dostum 2020 yazında mondial 150 mh drift ile 5000 km Türkiye turu yapmış ve geri dönüşte Ankara-Diyarbakır yolunu kullanmış biri olarak yazıyorum.
ilk gün yoğun yağmur altında Van-şavşat karagöl yaptım.
ikinci gün karadeniz yağmuru altında şavşat-uzungöl yaptım.
üçüncü kün yine karadeniz yağmuru altında uzungöl-samsun yaptım.
seyir hızım ortalama 90 km/saat
bu iş tamamen senin ne kadar sabırlı ve ne kadar dayanıklı oluşunla alakalı ben benzin almak için durmak dışında hiç durmadan 14-15 saat sürebiliyorum.
ben sabah Van'dan çıkıp Diyarbakır'a ciğer yemeye gelip tekrar akşam dönüyorum ki bu yaz en az 5 defa yaptım.
Tek seferde Van'dan çıkıp Hatay'a gidebiliyorum.
ne kadar uzun süre ve nekadar dikkatin dağılmadan sürebildiğini yakın şehirlere git gel yaparak test edebilirsin.
mesela bir defa Batman'a git gel ondan sonra Siirt'e git gel
zaten günde 400 km yol yapabilirsen 2 günde Diyarbakır'dan Ankara'ya çok rahat gidersin.
Şimdi Maden-ergani yolunu virajları tadından yenmez.
Elazığ'a girmeden Malatya üzeri Darende'yi geçtikten sonra Gürün de Gökpınar gölünde çadır kurup kalabilirsin.
Çadır sevmezsen Pınarbaşı'na gidip öğretmenevinde kalabilirsin.
sonraki gün ver elini Ankara
Bak aklıma geldi şimdi Darende Pınarbaşı arası virajlı sıfır beton asfaltın keyfi tadından yenmez
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:25 ----------
insanların titreşimden ne anladığını çözemedim.
pulsar alacağım zaman inceleme videolarının tamamında "hayvan gibi titriyor" felan diyorlardı.
bir kere kullandım motorda zerre titreme yok
hele tenere 660 dan sonnra tüm motorlar bana mercedes konforunda geliyor
Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez
Geçtiğimiz yaz; sizinkine denk bir motor olan bajaj v15 ile toplamda 3600 km gezi yaptım ve bir günde en fazla 1000 km yol gittim. Motorunuz eğer bakımlı ise seyir hızınızı motorunuzun teknik belgesinde yazan en yüksek hızdan yüzde 10 daha az olacak şekilde ayarlarsanız arıza ihtimalini azaltmış olursunuz ve motoru yormazsınız. Hava çok sıcak ist motorun sıcaklığını kontrol edip uygun aralıklarda durmanızı öneririm. Ben 90 km hız ile gitmiştim; sollamalar hariç. Yanınıza lastik fitili, anahtar takımı ve pompa almayı da ihmal etmeyin.
Bin ve Sür , yeterli.
2 Yıl CBF150 kullandım. Baya baya uzun rotalar sürdüm. Çok keyifliydi. Şimdi daha yüksek cc bir motosikletim var ama o kadar uzun mesafe sürmüyorum nedense.
Benim en uç örneğim bir günde 16saat (molalar ile birlikte toplam yolda geçen süre) sürüş idi.
İmkan varsa yolda bir gece konaklamalı sürmeni tavsiye ederim.
Ankara Diyarbakır arasında arabayla gelip giderken Aksaray Osmaniye Antep Urfa Diyarbakır yapıyorum bu yol 1000 kilometre yolun yarısından fazlası otoban diğer rota Malatya üzerinden bu yolda araba ile yolculuk yapmadım fakat bu yol 900 kilometre hangisini tercih etmeliyim.
Öncelikle Konuyu açan arkadaş: 900 km molalarla 15 saat sürer. 8 bir gün, 7 öbür gün. Arada bir yerde konaklama durumunuz var mı? Sallıyorum, Kayseri civarlarında Pınarbaşı öğretmenevi. Gidin orada kalın bir gece. Veya madem yaz, bir yerden çadır alıp-bulup 1 gece kamp yapın. Motosiklet modeli ile yol uzaklığının hiçbir ilgisi yok. Ne 100 cc ler gördüm adam KAzakistan'dan gelmiş Konya'ya, ne cbf 1000 ler gördüm Istanbul'dan çıkmamış. Onun için ben sizin yerinizde olsam konaklamalı kendim sürerim.
Gelibolu'y a gidecek arkadaş: BEn de aşırı titreşimli motorla Istanbul-Gelibolu-Istanbul çok yaptım. İlk başta 1 saat sürdüm, indiğimde ellerim titreşimden uyuşmuştu. Sonra anladım ki her 30 dakikada bir mola vermek lazım. Sen de öyle yap. Zaten Tekirdağ-Barbaros dan sonra Uçmak dere yolları başlıyor. Orayı bitirince Şarköy, oradan Kavakköy'den Keşan tayfası ile kesişiyorsun. Sonrası düz ama biraz rüzgarlı. Benim genelde 150 cc ile 5 saat sürdü. 5 defa mola verdim hep. Tavsiye ederim.
“Bir delil ile 40 alimi yendim; ama 40 delil ile bir cahili yenemedim.” Mevlana
Rks Titanic kullandığım dönemlerde benim de uzun yol gidişlerim oldu. Benim motor da kuvvetsiz olduğundan belli bir hızı korumak için hep tapagaza yakın süratlerde gittim. Haliyle vibrasyon çok fazlaydı. Elciklerin üzerine sünger elcik takmanız, ellerinizin titreşimden daha az rahatsız olmanıza sebep olur. Motosiklet botu, çizmesi kullanmıyorsanız da kalın tabanlı bir ayakkabıyla yola çıkın, kalın tabanlı ayakkabı peglerden vuracak titreşimi ayağınızın daha az hissetmesini sağlar. Buarada titreşimden aynalardaki görüntü gidecektir. Omuz üstü bakışı mutlaka yapın. Sık sık mola verin. Her mola verişinizde 1-2 dk kültür fizik hareketleri yapın ki kan dolaşımınız kendine gelsin. Gelibolu'ya Tekirdağ üzerinden gidecekseniz o bölge 7/24 rüzgarlıdır. Rüzgar sizi bunaltacaktır.
hocam tek silindir motor her zaman titrer hele redline yakınsanız çok feci titrer.
bu konuda hemfikiriz. Ben özellikle vlogcuların çok abarttığını düşünüyorum.
bakın önceki pastumda yazmıştım mondial mh150 drift ile Türkiye turu attım.
ciddi ciddi tek silindir yüksek cc motosikletlerden az titriyor. silindir hacmi ne kadar büyürse titreşim o kadar artıyor.
malesef durum bu.
fakat her motosiklette belirli bir devir aralığında zerre titreme olmaz.
benim driftte bu 5. vites 90 km sabitte oluyordu o yüzden sürekli 90 la gidiyordum.
deneyin motosikletinizde o titremeyen aralığı mutlaka farkedersiniz.
Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez
İtlik mesai ili bir iştir , sabah erken kalkmak gerek.
If you try and fail, congratulations. Most people don't even try.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)