katalizör giriş çıkışı ne yönde
Reklamlar
-
omrozzn adlı üyeden alıntı
Dostum,sana bir tavsiye,(ilerleyen süreçler için)
O valfi bir daha sökme,hatta hiç elleme.sadece filtreyi temizlemen kâfi.
Reklamlar
-
tamamdır hocam sizi de yordum vaktinizi aldım
merak ettiklerimi anladım
Çok teşekkür ediyorum iyi geceler diliyorum
-
omrozzn adlı üyeden alıntı
tamamdır hocam sizi de yordum vaktinizi aldım
merak ettiklerimi anladım
Çok teşekkür ediyorum iyi geceler diliyorum
Rica ederim,aklina takillanlari her zaman sorabilirsin.
Hatta,model konu başliğinda yazarsan daha saglikli ve kalici olur.
-
omrozzn adlı üyeden alıntı
sorun okun yönü hocam onu çözemiyoruz
Siz akış yönü olarak yorumluyorsunuz da ondan; sadece ucun nereye bağlandığını göstermişler. Do filtro de ar (hava filtresinden), coletor de entrada (emme manifoldu), coletor de escapamento (egzoz manifoldu). Uçların nereye bağlı olduğunu göstermek istemişler.
Hepsinde dışarı doğru veya hepsinde içeri doğru ok yapsalarmış kafa karıştırmazmış. Bir ok giriş, iki ok çıkış yapınca olmamış haliyle.
@levend84 güzel açıklamış.
-
kırmızı hatlı gri boru yüksek devire çıkınca kollektörün içindeki diyaframı kapatıyor , düşük devirlerde vakum azalınca diyafram açılıyor egzoz gaz geçişi tekrar başlıyor..yüksek devirlerde gücü artırmak için motorun daha çok oksijen çekmesi amaçlanmıştır , düşük devirlerde de silindir sıcaklığını düşürerek yakıt tasarrufu için motora biraz egzoz gazı veriliyor..
-
omrozzn adlı üyeden alıntı
https://i.hizliresim.com/p9y2l7s.png
arkadaşlar bu kısımdan egzoz gazı çıkış mı yapıyor yoksa motor bloğuna hava girişi mi oluyor
https://i.hizliresim.com/1abuubu.png
buradaki
A noktası hava kutusu B noktası motor bloğuna gidiyor şimdi A dan B ye mi B den A ya mı geçiş oluyor
motor hava tahliyesi gibi bir şey okudum
tam olarak ne olduklarını anlamak istiyorum teşekkürler
"tvs apache rtr 150 kitapçıkta anlatımını bulamadım"
1. numarayı takip edince bir valf var hemen üzerinde onunda çıkışında boru var ve sai filtresi diye yazan filtre o borunun ucundaki benzin filtresine benzer filtre ordan hava çekiyor. havayı çekende manifoldtaki vakum hattı var o yapıyor eğer o hortumu sökerseniz filtreden hava çekmez diafram çalışmadığı için.
2.den yağ buharı gelir ve hava filtre kutusunun altında şefaf körlenmiş boru hortum var zamanla orada birikir ve boşaltırlır.
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
kırmızı hatlı gri boru yüksek devire çıkınca kollektörün içindeki diyaframı kapatıyor , düşük devirlerde vakum azalınca diyafram açılıyor egzoz gaz geçişi tekrar başlıyor..yüksek devirlerde gücü artırmak için motorun daha çok oksijen çekmesi amaçlanmıştır , düşük devirlerde de silindir sıcaklığını düşürerek yakıt tasarrufu için motora biraz egzoz gazı veriliyor..
Ek bilgi.
5 ile 6 K rpm arasinda,vakum azaliyor,motorun max rpm de ürettigi güç bandin da yani 8.5K da ise vakum yüksek oran da azaliyor,valf içindeki ventil yüksek rpm de kendini kapatmaz ise motor boğulur ve zengin karişima yüklenir.
Hatta soguk motoru,jikle ile çaliştirma esnasinda da ventil kendini kapatiyor
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Siz akış yönü olarak yorumluyorsunuz da ondan; sadece ucun nereye bağlandığını göstermişler. Do filtro de ar (hava filtresinden), coletor de entrada (emme manifoldu), coletor de escapamento (egzoz manifoldu). Uçların nereye bağlı olduğunu göstermek istemişler.
Hepsinde dışarı doğru veya hepsinde içeri doğru ok yapsalarmış kafa karıştırmazmış. Bir ok giriş, iki ok çıkış yapınca olmamış haliyle.
@levend84 güzel açıklamış.
do filtro de ar = hava filtresi
coletor de entrada = giris kollektoru
coletor de escapamento = cikis kollektoru
Dandik Ispanyolcam (Portekizce olabilir cok benzerler birbirine) ile bu kadar
-
levend84 adlı üyeden alıntı
Kafan hiç karişmasin,
Şimdi ilk resimdeki silindir kapaginin oradaki boru(egzoz tarafi ki zaten egzoz manifoldunun tam altinda.
Yanma işlemi sonunda bir miktar gaz,kompresyon basincininda etkisiyle bu borudan(egr kutusuna gidiyor)egr kutusunda filtre ediliyor,ve gazin sicakligi duşuruluyor,son olarak ta emme manifoldundan emme valfine oradan silindirlere basiliyor.
Bu çevrim daima bu şekilde kendini tekrarliyor.
Motorunun,çalismasinda,relantisinde,sorun yok ve egzozda patlama yoksa,sistem saglikli.calisiyor demektir.
Temizleme konusunda,sadece dış kabugu bezli hortumun baglandigi metal siyah filtreyi temizlemen yeterli.
O filtrede,ekledigim resimdeki yeşil noktali kisimda
Ben şimdi fark ettim temizleme konusunda dediğiniz o siyah filtre bende yok sanırım 180 liklerde var bendeki 150 lik düz boru devam ediyor
O içerideki yay valf nasıl açılıp kapanıyor çok anlamadım ama demek ki bayağı kuvvetli akım oluşuyor
Bu arada cevap veren çoğu isme gözüm aşina değerli insanlar ve bilgiler
Cevap veren herkese teşekkür ediyorum
İyi forumlar
-
omrozzn adlı üyeden alıntı
Ben şimdi fark ettim temizleme konusunda dediğiniz o siyah filtre bende yok sanırım 180 liklerde var bendeki 150 lik düz boru devam ediyor
O içerideki yay valf nasıl açılıp kapanıyor çok anlamadım ama demek ki bayağı kuvvetli akım oluşuyor
Bu arada cevap veren çoğu isme gözüm aşina değerli insanlar ve bilgiler
Cevap veren herkese teşekkür ediyorum
İyi forumlar
Deponun altında sağ tarafta beyaz filtre var büyük benzin filtresi gibi
-
M.balibey adlı üyeden alıntı
Deponun altında sağ tarafta beyaz filtre var büyük benzin filtresi gibi
levende84' ün paylaştığı resimde 3 yeşil noktadan ortada olanın olduğu yeri diyorum
sanırım 180 liklerde böyle bendeki 150 lik
dediğiniz beyaz filtre preslenmiş açılıp temizlenme olasılığı yok, sök at yani
Daha önce değiştirmiştim merak edip içini zor bela açtım hatta
-
omrozzn adlı üyeden alıntı
levende84' ün paylaştığı resimde 3 yeşil noktadan ortada olanın olduğu yeri diyorum
sanırım 180 liklerde böyle bendeki 150 lik
dediğiniz beyaz filtre preslenmiş açılıp temizlenme olasılığı yok, sök at yani
Daha önce değiştirmiştim merak edip içini zor bela açtım hatta
Bizde o yok evet o valften sonrası metal boruyla bloğa bağlanıyor
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)