Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Sıkıntıdan mıdır nedir

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Sanırım sıkıntıdan. Oyalanmak için olsa gerek.

    Bir scooter almıştım birkaç ay önce, Honda Activa S, 2018 model, bir pideciden, yetkili servis bakımlı, 80.000km' de, kaportası parçalanmış, düzde gitmeyen, rampada çekmeyen, koruma demirleri dahi ezilip dağılmış hatta çürümüş... anlayacağınız haşat bir makineydi.

    Hiç video çekmedim ama yetkili servis bakımlı bu makinenin (ki yetkili servise gidip servis kayıtlarını çıkarttım, ekran görüntülerini aldım. Yani gerçekten de yetkili servis bakımlı) bu kadar kötü durumda olmasını beklemiyordum. Uygun sayılabilecek bir rakkama almıştım. 15.500 TL kadar. Scooter da sevmem, bilmem neden aldım

    Sonrasında elime fırsat geçince dedim şunu bir kurcalayayım. Kaportayı tamamen sökerek başladım. Neredeyse tüm kaporta kırık, gösterge ve far ayakları kırık, frenler tutmuyor, amortisörler boş yay gibi çalışıyor, ateşleme bobini boşta motor üzerinde kendi halinde duruyor,...

    Buji tamamen iflas etmiş. Yetkili servis kayıtlarını incelediğimde ise motordaki çekiş şikayetlerine rağmen buji hariç herşeyi (gaz kelebek gövdesi dahil) değiştirildiğini gördüm. Bujiyi orjinali ile değiştirdim ve motorun çalışması toparlandı. Neyse ki hiçbir yağ kaçağı yoktu, onunla uğraşmam gerekmedi.

    Çekiş sorununun varyatör mekanizması ile ilgili olduğu birçok şekilde kendisini belli ediyordu. Mekanizmayı açarken fark ettim ki kapak cıvatalarının yarısını koparmışlar, toplam 2 civata kapağı tutuyor (normalde kapakta 8-10 civata var). Hava filtre kutusu bağlantılarını kırmışlar. Civatalardan birisi kesinlikle sökülmüyor.

    Sökülmeyen civatayı çürüterek çıkarıp yuvayı temizledim, kurtarılabilecek tüm civata yuvalarına işlem yaptım ve toplamda 7 tanesini kurtardım. Ön varyatör ağırlıkları şekil değiştirmişler, Bando marka kaliteli ürünlerle değiştirdim. Yine ön varyatör kayıcıları boşa düşüyordu, orjinalleri ile değiştirdim. Arka varyatör mekanizması sıkışıyordu, gidip onun için 36 lokma ve adaptörünü aldım, mekanizmayı söküp hafifça yağladım sorunu düzeldi. Arka debriyaj balatalarını ve volantını zımparalayıp temizledim.

    Marş takılıyordu, marş kavramasını söküp incelediğimde yine bakımsızlıktan sıkıştığını farkettim. Balata spreyi ile güzelce temizleyip mekanizmayı yağladığımda çalışması mükemmele döndü. Garibime bu güne kadar hiç ilgi gösterilmemiş. O arada ayağı kırık arka hava filtre kutusunu söküp temizledim. Tel, epoksi yapıştırıcılar ve mastik kullanarak orjinali kadar sağlam olduğuna kanaat getirdiğimde dayanamayıp biraz daha sağlamlaştırarak yerine monte ettim. Hava filtresi almıştım ama değiştirmedim, ilginçtir ki onu değiştirmişler daha yeniydi. Varyatörleri de orjinal kayışı ile yenileyerek yerine takıp kapağı kapattım.

    O anda fark ettim ki şanzıman havalandırma hortumu yok. Hortum yoksa şanzımana su girmiştir diyerek yağ tapalarını açtım ve şanzıman yağı haşat durumda, yağlıktan çıkmış balçıklaşmış. İçerisini yağ ve gaz yağı ile temizledim, boşalttım, tekrar yağ ile doldurup bir süre boşta çalışmasına izin verip tekrar boşalttım, uygun şanzıman yağı ile doldurup (100ml) kapattım. Yaklaşık 25cm kadar 10mm silikon hortum ile şanzıman havalandırma hortumu yapıp yerine taktım.

    Lastikleri ANLAS Winter Grip2 ile değiştirdim, Motor yağını Motul 5100 10W-30 kullandım. Ardından ön amortisörlere giriştim, yağını IPONE 10W ile değiştirdim. Keşke videosunu çekseydim, halini görmenizi isterdim ama tahmin ediyorsunuzdur.

    Sonrasında far tamirine giriştim. Far ve gösterge ayaklarını da tamir ettim. O esnada yakıt filtresi aklıma geldi, biraz kurcalayınca bu makinede bir depo içi yakıt filtresi olduğunu buldum. Orjinali 35 TL birşey ama tecrübesiz biri için sökmesi ve takması oldukça sıkıntı olabilecek bir parça. Yakıt deposu içinde, yakıt şamandırası ve pompasının altında bulunuyor ve bunlarla birlikte sökülüp takılması gerekiyor. Orjinal bir tane alıp değiştirdim. 16.000 km' de bir değiştirilmesi talimatı olan filtre hiç değiştirilmemiş. Hiç. Yetkili servis. Hiç... Onu da değiştirdim.

    Ön fren hidroliğini değiştirip havasını aldım. Arka fren ayarını yaptım. Ön fren balatalarını değiştirdim, jantı boyadım. Daha öncesinde hatalı olarak iptal edilmiş kombine fren sistemindeki hatayı düzelttim. Ateşleme bobinini sabitledim, yakıt hattında ve motordaki eksik civataları tamamladım. Tüm makineyi giydirmeden önce güzelce basıçlı yıkama makinesi ve deterjanıyla yıkadım, kuruttum, oksit ve pas gördüğüm tüm yüzeyleri zımpara ile temizledim, iki kat astar ve iki kat boya üzerine vernik uygulayarak düzelttim. Yanlış anlaşılmasın, bunu şaseye yaptım, kaportaya değil.

    Sonra gittim,
    Komple kaporta seti aldım.
    Boyalı tüm parçaları ve boyasız kullanılan plastiklerin yarısının yenisini aldım. Ayna takımı ve arka çanta demirlerinin yenilerini alıp tamamını sabırla ve kırmadan, düzgünce, yine bol miktardaki eksik vida ve segmanlarını tamamlayarak monte ettim. Furş bilyelerinde birşey olmaması beni sevindirdi. Parça fiyatı yüksek değilse de değişimi zahmetli olabiliyor.

    En sonunda scooter istediğim duruma gelmişti. Kaporta montajı sonrası tekrar yıkadım, hafifçe parlattım, yağlamalarını yaptım. Ve bir ay kadar kullandım. Motosiklet kusursuz çalışıyordu. Çekişi ve gidişi, yol tutuşu mükemmele dönmüştü. Lakin ben yine de alışamıyordum.

    Sonunda ilana koydum. 24500 TL' den 2018 model Activa S satılık.



    Malumunuz saçma sapan teklifler, istediğim rakkam altı inatlaşmalar derken bir arkadaşla anlaştık ve satışı gerçekleştirdik. Biraz nakit ve takas karşılığı satışı tamamladık. Hatta üzerine yeni hava filtresi, çanta demiri, eski iyi durumdaki arka lastiği ve arka çanta demirini de hediye olarak verdim.

    Şimdi elimde bir Honda CBR 125R 2014 model var. Şimdiki problem; acaba bunu ne yapsam



    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Ahmet Turan Peker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda nc 750 x dct vstrom dl 650 xmax 250
    Severek yaptığın her iş keyifli
    Kural [ Z ] bunu beğendi.

  3. #3
    iskampavya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2009
    Motosikleti
    CRF 1000L
    Elinize ve sabrınıza sağlık, motorun ilk halini gözümde canlandırabiliyorum.. son hali ise harika olmuş bravo!
    Yeni proje hayırlı olsun kolay gelsin
    Kural [ Z ] bunu beğendi.

  4. #4
    SuleymanE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900 / Xpulse 200 4v
    Motorun son hali sıfır gibi olmuş, çok emek harcamışın hocam, helal olsun valla bravo

    Müsadenle bir soru sormak isterim, amortisör yağının ne kadar konacağını servis manuelinden mi bakıyorsun acaba?

    aklıma takıldı da, servis manueli olmayan bir motorun ön amortisörlerine kaç ml yağ konması gerektiğiyle ilgili bir hesaplama yöntemi veya daha basit bir püf noktası var mıdır bu işin?
    Aynı şekilde yine elde bir kaynak yoksa amortisör yağ kalınlığı seçimi (5w-10w-15w) hangi kriterlere göre yapıyorsun acaba? 10w medium orta karar hepsine uyar diyebilir miyiz?

    CBR125 R için ise, grenajlı bir model olduğundan kesip biçmek için sanki çok uygun değil gibi geldi bana. Yani kesip biçip cafe racer vs ye çevirmektense aynı activa s gibi genel bakımlarını yaparak tertemiz bir hale getirip motosiklete yeni başlayacak temiz başlangıç motoru arayan bir gencin rüyalarına kavuşmasına yardımcı olsan daha iyi olur sanki ama tercih yine senin
    espresso ve Kural [ Z ] bunu beğendiler.

  5. #5

    Üyelik
    23 Kasım 2020
    Şehir
    ist/bahcesehir
    Motosikleti
    symphony200
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sanırım sıkıntıdan. Oyalanmak için olsa gerek.

    Bir scooter almıştım birkaç ay önce, Honda Activa S, 2018 model, bir pideciden, yetkili servis bakımlı, 80.000km' de, kaportası parçalanmış, düzde gitmeyen, rampada çekmeyen, koruma demirleri dahi ezilip dağılmış hatta çürümüş... anlayacağınız haşat bir makineydi.

    Hiç video çekmedim ama yetkili servis bakımlı bu makinenin (ki yetkili servise gidip servis kayıtlarını çıkarttım, ekran görüntülerini aldım. Yani gerçekten de yetkili servis bakımlı) bu kadar kötü durumda olmasını beklemiyordum. Uygun sayılabilecek bir rakkama almıştım. 15.500 TL kadar. Scooter da sevmem, bilmem neden aldım

    Sonrasında elime fırsat geçince dedim şunu bir kurcalayayım. Kaportayı tamamen sökerek başladım. Neredeyse tüm kaporta kırık, gösterge ve far ayakları kırık, frenler tutmuyor, amortisörler boş yay gibi çalışıyor, ateşleme bobini boşta motor üzerinde kendi halinde duruyor,...

    Buji tamamen iflas etmiş. Yetkili servis kayıtlarını incelediğimde ise motordaki çekiş şikayetlerine rağmen buji hariç herşeyi (gaz kelebek gövdesi dahil) değiştirildiğini gördüm. Bujiyi orjinali ile değiştirdim ve motorun çalışması toparlandı. Neyse ki hiçbir yağ kaçağı yoktu, onunla uğraşmam gerekmedi.

    Çekiş sorununun varyatör mekanizması ile ilgili olduğu birçok şekilde kendisini belli ediyordu. Mekanizmayı açarken fark ettim ki kapak cıvatalarının yarısını koparmışlar, toplam 2 civata kapağı tutuyor (normalde kapakta 8-10 civata var). Hava filtre kutusu bağlantılarını kırmışlar. Civatalardan birisi kesinlikle sökülmüyor.

    Sökülmeyen civatayı çürüterek çıkarıp yuvayı temizledim, kurtarılabilecek tüm civata yuvalarına işlem yaptım ve toplamda 7 tanesini kurtardım. Ön varyatör ağırlıkları şekil değiştirmişler, Bando marka kaliteli ürünlerle değiştirdim. Yine ön varyatör kayıcıları boşa düşüyordu, orjinalleri ile değiştirdim. Arka varyatör mekanizması sıkışıyordu, gidip onun için 36 lokma ve adaptörünü aldım, mekanizmayı söküp hafifça yağladım sorunu düzeldi. Arka debriyaj balatalarını ve volantını zımparalayıp temizledim.

    Marş takılıyordu, marş kavramasını söküp incelediğimde yine bakımsızlıktan sıkıştığını farkettim. Balata spreyi ile güzelce temizleyip mekanizmayı yağladığımda çalışması mükemmele döndü. Garibime bu güne kadar hiç ilgi gösterilmemiş. O arada ayağı kırık arka hava filtre kutusunu söküp temizledim. Tel, epoksi yapıştırıcılar ve mastik kullanarak orjinali kadar sağlam olduğuna kanaat getirdiğimde dayanamayıp biraz daha sağlamlaştırarak yerine monte ettim. Hava filtresi almıştım ama değiştirmedim, ilginçtir ki onu değiştirmişler daha yeniydi. Varyatörleri de orjinal kayışı ile yenileyerek yerine takıp kapağı kapattım.

    O anda fark ettim ki şanzıman havalandırma hortumu yok. Hortum yoksa şanzımana su girmiştir diyerek yağ tapalarını açtım ve şanzıman yağı haşat durumda, yağlıktan çıkmış balçıklaşmış. İçerisini yağ ve gaz yağı ile temizledim, boşalttım, tekrar yağ ile doldurup bir süre boşta çalışmasına izin verip tekrar boşalttım, uygun şanzıman yağı ile doldurup (100ml) kapattım. Yaklaşık 25cm kadar 10mm silikon hortum ile şanzıman havalandırma hortumu yapıp yerine taktım.

    Lastikleri ANLAS Winter Grip2 ile değiştirdim, Motor yağını Motul 5100 10W-30 kullandım. Ardından ön amortisörlere giriştim, yağını IPONE 10W ile değiştirdim. Keşke videosunu çekseydim, halini görmenizi isterdim ama tahmin ediyorsunuzdur.

    Sonrasında far tamirine giriştim. Far ve gösterge ayaklarını da tamir ettim. O esnada yakıt filtresi aklıma geldi, biraz kurcalayınca bu makinede bir depo içi yakıt filtresi olduğunu buldum. Orjinali 35 TL birşey ama tecrübesiz biri için sökmesi ve takması oldukça sıkıntı olabilecek bir parça. Yakıt deposu içinde, yakıt şamandırası ve pompasının altında bulunuyor ve bunlarla birlikte sökülüp takılması gerekiyor. Orjinal bir tane alıp değiştirdim. 16.000 km' de bir değiştirilmesi talimatı olan filtre hiç değiştirilmemiş. Hiç. Yetkili servis. Hiç... Onu da değiştirdim.

    Ön fren hidroliğini değiştirip havasını aldım. Arka fren ayarını yaptım. Ön fren balatalarını değiştirdim, jantı boyadım. Daha öncesinde hatalı olarak iptal edilmiş kombine fren sistemindeki hatayı düzelttim. Ateşleme bobinini sabitledim, yakıt hattında ve motordaki eksik civataları tamamladım. Tüm makineyi giydirmeden önce güzelce basıçlı yıkama makinesi ve deterjanıyla yıkadım, kuruttum, oksit ve pas gördüğüm tüm yüzeyleri zımpara ile temizledim, iki kat astar ve iki kat boya üzerine vernik uygulayarak düzelttim. Yanlış anlaşılmasın, bunu şaseye yaptım, kaportaya değil.

    Sonra gittim,
    Komple kaporta seti aldım.
    Boyalı tüm parçaları ve boyasız kullanılan plastiklerin yarısının yenisini aldım. Ayna takımı ve arka çanta demirlerinin yenilerini alıp tamamını sabırla ve kırmadan, düzgünce, yine bol miktardaki eksik vida ve segmanlarını tamamlayarak monte ettim. Furş bilyelerinde birşey olmaması beni sevindirdi. Parça fiyatı yüksek değilse de değişimi zahmetli olabiliyor.

    En sonunda scooter istediğim duruma gelmişti. Kaporta montajı sonrası tekrar yıkadım, hafifçe parlattım, yağlamalarını yaptım. Ve bir ay kadar kullandım. Motosiklet kusursuz çalışıyordu. Çekişi ve gidişi, yol tutuşu mükemmele dönmüştü. Lakin ben yine de alışamıyordum.

    Sonunda ilana koydum. 24500 TL' den 2018 model Activa S satılık.

    https://i.hizliresim.com/e8dcus3.jpg

    Malumunuz saçma sapan teklifler, istediğim rakkam altı inatlaşmalar derken bir arkadaşla anlaştık ve satışı gerçekleştirdik. Biraz nakit ve takas karşılığı satışı tamamladık. Hatta üzerine yeni hava filtresi, çanta demiri, eski iyi durumdaki arka lastiği ve arka çanta demirini de hediye olarak verdim.

    Şimdi elimde bir Honda CBR 125R 2014 model var. Şimdiki problem; acaba bunu ne yapsam

    https://i.hizliresim.com/f40acpi.jpg
    hocam sen tamirat-tadilat degil, sanat yapiyorsun. soluksuz hayranlikla okudum. Eline saglik, muthis is cikarmissin.

    konu ile biraz alakali, sanat ile ilgili birkac kelam etmek isterim.

    Sanat nedir? yaraticiliktir, tutkudur, hislerin ifade edilisidir. 5 duyu ile algilanamayan duygularin, algilayabilecegimiz sekilde tezahurudur sanat.

    sanat gozlere, kulaga, tene hitap edebilir. sanat davranislara da etki edebilir. Her fiilimizde sanat kendini bulabilir.

    sanatta yalan yoktur. sanat kusursuzdur cunku notadan calamazsin, tuvaldaki boyadan calamazsin. tamirattaki emekten de calamazsin. calmakta istemessin zaten.

    kusursuz olan hissin, ayni kusursuzlukta emege yansimasini istersin. Ancak o zaman icin rahat eder, ve eserinin kusursuzlugu ile tam olursun.

    saygilar
    Kural [ Z ] ve espresso bunu beğendiler.

  6. #6
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı SuleymanE adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorun son hali sıfır gibi olmuş, çok emek harcamışın hocam, helal olsun valla bravo

    Müsadenle bir soru sormak isterim, amortisör yağının ne kadar konacağını servis manuelinden mi bakıyorsun acaba?

    aklıma takıldı da, servis manueli olmayan bir motorun ön amortisörlerine kaç ml yağ konması gerektiğiyle ilgili bir hesaplama yöntemi veya daha basit bir püf noktası var mıdır bu işin?
    Aynı şekilde yine elde bir kaynak yoksa amortisör yağ kalınlığı seçimi (5w-10w-15w) hangi kriterlere göre yapıyorsun acaba? 10w medium orta karar hepsine uyar diyebilir miyiz?

    CBR125 R için ise, grenajlı bir model olduğundan kesip biçmek için sanki çok uygun değil gibi geldi bana. Yani kesip biçip cafe racer vs ye çevirmektense aynı activa s gibi genel bakımlarını yaparak tertemiz bir hale getirip motosiklete yeni başlayacak temiz başlangıç motoru arayan bir gencin rüyalarına kavuşmasına yardımcı olsan daha iyi olur sanki ama tercih yine senin
    Teşekkürler. Aslına bakarsanız birkaç dakikalık arama ile makinelerin tamir kataloglarına ulaşabiliyorsunuz. Ancak ulaşamıyorsanız yapılacak yegane şey çıkan miktarı birebir ölçmek olabilir. Genellikle 10W hemen her motosiklet için ortalama bir seçenek, yine katalog yok ise bunu tercih edebilirsiniz.

    Grenajlı motosikletlerle ilgili kesilip biçildiğinde neler olur bir fikir verebilmek için isterseniz bu konuya bir göz atabilirsiniz. Belki hoşunuza gidebilir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:40 ----------

    Alıntı Mr.wind adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam sen tamirat-tadilat degil, sanat yapiyorsun. soluksuz hayranlikla okudum. Eline saglik, muthis is cikarmissin.

    konu ile biraz alakali, sanat ile ilgili birkac kelam etmek isterim.

    Sanat nedir? yaraticiliktir, tutkudur, hislerin ifade edilisidir. 5 duyu ile algilanamayan duygularin, algilayabilecegimiz sekilde tezahurudur sanat.

    sanat gozlere, kulaga, tene hitap edebilir. sanat davranislara da etki edebilir. Her fiilimizde sanat kendini bulabilir.

    sanatta yalan yoktur. sanat kusursuzdur cunku notadan calamazsin, tuvaldaki boyadan calamazsin. tamirattaki emekten de calamazsin. calmakta istemessin zaten.

    kusursuz olan hissin, ayni kusursuzlukta emege yansimasini istersin. Ancak o zaman icin rahat eder, ve eserinin kusursuzlugu ile tam olursun.

    saygilar
    Yorumunuz için çok teşekkür ederim. Sevilerek yapılan her iş sanata dönebilir sanıyorum, tekrar teşekkürler
    SuleymanE, espresso ve Mr.wind bunu beğendiler.
    ...

  7. #7
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Tecrübelerinizi ve bilgilerinizi her zamanki gibi sanata dökmüşsünüz. Bana kalırsa Cbr'ı komple orjinal hale getirip 0 gibi yapmak daha hoş olur gibi birazda piyasadakilere örnek olmuş olur
    Kural [ Z ] bunu beğendi.

  8. #8

    Üyelik
    14 Şubat 2016
    Motosikleti
    Honda Cb500f & SYM Joymax Z+
    Elinize sağlık
    Bu işini mükemmel yapan yetkili servis kimmiş? Bilelim de oraya gitmeyelim.
    espresso ve Kural [ Z ] bunu beğendiler.

  9. #9
    Moderatör Lucas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2006
    Şehir
    Yalova
    Ellerinize sağlık, bundan daha iyi bir terapi yöntemi yoktur sanırım.
    Keşke sizin gibi uğraşabilecek vaktim ve nakdim olsa
    Kural [ Z ] bunu beğendi.

  10. #10

    Üyelik
    13 Haziran 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    falcon flash 100
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    kaportası parçalanmış, düzde gitmeyen, rampada çekmeyen, koruma demirleri dahi ezilip dağılmış hatta çürümüş... anlayacağınız haşat bir makineydi.

    Neredeyse tüm kaporta kırık, gösterge ve far ayakları kırık, frenler tutmuyor, amortisörler boş yay gibi çalışıyor, ateşleme bobini boşta motor üzerinde kendi halinde duruyor,...

    Buji tamamen iflas etmiş.

    Çekiş sorununun varyatör mekanizması ile ilgili olduğu birçok şekilde kendisini belli ediyordu. Mekanizmayı açarken fark ettim ki kapak cıvatalarının yarısını koparmışlar, toplam 2 civata kapağı tutuyor (normalde kapakta 8-10 civata var). Hava filtre kutusu bağlantılarını kırmışlar. Civatalardan birisi kesinlikle sökülmüyor.

    Ön varyatör ağırlıkları şekil değiştirmişler, Yine ön varyatör kayıcıları boşa düşüyordu, Arka varyatör mekanizması sıkışıyordu, Arka debriyaj balatalarını ve volantını zımparalayıp temizledim.

    Marş takılıyordu, marş kavramasını söküp incelediğimde yine bakımsızlıktan sıkıştığını farkettim. O arada ayağı kırık arka hava filtre kutusunu söküp temizledim.

    O anda fark ettim ki şanzıman havalandırma hortumu yok. Hortum yoksa şanzımana su girmiştir diyerek yağ tapalarını açtım ve şanzıman yağı haşat durumda, yağlıktan çıkmış balçıklaşmış.

    Ardından ön amortisörlere giriştim, yağını IPONE 10W ile değiştirdim. Keşke videosunu çekseydim, halini görmenizi isterdim ama tahmin ediyorsunuzdur.

    Sonrasında far tamirine giriştim. Far ve gösterge ayaklarını da tamir ettim. 16.000 km' de bir değiştirilmesi talimatı olan filtre hiç değiştirilmemiş. Hiç

    Daha öncesinde hatalı olarak iptal edilmiş kombine fren sistemindeki hatayı düzelttim.

    yakıt hattında ve motordaki eksik civataları tamamladım.

    oksit ve pas gördüğüm tüm yüzeyleri zımpara ile temizledim,

    Sonra gittim,
    Komple kaporta seti aldım.


    Ayna takımı ve arka çanta demirlerinin yenilerini alıp tamamını sabırla ve kırmadan, düzgünce, yine bol miktardaki eksik vida ve segmanlarını tamamlayarak monte ettim.
    ...............

    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    bir pideciden, yetkili servis bakımlı,
    İşte burada koptum.
    Kural [ Z ] ve espresso bunu beğendiler.

  11. #11

    Üyelik
    10 Mayıs 2015
    Şehir
    ist-kadikoy
    Motosikleti
    2016 HONDA NC750X DCT-2016 YAMAHA N MAX
    helal olsun şu işleri dışarıda parasıyla bile yaptiramazsin
    Kural [ Z ] bunu beğendi.

  12. #12
    IRau - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2014
    Şehir
    şarköy
    Motosikleti
    Xmax
    elinden her iş geliyor ahh be keşke senin gibi bi tanıdığım olsaydı oturup amortisör yağını değişseydik

    tommygun la intercomla uzun yola çıkıcan

    kural z ile motoru parçalayıp yeniden toplucan


    var bi hayalimiz....
    Kural [ Z ], tommygun ve espresso bunu beğendiler.

  13. #13
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Tebrik ederim. Bu işi seviyorsunuz. Sonuç da ona göre oluyor.
    Ustalara iş yaptırabilmek için şekilden şekile girmek... Umarım biz de kurtuluruz bu durumlardan.
    Tavsiyelerinize ihtiyacım var. Varyatör ve debriyaj sökmek için (Burgman 200) nasıl bir aparat yaptırmalıyım? Tork anahtarı olmadan 75 nm. ve 95 nm sıkılacak cıvataları nasıl halledebilirim? Şimdiden teşekkürler.
    Kural [ Z ] bunu beğendi.

  14. #14
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı AzÇok adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tebrik ederim. Bu işi seviyorsunuz. Sonuç da ona göre oluyor.
    Ustalara iş yaptırabilmek için şekilden şekile girmek... Umarım biz de kurtuluruz bu durumlardan.
    Tavsiyelerinize ihtiyacım var. Varyatör ve debriyaj sökmek için (Burgman 200) nasıl bir aparat yaptırmalıyım? Tork anahtarı olmadan 75 nm. ve 95 nm sıkılacak cıvataları nasıl halledebilirim? Şimdiden teşekkürler.
    Malesef ki arka varyatörü sökmek ve takmak için tek seçeneğiniz havalı veya şaarjlı bijon sıkma/sökme tabancaları. Buna uygun somun ve büyük ihtimalle de bu somunla tabancaya uygun bir ara adaptör. 36 veya 38 lokma olduğunu var sayarsak adaptör kullanımı kaçınılmaz olacaktır ve sadece adaptörle lokma 150 TL civarı tutar. Gerisi sadece biraz el marifetiyle yapılabilir. Yedek parçalar haricinde size ayrıca biraz ince kum zımpara, balata spreyi, sabun esaslı veya rulman gresi lazım.

    Tork anahtarı ihtiyacınız için basit bir dijital el kantarı yeterli olur. Bir T kolun ucuna taşlama ile çentik veya matkapla delik açılıp (çentik daha kolay) çentik-lokma merkezi arası mesafe metreyle ölçülüp tork oranı hesaplandıktan sonra kg birimi üzerinden uygulama yapabilirsiniz. Böyle anlatıldığında zor görünse de çok basit bir hesaplamayla "T" kol ve ucuz bir kantarla işi çözebiliyorsunuz.
    ...

  15. #15
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Malesef ki arka varyatörü sökmek ve takmak için tek seçeneğiniz havalı veya şaarjlı bijon sıkma/sökme tabancaları. Buna uygun somun ve büyük ihtimalle de bu somunla tabancaya uygun bir ara adaptör. 36 veya 38 lokma olduğunu var sayarsak adaptör kullanımı kaçınılmaz olacaktır ve sadece adaptörle lokma 150 TL civarı tutar. Gerisi sadece biraz el marifetiyle yapılabilir. Yedek parçalar haricinde size ayrıca biraz ince kum zımpara, balata spreyi, sabun esaslı veya rulman gresi lazım.

    Tork anahtarı ihtiyacınız için basit bir dijital el kantarı yeterli olur. Bir T kolun ucuna taşlama ile çentik veya matkapla delik açılıp (çentik daha kolay) çentik-lokma merkezi arası mesafe metreyle ölçülüp tork oranı hesaplandıktan sonra kg birimi üzerinden uygulama yapabilirsiniz. Böyle anlatıldığında zor görünse de çok basit bir hesaplamayla "T" kol ve ucuz bir kantarla işi çözebiliyorsunuz.
    Bilgiler için teşekkür ederim. Atölyem olmadığı, elektirik alabileceğim bir yer de olmadığı için şarjlı bijon sıkma/sökme tabancası gerekecek o zaman. Piyasadaki makinalara bakıyorum 400 nm tork sıkıyor. Bu makineler benim elimde somun parçalama makinesine dönüşür. 100 nm tork üzeri hiç işim olmaz. Tavsiye edebileceğiniz iyi kötü sıkma ayarı da olan, fiyatı da çok pahalı olmayan bir makine var mıdır?
    Kural [ Z ] bunu beğendi.

  16. #16
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı SuleymanE adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    .....servis manueli olmayan bir motorun ön amortisörlerine kaç ml yağ konması gerektiğiyle ilgili bir hesaplama yöntemi veya daha basit bir püf noktası var mıdır bu işin.....
    Piaggio sukuturun arkasına daha kalın yay imal ettirdim sökmüşken amortisörlerin yağını keçesinide değiştirmek istedim , önlerin miktarı servis manuelinde yazıyorda arkayı bulamamıştım , ön amortisöre manueldeki miktara göre yağ koyup baktığımda alt tüpün içinde yarıya kadar doluyordu , bunu referans alarak arkayıda yarıya kadar doldurdum topladım , o şekilde hala çalışıyor 85.000 ne geldi km (40.000 de değiştim)

    yağı ise daha önce deneme yanılma yöntemiyle diğer motorlarımda 30 numara da karar kılmıştım aynısını kullandım , kendi tecrübeme göre eskiyen amortisörde biraz daha kalın yağ daha iyi çalışıyor..

    Kural-z hocam seninde eline sağlık , virüs yasaklarında bende senin gibi sıkıntıdan yeni aldığım Bmw de sökmediğim yer kalmamıştı , valla terapi gibi gelmişti seni anlayabiliyorum
    Kural [ Z ] ve SuleymanE bunu beğendiler.

  17. #17
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı AzÇok adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bilgiler için teşekkür ederim. Atölyem olmadığı, elektirik alabileceğim bir yer de olmadığı için şarjlı bijon sıkma/sökme tabancası gerekecek o zaman. Piyasadaki makinalara bakıyorum 400 nm tork sıkıyor. Bu makineler benim elimde somun parçalama makinesine dönüşür. 100 nm tork üzeri hiç işim olmaz. Tavsiye edebileceğiniz iyi kötü sıkma ayarı da olan, fiyatı da çok pahalı olmayan bir makine var mıdır?
    Ben havalısını kullanıyorum, o yüzden elektrikli fiyatlarından malesef bihaberim. Kaldı ki zamanında mevzubahis ürünü alırken bu seçimi direk elemiştim. Şarj ve bataryanın kendiliğinden tükenişi, elektirikli cihazların mekaniklerden daha kısa ömürlü oluşları, servis işletmediğimden çok sık kullanmayacağım için bataryanın durduğu yerde öleceği, havalının daha ucuz oluşu, mevcutta kompresörümün olması v.s gibi nedenlerle havalıyı almıştım.

    Sizi yanlış yönlendirmek istemediğim için yorum yapmaktan kaçınıyorum ancak siz de çok sık kullanmayacağınız için ucuz şarjlı alternatifleri inceleyin. Çok düşük basınç veya akımla dahi uyguladığı kuvvet yetişkin bir insanın parmağını kolaylıkla koparıp atabilecek güçlerde. Bu nedenle her makinede istisnasız sıkma/sökme yön seçeneğine ek olarak birkaç kademeli max güç ayarı ve kademeli tetik bulunuyor. O yüzden fazla korkacak bir durum yok. Tabi ki bu, siz koca bir civatayı acaba az mı sıkıldı derken kopartmayacak veya çok mu sıktı derken gevşek bırakmayacağı anlamına gelmiyor. Bu nedenlerle tork ayarı da yapılabilen bir model bulmaya gayret etmenizi öneririm. Böylelikle bu konudaki tecrübe eksiğinizi kapamanıza yardımı dokunabilir.

    100nm üzeriyle işim olmaz demeyin. Bu makineleri civata sıkmakta pek kullanmıyorum, nadiren ve özel yerler haricinde kesinlikle elle sıkmaya gayret ederim. Bu ekipmanlar özellikle sıkışmış veya kimyasalla kilitlenmiş, bazen de arkası sabit olmayan yapıdaki civata ve somunları sökmede kusursuz iş görüyorlar. Özellikle bir scooter' ın ön ve arka varyatörlerini yerinden dahi sökmeniz gerekiyorsa bu güç ekipmanları olmadan yapılacak işlemler sisteme zarar verebiliyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:35 ----------

    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tecrübelerinizi ve bilgilerinizi her zamanki gibi sanata dökmüşsünüz. Bana kalırsa Cbr'ı komple orjinal hale getirip 0 gibi yapmak daha hoş olur gibi birazda piyasadakilere örnek olmuş olur
    Şimdilik ben de orjinal halinde veya yakın birkaç modifiye ile toparlamayı düşünüyorum. Ama her an patron çıldırabilir, belli olmaz

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:37 ----------

    Alıntı pea adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Elinize sağlık
    Bu işini mükemmel yapan yetkili servis kimmiş? Bilelim de oraya gitmeyelim.
    Ataköy taraflarında bir yetkili servis. Doğrudan günahlarını almak istemem, belki müşteriye söylendi ama onay alınamadı. Yine de çekiş sorunu denip de bujiye bakılmamış, hatta periyodik bakımında birkaç kez değişimi atlanmış, varyatör sökülüp bakımı yapılmamış, ateşleme bobini değiştirilmiş ama ya civatası sıkılmamış ya hiç takılmamış, şanzıman hortumu takılmamış... Bunlar ciddi sorunlar. Çünkü ben motosikleti yetkili serviste iken bir arkadaşıma baktırdım(zaman yetersizliğinden ricam ile gidip kontrol etmişti sağolsun), yetkili serviste bakımı yapılırken servis kayıtlarını rica ettirdim. Yani gerçekten de yetkili servis bakımlıydı, önceki mal sahibi de 1500 - 2000 km' de bir aksatmadan, servis ne dediyse değiştirterek tamiratını yaptırtıyordu. O yüzden sorunların bunlar olması beni şaşırttı. Ben çok daha komplike şeyler beklerken...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:47 ----------

    Alıntı IRau adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    elinden her iş geliyor ahh be keşke senin gibi bi tanıdığım olsaydı oturup amortisör yağını değişseydik

    tommygun la intercomla uzun yola çıkıcan

    kural z ile motoru parçalayıp yeniden toplucan


    var bi hayalimiz....
    Ben de forumda özellikle belli isimlerle güzel, eğlenceli, şöyle 600-700 km' lik keyifli bir sürüş yapmayı çok istiyorum. Baharda veya yaza doğru programlayabilirsek mükemmel olur

    Ayrıca buradan tekrar belirteyim, forumdaki gerçek kişilerle motosiklet konusunda sohbet, muhabbet, geyik, bakım, onarım, tadilat için keyifle bir araya gelebilir, zaman ve iş yoğunluğu imkan verdiğince destek olabilirim
    Motorumu, Motoseverrr, Cyan ve 2 diğerleri bunu beğendiler..
    ...

  18. #18
    SuleymanE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900 / Xpulse 200 4v
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Piaggio sukuturun arkasına daha kalın yay imal ettirdim sökmüşken amortisörlerin yağını keçesinide değiştirmek istedim , önlerin miktarı servis manuelinde yazıyorda arkayı bulamamıştım , ön amortisöre manueldeki miktara göre yağ koyup baktığımda alt tüpün içinde yarıya kadar doluyordu , bunu referans alarak arkayıda yarıya kadar doldurdum topladım , o şekilde hala çalışıyor 85.000 ne geldi km (40.000 de değiştim)

    yağı ise daha önce deneme yanılma yöntemiyle diğer motorlarımda 30 numara da karar kılmıştım aynısını kullandım , kendi tecrübeme göre eskiyen amortisörde biraz daha kalın yağ daha iyi çalışıyor..

    Kural-z hocam seninde eline sağlık , virüs yasaklarında bende senin gibi sıkıntıdan yeni aldığım Bmw de sökmediğim yer kalmamıştı , valla terapi gibi gelmişti seni anlayabiliyorum
    Hay yaşa hocam. Benimde hep aklımı kurcalıyordu bu konu, servis manueli bulunmayan modeller için harika bilgiler. Özellikle eski amortisörlerdede daha kalın yağ kullanma işini aklıma yazdım

    Kural Z de bu konuyla kanıma girdi, garajda 2 motorum varken bir tane de skuter alıp uğraşasım geldi

    Nasıl bir skuterden Honda zoomer X tipinde bir skuter yapabilirim acaba?



    Aklımda deli deli sorular...

  19. #19
    CANGO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mayıs 2005
    Şehir
    gebze
    Motosikleti
    yamaha ybr 125
    Valla yoruldum. Çok uzun.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:43 ----------

    Anaaaaaa valla çok uzun daral geldi.

  20. #20
    IRau - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2014
    Şehir
    şarköy
    Motosikleti
    Xmax
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben havalısını kullanıyorum, o yüzden elektrikli fiyatlarından malesef bihaberim. Kaldı ki zamanında mevzubahis ürünü alırken bu seçimi direk elemiştim. Şarj ve bataryanın kendiliğinden tükenişi, elektirikli cihazların mekaniklerden daha kısa ömürlü oluşları, servis işletmediğimden çok sık kullanmayacağım için bataryanın durduğu yerde öleceği, havalının daha ucuz oluşu, mevcutta kompresörümün olması v.s gibi nedenlerle havalıyı almıştım.

    Sizi yanlış yönlendirmek istemediğim için yorum yapmaktan kaçınıyorum ancak siz de çok sık kullanmayacağınız için ucuz şarjlı alternatifleri inceleyin. Çok düşük basınç veya akımla dahi uyguladığı kuvvet yetişkin bir insanın parmağını kolaylıkla koparıp atabilecek güçlerde. Bu nedenle her makinede istisnasız sıkma/sökme yön seçeneğine ek olarak birkaç kademeli max güç ayarı ve kademeli tetik bulunuyor. O yüzden fazla korkacak bir durum yok. Tabi ki bu, siz koca bir civatayı acaba az mı sıkıldı derken kopartmayacak veya çok mu sıktı derken gevşek bırakmayacağı anlamına gelmiyor. Bu nedenlerle tork ayarı da yapılabilen bir model bulmaya gayret etmenizi öneririm. Böylelikle bu konudaki tecrübe eksiğinizi kapamanıza yardımı dokunabilir.

    100nm üzeriyle işim olmaz demeyin. Bu makineleri civata sıkmakta pek kullanmıyorum, nadiren ve özel yerler haricinde kesinlikle elle sıkmaya gayret ederim. Bu ekipmanlar özellikle sıkışmış veya kimyasalla kilitlenmiş, bazen de arkası sabit olmayan yapıdaki civata ve somunları sökmede kusursuz iş görüyorlar. Özellikle bir scooter' ın ön ve arka varyatörlerini yerinden dahi sökmeniz gerekiyorsa bu güç ekipmanları olmadan yapılacak işlemler sisteme zarar verebiliyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:35 ----------



    Şimdilik ben de orjinal halinde veya yakın birkaç modifiye ile toparlamayı düşünüyorum. Ama her an patron çıldırabilir, belli olmaz

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:37 ----------



    Ataköy taraflarında bir yetkili servis. Doğrudan günahlarını almak istemem, belki müşteriye söylendi ama onay alınamadı. Yine de çekiş sorunu denip de bujiye bakılmamış, hatta periyodik bakımında birkaç kez değişimi atlanmış, varyatör sökülüp bakımı yapılmamış, ateşleme bobini değiştirilmiş ama ya civatası sıkılmamış ya hiç takılmamış, şanzıman hortumu takılmamış... Bunlar ciddi sorunlar. Çünkü ben motosikleti yetkili serviste iken bir arkadaşıma baktırdım(zaman yetersizliğinden ricam ile gidip kontrol etmişti sağolsun), yetkili serviste bakımı yapılırken servis kayıtlarını rica ettirdim. Yani gerçekten de yetkili servis bakımlıydı, önceki mal sahibi de 1500 - 2000 km' de bir aksatmadan, servis ne dediyse değiştirterek tamiratını yaptırtıyordu. O yüzden sorunların bunlar olması beni şaşırttı. Ben çok daha komplike şeyler beklerken...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:47 ----------



    Ben de forumda özellikle belli isimlerle güzel, eğlenceli, şöyle 600-700 km' lik keyifli bir sürüş yapmayı çok istiyorum. Baharda veya yaza doğru programlayabilirsek mükemmel olur

    Ayrıca buradan tekrar belirteyim, forumdaki gerçek kişilerle motosiklet konusunda sohbet, muhabbet, geyik, bakım, onarım, tadilat için keyifle bir araya gelebilir, zaman ve iş yoğunluğu imkan verdiğince destek olabilirim
    o zaman tommygun la konuşalım bi hafta sonu garajda motor sökümü takımı
    pazarda uzun yol gezisi
    ozanturk, Kural [ Z ], espresso ve 2 diğerleri bunu beğendiler..


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)