Motosiklet zincirini yağlama hakkında
Reklamlar
-
Eskilerin bir sözü varmış. Yada yenidir belki
""Akıllı insanlar başkalarının tecrübesinden faydalanır"""
Arkadaş yazmış 250 bin km şu şekilde kullandım 50 bin km den önce zincir değişmedim.
Ve bunu söyleyen tek kişi değil...
Şimdi bu tecrübeden faydalanmak buna uymak akıllı adam işi değil de ne..
Hala inatla yok sprey yok gazyağı...vs...
Niye illa tecrübe ederek mi öğrenmek gerekiyor.
Gazyağı..vs ile temizlik yapıp sprey yağ ile yağlayıp 30*** km den daha fazla kullanan kaç kişi var. Onların tecrübelerinden de faydalanalim
Reklamlar
-
Ahmet Turan Peker adlı üyeden alıntı
Eskilerin bir sözü varmış. Yada yenidir belki
""Akıllı insanlar başkalarının tecrübesinden faydalanır"""
Arkadaş yazmış 250 bin km şu şekilde kullandım 50 bin km den önce zincir değişmedim.
Ve bunu söyleyen tek kişi değil...
Şimdi bu tecrübeden faydalanmak buna uymak akıllı adam işi değil de ne..
Hala inatla yok sprey yok gazyağı...vs...
Niye illa tecrübe ederek mi öğrenmek gerekiyor.
Gazyağı..vs ile temizlik yapıp sprey yağ ile yağlayıp 30*** km den daha fazla kullanan kaç kişi var. Onların tecrübelerinden de faydalanalim
Ben de sıvı yağın daha mantıklı olacağını düşünüyorum ama uğraştırıcı.
Sorum şurada, ne kadar yağlı olursa olsun kışın kullanan adamın zinciri paslanıyor. Gazyağı vs kullanmadan zincirdeki pası nasıl söküyorsunuz Ahmet abi? Sırf görüntü değil, kitlemeye de sebep oluyor uzun süre paslı kalınca.
-
Yaz aylarında 140 numara yağ kullananlar var. 90 numara yaz aylarında çok mu ince kalıyor?
-
Kerem34_ adlı üyeden alıntı
Ben de sıvı yağın daha mantıklı olacağını düşünüyorum ama uğraştırıcı.
Sorum şurada, ne kadar yağlı olursa olsun kışın kullanan adamın zinciri paslanıyor. Gazyağı vs kullanmadan zincirdeki pası nasıl söküyorsunuz Ahmet abi? Sırf görüntü değil, kitlemeye de sebep oluyor uzun süre paslı kalınca.
Zincir de yağ tabakası olduğu sürece paslanmaz. Kullanmadan önce değil de kullandıktan sonra yağlamak dağa doğru gibi. Yani gezdim geldin yağla bırak. Hem fazla yağ dökülsün hem tekrar binmeye hazır olsun
-
Meraktan soruyorum. C5 in C4 e göre tek avantajı daha az akışkan olmasından dolayı, daha iyi tutunması mı ?
-
Kerem ben scotoiler kullanıyorum yıllardır.
Tabi kendi yağı ile değil mi 100 ml yağa 300 tl istiyor adamlar.
Ben de içine matbaa makinalarına özel zincir dişli yağları var ondan kullanıyorum sanırım 140 numara
Sincir sürekli yağlı kaldığı için paslanmıyor.
Zincirin paslanmasının en büyük nedeni yıkadıktan sonra tamamen kurumasını beklemeden yağlamak malesef
Motora ilk başladığımda zincir klipsliydi söküp temizledikten sonra ısıtılarak sıvı hale gelmiş gres yağına banardık daha sonra çamaşır gibi asıp fazla yağın akmasını beklerdik.
Şimdi zincir yağları çok büyük rahatlık ama pahalı.
Halen yüksek cc enduro kullanan abilerim gres yağıyla yağlıyorlar.
-
Buarada ben de Atp Ahmet abi'den öğrendim; 140 numara yağ beklediğinde katılaşıp sümüksü bir yapı haline geliyor. Yani 1 lt 140 numara şanzıman yağı alıp 10 sene süreyim olayı pek sağlıklı olmayabiliyor.
-
yec adlı üyeden alıntı
Meraktan soruyorum. C5 in C4 e göre tek avantajı daha az akışkan olmasından dolayı, daha iyi tutunması mı ?
Kimyasal yapılarını falan incelemedim ama kullanıcı için avantajı bu. Hem daha az sıçrıyor kullanırken, hem de sürerken sıçrama etme derdi yok.
Yalnız daha katı bir halde olduğu için zincirin sıcaklığına daha duyarlı, parça parça kalan kısımlar olursa onları fırlatıp atıyor tabi.
Kendine has şöyle de bir olayı var, eksisi demeyeyim zira bir zararı yok aslında. C4 fazla kaçırınca sağa sola uçuyor yapışıyor falan gidiyor bir yerlere. C5'i uzun süre fazla kaçırınca hem arka dişli zincir sıyırı içinde balçık gibi birikiyor, hem de ön dişlilerde bayağı bir birikim yapıyor. Yoğun C5 kullandığım dönemden sonra ben ön dişliyi bi temizlemiştim.
-
vandamme adlı üyeden alıntı
Yaz aylarında 140 numara yağ kullananlar var. 90 numara yaz aylarında çok mu ince kalıyor?
tommygun adlı üyeden alıntı
Buarada ben de Atp Ahmet abi'den öğrendim; 140 numara yağ beklediğinde katılaşıp sümüksü bir yapı haline geliyor. Yani 1 lt 140 numara şanzıman yağı alıp 10 sene süreyim olayı pek sağlıklı olmayabiliyor.
Öğrenmek istediğim buydu teşekkür ederim.
-
vandamme adlı üyeden alıntı
Öğrenmek istediğim buydu teşekkür ederim.
Ben de otomatik yağlama tankımı komple boşaltıp ya yeni bir 140 numara yağ alıp ekleyeceğim ya da 90 numara alıp daha farklı yağ kullanacağım. Zamanında tank içine 15-50 motor yağı koydum, tavsiye etmiyorum çünkü ısınan zincirde o yağ daha da ısınıp inceliyor sanki ve her yere sıçrıyor.
-
killingroad adlı üyeden alıntı
Sıvı yağın etrafa dağılmasına bir çare bulabildin mi?
Bir de sıvı yağ diye genelleniyor ama sıvı yağdan kasıt nedir? Sıvı gres mi? Genel yağlama yağı mı?
Önce şunu yazayım fazla sıktığınızda sprey yağlarda sıçrama yapıyor , sıvı yağıda spreydeki gibi zincirin her yerine uygularsanız aşırı derecede yağı etrafa atar , ben her sabah zincirin üzerine 4-5 damla damlatıyordum , bu bana günlük 70-80 km lik güzergahımda yetti vede öyle rezalet bir görüntü olmuyordu , haftada yada 15 günde bir bezle şöyle bir silince tertemiz oluyordu , kışın hiç sildiğimi bile hatırlamıyorum.
Sıvı yağ diye kastettiğim motor yağı ve şanzuman yağıdır , ben elime ne geçerse onu kullandım bir ara motordan çıkan yağı bile kullandım..
-
Herkes bir şeyler yazmış kendine göre,ben de yazayım madem kullandığım karışımı,
motordan çıkan 10-40 yağ ile petrol ofisi kauçuklu gresi birbirine iyice yedirdim,ne çok kalın bir yağ ne de gevşek bir karışım elde ettim,bunu zincire sürdüğümde akma yapmıyor,katı da kalmıyor,zincir o kadar sessiz ki elektrikli motordan farksız,denemenizi tavsiye ederim.
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Önce şunu yazayım fazla sıktığınızda sprey yağlarda sıçrama yapıyor , sıvı yağıda spreydeki gibi zincirin her yerine uygularsanız aşırı derecede yağı etrafa atar , ben her sabah zincirin üzerine 4-5 damla damlatıyordum , bu bana günlük 70-80 km lik güzergahımda yetti vede öyle rezalet bir görüntü olmuyordu , haftada yada 15 günde bir bezle şöyle bir silince tertemiz oluyordu , kışın hiç sildiğimi bile hatırlamıyorum.
Sıvı yağ diye kastettiğim motor yağı ve şanzuman yağıdır , ben elime ne geçerse onu kullandım bir ara motordan çıkan yağı bile kullandım..
Haftada 150km yapan biri için, haftada bir kez yağlamak yeterli olur mu 90 numara yağ ile?
-
vandamme adlı üyeden alıntı
Haftada 150km yapan biri için, haftada bir kez yağlamak yeterli olur mu 90 numara yağ ile?
Yağlama ihtiyacı çıktığımız süratlere göre değişiyor bence , ben ikinci çevre yolunu sık sık kullanıyorum , bazen 160-180 kilometre hızlarda sürdüğümde zincirin daha çok yağsız kaldığını farkediyordum , şehir içi ise 150 km de bir yağlama yeterli gelebilir..
-
snappy x adlı üyeden alıntı
Herkes bir şeyler yazmış kendine göre,ben de yazayım madem kullandığım karışımı,
motordan çıkan 10-40 yağ ile petrol ofisi kauçuklu gresi birbirine iyice yedirdim,ne çok kalın bir yağ ne de gevşek bir karışım elde ettim,bunu zincire sürdüğümde akma yapmıyor,katı da kalmıyor,zincir o kadar sessiz ki elektrikli motordan farksız,denemenizi tavsiye ederim.
Kattığınız oranlar nelerdir?
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Önce şunu yazayım fazla sıktığınızda sprey yağlarda sıçrama yapıyor , sıvı yağıda spreydeki gibi zincirin her yerine uygularsanız aşırı derecede yağı etrafa atar , ben her sabah zincirin üzerine 4-5 damla damlatıyordum , bu bana günlük 70-80 km lik güzergahımda yetti vede öyle rezalet bir görüntü olmuyordu , haftada yada 15 günde bir bezle şöyle bir silince tertemiz oluyordu , kışın hiç sildiğimi bile hatırlamıyorum.
Sıvı yağ diye kastettiğim motor yağı ve şanzuman yağıdır , ben elime ne geçerse onu kullandım bir ara motordan çıkan yağı bile kullandım..
Evet sprey zincir yağları da sıçrama yapıyor, ancak miktarın diğer "sıvı yağ"lar ile alakası olmuyor zira zincir yağları çok daha yapışkan.
Aslında ben sorumu sorarken esasen makina yağı, sıvı gres vb yağları söylediğini düşünerek yazmıştım, kullanılmış motor yağı o kadar akışkan olmuyor Kullanılmış motor yağına çok bir itirazım yok. Ancak sıvı gres, genel makina yağı falan bunlar acayip şekilde kusuyorlar, gereksiz uzun mesajımda da bir örneğini vermiştim. Bir kere kullandım, 3 gün yattıktan ve defalarca sildikten sonra verdiğim ilk molada lastiğin sol yanı yağ içindeydi, gram şansım yoktu eğer viraja yatırsaydım.
Ürün deneyimi de paylaşalım bu arada. Putoline Chain Wax kullanıyorum şu sıralar, oldukça az uçuşuyor, bayağı yoğun hale geliyor ancak temizlerken biraz ana bacı sövdürüyor, böyle bir dezavantajı var. Sanırım Motul C5 ya da Würth Dry'a geçeceğim.
-
Aslında zincir halkaları yüksek karbonlu çelikten üretildiği ve sürekli hareket eden parçalar olduğu için pek yağlamak gerekmiyor. Fakat yağmurlu havalarda, özellikle çamurlu alanlardan geçtikten sonra haliyle zincir temizlenmek zorunda kalıyor burada hafif ince bir yağ sürülebilir. Ama forumda zincir yağlama hastaları mevcut hatta bunun için motoruna yağlama tertibatı yapanlar var, olabilir kişisel tercihtir..
-
killingroad adlı üyeden alıntı
Evet sprey zincir yağları da sıçrama yapıyor, ancak miktarın diğer "sıvı yağ"lar ile alakası olmuyor zira zincir yağları çok daha yapışkan.
Aslında ben sorumu sorarken esasen makina yağı, sıvı gres vb yağları söylediğini düşünerek yazmıştım, kullanılmış motor yağı o kadar akışkan olmuyor Kullanılmış motor yağına çok bir itirazım yok. Ancak sıvı gres, genel makina yağı falan bunlar acayip şekilde kusuyorlar, gereksiz uzun mesajımda da bir örneğini vermiştim. Bir kere kullandım, 3 gün yattıktan ve defalarca sildikten sonra verdiğim ilk molada lastiğin sol yanı yağ içindeydi, gram şansım yoktu eğer viraja yatırsaydım.
Ürün deneyimi de paylaşalım bu arada. Putoline Chain Wax kullanıyorum şu sıralar, oldukça az uçuşuyor, bayağı yoğun hale geliyor ancak temizlerken biraz ana bacı sövdürüyor, böyle bir dezavantajı var. Sanırım Motul C5 ya da Würth Dry'a geçeceğim.
Ekonomik olsun diye kullanılan farklı çözümler lastiğe bulaşırsa çok daha büyük sorunlara yol açabilir. Temizlemesi sıkıntılı ama hiç değilse zincirde kalıyor yapışan sprey yağlar. Varsın pahalı olsun, canımı yolda bulmadım.
-
Atincozkan adlı üyeden alıntı
Kac kez yazildi bilmiyorim ama,zinciri temizlemek icin motosiklet zincir yag temizleyici mesela motul c1 yada herhangi bir yag cozucu kullanilir.zinciri yaglamak icinse zincir yaglana spreyi kullanilir.mazotmus benzinmis,motordan cikan yagmis hepsi uydurma.2 liralik kar edicem diye 700-1500 liralik zincirden olacaksiniz
Benim de bu 2 liralık kar kısmı kafama takılıyor. 400TLye zincir aldım kullanıyorum. Motul c1+c2 alsam 90ar TLden 180TL. 5er kez temizleyip yağlasam 36TL bir temizlik maliyeti. 750kmde 1 kez temizleyip yağlasam 3750kmde 180TL işçiliği benden zincir bakım maliyeti. Gaz yağının litresi 25TL desek 10 kez temizlese, atık yağ ile de yağlasak tek seferlik maliyeti 2,5TL. 3750kmde işçilik benden maliyeti 12,5TL.
Gaz yağı ve atık yağın zincirde yaratacağı yıpranma payı ve zincir değiştirme km aralığındaki azalmanın zincir fiyatı ve temizlik malzemelerine orantısı göz önüne alınırsa bence zincire minimum temizlik masrafı yapmak en mantıklısı.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:18 ----------
Beto87 adlı üyeden alıntı
Ekonomik olsun diye kullanılan farklı çözümler lastiğe bulaşırsa çok daha büyük sorunlara yol açabilir. Temizlemesi sıkıntılı ama hiç değilse zincirde kalıyor yapışan sprey yağlar. Varsın pahalı olsun, canımı yolda bulmadım.
Ekonomik olmayan yöntemlerin de lastiğe bulaşması sıkıntı. Temizlik sırasında bir parça kartonu katlayıp lastik ile zincir, dişli arasına sokmak çok basit bir önlem.
instagram.com/gerivites
youtube.com/user/nimbus8222
-
gerivites adlı üyeden alıntı
Benim de bu 2 liralık kar kısmı kafama takılıyor. 400TLye zincir aldım kullanıyorum. Motul c1+c2 alsam 90ar TLden 180TL. 5er kez temizleyip yağlasam 36TL bir temizlik maliyeti. 750kmde 1 kez temizleyip yağlasam 3750kmde 180TL işçiliği benden zincir bakım maliyeti. Gaz yağının litresi 25TL desek 10 kez temizlese, atık yağ ile de yağlasak tek seferlik maliyeti 2,5TL. 3750kmde işçilik benden maliyeti 12,5TL.
Gaz yağı ve atık yağın zincirde yaratacağı yıpranma payı ve zincir değiştirme km aralığındaki azalmanın zincir fiyatı ve temizlik malzemelerine orantısı göz önüne alınırsa bence zincire minimum temizlik masrafı yapmak en mantıklısı.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:18 ----------
Ekonomik olmayan yöntemlerin de lastiğe bulaşması sıkıntı. Temizlik sırasında bir parça kartonu katlayıp lastik ile zincir, dişli arasına sokmak çok basit bir önlem.
Evet bir çok yurtdışı kaynak da "zincire yaptığınız tüm masraflar gereksiz masraftır" prensibini benimser, zincir ömrüne olabilecek etkiyi de hesaba katınca çok da haksız değiller buna itiraz edemem. Yalnız C1 biraz harcatıyor kendisini ama C2 aslında 5 seferden fazla yağlayabilmeli, elimiz fazla bonkör davranıyor. Baksam 30bin gidecek zincir bakmasam 22-23bin gidecek diye de yaklaşılabilir ama ben yine de elim gitmiyor dikkat ediyorum hala. Ama kesinlikle eskisi kadar ruh hastası değilim. 250km'de bir dibine kadar temizleyip pırıl prıl edip sonra da yağladığım bir dönem vardı.
Kartonla peçeteyle koruma şart yağlarken ama sıvı yağlarda konu sıkarkenki sıçrama değil, sürüş sırasında dağılan saçılan. C2/C4 de fazla sürünce yine sürüşte sıçrayabiliyor, ciddi şekilde daha az miktarlarda oluyor ama bu. Putoline Wax mesela çok çok daha az sıçrıyor. C5 neredeyse hiç sıçramıyor.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)