Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Motosiklet zincirini yağlama hakkında

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    Kerem34_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mt-25 ABS
    Alıntı Atincozkan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Killingroad soyle test ediyoruz sorunu.zincirimizi 15 bin km boyunca mazot yada gazyagi ile temizliyoruz.daha sonra hep motorfan cikan yag ile yagliyoruz.15 bin km sonra zincire bakiyoruz olmasi gerekn gibimi
    Evet, tam olması gerektiği gibi oluyor gazyağı ile temizleyip çıkma yağ veya ince yağlar ile yağlayınca.

    Yıl 1990'larken babamız amcamız dayımız motosiklet kullanırken gidip Mz'lerine Minsk'lerinin zincirlerini Motul C1 ile temizleyip iPone road tech xtreme ile yağlamıyorlardı. Çatır çutur gidiyordu o motorlar. Çünkü nedennnnn, bu motul vs. Spreyler sadece hayat kolaylaştırır. Eline fırça alıp eski yağla uğraşmanı engeller. Zincire iyi yapışır, 90 numara yağ 100km'de atıyor, motul C4 400km'de atıyor. Sürmesi de kolay, hayatın dörtte üç kolaylaştı bak ne güzel.

    Zincir dediğimiz konu motosikletteki en basit konu. İki parça metal, dişlileri birbirine bağlamak tek görevi. Pislendiği zaman temizle, sürtünmeyi azaltmak için kuruduğu zaman yağla bitsin. İster yeşil gresle yağla, ister motulle yağla, ister 90 numara şanzıman yağıyla yağla, ister kızak yağıyla yağla, param bol diyorsan 10 kilometrede bir ayçiçek yağıyla yağla fark etmiyor. Sürtünme azalsın, zincir korozyondan korunsun yeterli. Forumda her gün mü zincir kavgası olur arkadaş.
    espresso, Thesinner83, Vargath ve 1 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Ahmet Turan Peker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda nc 750 x dct vstrom dl 650 xmax 250
    Alıntı Atincozkan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Killingroad soyle test ediyoruz sorunu.zincirimizi 15 bin km boyunca mazot yada gazyagi ile temizliyoruz.daha sonra hep motorfan cikan yag ile yagliyoruz.15 bin km sonra zincire bakiyoruz olmasi gerekn gibimi
    Aynı motorda ( nc750x dct) 3 tane seti gazyağı ile temizleyip spreyle yagladiktan sonra değiştim. En çok kullandığım 26 bin km. Sonra temizlik işini bıraktım ve zincirin yağlı kalmasını sağladım. Sonuç 45 bin de ön dişli bozulduğu için neredeyse zinciri gerdirmeden 4. Set bozuldu..
    Bu senin için yeterli tecrübe oldu mu bilmiyorum
    Kural [ Z ] bunu beğendi.

  3. #23
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    29 Haziran 2020
    Şehir
    zonguldak
    Motosikleti
    duke 390
    Biz dogrusunu soyledik.isteyen istedigi malzemeyle temizligini yapsin ozaman,sonra istedigi sekilde yaglasin.madem bu kadar basit iki metal parca.devamkeee

  4. #24

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı Atincozkan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Killingroad soyle test ediyoruz sorunu.zincirimizi 15 bin km boyunca mazot yada gazyagi ile temizliyoruz.daha sonra hep motorfan cikan yag ile yagliyoruz.15 bin km sonra zincire bakiyoruz olmasi gerekn gibimi
    Evet çok güzel öneri.
    Bu şekilde kullanılıp 25bin km boyunca zincirin sıkıntısız bir şekilde çalıştığını görenler ne yapmalı bu durumda?

    Yalnız benim sorum nasıl test edeceğiz değildi.
    Uydurma dediğin bu kullanımların neden uydurma olduğunu veya nasıl zincirden edeceğini söylememişsin.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:14 ----------

    Bu iş motosiklet dünyasının global problemlerinden biri. İnce düşündülüğü zaman da kafayı yaktırır adama.
    OEM olarak DID zincir kullanan Yamaha motorun kitapçığında "kerosen ile temizleyin" yazıyor, sonra km'si bitince gidip DID'den yeni zincir alıyorsun, "kerosen kullanma" yazıyor. Hadi.

    Ben nasıl yağlamamız gerektiğini anlayabilmemiz için, neden yağladığımızı, nereyi yağladığımızı, neyin yağa ihtiyaç duyduğunu anlamak gerektiğini düşünüyorum. Onun dışında çok kafa yormaya gerek yok.

    Zincir nasıl bir yapı taşıyor?
    Metal ve kauçuk. Kauçuk neden var? Baklaların birbirlerine geçtiği noktaların zincir dişliye denk geldiğinde bükülmesi ve dişliden çıkınca düz kalması zincirin ana işi. Vücuttaki eklem noktaları gibi düşünebiliriz. Vücuttaki eklemler gibi buradaki hareket noktalarında da metalin metale sürtünmesi söz konusu bu değişiklik esnasında.
    o-ring'li zincir teknolojisi de bunun için var. Metalin metale sürttüğü noktada bir yağ bulunursa, buradaki aşınma azalacaktır. oring'ler de burada kullanılan yağın, burada kalması için kullanılan sınırlayıcılar, yağı içeride tutmak için koyuluyorlar oraya, ki böylece bu eklem noktası kuru kalmasın. Dizde sıvı kaybı olunca naısl aşınma meydana gelebiliyorsa, zincirde de bu söz konusu, oring'de buradaki yağı korumak için var, dışarıdan etkilere karşı ve dışarı kaçmaya karşı. Kauçuk bunun için var.

    Zincir temizliği denilen şey, oringlerin ömrünü uzatmaktır, böylece bu eklemler daha uzun süre sağlıklı çalışabilirler. Bu temel amaç, bunun dışında yağmurda sürülüyorsa mesela zincirin normalde dışındaki, yağlamaya gerek yok dediğimiz kısım da paslanmaya başlar. Bunu ayrı konu olarak kenara koyalım.
    Zinciri neden yağlıyoruz?
    Oring'ler kurumasın, çatlayıp patlayıp bakla eklemlerindeki koruyucu yağı kaybetmesinler. Bu kadar.
    Neden temizliyoruz?
    oringler kurumasın diye sürdüğümüz yağ bir süre sonra tozu pisliği çişi kakayı tutuyorlar diye. Bu kadar.

    Nasıl yağlamalıyız?
    Zincir yağı denen bir şey var. Bu en basit çözüm. Motul C4 de olur, Putoline Chain Wax olur 50 tane ürün var. Bunun haricinde daha düşük maliyet için motordan çıkan yağ da gayet kullanılabilir, ancak motordan çıkan yağın viskozitesi zincirin yağlanmasında ihtiyaç duyulandan oldukça yüksek olduğu için iki problem olacaktır. Birincisi bu yağ sağa sola inanılmaz uçar sıçrar, mümkün olduğunca sıcakken uygulayıp sonrasında da süzülmesine ve fazlasının da bezle temizlenmesine ihtiyaç olacaktır. Motordan çıkan yağın "yağlayıcılık özelliğinin" bitmesinin çok bir önemi yok, biz o yağdan motorun içinde yaptığı işi yapmasını beklemiyoruz. İkinci problem de ömrünün kısa olması olacaktır, zira birinci maddeyle bağlantılı olarak bu yağ çok fazla uçup kaçacağı için de oringin üstünde fazla kalamayacaktır.
    Kızak yağı neden zincirde iş görür? Viskozitesi yüksektir, kolay kolay saçılmaz sağa sola. Bu yüzden zincir yağlamasında kullanılabilir.

    Nasıl temizlemeliyiz?
    Oringin arkasındaki yağı çıkartacak kadar basınç uygulamadan. Benim en çok kanımı donduran şey, "benzin mazot vb" şeklindeki genellemeler. Arkadaşlar mazotla benzinin birbirleriyle alakaları nedir? he ikisi de pertol ürünü kehkeh Gazyağı ile kerosen de birebir aynı şey değiller, bunu da ben bu yaşımda 1 hafta kadar önce farkettim, tam olarak aynı şey değil, gazyağı kerosen'in türkçesi değil, ama kullanımda öyle oturmuş. Kerosen gazyağının daha rafine edilmiş hali. Gazyağı ile de kerosen ile de zincir temizlenir, mazotla da temzilenir hatta mazot biraz daha idealdir ancak biraz daha uğraştırır. Benzinle zincir temizlenmez, benzin oringlerin anasını çok daha kolay şekilde ağlatır. Sakın zincire sıkma denilen WD40 ile de zincir temizlenir, WD40'ın da büyük kısmı kerosenden oluşmakta. Sadece dikkatli şekilde çok yakından sıkmadan, çok basınçla wd40 oringlere püskürtülmeden yapılmalıdır ki oringlerin arkasına penetre etmesin, zira wd40 tam da bu iş için geliştirilmiş bir üründür, her yere penetre edip su itici olsun diye tasarlanmıştır. Water-Displacement 40.
    En ideali nedir? Motul C1 gibi bu iş için geliştirilmiş ürünler. Bu ürünleri kullandığınız zaman daha az fırçalama zahmetiyle zincirin üstüne yapışan, boku püsürü de kendine yapıştırmış yağın dökülmesi kolaylaşır. Gazyağı kulllandığınız zaman biraz daha fırçalama ister, C1 kullanırsanız daha kolay çıkar. Bunu temizlik sırasında çok kolay şekilde görebilirsiniz.


    Ne yapılmamalı?
    Benzin tiner gibi çok güçlü solventlerle temizlemeyin. Zincirin ömrü kısalır.
    Makina yağı, genel sıvı yağ, sıvı gres gibi şeyler kullanamayın. Hem ömrü kısadır, hem etrafın içine sıçar, hem de sizi tehlikeye atar.
    Küçük de bir hatıra ile kapatayım bu gereksiz uzun mesajı. 2018'de yaz tatiline çıktım motorla, 2-3 duraktan oluşuyor. Babamın yanında yazlıktayım, sıkıntıdan gittim şu zinciri temizleyeyim dedim, aslında 2500km'lik şehir dışı bir seyahate çıkmadan önce güzel bir şekilde temizleyip yağlasam ve 2500km ellemesem de bir halt olmazdı bu arada. Gittim sanayiden sıvı gres aldım, hiç yoktan iyidir diye. Çok zekiyim ya. Oturdum oringlerin üstüne basmadan yani zincire yandan sıkarak WD40 ile boku püsürü bir temizledim, sonra bastım sıvı gresi. Biraz da arap yağı bol buldu usülünde yağlamışım, sonra motoru bahçede yan ayağa aldım, 3 gün yattı, bahçeye de bir sürü yağ aktı, pederden küfür yedim.
    Yola çıkmadan önce de bezle yine fazla gelenleri sildim. ÇIktım yola, güneye doğru iniyorum, saat sabahın 6'sı, düzlüklerde 140-160 civarı gidiyorum ama viraj miraj yok memur memur devam. 1 saat kadar gittim, Bergama sapağından sonra benzicide durdum, çay çorba uyanma işini yapalım biraz da dinleneyim diye.

    Çok uzatmışım.. Lastiğin sol yanağı komple vıcık vıcık yağ içindeydi. Bir an gaza gelsem biraz motoru yatırsam ne olurdu acaba.


    *
    Bu kadar kafa yorulacak bir konu yok. Rahmetlinin yıllar önce yaptığı öneri halen geçerli.

    Maddi duruma sıkıntı çıkarmıyorsa işi bu olan zincir temizleme ürünleri ile temizlik, işi bu olan zincir yağları ile yağlama.
    Maddi duruma sıkıntı çıkarırsa da; mazot veya gazyağı ile temizlik, motordan çıkan yağı az ve dikkatli sürerek ve fazlası iyice temizleyerek yağlama.
    tommygun, Kural [ Z ], pea ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  5. #25

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı Ahmet Turan Peker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynı motorda ( nc750x dct) 3 tane seti gazyağı ile temizleyip spreyle yagladiktan sonra değiştim. En çok kullandığım 26 bin km. Sonra temizlik işini bıraktım ve zincirin yağlı kalmasını sağladım. Sonuç 45 bin de ön dişli bozulduğu için neredeyse zinciri gerdirmeden 4. Set bozuldu..
    Bu senin için yeterli tecrübe oldu mu bilmiyorum
    Yukarıda bahsi geçen ön dişlisi bozulan 4. set şu mesajdaki sanırım? (Aşağıya da alıntısını ekledim...)

    Alıntı Ahmet Turan Peker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O zincir ve dişliler 46500 de değişti maalesef. Ön dişli bozuldu. Zincirin 3 baklasında sorun vardı 2 si zor çalışıyor biri ise tamamen kilitli idi. Set olarak değiştim. ...
    Ön dişli bozulmuş (germeden nasıl bozuldu anlamadım; bozulması oyukların derinleşmesi, dişlerin incelmesi hatta kırılması anlamına gelir, bunarın hepsi de öncesinde zincirin gerilmesini gerektirir zaten...), 3 bakla sorunlu, 2si zor çalışıyormuş. Yani zincirin ömrü çoktan dolmuş. Benim 20.000'de değiştirdiğim zincirlerin hiç birinde baklalarda en ufak bir sorun (zor çalışma veya kilitlenme) yoktu. Sadece artık olması gerekenden fazla uzamış oldukları (ve dolayısıyla risk taşıdıkları) için değiştirildiler. (112 baklalık zincirde ort. neredeyse 1 baklalık uzama...)


    Anladığım kadarıyla sizin savlarınız zincirin yanlış kullanımı üzerine temellendirilmiş. Doğru şekilde kullanılan zincirlerde bahsettiğiniz ömürler mümkün değil.

    Özetle:
    Doğru / yanlış kullanım, değişim zamanı geldi / gelmedi kriterlerimizin çok farklı olduğu anlaşılıyor. (Sizinki kriterleriniz zincir ve motosiklet üreticilerinin tavsiyelerinin oldukça dışında kalıyor...)
    Dolayısıyla beyanlarınızın dayandığı temeller konusunda bir fikir birliğine varamıyoruz.
    İngilizce'de "take with a grain of salt" (bir tutam tuz ile "yutmak") deyişi vardır; Wikipedia'daki tanımın çevirisi yandaki gibi: "... Bir şeyi "tuz tanesi" veya "bir tutam tuz" ile almak, bir şeye, özellikle yanıltıcı veya doğrulanmamış olabilecek iddialara şüpheyle bakmayı veya bir şeyi kelimenin tam anlamıyla yorumlamaMAyı öneren bir İngilizce deyimdir. ..."
    Ben bu konuda söylediklerinizi artık ancak bir tutam tuzla yutabiliyorum.

    Ürününüzün mutlaka faydası var, ama bu fayda zincirin ömrünü uzatmak değil; kullanıcılara konfor sağlaması. Ürünü kullananlar zincir temizlemek ve yağlamak ile uğraşmak zorunda kalmıyorlar. Buraya kadar eyvallah. Ama ürün zincir ve dişlilerin ömrünü (ürünü kullanmadığı halde zincirini düzgün bir şekilde temizleyip yağlayanlara göre) uzatıyor derseniz yanlış bilgi veriyor olursunuz; sizin kendi örnek olayınızda bile (en az 3 baklası sorunlu) bitik zincir ve bitik dişli kullanmış olduğunuz görülüyor çünkü. Bugüne kadar Allah korumuş...

  6. #26
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Eğer benim gibi düşük bütçeye hitap edilen motosiklet kullanılıyorsa zincir yağı kullanmamak daha mantıklı geliyor bana sebebi ise 2 adet motul zincir yağı Cg motosiklette kullancağım dişli setinden daha pahalıya denk geliyor, benim dişli zincirim 150-200 tl arasında bir fiyatı var ama bir zincir yağı 100 tl zincir yağı almaktansa herhangi bir yağcıdan 90 numara 1lt yağ alıp o yağla hem temizlemesi hemde yağlamasını yapıp yoluma devam ederim, ama en basitinden mühendisliğin eli deymiş bir motosiklet kullanıyor olsam mutlaka motosiklet için üretilmiş ürünleri kullanırdım inanın benim kullandığım tarz motosiklette astarı yüzünü geçiyor bu olay.

  7. #27

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eğer benim gibi düşük bütçeye hitap edilen motosiklet kullanılıyorsa zincir yağı kullanmamak daha mantıklı geliyor bana sebebi ise 2 adet motul zincir yağı Cg motosiklette kullancağım dişli setinden daha pahalıya denk geliyor, benim dişli zincirim 150-200 tl arasında bir fiyatı var ama bir zincir yağı 100 tl zincir yağı almaktansa herhangi bir yağcıdan 90 numara 1lt yağ alıp o yağla hem temizlemesi hemde yağlamasını yapıp yoluma devam ederim, ama en basitinden mühendisliğin eli deymiş bir motosiklet kullanıyor olsam mutlaka motosiklet için üretilmiş ürünleri kullanırdım inanın benim kullandığım tarz motosiklette astarı yüzünü geçiyor bu olay.
    Tabi o tip motosikletlerde de zaten o ringli zincir de yok, temizlik için basınçlı su ve sabun bile kullanabilirsiniz. Yağlamak için de azıcık 90 veya 140 numara dişli yağı kullanmak en güzeli.
    Motoseverrr bunu beğendi.

  8. #28
    Ahmet Turan Peker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda nc 750 x dct vstrom dl 650 xmax 250
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yukarıda bahsi geçen ön dişlisi bozulan 4. set şu mesajdaki sanırım? (Aşağıya da alıntısını ekledim...)



    Ön dişli bozulmuş (germeden nasıl bozuldu anlamadım; bozulması oyukların derinleşmesi, dişlerin incelmesi hatta kırılması anlamına gelir, bunarın hepsi de öncesinde zincirin gerilmesini gerektirir zaten...), 3 bakla sorunlu, 2si zor çalışıyormuş. Yani zincirin ömrü çoktan dolmuş. Benim 20.000'de değiştirdiğim zincirlerin hiç birinde baklalarda en ufak bir sorun (zor çalışma veya kilitlenme) yoktu. Sadece artık olması gerekenden fazla uzamış oldukları (ve dolayısıyla risk taşıdıkları) için değiştirildiler. (112 baklalık zincirde ort. neredeyse 1 baklalık uzama...)


    Anladığım kadarıyla sizin savlarınız zincirin yanlış kullanımı üzerine temellendirilmiş. Doğru şekilde kullanılan zincirlerde bahsettiğiniz ömürler mümkün değil.

    Özetle:
    Doğru / yanlış kullanım, değişim zamanı geldi / gelmedi kriterlerimizin çok farklı olduğu anlaşılıyor. (Sizinki kriterleriniz zincir ve motosiklet üreticilerinin tavsiyelerinin oldukça dışında kalıyor...)
    Dolayısıyla beyanlarınızın dayandığı temeller konusunda bir fikir birliğine varamıyoruz.
    İngilizce'de "take with a grain of salt" (bir tutam tuz ile "yutmak") deyişi vardır; Wikipedia'daki tanımın çevirisi yandaki gibi: "... Bir şeyi "tuz tanesi" veya "bir tutam tuz" ile almak, bir şeye, özellikle yanıltıcı veya doğrulanmamış olabilecek iddialara şüpheyle bakmayı veya bir şeyi kelimenin tam anlamıyla yorumlamaMAyı öneren bir İngilizce deyimdir. ..."
    Ben bu konuda söylediklerinizi artık ancak bir tutam tuzla yutabiliyorum.

    Ürününüzün mutlaka faydası var, ama bu fayda zincirin ömrünü uzatmak değil; kullanıcılara konfor sağlaması. Ürünü kullananlar zincir temizlemek ve yağlamak ile uğraşmak zorunda kalmıyorlar. Buraya kadar eyvallah. Ama ürün zincir ve dişlilerin ömrünü (ürünü kullanmadığı halde zincirini düzgün bir şekilde temizleyip yağlayanlara göre) uzatıyor derseniz yanlış bilgi veriyor olursunuz; sizin kendi örnek olayınızda bile (en az 3 baklası sorunlu) bitik zincir ve bitik dişli kullanmış olduğunuz görülüyor çünkü. Bugüne kadar Allah korumuş...
    Şu an kullandığım set( o gün değişen) 49500 km ye geldi. Motorum 96 bin km de. Ve 2. Set üzerinde herhangi bir sıkıntı da görünmüyor şu anda. Bu nasıl oluyor sizce...

    Aynı marka nc750x dct 2 motoru (2015 ve 2018)
    Sıfır km aldım. İki motoru ile toplam 190 bin km kullandım.hala devam...

    Gazyağı ile temizleyip spreyle yağlayarak 70 bin km de 3 set değişmek zorunda kaldım. Şimdi ise 96 bin km de 2. Seti hala kullanıyorum...

    Benim için yeterli deneyim. Onun için gönül rahatlığıyla tavsiye ederim
    Otomatik yağlama şart değildir kolayliktir. ve şimdiye kadar hiçbir yerde illa takın demedim. Zinciri sadece yağlayın diyorum.ve yağ çözücü bir şey ile temizlemeyin

  9. #29

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı Ahmet Turan Peker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şu an kullandığım set( o gün değişen) 49500 km ye geldi. Motorum 96 bin km de. Ve 2. Set üzerinde herhangi bir sıkıntı da görünmüyor şu anda. Bu nasıl oluyor sizce...

    Aynı marka nc750x dct 2 motoru (2015 ve 2018)
    Sıfır km aldım. İki motoru ile toplam 190 bin km kullandım.hala devam...

    Gazyağı ile temizleyip spreyle yağlayarak 70 bin km de 3 set değişmek zorunda kaldım. Şimdi ise 96 bin km de 2. Seti hala kullanıyorum...

    Benim için yeterli deneyim. Onun için gönül rahatlığıyla tavsiye ederim
    Otomatik yağlama şart değildir kolayliktir. ve şimdiye kadar hiçbir yerde illa takın demedim. Zinciri sadece yağlayın diyorum.ve yağ çözücü bir şey ile temizlemeyin
    "Sizin için yeterli" olabilir, konu tam da o zaten, beyanlarınızın öznel olması, nesnel değil. Sizin için yeterli olan maalesef zincir ve motosiklet üreticisi için yeterli değil. Bir başkası daha vardı forumda lastikleri 35.000km kullanıyordu, işten biraz anlayan lastiklerin azami 15.000km'den sonra patatese bağladığını (modele hamura göre çok daha kısa olanlar da var), oradan sonraki her km'nin ekstra olduğunu bilir. Sıkıntı şu ki siz malın ne zaman patatese bağladığını bilmiyorsunuz. Durum bu yani...

  10. #30
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    29 Haziran 2020
    Şehir
    zonguldak
    Motosikleti
    duke 390
    Ben derdimi anlatamadim sanirim.motul c1 yada diger yag cozuculer aslinda saniyide satilan yag cozuculerin aynisi.ben sanayiden 30 liraya yag cozucu aliyorum.bu zincirin uzerindeki yagi cozuyor.zincir artik yeniden yaglanmaya hazir.ancak zincirin uzerinde hala toz toprak var.bunlar oringleri asindirir.bunun icinse kabaca bezle siliyorum.daha titiz insanlar kalan toz topragi su puskurterek yokedebilir.daha sonra bembeyaz hale gelen zincire zincir yagi suruyoru,.bunun bilesenleri metal asinimi onler ve sicramayi engeller kabaca.motordan cikan yagin yada baska yagin zinciri tam yaglayacagina dair belirti yok ayrica zincire cok fazla tutunacagini saanmiyorum.mutlaka sicrama yapicaktir

  11. #31
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Scottoiler kullanacağıma ATP' yi tercih ederim. Hem daha verimli iş yapıyor, hem daha doğru bir çalışma prensibine sahip, hem daha ucuza temin edilebiliyor, hem istenilen herhangi bir yağı kullanabiliyor, hem firmanın absürt rakkamlara sattığı yağları kullanmak zorunda kalmıyor...

    Zincir yağlama ile ilgili birçok şey söylenebilir. Ama ATP eleştirilecek ise otomatik zincir yağlama sistemlerinin tamamını eleştirip, sonrasında bunun onlara göre olumlu olumsuz tarafları göz önüne alınmalı. "Ben elle yağlıyorum, böyle yağlanması daha doğru daha iyi" demek sistemin verimsiz veya gerçek toplam maliyette daha ucuz olabileceği gerçeğini de, işini doğru yapıp yapmadığını da göstermez.

    Benim tecrübem ile bir başkasının tecrübeleri bir değilse, tecrübedeki bu farklar basit bir zincir yağlamada dahi sistemin verimli çalışma ömrüne etkir. Bütçe açısından ulaşılabilir, yağlamayla uğraşmak istemeyen, bu konuda tecrübesiz arkadaşlar kolaylıkla bu sistemi takıp kullanabilir kanısındayım. Bunun çok daha basit ve mekanik versiyonlarını elin çinlisi de yapıp satıyor. Bir de onları kıyaslayıp sistemde nasıl kullanıldıklarını yorumlamalı.

  12. #32

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Scottoiler kullanacağıma ATP' yi tercih ederim. Hem daha verimli iş yapıyor, hem daha doğru bir çalışma prensibine sahip, hem daha ucuza temin edilebiliyor, hem istenilen herhangi bir yağı kullanabiliyor, hem firmanın absürt rakkamlara sattığı yağları kullanmak zorunda kalmıyor...

    Zincir yağlama ile ilgili birçok şey söylenebilir. Ama ATP eleştirilecek ise otomatik zincir yağlama sistemlerinin tamamını eleştirip, sonrasında bunun onlara göre olumlu olumsuz tarafları göz önüne alınmalı. "Ben elle yağlıyorum, böyle yağlanması daha doğru daha iyi" demek sistemin verimsiz veya gerçek toplam maliyette daha ucuz olabileceği gerçeğini de, işini doğru yapıp yapmadığını da göstermez.

    Benim tecrübem ile bir başkasının tecrübeleri bir değilse, tecrübedeki bu farklar basit bir zincir yağlamada dahi sistemin verimli çalışma ömrüne etkir. Bütçe açısından ulaşılabilir, yağlamayla uğraşmak istemeyen, bu konuda tecrübesiz arkadaşlar kolaylıkla bu sistemi takıp kullanabilir kanısındayım. Bunun çok daha basit ve mekanik versiyonlarını elin çinlisi de yapıp satıyor. Bir de onları kıyaslayıp sistemde nasıl kullanıldıklarını yorumlamalı.
    1. Burada ATP otomatik zincir yağlama, diğer otomatik zincir yağlama çözümleri veya manuel temizlik yağlama daha daha iyi / daha kötü tartışması yapılmıyor. (Scottoiler lafı tartışmanın hiçbir yerinde geçmiyor mesela; tartışmanın içine nasıl girdi ben anlayamadım açıkçası? Bu arada motoruma böyle bir şey taktırmaya karar verirsem tamamen mekanik olan Tutoro ürününü kullanacağım; elektronik bir şey istemiyorum...)

    2. ATP veya benzer ürünlerin faydalı ve insanların yaşamını kolaylaştıran ürünler oldukları da teslim edildi.

    3. Yukarıdakine ek olarak, tartışmanın herhangi bir yerinde "zinciri elle yağlamak daha iyidir / daha doğrudur" gibi bir söylem veya imada da bulunulmadı.

    4. ATP'ye getirilen eleştiri ürünün zincir ömrünü uzattığı ile ilgili öne sürülen argümanların ve beyanların düpedüz yanlış gözlem, kriterler ve yorumlara dayalı olması. Bununla ilgili bir yorum / görüş varsa okumak isterim...
    espresso bunu beğendi.

  13. #33
    Ahmet Turan Peker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda nc 750 x dct vstrom dl 650 xmax 250
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    "Sizin için yeterli" olabilir, konu tam da o zaten, beyanlarınızın öznel olması, nesnel değil. Sizin için yeterli olan maalesef zincir ve motosiklet üreticisi için yeterli değil. Bir başkası daha vardı forumda lastikleri 35.000km kullanıyordu, işten biraz anlayan lastiklerin azami 15.000km'den sonra patatese bağladığını (modele hamura göre çok daha kısa olanlar da var), oradan sonraki her km'nin ekstra olduğunu bilir. Sıkıntı şu ki siz malın ne zaman patatese bağladığını bilmiyorsunuz. Durum bu yani...
    Bu işle uğraştığımı unuttunuz herhalde . Sadece kendim değil aşağı yukarı 400 den fazla kullanıcının bilgisi de bu yönde.

    Ben tavsiye olarak bazı bilgileri veriyorum. Tabiki isteyen istediği gibi kullanır.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:11 ----------

    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1. Burada ATP otomatik zincir yağlama, diğer otomatik zincir yağlama çözümleri veya manuel temizlik yağlama daha daha iyi / daha kötü tartışması yapılmıyor. (Scottoiler lafı tartışmanın hiçbir yerinde geçmiyor mesela; tartışmanın içine nasıl girdi ben anlayamadım açıkçası? Bu arada motoruma böyle bir şey taktırmaya karar verirsem tamamen mekanik olan Tutoro ürününü kullanacağım; elektronik bir şey istemiyorum...)

    2. ATP veya benzer ürünlerin faydalı ve insanların yaşamını kolaylaştıran ürünler oldukları da teslim edildi.

    3. Yukarıdakine ek olarak, tartışmanın herhangi bir yerinde "zinciri elle yağlamak daha iyidir / daha doğrudur" gibi bir söylem veya imada da bulunulmadı.

    4. ATP'ye getirilen eleştiri ürünün zincir ömrünü uzattığı ile ilgili öne sürülen argümanların ve beyanların düpedüz yanlış gözlem, kriterler ve yorumlara dayalı olması. Bununla ilgili bir yorum / görüş varsa okumak isterim...
    Yav atp yi karıştırmayın konu başka yere gider. Reklamın kötüsü olmaz ama yeri burası değil.
    Tekrar söylüyorum otomatik yağlama şart değil. Mesele zincirin ömrünü nasıl uzatiririz.

    Bununda yolu yağ çözücü bir şey ile zinciri temizlemeyin
    Sıvı yağ kullanın..

    Şu marka bu marka.... Hiçbir şeyin önemi yok

  14. #34

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı Ahmet Turan Peker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu işle uğraştığımı unuttunuz herhalde . Sadece kendim değil aşağı yukarı 400 den fazla kullanıcının bilgisi de bu yönde.
    ...
    Yalnız o 400 kullanıcının herhangi birinden "Bu ürün sayesinde zincirimi 50.000km veya daha fazla kullanabiliyorum." diye iddia eden duymadım / okumadım. Çıkarsa onlarla da konuşur / yazışırız sıkıntı yok... Bir fikri / görüşü birçok kişi savunuyorsa doğrudur diye bir şart da yok yani; onbinlerce düz dünyacı var ama dünya düz değil mesela, düz mü yoksa?

    Zamanında Dave Moss'un videosunu göndermiştim ve aynı testi kendi 50.000'lik zincirinize yapın diye sormuştum, ona cevap gelmedi. Zincirden bakla çıkararak ben de 50.000km kullanırım yani; bunu yapıyor olmam doğru ve güvenli olduğu anlamına gelmez...

  15. #35
    Ahmet Turan Peker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda nc 750 x dct vstrom dl 650 xmax 250
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yalnız o 400 kullanıcının herhangi birinden "Bu ürün sayesinde zincirimi 50.000km veya daha fazla kullanabiliyorum." diye iddia eden duymadım / okumadım. Çıkarsa onlarla da konuşur / yazışırız sıkıntı yok... Bir fikri / görüşü birçok kişi savunuyorsa doğrudur diye bir şart da yok yani, onbinlerce düz dünyacı var ama dünya düz değil mesela, düz mü yoksa?

    Zamanında Dave Moss'un videosunu göndermiştim ve aynı testi kendi 50.000'lik zincirinize yapın diye sormuştum, ona cevap gelmedi. Zincirden bakla çıkararak ben de 50.000km kullanırım yani; bunu yapıyor olmam doğru ve güvenli olduğu anlamına gelmez...

    Eyvallah sıkıntı yok. Dünya düz diyene yuvarlak olduğunu ispatlamak çok zor...

  16. #36
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Atp Ahmet Abi'nin yanından geliyorum, benim motordaki otomatik yağlama sistemini kontrol ettik, tıkanıklık vardı, onu açtık. Çayımızı içtik, muhabbetimizi ettik.

    Ben otomatik yağlama sistemini yaklaşık 27000 km önce taktırdım. Şu anki motorumu aldığım zamanlara tekabül eder. Motorum standa almak için eski motorumdan hem çok daha ağırdı, hem de zincir temizliği için gazyağı ile haşır huşur giriştiğim otoparktaki parke taşları yenilendiğinden temiz tutalım da apartman ahalisi bık bık etmesin diye düşündüm. Ben bu sistemi 2 sene ve 27000 km.dir kullanıyorum memnuniyetle. Benim zincir 50-70.000 gitmedi ama sürekli yağlı ve temiz. Bence pratik bir ürün.
    espresso ve Cyan bunu beğendiler.

  17. #37
    nadrov - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    var
    Zincir değişimi yapılırken zincir dişlilerinin de değişimi şart Maalesef parça fiyatlarından dolayı sadece zincir değiştiriyoruz bu durum da zincirin erken bozulmasına sebep oluyor Dikkat ederseniz dişli zincir takım değişirse daha uzun km kullandığınızı fark edeceksiniz

  18. #38
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı Atincozkan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kac kez yazildi bilmiyorim ama,zinciri temizlemek icin motosiklet zincir yag temizleyici mesela motul c1 yada herhangi bir yag cozucu kullanilir.zinciri yaglamak icinse zincir yaglana spreyi kullanilir.mazotmus benzinmis,motordan cikan yagmis hepsi uydurma.2 liralik kar edicem diye 700-1500 liralik zincirden olacaksiniz
    Çok yazıldığı konusunda haklısın , forumdaki insanlara yinemi zincir mevzuu dedirtmek istemesekde tekrar yazmak zorunda hissettim çünkü sprey temizleyiciler ve sprey yağlar hakkında yazdığın bilgilendirme benim 200-250bin kilometrelik zincir tecrübemle hiç uyuşmuyor , yeni başlayan arkadaşların senin tavsiyenle gidip bu ürünlere yüzlerce tl harcamalarına hiç gerek yok , o parayla benzin doldurup daha fazla gezmelerini canı gönülden isterim , emin ol sıvı yağlar spreyden 5 kat daha iyi yağlama yapar , ben sıvı yağ kullanarak zincirimi min 50.000 km kullandım..

  19. #39

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok yazıldığı konusunda haklısın , forumdaki insanlara yinemi zincir mevzuu dedirtmek istemesekde tekrar yazmak zorunda hissettim çünkü sprey temizleyiciler ve sprey yağlar hakkında yazdığın bilgilendirme benim 200-250bin kilometrelik zincir tecrübemle hiç uyuşmuyor , yeni başlayan arkadaşların senin tavsiyenle gidip bu ürünlere yüzlerce tl harcamalarına hiç gerek yok , o parayla benzin doldurup daha fazla gezmelerini canı gönülden isterim , emin ol sıvı yağlar spreyden 5 kat daha iyi yağlama yapar , ben sıvı yağ kullanarak zincirimi min 50.000 km kullandım..
    Sıvı yağın etrafa dağılmasına bir çare bulabildin mi?
    Bir de sıvı yağ diye genelleniyor ama sıvı yağdan kasıt nedir? Sıvı gres mi? Genel yağlama yağı mı?

  20. #40
    Beto87 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Haziran 2018
    Şehir
    Üsküdar
    Motosikleti
    Honda CB 650F
    Zincir 5 bin km daha uzun ömürlü olacak diye sıvı yağ kullanıp, yağ bulaşan ayakkabı ve pantolonu çöpe atmak daha mı mantıklı? Zincir temizliği konusunda da karakterini beğenmediğim bir youtuber deney yapmıştı balonlarla. Gazyağı düşünüldüğü gibi zararsız bir temizleme aracı çıkmamıştı ama zincirin üzerindeki eski yağ ve pisliği temizleme konusunda da spreylerden sonraki en etkili araç. Yağlama konusunda motul c4 gibi zincire yapışan yağlar bence en mantıklısı ama temizleme konusunda daha etkili yöntem varsa (yağı yağ ile temizlemeye çalışmak dışında.) öğrenmek isterim.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)