iskampavya adlı üyeden alıntı
Merhaba Arkadaşlar,
Merak ediyorum bu firmalar sattıkları ürünün arkasında neden durmaz? neden amaç sadece satmak? evet bir ticarethane'nin asli amacı para kazanmak fakat, müşteri memnuniyeti denen şey neden hep gözardı edilir? neden hep ''boş ver ya biri gider biri gelir memlekette müşteri mi bitti buna mı kaldık '' diye düşünülür??
yakın zaman içerisinde başımdan geçeni paylaşacağım sizinle, amacım forum aracılığı ile şikayet etmek, yaptırım sağlatmak karalamak,kötülemek vs gibi sebepler içermiyor 'sadece başımdan geçenler Hiçbir ''TALEBİM, BEKLENTİM '' yok bu sebeple firma adı yazmayacağım.
Başımdan Geçenler Şöyle;
Kasım 2020 tarihinde xxxx elektronikten xxx xxxxx alarm aldım, montajını kendim yaptım ve kullanmaya başladım, hatta o dönem alarm tavsiyesi isteyen kişilere tavsiye ettim, önerdim. Aradan geçen zaman zarfi içerinde sorunsuz kullanmaya devam ettim. Bundan 5ay kadar önce alarmın sigortasını söküp devre dışı bıraktım ihtiyaç olmadığı için ta ki geçen haftaya kadar..
Geçen hafta alarmı tekrar devreye almak istedim ve sigortayı taktım, fakat herhangi bir çalışma belirtisi yoktu. Bağlantıları kontrol ettim herşey normal, voltaj var ama alarm çalişmıyordu. akabinde alarmı soketinden söküp boşa aldım ve içinden ses geldiğini fark ettim. Kutuyu sallayınca içeride birşey ses yapıyordu. Aların kutusu sıvı korumalı contalı bir kapaktan iberet, yani açmak için kırmak dökmek vs işlemler gerekmiyor kilit tırnagına basıp açıyorsunuz okadar. muhafaza kabından bordu çıkarttığımda içerisnde 1ad. tranzistörün ayaklarının bord'un dibinden yani pertinaksa geçtiği yerden kırılmış olduğunu gördüm. yani soğuk lehim tabir ettiğim birşey degil, lehimler alt bord da sapa sağlam duruyor ayaklar bordun üst kısmından kopmuş.. kullanılan tranzistör bir soğutucuya bağlanmadığı için kuvvetle muhtemel motorun titreşiminden kopmuş olarak anlaşılıyor (metal yorğunluğu dediğimiz şey. Bir tel, kablo vs birşeyi ileri geri sürekli hareket ettirirseniz bir süre sonra kopar)
Bu durum bir üretim hatası olarak değerlindirilebilir de, değerlendirmeyebilir de.. Motosiklet için üretilmiş bir devrenin titreşime karşı koyabilmesi düşülmeli aslında ki artık elektronik devre içermeyen bir araç neredeyse yok.. Neyse dert ettiğim bu değil aslen, Elektronik devredir olur böyle şeyler dedim kendi kendime.
Ertesi gün xxxx Eletroniği aradım, alarmın çalışmadığını garantisinin bittiğini ve onarım rica ettiğimi söyledim. Ve verdim kargoya gönderdim.
birkaç gün sonra whatsaap dan gelen mesaj başımdan aşşı kaynar su döktü..
kelimesi kelimesine şöyle bir cevap geldi..
'' Merhaba ..... bey, ekip arkadaşlarım göndermiş olduğunuz xxxxxxxx motosiklet alarmınızı incelediler. CİHAZ İÇERİSİNDE BİRÇOK KABLONUN KOPUK OLDUĞU bilgisini verdiler.ÜRÜN ÜZERİNDE İŞLEM YAPILMIŞ. YEDEK PARÇA OLARAK SATILAN BEYİN VE KABLO TESİSATINDAN SATIN ALMANIZ GEREKMEKTEDİR''
Ve iki ad. satın alma linki!!
YALAN!! upuzun kuyruklu yalan! firma direkt beni şuçluyor malının arkasında durmayacakya.. suçla ve sav başından!!
Mesajı okur okumaz firmayı aradım.
Burada kamera olduğunu söküm esnasından kargo paketinin yapıldığı ana kadar olan kayıtları gönderebileceğimi, bu kayıtların o incelemeyi yapan görevliye de izletilmesini istediğimi ve şayet ithamda bulunduğunuz eylemleri kayıtda görmezseniz incelemeyi yapan ve size bu bilgileri veren personel hakkında gereğini yapacak mısınız, söz verir misiniz diye sordum.. tekrar bakalım dediler.
Birkaç gün sonra gelen yeni cevap ise, ürünün garanti kapsamında olmadığı ve tamirinin mümkün olmadığı oldu...
SONUÇ :
1. yedek parçaları yok ve bir tranzistör alıp (tranzistör patlamamış olduğu için kodu üzerinde yazılı temin edilebilir)lehimleyemiyorlar.
2. çok güzel adam suçluyorlar ( bu arada yazışma ve konuşmalarımızda kopuk devre elemanından hiç bahsetmediler!! )
3. SATTIKLARI MALIN ARKASINDA DURMUYORLAR! (ki buna üzüldüm, parasında değilim ilk alış verim de degil xxxx ELEKTRONİK'den ama artık son)
firma adına üzüldüm, şunun şurasında bir avuç insanız motosiklet sevgisi olan bunun için para harcayan vakit harcayan, kaldıkı sen bu camiadan ekmek yiyorsun... SUÇLAMAK, ÜZERİNDEN ATMAK YERİNE Çok mu zordu müşteriyi memnun etmek??
Bilin istedim.