Hadi biraz kafa karıştıralım.
sürekli çin alma japon al diyen arkadaşlara biraz sitem edelim.
benim ilk kendi paramla aldığım motosiklet çinliydi 150 bin de sattım.
sapasağlam bir şekilde üstelik.
ikinci motosikletim japondu (kawasaki) 10 bin gitmeden pert oldu.
3. motosikletim koreydi (hyosung) 86 bin km yaptıktan sonra sattım.
sapasağlam motordu benden alan 5 bin km de pert etti.
4. motosikletim yine hyosung du 56 binde sattım. Benden alan angut 3000 bin km de kol çıkarttı makinadan.
5. motorum japon (yamaha) motosikletin kronik arızaları yüzünden kafamı duvarlara vuruyordum.
hiç bir türk sitesinde veya türkçe yazılan sitede motorun kronik arızalarından konuşuluyor bahsedilmiyordu.
forumlara soruyorum herkes hayır kardeşim öyle bişey olamaz senin motor problemli diyordu.
En sonunda ustamın tavsiyesi üzerine yabancı forumlarda motorun kronik arızası olduğunu ve herkeste aynı problem olduğunu öğrendim.
işin kötü tarafı Türk kullanıcılar da aynı yabancı forumlara takılı sorunu çözmeye çalışmışlar hatta bana senin motorun problemli birader diyen şahıs aynı nickle google translete kullanarak yazdığı belli olduğu ingilizceyle arızayı nasıl çözerim diye soruyordu.
malesef kronik arızaları yüzünden sattım. Üstelik sattığım kişiye tüm kronik arızalarını detaylı anlattım bak buna rağmen alıyorsan satayım dedim.
6. motorum çinli mondial mh150 drift 2 defa Türkiye turu yaptım. 860 km hiç durmadan gittiğim gün oldu. Motosiklet bir kere bile arıza vermedi. 14 bin km yapıp bir kuryeye sattım adam 1 hafta içinde motoru pert etti.
7. motorum japon şu an 50 bine yaklaştı sürerken fren tutmamaya başladı abs devredışı kaldı hızlı sürmediğim için ölümden döndüm. fren hidroliği bozulmuş meğer bildiğiniz toz şeker gibi olmuştu değiştirdim düzeldi. bunun dışında sıkıntı yaşamadım büyük ihtimal benzin fiyatlarından sonra süremeyeceğim için sıkıntı da yaşamayacağım gibi
Yani özet olarak "AT SAHİBİNE GÖRE KİŞNER"
Motosikleti üretimden kaynaklı kronik arızası yoksa motorun ömrü ve dayanıklılığı tamamen kullanıcıya bağlıdır.
Burada halen 200 küsür binde Mondial mash kullanan bir abim var Krenajlar hava şartlarından dolayı perişan olmuş ama motor tık demiyor.
youtube de koloçan diye bir kurye var onun vloğunu incelerseniz az buçuk neden bahsettiğimi anlarsınız.
Yani siz motorunuza düzgün bakıp düzgün kullanırsanız en kötü çinli bile size sorun yaşatmaz.
ama siz bakıp düzgün kullanmazsanız en kral japon bile elinizde patlar