Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Firmalar Neden Malının Arkasında Durmaz?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    iskampavya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2009
    Motosikleti
    CRF 1000L
    Merhaba Arkadaşlar,
    Merak ediyorum bu firmalar sattıkları ürünün arkasında neden durmaz? neden amaç sadece satmak? evet bir ticarethane'nin asli amacı para kazanmak fakat, müşteri memnuniyeti denen şey neden hep gözardı edilir? neden hep ''boş ver ya biri gider biri gelir memlekette müşteri mi bitti buna mı kaldık '' diye düşünülür??
    yakın zaman içerisinde başımdan geçeni paylaşacağım sizinle, amacım forum aracılığı ile şikayet etmek, yaptırım sağlatmak karalamak,kötülemek vs gibi sebepler içermiyor 'sadece başımdan geçenler Hiçbir ''TALEBİM, BEKLENTİM '' yok bu sebeple firma adı yazmayacağım.

    Başımdan Geçenler Şöyle;

    Kasım 2020 tarihinde xxxx elektronikten xxx xxxxx alarm aldım, montajını kendim yaptım ve kullanmaya başladım, hatta o dönem alarm tavsiyesi isteyen kişilere tavsiye ettim, önerdim. Aradan geçen zaman zarfi içerinde sorunsuz kullanmaya devam ettim. Bundan 5ay kadar önce alarmın sigortasını söküp devre dışı bıraktım ihtiyaç olmadığı için ta ki geçen haftaya kadar..

    Geçen hafta alarmı tekrar devreye almak istedim ve sigortayı taktım, fakat herhangi bir çalışma belirtisi yoktu. Bağlantıları kontrol ettim herşey normal, voltaj var ama alarm çalişmıyordu. akabinde alarmı soketinden söküp boşa aldım ve içinden ses geldiğini fark ettim. Kutuyu sallayınca içeride birşey ses yapıyordu. Aların kutusu sıvı korumalı contalı bir kapaktan iberet, yani açmak için kırmak dökmek vs işlemler gerekmiyor kilit tırnagına basıp açıyorsunuz okadar. muhafaza kabından bordu çıkarttığımda içerisnde 1ad. tranzistörün ayaklarının bord'un dibinden yani pertinaksa geçtiği yerden kırılmış olduğunu gördüm. yani soğuk lehim tabir ettiğim birşey degil, lehimler alt bord da sapa sağlam duruyor ayaklar bordun üst kısmından kopmuş.. kullanılan tranzistör bir soğutucuya bağlanmadığı için kuvvetle muhtemel motorun titreşiminden kopmuş olarak anlaşılıyor (metal yorğunluğu dediğimiz şey. Bir tel, kablo vs birşeyi ileri geri sürekli hareket ettirirseniz bir süre sonra kopar)
    Bu durum bir üretim hatası olarak değerlindirilebilir de, değerlendirmeyebilir de.. Motosiklet için üretilmiş bir devrenin titreşime karşı koyabilmesi düşülmeli aslında ki artık elektronik devre içermeyen bir araç neredeyse yok.. Neyse dert ettiğim bu değil aslen, Elektronik devredir olur böyle şeyler dedim kendi kendime.
    Ertesi gün xxxx Eletroniği aradım, alarmın çalışmadığını garantisinin bittiğini ve onarım rica ettiğimi söyledim. Ve verdim kargoya gönderdim.
    birkaç gün sonra whatsaap dan gelen mesaj başımdan aşşı kaynar su döktü..
    kelimesi kelimesine şöyle bir cevap geldi..

    '' Merhaba ..... bey, ekip arkadaşlarım göndermiş olduğunuz xxxxxxxx motosiklet alarmınızı incelediler. CİHAZ İÇERİSİNDE BİRÇOK KABLONUN KOPUK OLDUĞU bilgisini verdiler.ÜRÜN ÜZERİNDE İŞLEM YAPILMIŞ. YEDEK PARÇA OLARAK SATILAN BEYİN VE KABLO TESİSATINDAN SATIN ALMANIZ GEREKMEKTEDİR''
    Ve iki ad. satın alma linki!!

    YALAN!! upuzun kuyruklu yalan! firma direkt beni şuçluyor malının arkasında durmayacakya.. suçla ve sav başından!!
    Mesajı okur okumaz firmayı aradım.
    Burada kamera olduğunu söküm esnasından kargo paketinin yapıldığı ana kadar olan kayıtları gönderebileceğimi, bu kayıtların o incelemeyi yapan görevliye de izletilmesini istediğimi ve şayet ithamda bulunduğunuz eylemleri kayıtda görmezseniz incelemeyi yapan ve size bu bilgileri veren personel hakkında gereğini yapacak mısınız, söz verir misiniz diye sordum.. tekrar bakalım dediler.
    Birkaç gün sonra gelen yeni cevap ise, ürünün garanti kapsamında olmadığı ve tamirinin mümkün olmadığı oldu...

    SONUÇ :
    1. yedek parçaları yok ve bir tranzistör alıp (tranzistör patlamamış olduğu için kodu üzerinde yazılı temin edilebilir)lehimleyemiyorlar.
    2. çok güzel adam suçluyorlar ( bu arada yazışma ve konuşmalarımızda kopuk devre elemanından hiç bahsetmediler!! )
    3. SATTIKLARI MALIN ARKASINDA DURMUYORLAR! (ki buna üzüldüm, parasında değilim ilk alış verim de degil xxxx ELEKTRONİK'den ama artık son)

    firma adına üzüldüm, şunun şurasında bir avuç insanız motosiklet sevgisi olan bunun için para harcayan vakit harcayan, kaldıkı sen bu camiadan ekmek yiyorsun... SUÇLAMAK, ÜZERİNDEN ATMAK YERİNE Çok mu zordu müşteriyi memnun etmek??

    Bilin istedim.
    tommygun, M.balibey ve espresso bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Ekim 2007
    Ticaret ahlakı olmayışından.
    iskampavya ve Mr.wind bunu beğendiler.

  3. #3
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Başınıza gelenlerden öncelikle geçmiş olsun, burda hiç birşey yolunda gitmez düzgün olmaz, burda torpil geçer rüşvet geçer yandaşlık geçer çoğu kişide birbirine geçirmek kazıklamak ister böyle bir durumda nasıl düzgünlük bekleyebilirizki, genel ülkemizde ahlak problemi çok yüksek bunun din ile alakası yok herşey insanlıkta bitiyor cahillikte bitiyor.
    iskampavya bunu beğendi.

  4. #4
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Vizyon. Amazon'da müşteri memnuniyeti ön planda olmuştur hep, geldikleri yer ortada. Bizimkiler mahalle bakkalından öteye geçememiştir.
    Bu arada, memlekette garanti mantığı da ayrı işliyor. Örneğin A ülkesinden bir mal aldınız. Burada garantisi işlemeyebilir, buna bir şey demem. Ama servis parasıyla da yapmak istemiyor. Ücretsiz işlem talep eden yok, parasıyla yap diyorsun, yapmam diyor.
    iskampavya ve M.balibey bunu beğendiler.

  5. #5
    iskampavya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2009
    Motosikleti
    CRF 1000L
    Alıntı watercolours adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vizyon. Amazon'da müşteri memnuniyeti ön planda olmuştur hep, geldikleri yer ortada. Bizimkiler mahalle bakkalından öteye geçememiştir.
    Bu arada, memlekette garanti mantığı da ayrı işliyor. Örneğin A ülkesinden bir mal aldınız. Burada garantisi işlemeyebilir, buna bir şey demem. Ama servis parasıyla da yapmak istemiyor. Ücretsiz işlem talep eden yok, parasıyla yap diyorsun, yapmam diyor.
    Ben firmayı ilk aradığımda garanti suresinin bitmiş olduğunu arıza tespiti yapmalarını ve ücreti karşılığında onarmalarını rica etmiştim.. kalkıpta vay efendim bunun tranzistörü titreşime kopmuş ben anlamam yenisini istiyorum dememiştim ki.. birde deseydim neler olacaktı kim bilir?

  6. #6
    Kerem34_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mt-25 ABS
    Yapmayı bilmiyorlar ya da yedek parça yok ellerinde. Çünkü üretici kendileri değil.

    Dediğin firma ürünleri çinden(aliexpress) getirtip üzerine marka basıyor burada. Üretici olmadığı için de transistör diye bir şeyin varlığından haberdar değiller. Sorunu tespit etmene sevindim 3 5 liraya halledersin en azından kendin.
    espresso bunu beğendi.

  7. #7
    iskampavya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2009
    Motosikleti
    CRF 1000L
    Alıntı Kerem34_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yapmayı bilmiyorlar ya da yedek parça yok ellerinde. Çünkü üretici kendileri değil.

    Dediğin firma ürünleri çinden(aliexpress) getirtip üzerine marka basıyor burada. Üretici olmadığı için de transistör diye bir şeyin varlığından haberdar değiller. Sorunu tespit etmene sevindim 3 5 liraya halledersin en azından kendin.
    Doğru tespit hocam, al sat yapıyorlar dolayısıyla tamirden anladıkları yok. Kopan devre elemanını alıp takmayı düşünmüştüm ilk firmaya göndermeden kargo vs ile uğraşmadan ama dedim ki yav önce bir göndereyim belki iyi niyet gösterirler vs ama öyle olmadı iş başa düştü yine, şimdi asıl merak ettiğim beyin kutusunun içerisinde giden tranzistör aynı şekilde geri gelecek mi? Gelirse iş kolay gelmezse bu defa da nerede benim parça niye gondermediniz diye muhattap olmak zorunda kalacağım, yada netten devrenin şemasını bulmam lazım ki bu biraz zor.
    Göndermeden önce devrenin ve parçanın kodunu çekmiştim ama bulamıyorum şuan :(

  8. #8
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Marka da bassa, ithal olarak da satsa aynı modeli sattığı sürece 2 yıl tamirini halledebilmesi gerekiyor. Yedek parça yok mazeret değil diye biliyorum.
    iskampavya bunu beğendi.

  9. #9
    iskampavya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2009
    Motosikleti
    CRF 1000L
    Alıntı watercolours adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Marka da bassa, ithal olarak da satsa aynı modeli sattığı sürece 2 yıl tamirini halledebilmesi gerekiyor. Yedek parça yok mazeret değil diye biliyorum.
    işte tam bu noktada devreye üzerinden atma taktikleri giriyor.. kurcalanmış müdahale görmüş vs baheneleri ile kendilerini sıyırıyorlar..

  10. #10
    SuleymanE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900 / Xpulse 200 4v
    1. Ahlak yoksunu olduklarından 2. Ticari ahlak yoksunu olduklarından ve en önemlisi 3. Ciddi bir maddi yaptırımın olmamasından.

    Ülkemizdeki birçok firmada maalesef bu zihniyet var: birşey almadan önce ağamsın, paşamsın, sen aslansın, sen kralsın. Malı sattıktan sonra "eyyy müşteri, sen kimsin ya?"

    Valla hocam sorunu tespit etmişsin, keşke hiç firmayla uğraşmadan kendin lehimleseymişin. Havya yoksa yol üzeri elektronik tamiri yapan bir yere girip "ustam şunu lehimler misin?" diye rica etsen 5-10 tl ye sorunun hallolurdu.

    Sen firmayla görüşüp hakkını arayarak normalde olması gerekeni yapmışsın ama maalesef bizim esnafın hali bu...

    (Müşterisine insan gibi davranan ve mağdur etmeyen düzgün esnaflar üzerine alınmasın)
    iskampavya bunu beğendi.

  11. #11

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Firmalar yöneticilerine bağlı olarak, sattıkları malın arkasında durmak istemeyebilirler. Özellikle bizim gibi ahlak yoksununun bol olduğu ülkelerde bu son derece normaldir. Bizim ahlaksız olarak gördüğümüz (ahlaka bakış açısı) gelişmiş ülkelerde ise öncelik hizmettir, müşteriye saygıdır. Oralarda böyle şeyler olmaz demiyorum, milyonda bir olur. Böyle durumlarda o firmanın kafasına vura vura o işi yaptıracak olan devlettir. Bu örnekte devlet öncelikle titreşimden etkilenen malın ülkeye sokulmasına izin vermemeli, sonrasında ise firmaların sırf para kazanmak için tamirat işlerinin maliyetini yükseltmelerini önlemelidir. Bu yedek parça ve tamir vurgunculuğu sadece bizde var. Yurtdışında işçiliğe çok para verirsiniz, bizde ise insan değerli olmadığı için malzemeye çok para verirsiniz.
    iskampavya bunu beğendi.

  12. #12

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Firma ve alarm marka ve modeli hiç anlaşılmıyor.

    Geçmiş olsun, maalesef ithalatçı firmalar tamir yerine modül / parça değiştirmeyi tercih ediyorlar, devre tamirini hiçbir distribütör yapmaz herhalde; onun için 3. taraf tamircilere gitmeniz gerekir.

    Firmanın müşteriye şunu yaptın bunu yaptın diye yüklenmek yerine direkt yedek parça satışı önermesi gerekirdi. Burada tek ayıpları o olmuş bence. Suçlama veya lagaluga yapmaları olmamış.

    Garanti süresi bitmiş bir üründe pisayası da dar olduğu için getir yenisini verelim rahatlığında olmamaları bir nebze anlaşılabilir bence.
    iskampavya ve espresso bunu beğendiler.

  13. #13
    iskampavya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2009
    Motosikleti
    CRF 1000L
    Alıntı SuleymanE adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1. Ahlak yoksunu olduklarından 2. Ticari ahlak yoksunu olduklarından ve en önemlisi 3. Ciddi bir maddi yaptırımın olmamasından.

    Ülkemizdeki birçok firmada maalesef bu zihniyet var: birşey almadan önce ağamsın, paşamsın, sen aslansın, sen kralsın. Malı sattıktan sonra "eyyy müşteri, sen kimsin ya?"

    Valla hocam sorunu tespit etmişsin, keşke hiç firmayla uğraşmadan kendin lehimleseymişin. Havya yoksa yol üzeri elektronik tamiri yapan bir yere girip "ustam şunu lehimler misin?" diye rica etsen 5-10 tl ye sorunun hallolurdu.

    Sen firmayla görüşüp hakkını arayarak normalde olması gerekeni yapmışsın ama maalesef bizim esnafın hali bu...

    (Müşterisine insan gibi davranan ve mağdur etmeyen düzgün esnaflar üzerine alınmasın)
    hocam benim açımdan devre elemanını almakta, onarmakta sorun yoktu, gerekli ekipman ve bilgi tecrübe mevcut.. ben iş prosedürüne uygun olarak ilerlesin istediğim için,arkasında bir firma olduğu için göndermiştim. olmadı.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:06 ----------

    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Firmalar yöneticilerine bağlı olarak, sattıkları malın arkasında durmak istemeyebilirler. Özellikle bizim gibi ahlak yoksununun bol olduğu ülkelerde bu son derece normaldir. Bizim ahlaksız olarak gördüğümüz (ahlaka bakış açısı) gelişmiş ülkelerde ise öncelik hizmettir, müşteriye saygıdır. Oralarda böyle şeyler olmaz demiyorum, milyonda bir olur. Böyle durumlarda o firmanın kafasına vura vura o işi yaptıracak olan devlettir. Bu örnekte devlet öncelikle titreşimden etkilenen malın ülkeye sokulmasına izin vermemeli, sonrasında ise firmaların sırf para kazanmak için tamirat işlerinin maliyetini yükseltmelerini önlemelidir. Bu yedek parça ve tamir vurgunculuğu sadece bizde var. Yurtdışında işçiliğe çok para verirsiniz, bizde ise insan değerli olmadığı için malzemeye çok para verirsiniz.
    güzel tesbit hocam,teşekkürler.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:08 ----------

    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Firma ve alarm marka ve modeli hiç anlaşılmıyor.

    Geçmiş olsun, maalesef ithalatçı firmalar tamir yerine modül / parça değiştirmeyi tercih ediyorlar, devre tamirini hiçbir distribütör yapmaz herhalde; onun için 3. taraf tamircilere gitmeniz gerekir.

    Firmanın müşteriye şunu yaptın bunu yaptın diye yüklenmek yerine direkt yedek parça satışı önermesi gerekirdi. Burada tek ayıpları o olmuş bence. Suçlama veya lagaluga yapmaları olmamış.

    Garanti süresi bitmiş bir üründe pisayası da dar olduğu için getir yenisini verelim rahatlığında olmamaları bir nebze anlaşılabilir bence.
    ''Firmanın müşteriye şunu yaptın bunu yaptın diye yüklenmek yerine direkt yedek parça satışı önermesi gerekirdi!!''

    !!maalesef ithalatçı firmalar tamir yerine modül / parça değiştirmeyi tercih ediyorlar'' evet işlerine geliyor fakat madem ithal ediyor ve garanti veriyorsa tamir servislerinin de olması gerek ama birçok ithalatçı firmaının ya teknik servisleri yok yada yeterli düzeyde onarım yapabilecek seviyede teknisyenleri yok..
    2000 senesine kadar dönemde, bozulan ürün tamir ettirilir,onarılır ve kullanılırdı malesef zaman içerisinde bu durum bord değiştirme ile onarım yapma yoluna evrildi,firmaların daha işine gelen bir durum çünkü, personel istihdam etmek vs vs sebepler ile. ama içinde bulunduğumuz ekonomik dönem itibariyla o dönemlere yani tamir onarım dönemlerine geri döneceğiz gibi görünüyor.
    espresso bunu beğendi.

  14. #14
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Keşke marka ismini de açık yazsaydınız. Şimdi bütün markalar hakkında aynı şüpheyi duyacağım.

  15. #15
    iskampavya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2009
    Motosikleti
    CRF 1000L
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Keşke marka ismini de açık yazsaydınız. Şimdi bütün markalar hakkında aynı şüpheyi duyacağım.
    Marka çok da önemli değil hocam, malesef ki genel olarak firmaların müşterisine yaklaşımı bu şekilde.. A firması da aynı Z firması da.. genel durum bu.
    espresso bunu beğendi.

  16. #16
    gurcanozturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2018
    Şehir
    Almanya
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Keşke marka ismini de açık yazsaydınız. Şimdi bütün markalar hakkında aynı şüpheyi duyacağım.
    Acaba nasil anlamadim markayi, cok bariz belli
    espresso bunu beğendi.

  17. #17
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı gurcanozturk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Acaba nasil anlamadim markayi, cok bariz belli
    Tahmin ediyorum da bu mevzuların araştıran birisi google arayınca çıkması kolay olsun buranın diye sormuştum.


    Adının sonunda .... Elektronik olan bir yerden motorum için telefon tutucu almıştım. Gidondaki aynaya takılacaktık. Dükkandan aldım, montajını da yapıyor musunuz diye sormuştum, 3 yıl önce montaj için 10 lira isteriz demişlerdi. Kendim uğraşmayayım, eve gidip takana kadar hemen orada kullanmaya başlayayım diye tamam deyip montajı onlara yaptırdım. Aynanın civatasını düzgün sıkmamış, yolda ayna geriye kaymaya başlamıştı, zar zor sol aynayı elimle düzelte düzelte eve varıp aynayı tekrar kendim sıkmıştım. Kendim de takabileceğim bir şeydi, montaj ücreti dedikleri de çok para değil ama ne ücret alırlarsa alsınlar düzgün yapmalarını beklerdim. Sattıkları alarm, interkom ve diğer ürünlerden de alma niyetim vardı sonra vazgeçtim onların montajında kim bilir ne saçmalık yapacaklar diye.

  18. #18
    M.balibey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa
    Alıntı iskampavya adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba Arkadaşlar,
    Merak ediyorum bu firmalar sattıkları ürünün arkasında neden durmaz? neden amaç sadece satmak? evet bir ticarethane'nin asli amacı para kazanmak fakat, müşteri memnuniyeti denen şey neden hep gözardı edilir? neden hep ''boş ver ya biri gider biri gelir memlekette müşteri mi bitti buna mı kaldık '' diye düşünülür??
    yakın zaman içerisinde başımdan geçeni paylaşacağım sizinle, amacım forum aracılığı ile şikayet etmek, yaptırım sağlatmak karalamak,kötülemek vs gibi sebepler içermiyor 'sadece başımdan geçenler Hiçbir ''TALEBİM, BEKLENTİM '' yok bu sebeple firma adı yazmayacağım.

    Başımdan Geçenler Şöyle;

    Kasım 2020 tarihinde xxxx elektronikten xxx xxxxx alarm aldım, montajını kendim yaptım ve kullanmaya başladım, hatta o dönem alarm tavsiyesi isteyen kişilere tavsiye ettim, önerdim. Aradan geçen zaman zarfi içerinde sorunsuz kullanmaya devam ettim. Bundan 5ay kadar önce alarmın sigortasını söküp devre dışı bıraktım ihtiyaç olmadığı için ta ki geçen haftaya kadar..

    Geçen hafta alarmı tekrar devreye almak istedim ve sigortayı taktım, fakat herhangi bir çalışma belirtisi yoktu. Bağlantıları kontrol ettim herşey normal, voltaj var ama alarm çalişmıyordu. akabinde alarmı soketinden söküp boşa aldım ve içinden ses geldiğini fark ettim. Kutuyu sallayınca içeride birşey ses yapıyordu. Aların kutusu sıvı korumalı contalı bir kapaktan iberet, yani açmak için kırmak dökmek vs işlemler gerekmiyor kilit tırnagına basıp açıyorsunuz okadar. muhafaza kabından bordu çıkarttığımda içerisnde 1ad. tranzistörün ayaklarının bord'un dibinden yani pertinaksa geçtiği yerden kırılmış olduğunu gördüm. yani soğuk lehim tabir ettiğim birşey degil, lehimler alt bord da sapa sağlam duruyor ayaklar bordun üst kısmından kopmuş.. kullanılan tranzistör bir soğutucuya bağlanmadığı için kuvvetle muhtemel motorun titreşiminden kopmuş olarak anlaşılıyor (metal yorğunluğu dediğimiz şey. Bir tel, kablo vs birşeyi ileri geri sürekli hareket ettirirseniz bir süre sonra kopar)
    Bu durum bir üretim hatası olarak değerlindirilebilir de, değerlendirmeyebilir de.. Motosiklet için üretilmiş bir devrenin titreşime karşı koyabilmesi düşülmeli aslında ki artık elektronik devre içermeyen bir araç neredeyse yok.. Neyse dert ettiğim bu değil aslen, Elektronik devredir olur böyle şeyler dedim kendi kendime.
    Ertesi gün xxxx Eletroniği aradım, alarmın çalışmadığını garantisinin bittiğini ve onarım rica ettiğimi söyledim. Ve verdim kargoya gönderdim.
    birkaç gün sonra whatsaap dan gelen mesaj başımdan aşşı kaynar su döktü..
    kelimesi kelimesine şöyle bir cevap geldi..

    '' Merhaba ..... bey, ekip arkadaşlarım göndermiş olduğunuz xxxxxxxx motosiklet alarmınızı incelediler. CİHAZ İÇERİSİNDE BİRÇOK KABLONUN KOPUK OLDUĞU bilgisini verdiler.ÜRÜN ÜZERİNDE İŞLEM YAPILMIŞ. YEDEK PARÇA OLARAK SATILAN BEYİN VE KABLO TESİSATINDAN SATIN ALMANIZ GEREKMEKTEDİR''
    Ve iki ad. satın alma linki!!

    YALAN!! upuzun kuyruklu yalan! firma direkt beni şuçluyor malının arkasında durmayacakya.. suçla ve sav başından!!
    Mesajı okur okumaz firmayı aradım.
    Burada kamera olduğunu söküm esnasından kargo paketinin yapıldığı ana kadar olan kayıtları gönderebileceğimi, bu kayıtların o incelemeyi yapan görevliye de izletilmesini istediğimi ve şayet ithamda bulunduğunuz eylemleri kayıtda görmezseniz incelemeyi yapan ve size bu bilgileri veren personel hakkında gereğini yapacak mısınız, söz verir misiniz diye sordum.. tekrar bakalım dediler.
    Birkaç gün sonra gelen yeni cevap ise, ürünün garanti kapsamında olmadığı ve tamirinin mümkün olmadığı oldu...

    SONUÇ :
    1. yedek parçaları yok ve bir tranzistör alıp (tranzistör patlamamış olduğu için kodu üzerinde yazılı temin edilebilir)lehimleyemiyorlar.
    2. çok güzel adam suçluyorlar ( bu arada yazışma ve konuşmalarımızda kopuk devre elemanından hiç bahsetmediler!! )
    3. SATTIKLARI MALIN ARKASINDA DURMUYORLAR! (ki buna üzüldüm, parasında değilim ilk alış verim de degil xxxx ELEKTRONİK'den ama artık son)

    firma adına üzüldüm, şunun şurasında bir avuç insanız motosiklet sevgisi olan bunun için para harcayan vakit harcayan, kaldıkı sen bu camiadan ekmek yiyorsun... SUÇLAMAK, ÜZERİNDEN ATMAK YERİNE Çok mu zordu müşteriyi memnun etmek??

    Bilin istedim.
    Karakter yoksunu olduklarından Bunun bir benzerini bana a101 yaptı. Elindeki delillerle tüketici haklarına başvurup paranı yada arızanın giderilmesini talep et bahsi geçen videolar duruyorsa kazanırsın.
    iskampavya bunu beğendi.

  19. #19
    iskampavya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2009
    Motosikleti
    CRF 1000L
    @M.balibey hocam kayıtlar duruyor durmasına da değmez.. belki bu durumun yaşanmasına sebep olan sadece işgüzar bir çalışan bile olabilir, durumdan firma sahibinin yada müdür vs varsa haberi bile olmayabilir,bunu da göz önünde bulunduruyorum.

  20. #20
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Farketmez. İşini iyi yapmayan elemanda bir yere kadar patronun sorumluluğu da var. İşe aldın mı denetleyeceksin de.
    M.balibey ve espresso bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)