Haşmet'e 6 ay Hırbo'ya 1 yıl tatil verilmiş.
Salih de bir süredir ortalarda yoktu. Bakalım bu durum geri getirecek mi.
Haşmet'e 6 ay Hırbo'ya 1 yıl tatil verilmiş.
Salih de bir süredir ortalarda yoktu. Bakalım bu durum geri getirecek mi.
yani adam tahrik etti durdu etmedik hakaret etmedi bunca zaman boş geçilip karşısında kini deli edip laf yazdırınca oldu mu şimdi .
hırbonun 1 yıl oldugu yerde haşmet de 6 gün olsa hak yani , haşmetin 6 ay oldugu yerde hırbo süresiz hak .
herkese hakaret edip durdu gelmez her halde bir daha amacına ulaşmıştır
İtlik mesai ili bir iştir , sabah erken kalkmak gerek.
If you try and fail, congratulations. Most people don't even try.
Forum kültürü ölmekte. Bu tip forumlarda mokunu çıkarmadığı sürece kalemi kuvvetli ve teknik bilgisi olan üyeler her daim forumu yıllardır canlı tutuyorlar. Yeni jenerasyon çok ilgi göstermiyor okumaya ve yazmaya. Anca dandik dunduk videolar izleniyor. Bizim içimizde bile yeri geliyor yeni bir üye 1 hafta önce açılıp sayfalarca yazılmış konu hakkında araştırma yapmayıp, okumaktan imtina edip yeni konu açıyor.
Doğruya doğru Hırbonen'i hasmet'e göre hep daha fazla sevdim ve kendime yakın buldum. Lakin hasmet dediğin adam da boş beleş değil, 9000 küsür mesajla 7 yıldır foruma epey katkı sağlamış, dünya görüşünden nefret etsem de motosiklet konusunda çok bilgili bir üyeydi. Uslübü kibar, zekası yüksekti. Keşke durum buralara gelmeseydi de 2 üye de bir şekilde aramızda kalsalardı.
Bu saatten sonra ne 6 ayın ardından hasmet eski hasmet olur, ne de 1 sene sonra hırbonen eski hırbonen olur. Moderatör ve site yöneticilerine zaten birşey diyemeyiz, adamlar hakikaten sabır taşı. Ben mod olsam kendimi bile en az 8-10 defa banlamıştım.
Sayin Abi iki şahsın zihin yapısı bozuk.Kultur sadece okumakla olmuyor.Sacmaladiklarini bildikleri halde burada boşuna tatava yaptılar.O hasmete diyeyim ki hirbonen e diyeyimki haydi sıfırdan restorasyona girelim motor yapalim karşımda konuşamaz.onlara Google da yardım edemez.Disardaki sorunlarını burada millete küfür ederek gidermeye çalışan şahısların şu an yazilanlarida okuduğunu emin olabilirsiniz.
10 yasindan beri motosiklet kültürünün içindeyim.Motosiklet kültürü varoşu barındırır,motosiklet kültürü coğrafyaya göre değişir,motosiklet kültürü sosyo ekonomik düzeye göre değişir Haşmet bu konularda yazılar yazabilir makaleler yazabilir destanlar yazabilir ama eline 5 kalem motosiklet versem topla desem toplayamaz.O sadece konuşur..İngiliz bilmez ,alman bilmez,italyan bilmez,Amerikan bilmez,cekoslovak bilmez...Bizim Amerika'da diyor ya yüzü pudralı onun.yapsin bir tane bu şekilde göreyim hirbo ile hasmetin is bilgisini... tarihler resimlerde var.url=https://resmim.net/][/url].
[url=https://resmim.net/][/url
net
Hayat vermek bizim işimiz bunlara.onlarin ikisinin yaşının toplamindan fazla motoru bu hallerden alıp sokaklarda yol almasını sağladım.kendileride forumda ona buna salça olmakla uğraştılar.
Arkadaşlar hatalı ve eksik bilgi var .
30/1-b Trafik cezası yürütmeliğine göre çevreyi rahatsız edici sesten ceza kesebilir . Bunun için şaşede yazan desibel aralığının önemi yok . Tek bir kurtarma noktası var desibelmetre olmadan ölçüm yapması doğru değil. Ancak desibelmetre ile ölçüm yaparak bilgi verebilir. Size 30/1-b maddeden ceza keser sizde mahkemeye çıkıp tutanakla itiraz edebilirsiniz.
https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?M...evzuatTertip=5
[QUOTE=murattatoğlu;4672597]Arkadaşlar hatalı ve eksik bilgi var .
30/1-b Trafik cezası yürütmeliğine göre çevreyi rahatsız edici sesten ceza kesebilir . Bunun için şaşede yazan desibel aralığının önemi yok . Tek bir kurtarma noktası var desibelmetre olmadan ölçüm yapması doğru değil. Ancak desibelmetre ile ölçüm yaparak bilgi verebilir. Size 30/1-b maddeden ceza keser sizde mahkemeye çıkıp tutanakla itiraz edebilirsiniz.
https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?M...evzuatTertip=5
https://i.hizliresim.com/27q9ji0.png
https://www.hizliresim.com/27q9ji0[/QUOTE
Konuyu ilk baştan okudunuz değil mi ? Bu yazılanları hepimiz biliyoruz...Motosikleti kapsayan durum yok orada.olsa zaten yazar polis..Egsoz teknik değişiklikte değil Egsoz muayeneside bulunmuyor...motorun üzeri deki egsoz sistemi manifoltlardan itibarendir.Sonda bulunan tupde sesi absorbe eden yer.
Fabrikasyon bile artık çeşit çeşit egsoz motorun üzerinde geliyor.
Tamamen işgüzarlık birine demiş 76, diğerine demiş 77, ötekine 78 kardeşim niye böyle işi uzatıp alengirli hale getiriyorsun 75 kW mi üstümü? altımı? uğraştırıyorsun. Yap bunları tek kademe işi sadeleştir.
Pratikte çok mu önemli bu bir desibel. Bilmem neden teyyare selam söyle o yare.
Sene 1991 Ocak ayı. 1.Körfez Savaşının başladığı zamanlar. Gaziemir'de Hava Teknik Okullar Komutanlığı Er Kurs Taburunda yazı tura onbaşı rütbesiyle bölük yazıcılığı yapıyorum. Şafak 90 civarı. Birlik acemi birliği. Akşamları koğuşlardan bot vesair çalınmasın, asker nöbete alışsın diye acemilere silahsız techizatsız koridor nöbeti tutturuyoruz. Bir akşam yazıhaneden çıktım koğuşa gelirken baktım ki bizim nöbetçilerin boynuna M1 tüfeklerini çapraz astırmışlar öyle dolaştırıyorlar. Sordum kim söyledi bunu size diye. Nöbetçi astsubay söylemiş nöbeti tüfekli tutacaksınız diye. Puştluk damarım tuttu ve gırgırına "ulan boş silahla nöbet mi tutulur? kapıdan içeri düşman girse ne yapacaksınız? Süngü takın lan" dedim ve yattım. Ve o günden sonra ben tezkere alıncaya kadar taburda koridor nöbetleri süngü takılı tutuluyordu.
Sonra kaldırıldı mı veya ne zaman kaldırıldı bilmiyorum. Ben mayısta tezkere aldım. Bu da böyle bir anımdır.
Değişikmiş, bizde de (Ege Ordu - Foça Ulaştırma Terminal Birliği) koridor (yatakhane) nöbetleri kasaturalı tutulurdu.
Sanırım bu şekilde silahlı nöbet tutulmuş oluyordu. Birlik garnizonun içinde olmasına rağmen dış nöbetler de (garaj, depolar, cephanelik) dolu silahla tutulurdu.
Yazılanlar da doğru, sizin dediğiniz de. Yüksek ses çıkardığı için ceza yazabilir. Ama hız cezası gibidir bu da (ölçüm kısmını yok varsayalım). Yani araba 110'u geçebiliyor diye ceza yazılmaz, geçince yazılır. Ses de öyle. Gaz kolunu kökleyip gürültü potansiyeli var diye ceza yazılmaz, gürültü yaptığını görürsünüz, durdurup cezayı yazarsınız.
Böyle durumda polis makinayı bağlayıp DB cihazının olduğu yere götürüp ölçültebilir...
Hocam atladığınız bir nokta var , ses üretme potansiyeli ile hız potansiyelini örneklemişsiniz , yasa arabanın 110 km üstü hıza çıkmasını yasaklamamış ama aracınıza aşırı ses üreten egzozu takmanızı yasaklamış , bu şuna benziyor , ateşli silah taşımak yasaklanmış mı evet , peki elinde silahla gezen adama polis müdahale etmek için birine ateş etmesini mi bekleyecek ?
egzozda aynı şekildedir , motorunuza yüksek ses çıkaran her türlü tadilat yasaktır , illaki yolda bağırttıra bağırttıra gezmenizi yakalamak gerekmez , polis tespit etmek için istediği an durdurur gaz verdirebilir , elbette elinde bir cihaz olsa iyidir ama emin olun bir desibelmetre ile ölçüm yapsalar orjinal egzozlu hiç müdahale edilmemiş motosikletler bile yasal sınırın biraz üzerinde çıkabilir ,
polisin yaptığı , kulağına aşırı şekilde ses veren , o an çevreyi rahatsız edebilecek motosikleti hemen tespit etmektir ki bunu bizler gibi bir trafik poliside ayırt edebilir , büyük ihtimalle de o çevreden yoğun şikayet gelmiştir , belki bu arkadaş o şikayetlerin sonrasında oradan geçiyordur , tadilatlı yada markalı egzozu insanlara rahatsızlık verecek ses üretmiyordur , eğer böyleyse gaz vermekten imtina etmez polisde tamam geç derdi , ayrıca aynı kişiye çeşitli zamanlarda otomobilinde ve motosikletinde 4 defa egzoz cezası yazılması tesadüfmüdür ?
son olarak hız üzerinden bir örnekle izah etmek istiyorum , 50 cc motosikletlerin 45 km/h i geçmesi yasaktır , siz 80 km/s e çıkacak şekilde tadilat yapıp ben 45 i geçmedim ki demeniz polisin motoru trafikten men etmesine mani değildir..
dostum örnekle bir şeyi izah etmeye çabalarken akla ve mantığa uygun seçimler yapmalısın , o halde bütün milleti hadım etsinler , senin örneğine göre sonuç bu mu çıkıyor ? 50 cc motosikletin 45 den hızlı gittiğine şüphelenmişse durdurup aynı şekilde boşta gaz verdirir 45 i geçiyorsa trafikten men eder..
Türk polisinin işgüzar şekilde kulağıyla dB, gözüyle de hız ölçümü yapması yıllardır devam eden bir trajedi.
Ama "potansiyel" benzetmesini ben de doğru bulmadım açıkçası. Motorun üzerinde 5000(?) rpm'de oluşan ses şiddeti neden yazılıyor, ben 5000rpm altında da sürebilirim? Böyle bakmak pek mümkün değil konuya. Gazı sonuna kadar çevirip kafasına göre beğenmeyip ceza yazmasını doğru buluyorum demiyorum, işin doğrusu eğitim alıp db-killer olmadığını görüp ona göre cez kesmeleri zaten de; 5000rpm ise standart, burada izin verilenden fazla ses üretiyorsa ceza kesilir, sen istediğin kadar 4000rpm'de vites değiştiriyorum ben de.
Her halükarda hepimiz biraz niyet okuması ve tahminleme yaparak yaklaşabiliyoruz konuya. O zaman ben de kestirmeden dümdüz sorayım, gaz açmayacak birisi motosikletine aftermarket eksoz takar mı? Takmaz.
İki olayı karıştırıyorsunuz. Bir, yasak olan kısmın tespiti ancak ölçüm ile yapılır. Bunu yaparken ölçüm standardına göre motorun bağırtılması gerekiyorsa bağırtırılır, sorun yok.
Gürültü çıkararak çevreyi rahatsız etmek ise ayrı bir şey. Bunu kulakla yapabilirsiniz ama ses yapmadan giden motoru durdurup gazı kökletip "Bak işte, rahatsız edici ses" diyemezsiniz. Hız kuralına benzeyen kısmı bu.
Yasak olan kısımdan ceza yazacaklarsa kulaktan ölçüm olmaz. Standardı neyse, 5 dakika redline'da mı olacak, başka şekilde mi olacak, neyse kuralı ona göre değerlendirirsiniz.
May the Force be with McLaren Mercedes
motorunda sesli egzoz olup şehir içi veya mahalle arasında insanları rahatsız etmeyecek şekilde sürmeye çabalayan arkadaşlarda vardır elbette , maalesef bu egzoz sesinden o kadar çok şikayet varki tabiri caizse kurunun arasında yaşda yanıyor denilebilir..bu kadar şikayet alan bir konuda polis başka ne yapabilir ? şurada hepimiz motosiklet kullanıcısıyız ama evde otururken yada yolda yanımızdan açık egzozuyla geçen motorlara biz bile defalarca sövmüşüzdür..
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)