Motosiklet zincirini yağlama hakkında
Reklamlar
-
-100 lük cup var, motul 10w-40 öneriyorlar, sizce bununla mı yağını değistiriyim? Bir de bunun 3000 olanı, 5000 olanı 5100 olanı var, neye göre karar veriyoruz?
-Zinciri motordan çıkan atık yağ ile yağlayabilir miyim? Bir de zincire çok yağ sürmek zararlıymış galiba? bunun bir ölçütü var mıdır?
Reklamlar
-
3000-5000-7000 gibi seriler yağın mineral-yarı sentetik-tam sentetik olarak ayrılır motosikletinizde servis kitapçığı hangi yağı önerdiyse onu kullanmanız sizin için daha doğru olur, imkanınız varsa yarı sentetik veya tam sentetik almanızı öneririm.
Motordan çıkan yağı fırça yardımı ile azar azar kullanabilirsiniz eğer yağın süzülmesini beklemezseniz yağ içinde ayakkabı-pantolon-jant gibi sizi kötü duruma sokucak şeyler olabilir bunun olmasını istemiyorsanız çıkma motor yağını 3-4 saat beklemeniz iyi olur ama en iyisi geceden bırakmak olur eğer başka alternatif isterseniz 90 numara şanzıman yağını enjektör içine koyarak kullanabilirsiniz.
-
Sagopa K adlı üyeden alıntı
-100 lük cup var, motul 10w-40 öneriyorlar, sizce bununla mı yağını değistiriyim? Bir de bunun 3000 olanı, 5000 olanı 5100 olanı var, neye göre karar veriyoruz?
-Zinciri motordan çıkan atık yağ ile yağlayabilir miyim? Bir de zincire çok yağ sürmek zararlıymış galiba? bunun bir ölçütü var mıdır?
Forumda tonla mesaj var bu konuda, okuyabilirsiniz ama bosverin birazdan birileri su yag bu yag diye yazarlar zaten.
https://www.kubamotor.com.tr/musteri...11c6be08070e33
-
Motorundan çıkan yağla zincir yağlayabilirsin ben hep öyle yapıyorum motul 5100 koy gitsin iyi yağdır genede kulanma kılavuzuna bakarak şeç en sağlıklısı o
-
Tavsiyedir....
1- Asla yağ çözücü bir şey ile zincirinizi temizlemeyin ( gazyağı,mazot,benzin,... vs)
2- Zincirinizi akışkan bir yağ ile yağlayın ( 90-140 dişli yağı, kızak yağı, yada akışkan zincir yağı)
3- temizlik işini yine yağ ( daha ince) ile yapın bez ile silip parlatın...
4- Yağlama işini motoru park edince yapın ve bekletin. Sıçrama minimum olacaktır.( Akşam yağla sabah devam gibi)
Bunları yaparsanız Zincirinizi çok uzun km ler gittiğini göreceksiniz..
Not: yağ çözücü maddeler oring lere değil zincire zarar verir...
-
Bence tüm motosikletlerde zincir muhafaza olmalı, sırf zincir daha spor bir görünüm verdiği için muhafaza kullanılmıyor..
Hiç zincir temizlemedim sadece yağlıyorum, jantlar tertemiz sıçrama derdi yok..
-
vandamme adlı üyeden alıntı
Bence tüm motosikletlerde zincir muhafaza olmalı, sırf zincir daha spor bir görünüm verdiği için muhafaza kullanılmıyor..
Hiç zincir temizlemedim sadece yağlıyorum, jantlar tertemiz sıçrama derdi yok..
Hocam kimiside çok saçma oluyor, örnek verifek olursam kimi Cg`lerde alt ve üst koruma oluyor tamam güzel korunaklı ama kullanıcı zincirin gerginliğine nasıl bakıcak onu geçtim nasıl zincir bakımını yapıcak. Şuan kullandığım Cg de mafsalını değiştiğim için zincir korumalığını takamadım delikleri uyuşmuyor delik açıp takmam gerek sportif durmasındansa pantolon ve ayakkabımın temiz durmasını tercih ederim :D.
-
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
Hocam kimiside çok saçma oluyor, örnek verifek olursam kimi Cg`lerde alt ve üst koruma oluyor tamam güzel korunaklı ama kullanıcı zincirin gerginliğine nasıl bakıcak onu geçtim nasıl zincir bakımını yapıcak. Şuan kullandığım Cg de mafsalını değiştiğim için zincir korumalığını takamadım delikleri uyuşmuyor delik açıp takmam gerek sportif durmasındansa pantolon ve ayakkabımın temiz durmasını tercih ederim :D.
Bendeki muhafazada tapa var, tapayı açmak 2 saniye, oradan hem yağlama yapıyorum, hem gerginliği kontrol ediyorum. Olaki muhafazayı sökmem gerekti, 2 vidası var çok rahat sökülüyor.
Ama dediğiniz gibi çok saçma olanlarıda var, hiç olmasa daha iyimiş diyeceğimiz türden
-
vandamme adlı üyeden alıntı
Bendeki muhafazada tapa var, tapayı açmak 2 saniye, oradan hem yağlama yapıyorum, hem gerginliği kontrol ediyorum. Olaki muhafazayı sökmem gerekti, 2 vidası var çok rahat sökülüyor.
Ama dediğiniz gibi çok saçma olanlarıda var, hiç olmasa daha iyimiş diyeceğimiz türden
Çok iyimiş sizinki, mühendislerin ürettiği şeyler bir farklı oluyor.
-
Sagopa K adlı üyeden alıntı
-Zinciri motordan çıkan atık yağ ile yağlayabilir miyim? Bir de zincire çok yağ sürmek zararlıymış galiba? bunun bir ölçütü var mıdır?
Zincir yağlama konusunda herhalde üretici bir firmanın sözlerine kulak vermek mantıklı olacaktır. İşkembeden uydurma fikirleri takip etmek ve maceraya atılmak yerine...
-
Sagopa K adlı üyeden alıntı
-100 lük cup var, motul 10w-40 öneriyorlar, sizce bununla mı yağını değistiriyim? Bir de bunun 3000 olanı, 5000 olanı 5100 olanı var, neye göre karar veriyoruz?
-Zinciri motordan çıkan atık yağ ile yağlayabilir miyim? Bir de zincire çok yağ sürmek zararlıymış galiba? bunun bir ölçütü var mıdır?
ZümeR adlı üyeden alıntı
Ham petrolün ayrıştırma evreleri.
Görüldüğü üzere gazyağı ve mazot arasında evre yoktur.
Birbirine yakındır.
Her ikisi de plastiğe (o-ring) zarar vermez.
Gaz yağı mazota göre daha incedir ve yağ moleküllerini daha çabuk parçalayıp dağıtır.
Ben mazot kullanıyorum.
http://docplayer.biz.tr/docs-images/...mages/12-0.png
Gazyağı + 140 numara dişli yağı kullanıyorum. Gazyağı yoksa mazot olabilir.
Atık yağ ile zincir yağladım diye kendini kandırırsın. Yanmış, yağlama özelliği bitmiş yağın ne faydası olacak. Zaten zincirde durmuyor, atıyor.
-
Ahmet Turan Peker adlı üyeden alıntı
Tavsiyedir....
1- Asla yağ çözücü bir şey ile zincirinizi temizlemeyin ( gazyağı,mazot,benzin,... vs)
Neden?
Ayrıca solventler neden/nasıl kauçuğa değil de metale zarar verir? Metale verdiği zararın bize zararı nedir?
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:43 ----------
EthanHunt adlı üyeden alıntı
Atık yağ ile zincir yağladım diye kendini kandırırsın. Yanmış, yağlama özelliği bitmiş yağın ne faydası olacak. Zaten zincirde durmuyor, atıyor.
"Yağlamaktan" kasıt nedir?
Zincir neden yağlanır ve zincirin neresi yağlanır?
-
killingroad adlı üyeden alıntı
Neden?
Ayrıca solventler neden/nasıl kauçuğa değil de metale zarar verir? Metale verdiği zararın bize zararı nedir?
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:43 ----------
"Yağlamaktan" kasıt nedir?
Zincir neden yağlanır ve zincirin neresi yağlanır?
Zinciri bir bütün olarak düşün. Kimse zincirin oringi bozuldu demez. Yada 4 baklası bozuldu demez.. zincir bozuldu denir. O mana da yazdım.
Zincirin her baklası aslında kapalı bir bilya gibidir. İçerdeki yağ sağlam kaldığı sürece zincir işini yapar. Ayrıca dış bilezikler in iç kısmı ve yüzeyinin de devamlı yağlı olması gerekir.
Gazyağı, mazot..vs çok incedir. Normalde yağın suyun giremeyeceği yere nüfuz ederler. Yani oringlerden içeri sızarak oradaki gresi çözer .yine bileziklerin iç kismindaki yağı da çözer.
Kullanılan sprey yağlar ise oralara girip bozulan yağın yerini alamaz.
Ama sıvı yağlar bu işi yapabilir.
Sprey yağlar sadece zincir ve dişlinin birbirini aşındırmasını önler. Bu da zincirin ömrünü uzatmaz.
Zincir yeni iken oringler izalasyon görevini yapar ama kısa zamanda boşluklar oluşur doğal olarak. Onun için oringler sağlam kalsa bile işini yapmaz..
Mesele budur
-
Ahmet Turan Peker adlı üyeden alıntı
Zinciri bir bütün olarak düşün. Kimse zincirin oringi bozuldu demez. Yada 4 baklası bozuldu demez.. zincir bozuldu denir. O mana da yazdım.
Zincirin her baklası aslında kapalı bir bilya gibidir. İçerdeki yağ sağlam kaldığı sürece zincir işini yapar. Ayrıca dış bilezikler in iç kısmı ve yüzeyinin de devamlı yağlı olması gerekir.
Gazyağı, mazot..vs çok incedir. Normalde yağın suyun giremeyeceği yere nüfuz ederler. Yani oringlerden içeri sızarak oradaki gresi çözer .yine bileziklerin iç kismindaki yağı da çözer.
Kullanılan sprey yağlar ise oralara girip bozulan yağın yerini alamaz.
Ama sıvı yağlar bu işi yapabilir.
Sprey yağlar sadece zincir ve dişlinin birbirini aşındırmasını önler. Bu da zincirin ömrünü uzatmaz.
Zincir yeni iken oringler izalasyon görevini yapar ama kısa zamanda boşluklar oluşur doğal olarak. Onun için oringler sağlam kalsa bile işini yapmaz..
Mesele budur
Daha çok karıştı kafam.
Gazyağı ve mazot en düşük viskositeli petrol ürünleri arasındadır, nasıl ince olup oring'in arkasına penetre edecekler orasını anlamadım.
Gazyağı ve mazot gibi kalın petrol ürünlerinin zincir temizliğinde tavsiye edilmesinin sebebi ince olmadıkları için oring'in arkasına ulaşamayacak olmalarıdır - ısrarlı bir şekilde basınçla verilmedikleri sürece.
Sıvı yağdan kasıt ne anlamadım ama sıvı gres gibi akışkan yağlardan bahsediyorsak onları ne oring tutabilir ne başka bir şey, o kadar akışkan bir sıvı o hızda dairesel hareket yapan bir oring'in arkasında dakika duramazlar.
Zinciri yağlamaktaki bütün amaç, oringlerin kuruyup erkenden özelliklerini yitirmesine engel olmak değil mi?
Bir de gazyağı ve mazotun metale ne zarar verdiği kısmını anlamadım.
-
killingroad adlı üyeden alıntı
Daha çok karıştı kafam.
Gazyağı ve mazot en düşük viskositeli petrol ürünleri arasındadır, nasıl ince olup oring'in arkasına penetre edecekler orasını anlamadım.
Gazyağı ve mazot gibi kalın petrol ürünlerinin zincir temizliğinde tavsiye edilmesinin sebebi ince olmadıkları için oring'in arkasına ulaşamayacak olmalarıdır - ısrarlı bir şekilde basınçla verilmedikleri sürece.
Sıvı yağdan kasıt ne anlamadım ama sıvı gres gibi akışkan yağlardan bahsediyorsak onları ne oring tutabilir ne başka bir şey, o kadar akışkan bir sıvı o hızda dairesel hareket yapan bir oring'in arkasında dakika duramazlar.
Zinciri yağlamaktaki bütün amaç, oringlerin kuruyup erkenden özelliklerini yitirmesine engel olmak değil mi?
Bir de gazyağı ve mazotun metale ne zarar verdiği kısmını anlamadım.
Mazot gazyağı benzinden daha incedir. Bu maddeler temizlik için uygun tabiiki. Ama zaten zincir yağ ister temizliği sadece kullanıcı ister( kum çamur . Vs girilmemiş ise) yıkama esnasında tutulan su yeterince temizler. Ama bize dikte edilen pırıl pırıl olması olduğu için bu öncelikle buna bakarız.
Zincir temizlemek ile ömrü uzamaz. Yağlama ile uzar
-
Ahmet Turan Peker adlı üyeden alıntı
Mazot gazyağı benzinden daha incedir
Gazyağı evet, mazot hayır.
Ben neden sorduğum soruya yanıt almak yerine başka şeyler okuduğumu anlamadım ama, yoğun bir hafta geçiriyorum biraz salaklığım üzerimde olabilir. Mesela gazyağı ve mazotun viskozitesi ile ilgili yazdığım da yanlış.
Zinciri gazyağı veya mazot ile temizlemeyeceksem neyle temizleyeceğim?
Gazyağı veya mazot metale ne zarar verirler? Bu zararın zincire etkisi nedir?
Bu arada, sıvı yağın viskozitesi gazyağından da mazottan da düşük.
-
killingroad adlı üyeden alıntı
Gazyağı evet, mazot hayır.
Ben neden sorduğum soruya yanıt almak yerine başka şeyler okuduğumu anlamadım ama, yoğun bir hafta geçiriyorum biraz salaklığım üzerimde olabilir. Mesela gazyağı ve mazotun viskozitesi ile ilgili yazdığım da yanlış.
Zinciri gazyağı veya mazot ile temizlemeyeceksem neyle temizleyeceğim?
Gazyağı veya mazot metale ne zarar verirler? Bu zararın zincire etkisi nedir?
Bu arada, sıvı yağın viskozitesi gazyağından da mazottan da düşük.
Gazyağı ve mazot birbirine çok yakın sayılabilir. Gazyağı daha incedir mazot dan. ( Yanlış bilmiyor isem
Ben yanlış ifade ettim galiba metale değil zincire zarar verir diye yazdım. Burada zinciri bir bütün olarak düşünün. Oringlere vereceği zarar zincir ömrünü gözönüne alırsan yok farz edilebilir
Alıntıdır........
Kerosen ve dizel, petrol olarak da bilinen, ham yağdan türetilmiş uzun, yanıcı hidrokarbon moleküllerinden oluşur. Gazyağı, zincir başına altı ila 16 karbon atomu içeren bir karbon zinciri karışımından oluşur. Dizel yakıtlar daha ağırdır, her yerde zincir başına sekiz ila 21 karbon atomu vardır. Her ikisi de oda sıcaklığında sıvıdır, ancak dizel yakıtın kaynama noktası daha yüksektir.
Biyodizel ve gazdan sıvıya dizel gibi diğer seçenekler mevcut olsa da, kullanılan dizel yakıtın baskın şekli petrol dizeldir. Ham petrolün 392 ve 662 derece Fahrenheit arasındaki sıcaklıklarda fraksiyonel damıtılmasıyla üretilir. Gazyağı oluşturan moleküller 302 ile 572 derece Fahrenheit arasında kaynama noktasına sahiptir. Kaynama noktalarındaki fark, petrolün bileşen moleküllerine damıtılmasına izin veren ve çeşitli ürünler arasında en belirgin ayırt edici özelliktir.
Benzini oluşturan yakıtlar 4 ila 12 karbon atomlu zincirlerden oluşur. Hepsi suyun kaynama noktasının altındaki sıcaklıklarda buharlaşır, bu nedenle toprağa döküldüğünde benzin bu kadar hızlı buharlaşır. Petrolden elde edilen en hafif hidrokarbon, sadece bir karbon atomuna sahip olan metandır. Metan gaz halinde kalır -161 derece Fahrenheit'e kadar
-
Kac kez yazildi bilmiyorim ama,zinciri temizlemek icin motosiklet zincir yag temizleyici mesela motul c1 yada herhangi bir yag cozucu kullanilir.zinciri yaglamak icinse zincir yaglana spreyi kullanilir.mazotmus benzinmis,motordan cikan yagmis hepsi uydurma.2 liralik kar edicem diye 700-1500 liralik zincirden olacaksiniz
-
Atincozkan adlı üyeden alıntı
Kac kez yazildi bilmiyorim ama,zinciri temizlemek icin motosiklet zincir yag temizleyici mesela motul c1 yada herhangi bir yag cozucu kullanilir.zinciri yaglamak icinse zincir yaglana spreyi kullanilir.mazotmus benzinmis,motordan cikan yagmis hepsi uydurma.2 liralik kar edicem diye 700-1500 liralik zincirden olacaksiniz
Nasıl olacağız zincirden?
-
Killingroad soyle test ediyoruz sorunu.zincirimizi 15 bin km boyunca mazot yada gazyagi ile temizliyoruz.daha sonra hep motorfan cikan yag ile yagliyoruz.15 bin km sonra zincire bakiyoruz olmasi gerekn gibimi
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)