Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

katalizör giriş çıkışı ne yönde

    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı omrozzn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    https://i.hizliresim.com/nykja0i.PNG


    bahsettiğim yer burası sizim resminizdeki kırmızı ile işaretlediğiniz siyah kapağın sökülmüş hali
    Dostum,sana bir tavsiye,(ilerleyen süreçler için)

    O valfi bir daha sökme,hatta hiç elleme.sadece filtreyi temizlemen kâfi.
    omrozzn bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    13 Ekim 2021
    tamamdır hocam sizi de yordum vaktinizi aldım

    merak ettiklerimi anladım

    Çok teşekkür ediyorum iyi geceler diliyorum
    levend84 bunu beğendi.

  3. #23

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı omrozzn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tamamdır hocam sizi de yordum vaktinizi aldım

    merak ettiklerimi anladım

    Çok teşekkür ediyorum iyi geceler diliyorum
    Rica ederim,aklina takillanlari her zaman sorabilirsin.

    Hatta,model konu başliğinda yazarsan daha saglikli ve kalici olur.
    omrozzn bunu beğendi.

  4. #24

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı omrozzn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sorun okun yönü hocam onu çözemiyoruz
    Siz akış yönü olarak yorumluyorsunuz da ondan; sadece ucun nereye bağlandığını göstermişler. Do filtro de ar (hava filtresinden), coletor de entrada (emme manifoldu), coletor de escapamento (egzoz manifoldu). Uçların nereye bağlı olduğunu göstermek istemişler.

    Hepsinde dışarı doğru veya hepsinde içeri doğru ok yapsalarmış kafa karıştırmazmış. Bir ok giriş, iki ok çıkış yapınca olmamış haliyle.

    @levend84 güzel açıklamış.

  5. #25
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    kırmızı hatlı gri boru yüksek devire çıkınca kollektörün içindeki diyaframı kapatıyor , düşük devirlerde vakum azalınca diyafram açılıyor egzoz gaz geçişi tekrar başlıyor..yüksek devirlerde gücü artırmak için motorun daha çok oksijen çekmesi amaçlanmıştır , düşük devirlerde de silindir sıcaklığını düşürerek yakıt tasarrufu için motora biraz egzoz gazı veriliyor..

  6. #26
    M.balibey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa
    Alıntı omrozzn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    https://i.hizliresim.com/p9y2l7s.png

    arkadaşlar bu kısımdan egzoz gazı çıkış mı yapıyor yoksa motor bloğuna hava girişi mi oluyor



    https://i.hizliresim.com/1abuubu.png

    buradaki

    A noktası hava kutusu B noktası motor bloğuna gidiyor şimdi A dan B ye mi B den A ya mı geçiş oluyor
    motor hava tahliyesi gibi bir şey okudum


    tam olarak ne olduklarını anlamak istiyorum teşekkürler


    "tvs apache rtr 150 kitapçıkta anlatımını bulamadım"
    1. numarayı takip edince bir valf var hemen üzerinde onunda çıkışında boru var ve sai filtresi diye yazan filtre o borunun ucundaki benzin filtresine benzer filtre ordan hava çekiyor. havayı çekende manifoldtaki vakum hattı var o yapıyor eğer o hortumu sökerseniz filtreden hava çekmez diafram çalışmadığı için.

    2.den yağ buharı gelir ve hava filtre kutusunun altında şefaf körlenmiş boru hortum var zamanla orada birikir ve boşaltırlır.

  7. #27

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kırmızı hatlı gri boru yüksek devire çıkınca kollektörün içindeki diyaframı kapatıyor , düşük devirlerde vakum azalınca diyafram açılıyor egzoz gaz geçişi tekrar başlıyor..yüksek devirlerde gücü artırmak için motorun daha çok oksijen çekmesi amaçlanmıştır , düşük devirlerde de silindir sıcaklığını düşürerek yakıt tasarrufu için motora biraz egzoz gazı veriliyor..
    Ek bilgi.

    5 ile 6 K rpm arasinda,vakum azaliyor,motorun max rpm de ürettigi güç bandin da yani 8.5K da ise vakum yüksek oran da azaliyor,valf içindeki ventil yüksek rpm de kendini kapatmaz ise motor boğulur ve zengin karişima yüklenir.

    Hatta soguk motoru,jikle ile çaliştirma esnasinda da ventil kendini kapatiyor

  8. #28
    gurcanozturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2018
    Şehir
    Almanya
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Siz akış yönü olarak yorumluyorsunuz da ondan; sadece ucun nereye bağlandığını göstermişler. Do filtro de ar (hava filtresinden), coletor de entrada (emme manifoldu), coletor de escapamento (egzoz manifoldu). Uçların nereye bağlı olduğunu göstermek istemişler.

    Hepsinde dışarı doğru veya hepsinde içeri doğru ok yapsalarmış kafa karıştırmazmış. Bir ok giriş, iki ok çıkış yapınca olmamış haliyle.

    @levend84 güzel açıklamış.
    do filtro de ar = hava filtresi
    coletor de entrada = giris kollektoru
    coletor de escapamento = cikis kollektoru

    Dandik Ispanyolcam (Portekizce olabilir cok benzerler birbirine) ile bu kadar

  9. #29

    Üyelik
    13 Ekim 2021
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kafan hiç karişmasin,

    Şimdi ilk resimdeki silindir kapaginin oradaki boru(egzoz tarafi ki zaten egzoz manifoldunun tam altinda.

    Yanma işlemi sonunda bir miktar gaz,kompresyon basincininda etkisiyle bu borudan(egr kutusuna gidiyor)egr kutusunda filtre ediliyor,ve gazin sicakligi duşuruluyor,son olarak ta emme manifoldundan emme valfine oradan silindirlere basiliyor.

    Bu çevrim daima bu şekilde kendini tekrarliyor.

    Motorunun,çalismasinda,relantisinde,sorun yok ve egzozda patlama yoksa,sistem saglikli.calisiyor demektir.

    Temizleme konusunda,sadece dış kabugu bezli hortumun baglandigi metal siyah filtreyi temizlemen yeterli.

    O filtrede,ekledigim resimdeki yeşil noktali kisimda
    Ben şimdi fark ettim temizleme konusunda dediğiniz o siyah filtre bende yok sanırım 180 liklerde var bendeki 150 lik düz boru devam ediyor

    O içerideki yay valf nasıl açılıp kapanıyor çok anlamadım ama demek ki bayağı kuvvetli akım oluşuyor

    Bu arada cevap veren çoğu isme gözüm aşina değerli insanlar ve bilgiler
    Cevap veren herkese teşekkür ediyorum

    İyi forumlar
    levend84 bunu beğendi.

  10. #30
    M.balibey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa
    Alıntı omrozzn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben şimdi fark ettim temizleme konusunda dediğiniz o siyah filtre bende yok sanırım 180 liklerde var bendeki 150 lik düz boru devam ediyor

    O içerideki yay valf nasıl açılıp kapanıyor çok anlamadım ama demek ki bayağı kuvvetli akım oluşuyor

    Bu arada cevap veren çoğu isme gözüm aşina değerli insanlar ve bilgiler
    Cevap veren herkese teşekkür ediyorum

    İyi forumlar
    Deponun altında sağ tarafta beyaz filtre var büyük benzin filtresi gibi

  11. #31

    Üyelik
    13 Ekim 2021
    Alıntı M.balibey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Deponun altında sağ tarafta beyaz filtre var büyük benzin filtresi gibi
    levende84' ün paylaştığı resimde 3 yeşil noktadan ortada olanın olduğu yeri diyorum
    sanırım 180 liklerde böyle bendeki 150 lik

    dediğiniz beyaz filtre preslenmiş açılıp temizlenme olasılığı yok, sök at yani
    Daha önce değiştirmiştim merak edip içini zor bela açtım hatta
    levend84 bunu beğendi.

  12. #32
    M.balibey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa
    Alıntı omrozzn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    levende84' ün paylaştığı resimde 3 yeşil noktadan ortada olanın olduğu yeri diyorum
    sanırım 180 liklerde böyle bendeki 150 lik

    dediğiniz beyaz filtre preslenmiş açılıp temizlenme olasılığı yok, sök at yani
    Daha önce değiştirmiştim merak edip içini zor bela açtım hatta
    Bizde o yok evet o valften sonrası metal boruyla bloğa bağlanıyor


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)