Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

OHLİNS yay seçimi hakkında

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    iskampavya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2009
    Motosikleti
    CRF 1000L
    Merhaba arkadaşlar, mt07 için ön amortisör yay değişimi düşünüyorum.
    1. alternatif sadece ön çatal yaylarını değiştirmek
    https://www.ohlins.com/product/ohlins-fork-springs/
    2. alternatif kit olarak değştirmek
    https://www.ohlins.com/product/fsk-100/

    bu iki ürün arasından hangisini önerirsiniz?
    birinde yay boyu uzun değiştir geç mantığında, diğerinde yay boyu daha kısa,spacer uzun ve ayar yapabilme imkanı veriyor ama bu ayara nekadar ihtiyacım olur sokakta? ayrıca ayar ile nekadar uğraşırım şüpheli..

    daha önce bu yükseltmeyi yapmış arkadaşımız var mı aramızda? varsa yorumlarını rica ediyorum.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Luc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2015
    Motosikleti
    R25 (2019)
    Yamaha STX46 öneriyordu sanırım arka için önde nix 22 olması lazım.

  3. #3
    iskampavya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2009
    Motosikleti
    CRF 1000L
    Alıntı Luc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yamaha STX46 öneriyordu sanırım arka için önde nix 22 olması lazım.
    Bu bahsettiklerim yamahanın mt07 için önerdiği yaylar, nix22 çok pahalı

  4. #4
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    Önden ziyade arka amortisör almak sanki öncelik olmalı. Pegaso'da wilbers kullandım çok memnundum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:30 ----------

    Bir de wilbers'ta özel yaptirmistim, hem uzun hem daha fazla ağırlık kaldıran. Ustam ben böyle kalın yay hiç görmedim demişti ohlinsin yarı fiyatına!
    iskampavya bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Hyperpro ürünlerine de bakabilirsiniz. Oldukça uygun fiyatlı olarak ağırlığınıza uygun ön yay ve rebound dampening olan arka amortisör alabilirsiniz. (Hatta arkada compression dampening olan external reservoir'lı versiyonu da vardı sanki...)

  6. #6
    iskampavya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2009
    Motosikleti
    CRF 1000L
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hyperpro ürünlerine de bakabilirsiniz. Oldukça uygun fiyatlı olarak ağırlığınıza uygun ön yay ve rebound dampening olan arka amortisör alabilirsiniz. (Hatta arkada compression dampening olan external reservoir'lı versiyonu da vardı sanki...)
    Hyperpro ürünlerine baktım, konuştum firma ile aşsağı yukarı aynı paralara geliyorlar. Ohlins"i tercih ediyorum şuan için.
    F54 bunu beğendi.

  7. #7

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı iskampavya adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hyperpro ürünlerine baktım, konuştum firma ile aşsağı yukarı aynı paralara geliyorlar. Ohlins"i tercih ediyorum şuan için.
    Hangi firma ile konuştunuz?

    Bu arada yukarıda doğru yazılmış; MT-07 ile uyumlu Yamaha süspansiyon bileşenleri aşağıdaki gibi:

    NIX-22:
    https://www.yamaha-motor.eu/tr/tr/pr...s-20400-00-00/

    STX-46:
    https://www.yamaha-motor.eu/tr/tr/pr...-19000-00-00/?

    Bunların fiyatı neredeyse 29.000₺.

    Hyperpro'da ön yay seti + arka amortisör seti (seçilen arka amortisöre göre) €550-735 arasında.

    Benim kitabımda bu fiyatlar pek de yakın sayılmaz...

  8. #8

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    Paul Thede Amortisör ve diğer motosiklet bileşenlerinde bir uzman.Kendi firması iyi bir alteratif racetech com'a bakmanı öneririm.

  9. #9
    otopsici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2009
    Şehir
    van
    Motosikleti
    Yamaha tracer 900 - Yamaha tracer 700
    Alıntı iskampavya adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar, mt07 için ön amortisör yay değişimi düşünüyorum.
    1. alternatif sadece ön çatal yaylarını değiştirmek
    https://www.ohlins.com/product/ohlins-fork-springs/
    2. alternatif kit olarak değştirmek
    https://www.ohlins.com/product/fsk-100/

    bu iki ürün arasından hangisini önerirsiniz?
    birinde yay boyu uzun değiştir geç mantığında, diğerinde yay boyu daha kısa,spacer uzun ve ayar yapabilme imkanı veriyor ama bu ayara nekadar ihtiyacım olur sokakta? ayrıca ayar ile nekadar uğraşırım şüpheli..

    daha önce bu yükseltmeyi yapmış arkadaşımız var mı aramızda? varsa yorumlarını rica ediyorum.
    Dostum senin sorununun çözümü Eyüp Karakaya dır
    motoface garaj diye sosyal medyalarda aratırsan bulursun.
    Adam amortisör konusunda Türkiye'de tek bence
    iskampavya bunu beğendi.
    Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
    Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
    Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez

  10. #10
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    Bu arada ben şöyle bir tecrübe edindim, F800ST'nin ön amortisörlerindeki spacer denilen ara parçalının 0,5-0,7 cm kadar uzununu yaptırdım ve kaya gibi oldu. Çok hassas bir iş öyle kafadan deneme yanılma yapılacak bir alan değil.

    Wilber's sipariş verirken adamlar 1 sayfa bilgi istemişlerdi mesela. Boyun kaç, kilon kaç (kıyafetli!), ne kadar yük taşırsın, yük ile ne kadar seyahat edersin, yolculu ne kadar sürersin, yolcun kaç kg., yolcu + yük ile ne kadar yol yaparsın vb. Bu çerçevede üretilip yollanmıştı arka amortisörüm.
    tommygun ve iskampavya bunu beğendiler.

  11. #11
    iskampavya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2009
    Motosikleti
    CRF 1000L
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hangi firma ile konuştunuz?

    Bu arada yukarıda doğru yazılmış; MT-07 ile uyumlu Yamaha süspansiyon bileşenleri aşağıdaki gibi:

    NIX-22:
    https://www.yamaha-motor.eu/tr/tr/pr...s-20400-00-00/

    STX-46:
    https://www.yamaha-motor.eu/tr/tr/pr...-19000-00-00/?

    Bunların fiyatı neredeyse 29.000₺.

    Hyperpro'da ön yay seti + arka amortisör seti (seçilen arka amortisöre göre) €550-735 arasında.

    Benim kitabımda bu fiyatlar pek de yakın sayılmaz...
    evet hocam bunlarda uyumlu fakat daha pahalı. +olarak kullanım amaçları benim listelediğim modellerden daha farklı, bu kadar özel ürüne ihtiyacım yok.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:49 ----------

    Alıntı greyhorse adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Paul Thede Amortisör ve diğer motosiklet bileşenlerinde bir uzman.Kendi firması iyi bir alteratif racetech com'a bakmanı öneririm.
    bu markaları araştırmamıştım,bakarım bilgi olur enzaından. teşekkürler.
    düzelte: racetech com sitesine girince hatırladım incelemiştim ürünlerini.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:50 ----------

    Alıntı otopsici adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostum senin sorununun çözümü Eyüp Karakaya dır
    motoface garaj diye sosyal medyalarda aratırsan bulursun.
    Adam amortisör konusunda Türkiye'de tek bence
    Eyüp Karakaya konusunda haklısınız,amortisör onarım bakım konusunda bencede en iyilerden güvenilirlerden biri,kendisi ile de görüştüm zaten.
    hyperpro kit taktırmayı düşünsem eyüp beye söker gönderirim amortisörleri fakat şuan ilk mesajımdaki sorunun cevabına ihtiyacım var.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:02 ----------

    Alıntı ero__ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu arada ben şöyle bir tecrübe edindim, F800ST'nin ön amortisörlerindeki spacer denilen ara parçalının 0,5-0,7 cm kadar uzununu yaptırdım ve kaya gibi oldu. Çok hassas bir iş öyle kafadan deneme yanılma yapılacak bir alan değil.

    Wilber's sipariş verirken adamlar 1 sayfa bilgi istemişlerdi mesela. Boyun kaç, kilon kaç (kıyafetli!), ne kadar yük taşırsın, yük ile ne kadar seyahat edersin, yolculu ne kadar sürersin, yolcun kaç kg., yolcu + yük ile ne kadar yol yaparsın vb. Bu çerçevede üretilip yollanmıştı arka amortisörüm.
    bende dave moss yükseltmesini yaptığımda oynamıştım spacer boyu ile(dave moss'ın önerdiği ölçüde),orjinal haline kıyas ile daha memnunun aslen fakat ön yay değişiminin katacaklarınıda merak ediyorum. belkide hiçbir fark hissetmeyeceğim bilmiyorum.. öyle büyük paralar vererek yay kit değiştirmek istemiyorum gereğide yok zaten. uygun bütçeli bir çözüm,iyileştirme olacaksa denerim.

  12. #12

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Göndermiş olduğunuz Öhlins yaylar "Öhlins amortisörler ve/veya kartuş kitlerle uyumludur" diyor. MT-07 uyumluluğunu kime teyit ettirdiniz?

    Sadece yay değiştirecekseniz Hyperpro ön yay seti €125. Üstelik bunlar progressive, Öhlins görsellerindeki yaylar progressive değil.

    Hyperpro set alırsanız (setten kastım ön yaylar + komple arka amortisör) ön ve arka yayları ve yağ viskozitesi / air gap ayarları tam sizin ağırlığınıza göre belirlenir ve gönderilir. (Sipariş geçerken bazı bilgiler soruyorlar, seti bu bilgilere göre topluyolar...) (Ben daha önce aldım yaptırdım oradan biliyorum...)

    Yay gibi dümdüz standart bir parçayı Öhlins gibi marka alıp ekstra ödemeye gerek yok sanki?

  13. #13
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Ön amortisör içindeki boruyu 4cm kısaltın, yağını tam sentetik 15W ile değiştirin.

    Yetmezse o zaman bunlara bakarsınız. Mevzubahis modifikasyonun maliyeti 200TL' den azdır ve işinizi görecek bir modlamadır, denemeden masrafa girişmeyin.

  14. #14

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ön amortisör içindeki boruyu 4cm kısaltın, yağını tam sentetik 15W ile değiştirin.

    Yetmezse o zaman bunlara bakarsınız. Mevzubahis modifikasyonun maliyeti 200TL' den azdır ve işinizi görecek bir modlamadır, denemeden masrafa girişmeyin.
    Yanlış hatırlamıyorsam @iskampavya spacer kısaltması (Dave Moss customization) zaten yapmıştı. (Aynı kişi ise zaten böyle bir konu açılmıştı veya öyle bir mesaj atılmıştı diye hatırlıyorum... Hah buldum burada.)
    Kural [ Z ] ve iskampavya bunu beğendiler.

  15. #15
    iskampavya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2009
    Motosikleti
    CRF 1000L
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Göndermiş olduğunuz Öhlins yaylar "Öhlins amortisörler ve/veya kartuş kitlerle uyumludur" diyor. MT-07 uyumluluğunu kime teyit ettirdiniz?

    Sadece yay değiştirecekseniz Hyperpro ön yay seti €125. Üstelik bunlar progressive, Öhlins görsellerindeki yaylar progressive değil.

    Hyperpro set alırsanız (setten kastım ön yaylar + komple arka amortisör) ön ve arka yayları ve yağ viskozitesi / air gap ayarları tam sizin ağırlığınıza göre belirlenir ve gönderilir. (Sipariş geçerken bazı bilgiler soruyorlar, seti bu bilgilere göre topluyolar...) (Ben daha önce aldım yaptırdım oradan biliyorum...)

    Yay gibi dümdüz standart bir parçayı Öhlins gibi marka alıp ekstra ödemeye gerek yok sanki?
    yayların uyumluluğu yamaha servis tarafından teyid edildi, hyperpro yayların farkını biliyorum,incelemesini ve görüşmesini yaptım. yani yukarıda bahsettiğiniz şeylerin bilgileri cepte hazır. başlığını açtığım sorunun cevabına ihtiyacım var,kullanmış olan var ise yorumuna ihtiyacım var. bu sorunun cevabı netleşirse tercihimi yapacağım.
    'Yay gibi dümdüz standart bir parçayı Öhlins gibi marka alıp ekstra ödemeye gerek yok sanki?' işte bunun cevabı gelmiş olacak.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:16 ----------

    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ön amortisör içindeki boruyu 4cm kısaltın, yağını tam sentetik 15W ile değiştirin.

    Yetmezse o zaman bunlara bakarsınız. Mevzubahis modifikasyonun maliyeti 200TL' den azdır ve işinizi görecek bir modlamadır, denemeden masrafa girişmeyin.
    cyan hocamın hatırladığı gibi doğrudur bu işlemi yaptım ben ve sonucundan memnunum. fakat spacer den 4 cm kısaltma da bir yanlışlık var dave moss güncellemesinde spacer 1.5cm kısaltılır. orjinal spacer 15cm'dir

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:20 ----------

    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ön amortisör içindeki boruyu 4cm kısaltın, yağını tam sentetik 15W ile değiştirin.

    Yetmezse o zaman bunlara bakarsınız. Mevzubahis modifikasyonun maliyeti 200TL' den azdır ve işinizi görecek bir modlamadır, denemeden masrafa girişmeyin.
    mesajı okuyan arkadaşların yanlış bir işlem yapmamaları adına yazıyorum;
    orjinal spacer ölçücü 15cm dir ve 1.5cm spacer kısaltıldığında,spacerın üstü amörtisör borusunun alt yiv(diş) hizasında biter,kapak yerine takıldığında(vidalandığında) kapak altı ile spacer üstü buluşur. şayet spacer 4cm kısaltılırsa amortisörde aşırı bir çökme olur kafa çok düşer bu durum bütün sürüş dinamiklerini değiştirir. keza 1.5cm'lik kısaltmakta sürüş dinamiğini değiştiriyor ama ekstra 2.5cm lik kapanma olayı bambaşka boyuta getirecektir diye düşünüyorum.
    --bu güncellemeyi ilk yaptığımda, yağını tam sentetik 15W kullanmıştım oldukça sert olmuştu, sonrasında 10w ile değiştirdim ve halen öyle kullanıyorum daha memnunum.

    Not: yakından uzaktan uzman değilim şahsi fikrimdir.
    Kural [ Z ] bunu beğendi.

  16. #16

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Bu Öhlins'in yaylarını alıp MT-07'de kullanan birilerini burada bulma ihtimalınız epsilon kadar bence. Ben olsam riske girmezdim.

  17. #17
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu Öhlins'in yaylarını alıp MT-07'de kullanan birilerini burada bulma ihtimalınız epsilon kadar bence. Ben olsam riske girmezdim.
    Aynen öyle, kusura bakmayın. Çocukla uğraşırken önce 5cm yazdım, sonra 15mm şeklinde düzeltme yapmaya çalışırken olan olmuş. Düzeltme için teşekkürler.
    iskampavya bunu beğendi.
    ...

  18. #18
    iskampavya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2009
    Motosikleti
    CRF 1000L
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu Öhlins'in yaylarını alıp MT-07'de kullanan birilerini burada bulma ihtimalınız epsilon kadar bence. Ben olsam riske girmezdim.
    Muhtemelen doğru söylüyorsunuz

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:57 ----------

    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynen öyle, kusura bakmayın. Çocukla uğraşırken önce 5cm yazdım, sonra 15mm şeklinde düzeltme yapmaya çalışırken olan olmuş. Düzeltme için teşekkürler.
    Estağfurullah hocam

  19. #19
    Kargaburun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2005
    Motosikleti
    '15 MT-07 ABS Race Blu
    Benim önde Bitubo JBH12, arkada K-Tech Razor Lite var. Motoru satmayı düşünmediğimden, dolar şimdikinin 1/5'i iken almıştım. Önce arka amortisörü değiştirin. Ben önce önleri değişmiştim, omniaracing.it sağolsun belirttiğim yayları yerine üstündeki standart sertlikteki yayları göndermişti. Sonra onları değiştim derken pek bir şey anlamamıştım.

    Önce önü değiştirince arka amortisör dandikliğini çok fazla hissettiriyor. Arkayı değiştirince önlere kartuş tipi pahalı bir amortisör almak yerine gönderdiğiniz fsk100 gibi kaliteli bir damper çubuklu bir kitle kartuş tipi pahalı bir amortisörün verdiğinin %80'ini alabiliyorsunuz. Böylece daha ucuza kurtarabilirsiniz.

    Keşke Yamaha şu motora daha düzgün bir şeyler taksaydı da üstüne 200-300 dolar ekleseydi.
    iskampavya bunu beğendi.

  20. #20
    iskampavya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2009
    Motosikleti
    CRF 1000L
    verdiğiniz bilgiler için teşekkürler, Bitubo markasını daha önce duymamıştım iyi oldu öğrendiğim araştıracağım. önce arka amortisör değişim konusunda motoface eyüp bey ve başka birkaç arladaş aynı şeyi söylemişti,dikkate alacağım.
    verdiğiniz biligler için teşekkürler hocam


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)