncelikle, bayii kapanana kadar orada takılırım, akşam hem trafik azalmış olur hem hava biraz daha serinlemiş olur.
İlk 10km içerisinde şehir içinden çıkmakla geçer zaten. Elle kestirebildğim kadarıyla yarım gazdan yukarıya çıkmam, devir olarak da örneğin şu anki motorum 11500 civarlarına kadar çevirebiliyor, 6000'i pek geçmem.
Bak yine 50 kere yazıldı girmeyeyim dedim kaptırdım :D
Sonrasında ilk 15-20km gerçekten yeterli, yavaş yavaş 3000-6000 arası biraz daha gazı açarak vites büyüte büyüte giderim. Mesela Riva yolu veya Şile yolu gibi açık yollar tercihim olur, böylece trafiği ve kendimi riske atmadan hızlanma yavaşlama hareketleri yapabilirim. 2. viteste 3000'den al, gazı %60-70'lere kadar zart diye değil kademeli şekilde açarak 2-3-4-5-6 ve 6. vitesten itibaren kompresyona alarak sakin şekidle yavaşlama.
50km olmadan önce artık gazı sonuna kadar açarım, evet sonuna kadar. O yağ basıncına ihtiyaç var hareketli parçaların birbirlerine alışmaları için.
1000km'ye ulaşana kadar bu pratiği tekrar ederim, her 100km'de bir maksimum devri yavaş yavaş artırarak. Arada yüksek viteste biraz daha yüksek devir çevirilebilir, çok sıkıntılı bir durum yok. Yüksek süratteki asıl sıkıntı motosikletin bir yerinde bir problem, gevşeme, özellikle titreşimli bir makina ise sağdaki soldaki gevşemeler falan önemli, bu riski minimize etmektir amaç zira motorda mekanik bir sıkıntı varsa bunun ortaya çıkması genelde 300-500km'lerde olur, bu esnada yüksek süratte olmamak daha risksiz bir durum.
Bişeyi eline alacağın bir durum yok yani.
Rodaj için özel bir yağ koydularsa, bu sentetik değil madeni bir yağdır ve biraz daha kalın olabilir ama son hızına dramatik bir etki olup olmayacağı soru iaşreti. Ben MT-25 kullandım ve yokuştan aşağı atınca 180 görüyordu zaten, R25'te de durum azıcık farklı olacaktır.
RS'ten molibden içerikli bayağı parlak güzel bir yağ çıktı, rodaj için güzel bir yağ koymuş fabrika ve bu da aslında krank vs gibi parçalar için koruyuculuğu yüksek bir yağ. Eğer çok sağır bir rodaj yapsam 400-500km'leri de beklerdim ama ben dikkatli bir şekilde biraz daha dolu bir rodaj yaptığımiçin 150km'de değiştirdim ilk yağ ve filtreyi, 5100 koydum yine tam sentetiğe geçmedim. Buna da paragraflarca yazılır çizilir yine. Önerim de 1000km'yi görmeden yine yağ değişimi yapmak. Servisteki kimseye anlatamazsın derdini, he de geç, ben problemliyim abi boşver falan de yağını değiştir derim, değiştirmezsen de başın ağrıyacak diye bişey yok, problemli insanlarız en nihayetinde.
-
bu konular çokça yazıldı çizildi, forumda veya googlede "dalgalı rodaj" (başka bi ismi vardı ama hatırlamıyorum) olarak aratıp okuyun uygulayın ben tüm motorlarımda rodajı bu şekilde yapıp yoluma devam ediyorum.
Helal Haram ver ALLAHIM,
Menzilciler yer ALLAHIM...
-
2019'un başında sıfır olarak 2018 model MT25 abs almıştım.
Sırasıyla;
1-İlk 1.000km 60-70 km/h hızları HİÇ geçmedim ve yüksek devir HİÇ yapmadım. (hız ve devirleri sayısal olarak net hatırlayamadım şu an)
2-Yetkili serviste yama-lube 10w40 tam sentetik yağ ile yağ ve yağ değişimi yaptırdım.
3-Sonraki 600km 110-120 km/h hızları HİÇ geçmedim ve yüksek devir HİÇ yapmadım.
4-Tekrardan yetkili serviste aynı yağ ile yağ ve filtre değişimi yaptırdım.
Ek1-Hem rodajda hem de sonrasında HİÇ ısıtmadan yola çıkmadım. Sürüşün ilk ve son 3-5km lik kısmında hep sakin kullandım.
Ek2-Fan açtığında fanı kapatmadan voltajı kesmedim.
Ek3-Her 5.000km'de bir yetkili serviste yapılan bakımında 10w40 tam sentetik yağ kullanıldı ve yağ filtresi değişti. (Yamaha normal bakımların hepsinde yağ filtresi değiştirmiyor ve her bayi de 10w40 tam sentetik olmayabiliyor. Buna dikkat edildi)
Motosikleti ev arkadaşıma sattım. Hala kullanıyor ve aynı kurallara dikkat ederek kullanıyor. 40.000km'ye yaklaştı, ilk zamanlardaki performans ve kararlılığından farkı yok.
Rodaj sonrasında ve şu anda 186km/h hızları görüyor.
-
online253 adlı üyeden alıntı
Çevreyolun da yapılmamasını bildiğim halde 2 defa son hız denedim ve 170 civarına çıkabildi, İçindeki rodaj yağı(kalın yağ) ve yeni olmasından dolayı mı 10-20 km hız kaybı var ?
Bir de su sekilde dene istersen.
-
gurcanozturk adlı üyeden alıntı
Bir Cg kullanıcısı olarak kendimi bu göreve aday görebilirmiyim
-
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
Bir Cg kullanıcısı olarak kendimi bu göreve aday görebilirmiyim
Tarsus, Mersin civarinda daha iyi destek alirsiniz gibi.
-
R25 her ne kadar 250cc kategorisinde liderliğe oynasa bile sonuç olarak "250cc" dir arkadaşlar. 170'e çıkmışsın daha ne istiyorsun.
Yani o 185+ yapan arkadaşlar nasıl yapıyor görmüyor musunuz? Kamyonların fren patlattıkları diklikte yokuşlarda anca. Onda da motorun canı çıkıyor artık.
Ben kendimi, öz ve öz bedenimi salayım o diklikteki yokuşlardan aşağı. Yuvarlana yuvarlana 70-80 yaparım herhalde.
-
gurcanozturk adlı üyeden alıntı
Tarsus, Mersin civarinda daha iyi destek alirsiniz gibi.
Beni Kendimden Koru
Gain
-
Belki daha önce 134684 kez aynı konu yazılmış-çizilmiştir. Arayıp bulmaya üşenen arkadaşlar için bi daha yazalım madem;
Bir kere bana göre en çok yanlış yapılan kısım; şu devri hiç geçmedim, şu hıza hiç çıkmadım kısmıdır. Bu rodaj değil, motora kıyamamak falan olur.
Daha açıklayıcı olsun diye örnekle açıklayalım;
Şahsen rodaj yapmak istesem, bir Pazar günümü tamamen buna ayırırım. Trafiğin nispeten çok olmadığı, bol virajlı, virajlar arası 2-3 km düzlüklerin olduğu bir güzergah seçerim. Sürekli vitesle oynayarak sürer, arada o düzlüklerde (çok uzun olmamak kaydıyla) yüksek devir ve hızlara çıkardım.
Yani kısaca rodaj, bi yerde sabit kalmayarak, sürekli devir aralıkları ve sık vites değişimi ile olur. Yukarıda bir arkadaşta değindiği gibi, dalgalı seyir devri ile. Gerekirse top speed de yapılır ama o devirlerde uzun süre kalınmaz.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)