katalizör giriş çıkışı ne yönde
Reklamlar
-
arkadaşlar bu kısımdan egzoz gazı çıkış mı yapıyor yoksa motor bloğuna hava girişi mi oluyor
buradaki
A noktası hava kutusu B noktası motor bloğuna gidiyor şimdi A dan B ye mi B den A ya mı geçiş oluyor
motor hava tahliyesi gibi bir şey okudum
tam olarak ne olduklarını anlamak istiyorum teşekkürler
"tvs apache rtr 150 kitapçıkta anlatımını bulamadım"
Reklamlar
-
Dostum,
Yukaridaki 1. Resim ile 2.resimdeki unsurlar birbirinden farkli.
1.Resim:Egzoz gazi geri dönuşum(o boruyu takip edersen dogrudan siyah metal boğazli bir filtreye oradan da şase ye bagli regulatore gider)
Giriş olmaz bu sistemde,sadece çikiş olur,buradaki onemli durum,örnek,eğer sen bu sistemi körlersen motorun çalisma ritmi bozulur,yakit tuketimi artar,supaplar fazladan korbona maruz kalir.
2.Resim:Karter havalandirma.(hatti takip edersen hava filtre kutusuna gider.bu basit sistem olmazsa,isidan dolayi buharlasan yag tekrar kartere sirkule olup yagin ozelligini bozar)
-
levend84 adlı üyeden alıntı
Dostum,
Yukaridaki 1. Resim ile 2.resimdeki unsurlar birbirinden farkli.
1.Resim:Egzoz gazi geri dönuşum
2.Resim:Karter havalandirma.
teşekkür ederim levend84 bey
Farklı olduklarını biliyorum
şimdi 1. resimdekinde egzoz gazı çıkıyor egr ye gidiyor doğrumu anladım ? yani motor bloğuna girmiyor çıkıyor çıkış noktası
2 resimde de şunu merak ediyorum (çıkartıp denemedim ne olur ne olmaz diye) A kısmından yani hava kutusundan B ye motora yani kartere doğru hava akışı mı oluyor ?
bunu merak ettim teknik çizimleri var lakin ben anlayamadım
-
omrozzn adlı üyeden alıntı
teşekkür ederim levend84 bey
Farklı olduklarını biliyorum
şimdi 1. resimdekinde egzoz gazı çıkıyor egr ye gidiyor doğrumu anladım ? yani motor bloğuna girmiyor çıkıyor çıkış noktası
2 resimde de şunu merak ediyorum (çıkartıp denemedim ne olur ne olmaz diye) A kısmından yani hava kutusundan B ye motora yani kartere doğru hava akışı mı oluyor ?
bunu merak ettim teknik çizimleri var lakin ben anlayamadım
Dostum,2.resimde,karterden hava kutusuna buhar akışi vardir,tek yönlü bir sistem bu.amacida zaten blogu rahatlatmak.
1.resimde,yukarida yazdigim gibi,cikiş var ama,bir hortumda regulatorden dolaşip,blokta bir yere gidiyor.
Yarin,kendi motorumdaki sistemi detayli inceler yazarim.
Rtr180 konu başligina gel,resim eklemistim zamaninda bulursam editlerim
-
teşekkür ederim hocam bugün bende detaylı bir inceleme yapmaya çalıştım egr mi katalizör mü deniliyor o parçaya onu söküp kurum temizliği yaptım maksat zaman geçsin hem de yapısını anlayayım diye sonra bu resimlerdeki hava giriş yönleri aklıma takılmıştı
anladığım kadarı ile 1 resimdeki yerden egzoz gazı çıkıyor egrye aynı zamanda sağ taraftan hava kutusundan hava geliyor en son o ince borudan da motor bloğuna hava yakıt karışımının girdiği yerin üstünden içeri giriyor silindire
2 resimdeki gibi karterden yağ buharı gidiyorsa silindre yağ gitmiş olmuyormu teknik olarak diye de aklıma gelmiyor değil hani
hem silindirim üstü kopmle zift gibi acaba bu egr den mi diye düşünmüştüm
neyse karışık sistem aklım basmıyor
teşekkürler tekrardan bilgi için
-
Bu benim motorum,
Kirmizi nokta ile belirttigim yer,regulator cikisindaki hortum hatti,burada emme manifold bogazindan içeri vakumlanir
Yeşil ile gosterilen hortum hatti,silindirden atilan gazin hatti.
Yani,yeşil hattan emilen gaz filtre edilip,kirmizi olan hattan manifolda vakumlaniyor.
Yanma verimi arttiliyor.
-
levend84 adlı üyeden alıntı
Bu benim motorum,
Kirmizi nokta ile belirttigim yer,regulator cikisindaki hortum hatti,burada emme manifold bogazindan içeri vakumlanir
Yeşil ile gosterilen hortum hatti,silindirden atilan gazin hatti.
Yani,yeşil hattan emilen gaz filtre edilip,kirmizi olan hattan manifolda vakumlaniyor.
Yanma verimi arttiliyor.
https://i.hizliresim.com/84lrp4n.jpg
peki o sağ taraftan resmin arkasında kalıyor ordaki borudan da hava geliyor sanırım hava kutusndan çekiyor doğrumu ?
teknik resimde aksine dışarı yönlü ok var ama
-
omrozzn adlı üyeden alıntı
peki o sağ taraftan resmin arkasında kalıyor ordaki borudan da hava geliyor sanırım hava kutusndan çekiyor doğrumu ?
teknik resimde aksine dışarı yönlü ok var ama
Bakmam lazim,
Resim eklersen yorum yaparim.
-
levend84 adlı üyeden alıntı
Bakmam lazim,
Resim eklersen yorum yaparim.
resim yok malasef çekmemiştim bahsettiğim çizimde bu
sizin yeşil ile gösterdiğiniz bu resimdeki B noktası translate çevirisinde (egzoz manifoldu yazıyor)
kırmızı hat dediğiniz yerde emme manifolduna giden yer
tamam şimdi çözdüm a noktası da hava kutusundan aldığı havanın girişi
çok sağolun hocam teşekkür ederim
kafamı karıştıran B noktasındaki oku yönü hava çıkış olarak algılıyorum ben onu
-
omrozzn adlı üyeden alıntı
resim yok malasef çekmemiştim bahsettiğim çizimde bu
https://i.hizliresim.com/t5dluvp.png
sizin yeşil ile gösterdiğiniz bu resimdeki B noktası translate çevirisinde (egzoz manifoldu yazıyor)
kırmızı hat dediğiniz yerde emme manifolduna giden yer
tamam şimdi çözdüm a noktası da hava kutusundan aldığı havanın girişi
çok sağolun hocam teşekkür ederim
kafamı karıştıran B noktasındaki oku yönü hava çıkış olarak algılıyorum ben onu
Dostum,ekledigim resimdeki yeşil noktali borunun altindan bakarsan,senin yukarida ekledigin 1.resimdeki siyah hattin baglandigini goreceksin,(fotoda o kisim altta kaliyor)
Kirmizi ile işaretlenen hatta doğrudan emme boğazina gidiyor.
Hatta,sen o hortumu yerinden çikarirsan,relantin bozulur,egzozdan çig benzin atacaktir.
-
anladım hocam bugün o boruları söküp temizlediğim için hatırlıyorum hangisinin nereye girdiğini sadece şu son eklediğim resimde neden B noktasındaki okun yönü dışarı doğru onu çözemedim o kısım sizin de dediğiniz gibi o siyah hattın bağlandığı yer
oradan egzoz gazı çıkıyorsa neden ok yönü dışa doğru onu çözemedim
-
omrozzn adlı üyeden alıntı
anladım hocam bugün o boruları söküp temizlediğim için hatırlıyorum hangisinin nereye girdiğini sadece şu son eklediğim resimde neden B noktasındaki okun yönü dışarı doğru onu çözemedim o kısım sizin de dediğiniz gibi o siyah hattın bağlandığı yer
oradan egzoz gazı çıkıyorsa neden ok yönü dışa doğru onu çözemedim
Senin motorun orta kasa rtr mi? 2012 olan
-
levend84 adlı üyeden alıntı
Senin motorun orta kasa rtr mi? 2012 olan
2014 olan sanıyorum motor blokları aynı
bu resimde kırmızı işaretin ucundaki eğri demir parçası geri montajlarken aşağıya bakıyordu o yüzden eminim B noktasının sizin dediğiniz siyah hattın yani egzoz gazının çıkışına giden yer olduğuna
ok yönü dışa gösterdiği için kafam karışıyor yani yeşil olarak belirtiğiniz o gri boru gibi oradan da motorun içine hava gönderiyormuş gibi anlıyorum çizim yanlış değilse eğer
-
omrozzn adlı üyeden alıntı
2014 olan sanıyorum motor blokları aynı
https://i.hizliresim.com/4olbisn.jpg
bu resimde kırmızı işaretin ucundaki eğri demir parçası geri montajlarken aşağıya bakıyordu o yüzden eminim B noktasının sizin dediğiniz siyah hattın yani egzoz gazının çıkışına giden yer olduğuna
ok yönü dışa gösterdiği için kafam karışıyor yani yeşil olarak belirtiğiniz o gri boru gibi oradan da motorun içine hava gönderiyormuş gibi anlıyorum çizim yanlış değilse eğer
https://youtu.be/MmIBMVEyyL4
-
Coletor de escapamento = egzoz manifoldu demek; yani diyagrama göre oradan manifolda bağlantı var.
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Coletor de escapamento = egzoz manifoldu demek; yani diyagrama göre oradan manifolda bağlantı var.
sorun okun yönü hocam onu çözemiyoruz
-
Kafan hiç karişmasin,
Şimdi ilk resimdeki silindir kapaginin oradaki boru(egzoz tarafi ki zaten egzoz manifoldunun tam altinda.
Yanma işlemi sonunda bir miktar gaz,kompresyon basincininda etkisiyle bu borudan(egr kutusuna gidiyor)egr kutusunda filtre ediliyor,ve gazin sicakligi duşuruluyor,son olarak ta emme manifoldundan emme valfine oradan silindirlere basiliyor.
Bu çevrim daima bu şekilde kendini tekrarliyor.
Motorunun,çalismasinda,relantisinde,sorun yok ve egzozda patlama yoksa,sistem saglikli.calisiyor demektir.
Temizleme konusunda,sadece dış kabugu bezli hortumun baglandigi metal siyah filtreyi temizlemen yeterli.
O filtrede,ekledigim resimdeki yeşil noktali kisimda
-
levend84 adlı üyeden alıntı
Kafan hiç karişmasin,
Şimdi ilk resimdeki silindir kapaginin oradaki boru(egzoz tarafi ki zaten egzoz manifoldunun tam altinda.
Yanma işlemi sonunda bir miktar gaz,kompresyon basincininda etkisiyle bu borudan(egr kutusuna gidiyor)egr kutusunda filtre ediliyor,ve gazin sicakligi duşuruluyor,son olarak ta emme manifoldundan emme valfine oradan silindirlere basiliyor.
Bu çevrim daima bu şekilde kendini tekrarliyor.
Motorunun,çalismasinda,relantisinde,sorun yok ve egzozda patlama yoksa,sistem saglikli.calisiyor demektir.
Temizleme konusunda,sadece dış kabugu bezli hortumun baglandigi metal siyah filtreyi temizlemen yeterli.
O filtrede,ekledigim resimdeki yeşil noktali kisimda
evet en fazla pislik oradan çıktı
resimdeki ok yönü benim için yanlış o zaman
son bir soru ile kapatmak istiyorum hocam
sizin eklediğiniz resimde kırmızı rengin olduğu o siyah kapaktan sökmeye başladım o kapağı açınca ilk önce bildiğin bir iki damla sıvı aktı kokladım net benzin kokuyordu şimdi o kısımdan emme manifolduna vakum yapıyorsa bu sıvı yada benzin diye düşündüğüm şey oraya nereden geldi
yani alttan egzoz gazı geliyor arkasındaki yerde hava kutusundan hava geliyor ise ?
-
omrozzn adlı üyeden alıntı
evet en fazla pislik oradan çıktı
resimdeki ok yönü benim için yanlış o zaman
son bir soru ile kapatmak istiyorum hocam
sizin eklediğiniz resimde kırmızı rengin olduğu o siyah kapaktan sökmeye başladım o kapağı açınca ilk önce bildiğin bir iki damla sıvı aktı kokladım net benzin kokuyordu şimdi o kısımdan emme manifolduna vakum yapıyorsa bu sıvı yada benzin diye düşündüğüm şey oraya nereden geldi
yani alttan egzoz gazı geliyor arkasındaki yerde hava kutusundan hava geliyor ise ?
Dostum gayet doğal,
Bu yoğuşma sebebiyle oluşan bir sivi
Sonucta,egr valfinin içinde surekli bir gaz döngüsü var
-
bahsettiğim yer burası sizim resminizdeki kırmızı ile işaretlediğiniz siyah kapağın sökülmüş hali
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)