Motosiklet zincirini yağlama hakkında
Reklamlar
-
gerivites adlı üyeden alıntı
Benim de bu 2 liralık kar kısmı kafama takılıyor. 400TLye zincir aldım kullanıyorum. Motul c1+c2 alsam 90ar TLden 180TL. 5er kez temizleyip yağlasam 36TL bir temizlik maliyeti. 750kmde 1 kez temizleyip yağlasam 3750kmde 180TL işçiliği benden zincir bakım maliyeti. Gaz yağının litresi 25TL desek 10 kez temizlese, atık yağ ile de yağlasak tek seferlik maliyeti 2,5TL. 3750kmde işçilik benden maliyeti 12,5TL.
Gaz yağı ve atık yağın zincirde yaratacağı yıpranma payı ve zincir değiştirme km aralığındaki azalmanın zincir fiyatı ve temizlik malzemelerine orantısı göz önüne alınırsa bence zincire minimum temizlik masrafı yapmak en mantıklısı.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:18 ----------
Ekonomik olmayan yöntemlerin de lastiğe bulaşması sıkıntı. Temizlik sırasında bir parça kartonu katlayıp lastik ile zincir, dişli arasına sokmak çok basit bir önlem.
EVET bu temizlik maliyet/ömür hesabı ortada eskimesin diye 3 5 zincir parası+işçilik zaman kaybı oluyor 20000 km kullan atık yağı sür oda yağmura çamura denk geldiysen
ben yaz kış yaylaya çıkıyorum çıkma yağ ile yağlıyorum hem temizleniyor hemde pisliği akıp gitmiş oluyor
çok ince temizliğin ömrü açısından hiçbir fark yarattığı yok boşuna zaman kaybı BENCE
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
Reklamlar
-
killingroad adlı üyeden alıntı
....Evet sprey zincir yağları da sıçrama yapıyor, ancak miktarın diğer "sıvı yağ"lar ile alakası olmuyor zira zincir yağları çok daha yapışkan.....
Motor yağı yahut şanzuman yağının spreyden daha fazla sıçraması fazla uygulandığı içindir , sprey yağ daha katı olduğu için zinciri çevirerek her noktasına sıkıyoruz , sıvı yağıda bu şekilde uygularsak kesinlikle etrafı berbat eder , yukarıda yazdığım gibi zincirin 4-5 noktasına birer damla yeterli ,
sprey yağlar 300-400 kilometreye kadar zincirin üzerinde kalıyor ama her 1000 km de ciddi temizlik gerektiriyor , sprey kullanan çoğu arkadaş ön dişli kapağını açmadığı için orada biriken çamurumsu tabakanın farkında değil ,
sıvı yağ ise max 150 km (şehir içi düşük hızlı sürüş) de bir yağlama gerektiriyor ama temizlik için uğraştırmıyor yahut extra bütçede gerektirmiyor..
hatta orta sehpaya bile gerek yok , ben yan sehpada arka dişlinin görünen yerinden 4-5 damla damlatıp yürüyordum , o yağ zincir döndükçe ön dişliye kadar yayılıyor , zaten otomatik yağlama sistemleride yağı tek bir noktaya veriyor zincir heryere taşıyor..
-
Motul 7100 ile Zinciri yağlıyorum sonra biraz atıyor yağ sonra onu temizliyorum sonra bas gaza Kawasaki de de 25 bin olmuştu zincir falan sapasağlamdı
MT /7 de de aynı
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Motor yağı yahut şanzuman yağının spreyden daha fazla sıçraması fazla uygulandığı içindir , sprey yağ daha katı olduğu için zinciri çevirerek her noktasına sıkıyoruz , sıvı yağıda bu şekilde uygularsak kesinlikle etrafı berbat eder , yukarıda yazdığım gibi zincirin 4-5 noktasına birer damla yeterli ,
sprey yağlar 300-400 kilometreye kadar zincirin üzerinde kalıyor ama her 1000 km de ciddi temizlik gerektiriyor , sprey kullanan çoğu arkadaş ön dişli kapağını açmadığı için orada biriken çamurumsu tabakanın farkında değil ,
sıvı yağ ise max 150 km (şehir içi düşük hızlı sürüş) de bir yağlama gerektiriyor ama temizlik için uğraştırmıyor yahut extra bütçede gerektirmiyor..
hatta orta sehpaya bile gerek yok , ben yan sehpada arka dişlinin görünen yerinden 4-5 damla damlatıp yürüyordum , o yağ zincir döndükçe ön dişliye kadar yayılıyor , zaten otomatik yağlama sistemleride yağı tek bir noktaya veriyor zincir heryere taşıyor..
Üstat ben de otomatik yağlama sistemi kullanmaktayım. Yaz kış tankta 140 numara dişli yağı var. Benim sistemdeki yağın damlama sıklığı haliyle günde 5 damladan fazla. Benim ön dişli muhafazamın içinde de çamurumsu bir birikinti oluyor, muhtemelen toz toprak o muhafaza içinde birikiyor.
-
Okuduklarıma çok şaşırdım gerçekten. Metal birikintisinden kararmış bir motor yağının normal şartlarda zinciri yiyip, bitirmesi gerekir ama çok garip bir biçimde kimse problem yaşamamış.
-
tommygun adlı üyeden alıntı
Üstat ben de otomatik yağlama sistemi kullanmaktayım. Yaz kış tankta 140 numara dişli yağı var. Benim sistemdeki yağın damlama sıklığı haliyle günde 5 damladan fazla. Benim ön dişli muhafazamın içinde de çamurumsu bir birikinti oluyor, muhtemelen toz toprak o muhafaza içinde birikiyor.
ben 140 numara yağ hiç kullanmadım sebebi bu olabilir , çoğunlukla yağ değişiminde artan yağı kullanıyordum oda 5/40 tam sentetik Castrol idi , 140 no dediğimiz yağ katı gres yağının ısıtılıp akıcı hale getirilmiş durumu gibi birşey , birde kışın soğukta damlama yapabiliryormuydu ? yağ kabı motora yada egzoza yakınsa ısındıktan sonra akmaya başlıyor olmalı..
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
ben 140 numara yağ hiç kullanmadım sebebi bu olabilir , çoğunlukla yağ değişiminde artan yağı kullanıyordum oda 5/40 tam sentetik Castrol idi , 140 no dediğimiz yağ katı gres yağının ısıtılıp akıcı hale getirilmiş durumu gibi birşey , birde kışın soğukta damlama yapabiliryormuydu ? yağ kabı motora yada egzoza yakınsa ısındıktan sonra akmaya başlıyor olmalı..
140 numara yağ bekleyince sümüksü katı bir yapı haline geliyormuş, ben de geçenlerde Ahmet Abi'den öğrendim. Sistemde tıkanıklık var diye düşündüm, çünkü otomatik yağlama olmasına rağmen zincirim eskisi gibi yağlı değildi meğer 140 numaranın yarattığı sıkıntıymış.
-
furkantrojka adlı üyeden alıntı
Okuduklarıma çok şaşırdım gerçekten. Metal birikintisinden kararmış bir motor yağının normal şartlarda zinciri yiyip, bitirmesi gerekir ama çok garip bir biçimde kimse problem yaşamamış.
Yoldan gelecek taş toprak, yağdaki mikroskobik metalden daha zararlıdır. Eski yağın tek zararı akışkanlık olur.
-
pea adlı üyeden alıntı
Yoldan gelecek taş toprak, yağdaki mikroskobik metalden daha zararlıdır. Eski yağın tek zararı akışkanlık olur.
Şurada atlanan nokta işte aslında tam olarak bu.
Yol şartlarında kullanıma özel üretilmiş yağ ile kapalı alanda ve yüksek ısılara maruz kalacak/kalmış yağlardan ya da alakasız aletleri yağlamakta kullanılan yağlardan medet ummak.
Atıyorum önerilen 15.000 km ise elbette üreticiler bizler gibi düşünmeyip biraz daha sağlam ve uzun ömürlü gidecek şekilde üretiyorlardır (en azından tahminim bu yönde) ancak tehlike her zaman kapıda unutmayınız...
-
pea adlı üyeden alıntı
Yoldan gelecek taş toprak, yağdaki mikroskobik metalden daha zararlıdır. Eski yağın tek zararı akışkanlık olur.
Kum taneleri de aynı şekilde zımpara etkisi yaparlar, bunda şüphe yok ancak motor yağları çok daha hızlı toplamıyor mu tozu toprağı? Motosiklette bu konuda fikir belirtecek bir tecrübem yok ancak bisiklette zincir yağı kullandığımda zincirim çok daha uzun süre temiz kalırken, motor yağı, makine yağı gibi yağlar kullandığımda zincirim çok çok daha hızlı bir şekilde tozdan kararıyordu.
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Motor yağı yahut şanzuman yağının spreyden daha fazla sıçraması fazla uygulandığı içindir , sprey yağ daha katı olduğu için zinciri çevirerek her noktasına sıkıyoruz , sıvı yağıda bu şekilde uygularsak kesinlikle etrafı berbat eder , yukarıda yazdığım gibi zincirin 4-5 noktasına birer damla yeterli ,
sprey yağlar 300-400 kilometreye kadar zincirin üzerinde kalıyor ama her 1000 km de ciddi temizlik gerektiriyor , sprey kullanan çoğu arkadaş ön dişli kapağını açmadığı için orada biriken çamurumsu tabakanın farkında değil ,
sıvı yağ ise max 150 km (şehir içi düşük hızlı sürüş) de bir yağlama gerektiriyor ama temizlik için uğraştırmıyor yahut extra bütçede gerektirmiyor..
hatta orta sehpaya bile gerek yok , ben yan sehpada arka dişlinin görünen yerinden 4-5 damla damlatıp yürüyordum , o yağ zincir döndükçe ön dişliye kadar yayılıyor , zaten otomatik yağlama sistemleride yağı tek bir noktaya veriyor zincir heryere taşıyor..
Spreyde kullanılandan daha az kullanılarak bir çözüm bulunabileceğine itirazım yok, ama yapısal olarak da aralarında viskozite farkı var. Yani makina yağı yine her koşulda sprey zinir yağdan daha "uçuşkan" olacaktır. Tüm zincire 5-6 damla yaklaşımı güzel olabilir aslında, o da denenebilir.
Evet sprey zincir yağlarını temizlemek ciddi başka bir uğraş oluyor.
Ön dişliyi ben temizledim XJ'de bir kaç kere. C5 kullandığım dönem çok birikim olmuştu, daha sonra C4 gibi sprey yağlara geçtim fazla bir birikim olmamıştı, en son 15 ya da 20'den sonra 30'daki zincir değişimine kadar hiç ellemedim, zincirle beraber ön dişliyi de değiştirirken açtık haliyle, aşırı bir birikim yoktu yine.
Zincirle ufaktan bağlantısı olan bir konu diye bahsedesim geldi.
Yamaha servis kitapçığı ön dişli değiştirilirken bunu sabitleyen cıvatanın somununu da değiştirin diyor, 2019'da sanırım 220TL civarındaydı ve İstanbul'da sadece bir servisin elinde vardı. Bir kaç servisle konuştum, tabii ki hiç biri böyle bir değişim yapmıyor.
-
arkadaşlar bilmediğim için soruyorum. ben henüz hiç zincir yağlama yapmadım. würthün renksiz bir yağı varmış ondan almayı düşünüyorum, stand aldım, birde zincir temizleme spreyi alacaktım ama burada ki arkadaşlar zincire gaz yağı ve ya yağ çözücü sıkmayın demişler hep. o zaman zinciri hiç temizlemeden sadece yağ sıkmam yeterli olur mu? motor daha 150 km'de zincir sıfır sayılır.
-
chosenone adlı üyeden alıntı
arkadaşlar bilmediğim için soruyorum. ben henüz hiç zincir yağlama yapmadım. würthün renksiz bir yağı varmış ondan almayı düşünüyorum, stand aldım, birde zincir temizleme spreyi alacaktım ama burada ki arkadaşlar zincire gaz yağı ve ya yağ çözücü sıkmayın demişler hep. o zaman zinciri hiç temizlemeden sadece yağ sıkmam yeterli olur mu? motor daha 150 km'de zincir sıfır sayılır.
Würth'ün o yağı kuru havalar için çok güzel, kış koşullarında rezalet.
Para varsa zincir temizleme spreyi alın. Gaz yağı çok uğraştırıyor ve tam kurumazsa(uçmazsa) yeni sıkılan yağı çözüyor.
Temizlik işi zincir durumuna bağlı. Çok yapışkan yağ kullanıyorsunuzdur, 1 haftada çamura dönebilir. Kabaca 5-10 yağlamada bir temizlik iyidir.
-
pea adlı üyeden alıntı
Würth'ün o yağı kuru havalar için çok güzel, kış koşullarında rezalet.
Para varsa zincir temizleme spreyi alın. Gaz yağı çok uğraştırıyor ve tam kurumazsa(uçmazsa) yeni sıkılan yağı çözüyor.
Temizlik işi zincir durumuna bağlı. Çok yapışkan yağ kullanıyorsunuzdur, 1 haftada çamura dönebilir. Kabaca 5-10 yağlamada bir temizlik iyidir.
sadece sıcak günlerde şehir içinde hobi olarak biniyorum hocam, zincirin pislenme durumu bu koşullarda sanırım uzayacaktır ama dediğiniz gibi c1 ile 5 yağlamada 1 temizlemem sanırım yeterli olur. Bu şartlarda sadece arka tekeri kaldırıp sprey sıkıp beklemem yeterli değil mi 5 yağlamada 1 de sadece c1 sıkıp sileceğim sanırım.
-
chosenone adlı üyeden alıntı
arkadaşlar bilmediğim için soruyorum. ben henüz hiç zincir yağlama yapmadım. würthün renksiz bir yağı varmış ondan almayı düşünüyorum, stand aldım, birde zincir temizleme spreyi alacaktım ama burada ki arkadaşlar zincire gaz yağı ve ya yağ çözücü sıkmayın demişler hep. o zaman zinciri hiç temizlemeden sadece yağ sıkmam yeterli olur mu? motor daha 150 km'de zincir sıfır sayılır.
Gaz yağı veya mazot en ideal maddeler zincir temizlemek için. Burada arkadaşlar zararlarını abartmışlar biraz sanki sülfürik asit döküyoruz zincire. Bez veya kağıt havlu ile zincirin kaba pisliğini aldıktan sonra gazyağı veya mazot uygulayarak temizleyip, sonra da kuruması için bekleyin. Sonra zincir yağını uygulayın. Yağ olarak şahsi önerim c4 olacaktır. Temizliği uğraştırır ama zincire yapışması çok iyidir. Zaten 3 yağlamada bir temizlik yaparsınız motor ile araziye girmiyorsanız.
-
Ben her seferinde temizliyorum:
Biraderin NC motoru almıştım 12.000'de, o temizlemez ve 1.000km'de bir yağlardı (yağmurda kullanmazdı), orijinal zincir 15.000km'de sınırın ötesine uzadı değiştirdim. Ondan sonra NC veya CB500F'te tüm zincirlerimi ortalama 500km'de bir (ıslakta 300-350, kuruda 600-650) sadece akşamları park ettikten sonra, her seferinde WD-40 ile temizleyip fiber bezle iyice kuruladıktan sonra, C2 ile yağladım. Hepsi ortalama 20-21.000km gitti.
Yani sık temizlenen zincir seyrek temizlenenden fazla dayandı. (Zaten öyle olmalı; kirli zincire toz toprak daha fazla yapışır, daha fazla aşındırır.)
Burada tek bir istisna var, sıvı yağ (kullanılmış motor yağı, dişli yağı) kullanan arkadaşlar zincirin daha da uzun dayandığını söylüyorlar. Bunu da denemek lazım, bir mantığı var; pislik tutmadığı için daha uzun gidiyor olabilir.
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Ben her seferinde temizliyorum:
Biraderin NC motoru almıştım 12.000'de, o temizlemez ve 1.000km'de bir yağlardı (yağmurda kullanmazdı), orijinal zincir 15.000km'de sınırın ötesine uzadı değiştirdim. Ondan sonra NC veya CB500F'te tüm zincirlerimi ortalama 500km'de bir (ıslakta 300-350, kuruda 600-650) sadece akşamları park ettikten sonra, her seferinde WD-40 ile temizleyip fiber bezle iyice kuruladıktan sonra, C2 ile yağladım. Hepsi ortalama 20-21.000km gitti.
Yani sık temizlenen zincir seyrek temizlenenden fazla dayandı. (Zaten öyle olmalı; kirli zincire toz toprak daha fazla yapışır, daha fazla aşındırır.)
Burada tek bir istisna var, sıvı yağ (kullanılmış motor yağı, dişli yağı) kullanan arkadaşlar zincirin daha da uzun dayandığını söylüyorlar. Bunu da denemek lazım, bir mantığı var; pislik tutmadığı için daha uzun gidiyor olabilir.
Paylaştığın km ler bu şekilde bakım ile normal...uzun yol olsa da en çok 30k görürdün. Bırak temizlik işini ( yağ çözücü bir şey kullanma) bak o zaman kaç km gideceksin. Bunu çok tecrübe ettim ve defalarca yazdım. Başka tecrübe sahipleri de var.
Hala ısrarla temizlik hala c2 c8 ...vs tavsiyesi gidiyor...
Senelerce bu işin reklamı yapıldı bunu aşmak kolay olmayacak. Ben herhangi bir marka yağ....vs kullanın demiyorum.
*** Yağ çözücü bir şey kullanmayın
*** Zinciri yağlı tutun..
Bu kadar. Ne marka olduğu çok da önemli değil
-
Ahmet Turan Peker adlı üyeden alıntı
.....Senelerce bu işin reklamı yapıldı bunu aşmak kolay olmayacak. Ben herhangi bir marka yağ....vs kullanın demiyorum.
*** Yağ çözücü bir şey kullanmayın
*** Zinciri yağlı tutun..
Bu kadar. Ne marka olduğu çok da önemli değil....
Üstad sprey varsa yağ çözücü herhangi bir madde kullanmadan zinciri temizlemek imkansız degil mi ?
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Üstad sprey varsa yağ çözücü herhangi bir madde kullanmadan zinciri temizlemek imkansız degil mi ?
İşte sprey kullanmayın derken bu zorluğu kastederek söylüyorum. Sprey kullanınca yağ çözücü bir şey de kullanmak zorundasınız. Sonuç çıkmaz sokak.
Aynı motor ile uzun km yapmayı düşünenler için tavsiye budur. Ama ben 3-5 bin kullanıp satarım diyen için sprey kolaylık
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Üstad sprey varsa yağ çözücü herhangi bir madde kullanmadan zinciri temizlemek imkansız degil mi ?
Üstada(atp) bende özelden sordum, sprey kullanıyorum temizlemiyorum sorun olur mu diye..
Zinciri temizlemeyin dedi.
Şimdi ise size cevaben, sprey kullanıyorsanız, yağ çözücü kullanmak zorundasınız diyor.
Neyse en iyisi kendi bildiğim şekilde devam etmek.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:31 ----------
Bu arada sprey yağ ile hiç temizlemeden yaklaşık 20k km dir kullanıyorum. En az 10k daha kullanırım ama arka dişlim bitmis durumda. Full degisim yapacagim.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)