Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Motosiklet zincirini yağlama hakkında

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Sagopa K - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2020
    Şehir
    bin\debug\
    Motosikleti
    Asya Swift-R 170
    -100 lük cup var, motul 10w-40 öneriyorlar, sizce bununla mı yağını değistiriyim? Bir de bunun 3000 olanı, 5000 olanı 5100 olanı var, neye göre karar veriyoruz?

    -Zinciri motordan çıkan atık yağ ile yağlayabilir miyim? Bir de zincire çok yağ sürmek zararlıymış galiba? bunun bir ölçütü var mıdır?
    bircupsever bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    3000-5000-7000 gibi seriler yağın mineral-yarı sentetik-tam sentetik olarak ayrılır motosikletinizde servis kitapçığı hangi yağı önerdiyse onu kullanmanız sizin için daha doğru olur, imkanınız varsa yarı sentetik veya tam sentetik almanızı öneririm.
    Motordan çıkan yağı fırça yardımı ile azar azar kullanabilirsiniz eğer yağın süzülmesini beklemezseniz yağ içinde ayakkabı-pantolon-jant gibi sizi kötü duruma sokucak şeyler olabilir bunun olmasını istemiyorsanız çıkma motor yağını 3-4 saat beklemeniz iyi olur ama en iyisi geceden bırakmak olur eğer başka alternatif isterseniz 90 numara şanzıman yağını enjektör içine koyarak kullanabilirsiniz.

  3. #3
    gurcanozturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2018
    Şehir
    Almanya
    Alıntı Sagopa K adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    -100 lük cup var, motul 10w-40 öneriyorlar, sizce bununla mı yağını değistiriyim? Bir de bunun 3000 olanı, 5000 olanı 5100 olanı var, neye göre karar veriyoruz?

    -Zinciri motordan çıkan atık yağ ile yağlayabilir miyim? Bir de zincire çok yağ sürmek zararlıymış galiba? bunun bir ölçütü var mıdır?
    Forumda tonla mesaj var bu konuda, okuyabilirsiniz ama bosverin birazdan birileri su yag bu yag diye yazarlar zaten.

    https://www.kubamotor.com.tr/musteri...11c6be08070e33

  4. #4

    Üyelik
    21 Ağustos 2021
    Motorundan çıkan yağla zincir yağlayabilirsin ben hep öyle yapıyorum motul 5100 koy gitsin iyi yağdır genede kulanma kılavuzuna bakarak şeç en sağlıklısı o

  5. #5
    Ahmet Turan Peker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda nc 750 x dct vstrom dl 650 xmax 250
    Tavsiyedir....

    1- Asla yağ çözücü bir şey ile zincirinizi temizlemeyin ( gazyağı,mazot,benzin,... vs)

    2- Zincirinizi akışkan bir yağ ile yağlayın ( 90-140 dişli yağı, kızak yağı, yada akışkan zincir yağı)

    3- temizlik işini yine yağ ( daha ince) ile yapın bez ile silip parlatın...

    4- Yağlama işini motoru park edince yapın ve bekletin. Sıçrama minimum olacaktır.( Akşam yağla sabah devam gibi)

    Bunları yaparsanız Zincirinizi çok uzun km ler gittiğini göreceksiniz..

    Not: yağ çözücü maddeler oring lere değil zincire zarar verir...
    mesut hoca ve panic adak bunu beğendiler.

  6. #6
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Ekim 2007
    Bence tüm motosikletlerde zincir muhafaza olmalı, sırf zincir daha spor bir görünüm verdiği için muhafaza kullanılmıyor..

    Hiç zincir temizlemedim sadece yağlıyorum, jantlar tertemiz sıçrama derdi yok..

  7. #7
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Alıntı vandamme adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence tüm motosikletlerde zincir muhafaza olmalı, sırf zincir daha spor bir görünüm verdiği için muhafaza kullanılmıyor..

    Hiç zincir temizlemedim sadece yağlıyorum, jantlar tertemiz sıçrama derdi yok..
    Hocam kimiside çok saçma oluyor, örnek verifek olursam kimi Cg`lerde alt ve üst koruma oluyor tamam güzel korunaklı ama kullanıcı zincirin gerginliğine nasıl bakıcak onu geçtim nasıl zincir bakımını yapıcak. Şuan kullandığım Cg de mafsalını değiştiğim için zincir korumalığını takamadım delikleri uyuşmuyor delik açıp takmam gerek sportif durmasındansa pantolon ve ayakkabımın temiz durmasını tercih ederim :D.

  8. #8
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Ekim 2007
    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam kimiside çok saçma oluyor, örnek verifek olursam kimi Cg`lerde alt ve üst koruma oluyor tamam güzel korunaklı ama kullanıcı zincirin gerginliğine nasıl bakıcak onu geçtim nasıl zincir bakımını yapıcak. Şuan kullandığım Cg de mafsalını değiştiğim için zincir korumalığını takamadım delikleri uyuşmuyor delik açıp takmam gerek sportif durmasındansa pantolon ve ayakkabımın temiz durmasını tercih ederim :D.
    Bendeki muhafazada tapa var, tapayı açmak 2 saniye, oradan hem yağlama yapıyorum, hem gerginliği kontrol ediyorum. Olaki muhafazayı sökmem gerekti, 2 vidası var çok rahat sökülüyor.

    Ama dediğiniz gibi çok saçma olanlarıda var, hiç olmasa daha iyimiş diyeceğimiz türden
    Motoseverrr bunu beğendi.

  9. #9
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Alıntı vandamme adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bendeki muhafazada tapa var, tapayı açmak 2 saniye, oradan hem yağlama yapıyorum, hem gerginliği kontrol ediyorum. Olaki muhafazayı sökmem gerekti, 2 vidası var çok rahat sökülüyor.

    Ama dediğiniz gibi çok saçma olanlarıda var, hiç olmasa daha iyimiş diyeceğimiz türden
    Çok iyimiş sizinki, mühendislerin ürettiği şeyler bir farklı oluyor.

  10. #10
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    Alıntı Sagopa K adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    -Zinciri motordan çıkan atık yağ ile yağlayabilir miyim? Bir de zincire çok yağ sürmek zararlıymış galiba? bunun bir ölçütü var mıdır?
    Zincir yağlama konusunda herhalde üretici bir firmanın sözlerine kulak vermek mantıklı olacaktır. İşkembeden uydurma fikirleri takip etmek ve maceraya atılmak yerine...

    tommygun ve Motoseverrr bunu beğendiler.

  11. #11
    EthanHunt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2015 Honda Cbf 150
    Alıntı Sagopa K adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    -100 lük cup var, motul 10w-40 öneriyorlar, sizce bununla mı yağını değistiriyim? Bir de bunun 3000 olanı, 5000 olanı 5100 olanı var, neye göre karar veriyoruz?

    -Zinciri motordan çıkan atık yağ ile yağlayabilir miyim? Bir de zincire çok yağ sürmek zararlıymış galiba? bunun bir ölçütü var mıdır?
    Alıntı ZümeR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ham petrolün ayrıştırma evreleri.
    Görüldüğü üzere gazyağı ve mazot arasında evre yoktur.
    Birbirine yakındır.
    Her ikisi de plastiğe (o-ring) zarar vermez.

    Gaz yağı mazota göre daha incedir ve yağ moleküllerini daha çabuk parçalayıp dağıtır.

    Ben mazot kullanıyorum.
    http://docplayer.biz.tr/docs-images/...mages/12-0.png
    Gazyağı + 140 numara dişli yağı kullanıyorum. Gazyağı yoksa mazot olabilir.

    Atık yağ ile zincir yağladım diye kendini kandırırsın. Yanmış, yağlama özelliği bitmiş yağın ne faydası olacak. Zaten zincirde durmuyor, atıyor.
    Gofretcocuk5 bunu beğendi.

  12. #12

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı Ahmet Turan Peker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tavsiyedir....

    1- Asla yağ çözücü bir şey ile zincirinizi temizlemeyin ( gazyağı,mazot,benzin,... vs)
    Neden?

    Ayrıca solventler neden/nasıl kauçuğa değil de metale zarar verir? Metale verdiği zararın bize zararı nedir?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:43 ----------

    Alıntı EthanHunt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Atık yağ ile zincir yağladım diye kendini kandırırsın. Yanmış, yağlama özelliği bitmiş yağın ne faydası olacak. Zaten zincirde durmuyor, atıyor.
    "Yağlamaktan" kasıt nedir?
    Zincir neden yağlanır ve zincirin neresi yağlanır?

  13. #13
    Ahmet Turan Peker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda nc 750 x dct vstrom dl 650 xmax 250
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Neden?

    Ayrıca solventler neden/nasıl kauçuğa değil de metale zarar verir? Metale verdiği zararın bize zararı nedir?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:43 ----------



    "Yağlamaktan" kasıt nedir?
    Zincir neden yağlanır ve zincirin neresi yağlanır?
    Zinciri bir bütün olarak düşün. Kimse zincirin oringi bozuldu demez. Yada 4 baklası bozuldu demez.. zincir bozuldu denir. O mana da yazdım.

    Zincirin her baklası aslında kapalı bir bilya gibidir. İçerdeki yağ sağlam kaldığı sürece zincir işini yapar. Ayrıca dış bilezikler in iç kısmı ve yüzeyinin de devamlı yağlı olması gerekir.

    Gazyağı, mazot..vs çok incedir. Normalde yağın suyun giremeyeceği yere nüfuz ederler. Yani oringlerden içeri sızarak oradaki gresi çözer .yine bileziklerin iç kismindaki yağı da çözer.

    Kullanılan sprey yağlar ise oralara girip bozulan yağın yerini alamaz.

    Ama sıvı yağlar bu işi yapabilir.

    Sprey yağlar sadece zincir ve dişlinin birbirini aşındırmasını önler. Bu da zincirin ömrünü uzatmaz.

    Zincir yeni iken oringler izalasyon görevini yapar ama kısa zamanda boşluklar oluşur doğal olarak. Onun için oringler sağlam kalsa bile işini yapmaz..

    Mesele budur

  14. #14

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı Ahmet Turan Peker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zinciri bir bütün olarak düşün. Kimse zincirin oringi bozuldu demez. Yada 4 baklası bozuldu demez.. zincir bozuldu denir. O mana da yazdım.
    Zincirin her baklası aslında kapalı bir bilya gibidir. İçerdeki yağ sağlam kaldığı sürece zincir işini yapar. Ayrıca dış bilezikler in iç kısmı ve yüzeyinin de devamlı yağlı olması gerekir.
    Gazyağı, mazot..vs çok incedir. Normalde yağın suyun giremeyeceği yere nüfuz ederler. Yani oringlerden içeri sızarak oradaki gresi çözer .yine bileziklerin iç kismindaki yağı da çözer.
    Kullanılan sprey yağlar ise oralara girip bozulan yağın yerini alamaz.
    Ama sıvı yağlar bu işi yapabilir.
    Sprey yağlar sadece zincir ve dişlinin birbirini aşındırmasını önler. Bu da zincirin ömrünü uzatmaz.
    Zincir yeni iken oringler izalasyon görevini yapar ama kısa zamanda boşluklar oluşur doğal olarak. Onun için oringler sağlam kalsa bile işini yapmaz..
    Mesele budur
    Daha çok karıştı kafam.

    Gazyağı ve mazot en düşük viskositeli petrol ürünleri arasındadır, nasıl ince olup oring'in arkasına penetre edecekler orasını anlamadım.
    Gazyağı ve mazot gibi kalın petrol ürünlerinin zincir temizliğinde tavsiye edilmesinin sebebi ince olmadıkları için oring'in arkasına ulaşamayacak olmalarıdır - ısrarlı bir şekilde basınçla verilmedikleri sürece.
    Sıvı yağdan kasıt ne anlamadım ama sıvı gres gibi akışkan yağlardan bahsediyorsak onları ne oring tutabilir ne başka bir şey, o kadar akışkan bir sıvı o hızda dairesel hareket yapan bir oring'in arkasında dakika duramazlar.

    Zinciri yağlamaktaki bütün amaç, oringlerin kuruyup erkenden özelliklerini yitirmesine engel olmak değil mi?

    Bir de gazyağı ve mazotun metale ne zarar verdiği kısmını anlamadım.

  15. #15
    Ahmet Turan Peker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda nc 750 x dct vstrom dl 650 xmax 250
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Daha çok karıştı kafam.

    Gazyağı ve mazot en düşük viskositeli petrol ürünleri arasındadır, nasıl ince olup oring'in arkasına penetre edecekler orasını anlamadım.
    Gazyağı ve mazot gibi kalın petrol ürünlerinin zincir temizliğinde tavsiye edilmesinin sebebi ince olmadıkları için oring'in arkasına ulaşamayacak olmalarıdır - ısrarlı bir şekilde basınçla verilmedikleri sürece.
    Sıvı yağdan kasıt ne anlamadım ama sıvı gres gibi akışkan yağlardan bahsediyorsak onları ne oring tutabilir ne başka bir şey, o kadar akışkan bir sıvı o hızda dairesel hareket yapan bir oring'in arkasında dakika duramazlar.

    Zinciri yağlamaktaki bütün amaç, oringlerin kuruyup erkenden özelliklerini yitirmesine engel olmak değil mi?

    Bir de gazyağı ve mazotun metale ne zarar verdiği kısmını anlamadım.
    Mazot gazyağı benzinden daha incedir. Bu maddeler temizlik için uygun tabiiki. Ama zaten zincir yağ ister temizliği sadece kullanıcı ister( kum çamur . Vs girilmemiş ise) yıkama esnasında tutulan su yeterince temizler. Ama bize dikte edilen pırıl pırıl olması olduğu için bu öncelikle buna bakarız.
    Zincir temizlemek ile ömrü uzamaz. Yağlama ile uzar

  16. #16

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı Ahmet Turan Peker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mazot gazyağı benzinden daha incedir
    Gazyağı evet, mazot hayır.
    Ben neden sorduğum soruya yanıt almak yerine başka şeyler okuduğumu anlamadım ama, yoğun bir hafta geçiriyorum biraz salaklığım üzerimde olabilir. Mesela gazyağı ve mazotun viskozitesi ile ilgili yazdığım da yanlış.

    Zinciri gazyağı veya mazot ile temizlemeyeceksem neyle temizleyeceğim?
    Gazyağı veya mazot metale ne zarar verirler? Bu zararın zincire etkisi nedir?

    Bu arada, sıvı yağın viskozitesi gazyağından da mazottan da düşük.

  17. #17
    Ahmet Turan Peker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda nc 750 x dct vstrom dl 650 xmax 250
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gazyağı evet, mazot hayır.
    Ben neden sorduğum soruya yanıt almak yerine başka şeyler okuduğumu anlamadım ama, yoğun bir hafta geçiriyorum biraz salaklığım üzerimde olabilir. Mesela gazyağı ve mazotun viskozitesi ile ilgili yazdığım da yanlış.

    Zinciri gazyağı veya mazot ile temizlemeyeceksem neyle temizleyeceğim?
    Gazyağı veya mazot metale ne zarar verirler? Bu zararın zincire etkisi nedir?

    Bu arada, sıvı yağın viskozitesi gazyağından da mazottan da düşük.
    Gazyağı ve mazot birbirine çok yakın sayılabilir. Gazyağı daha incedir mazot dan. ( Yanlış bilmiyor isem
    Ben yanlış ifade ettim galiba metale değil zincire zarar verir diye yazdım. Burada zinciri bir bütün olarak düşünün. Oringlere vereceği zarar zincir ömrünü gözönüne alırsan yok farz edilebilir

    Alıntıdır........
    Kerosen ve dizel, petrol olarak da bilinen, ham yağdan türetilmiş uzun, yanıcı hidrokarbon moleküllerinden oluşur. Gazyağı, zincir başına altı ila 16 karbon atomu içeren bir karbon zinciri karışımından oluşur. Dizel yakıtlar daha ağırdır, her yerde zincir başına sekiz ila 21 karbon atomu vardır. Her ikisi de oda sıcaklığında sıvıdır, ancak dizel yakıtın kaynama noktası daha yüksektir.

    Biyodizel ve gazdan sıvıya dizel gibi diğer seçenekler mevcut olsa da, kullanılan dizel yakıtın baskın şekli petrol dizeldir. Ham petrolün 392 ve 662 derece Fahrenheit arasındaki sıcaklıklarda fraksiyonel damıtılmasıyla üretilir. Gazyağı oluşturan moleküller 302 ile 572 derece Fahrenheit arasında kaynama noktasına sahiptir. Kaynama noktalarındaki fark, petrolün bileşen moleküllerine damıtılmasına izin veren ve çeşitli ürünler arasında en belirgin ayırt edici özelliktir.

    Benzini oluşturan yakıtlar 4 ila 12 karbon atomlu zincirlerden oluşur. Hepsi suyun kaynama noktasının altındaki sıcaklıklarda buharlaşır, bu nedenle toprağa döküldüğünde benzin bu kadar hızlı buharlaşır. Petrolden elde edilen en hafif hidrokarbon, sadece bir karbon atomuna sahip olan metandır. Metan gaz halinde kalır -161 derece Fahrenheit'e kadar

  18. #18
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    29 Haziran 2020
    Şehir
    zonguldak
    Motosikleti
    duke 390
    Kac kez yazildi bilmiyorim ama,zinciri temizlemek icin motosiklet zincir yag temizleyici mesela motul c1 yada herhangi bir yag cozucu kullanilir.zinciri yaglamak icinse zincir yaglana spreyi kullanilir.mazotmus benzinmis,motordan cikan yagmis hepsi uydurma.2 liralik kar edicem diye 700-1500 liralik zincirden olacaksiniz

  19. #19

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı Atincozkan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kac kez yazildi bilmiyorim ama,zinciri temizlemek icin motosiklet zincir yag temizleyici mesela motul c1 yada herhangi bir yag cozucu kullanilir.zinciri yaglamak icinse zincir yaglana spreyi kullanilir.mazotmus benzinmis,motordan cikan yagmis hepsi uydurma.2 liralik kar edicem diye 700-1500 liralik zincirden olacaksiniz
    Nasıl olacağız zincirden?

  20. #20
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    29 Haziran 2020
    Şehir
    zonguldak
    Motosikleti
    duke 390
    Killingroad soyle test ediyoruz sorunu.zincirimizi 15 bin km boyunca mazot yada gazyagi ile temizliyoruz.daha sonra hep motorfan cikan yag ile yagliyoruz.15 bin km sonra zincire bakiyoruz olmasi gerekn gibimi


1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)