Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

En Uygun Dişli Oranı !!!

    REKLAM ALANI
  1. #1
    MANKU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ekim 2014
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    Aprilia & YAMAHA
    Arkadaşlar şimdi şöyle bir durum var.
    Benim motor proje motoru, 1993 model Aprilia Pegaso üzerine Yamaha MT 07 motor bloğu taktım ve motoru üzerindeki rastgele ölçülerde takılmış dişlilerle bir şekilde kullanıyorum. Açacak olursak;
    Motorlar fabrikada üretilirken motorun karakteristik yapısına göre en mükemmel dişli oranını hesaplıyorlar. Şöyle ki; racing ise hız odaklı enduro ise tork odaklı gibi. Ve bu adamların hesapladıkları dişli oranları, tork ve beygiri en verimli şekilde arka tekere iletiyor gerçekten. Eski motorlarımda, dişlide 1 diş bile oynasam sonradan pişman olup, tekrar orjinal dişli ölçüsüne döndüm hep. Şimdi asıl konuya gelecek olursak; benim motumdaki en verimli ön arka dişli oranı kaç olmalı. Belki de şu anda motorumu tork odaklı değil de hız odaklı kullanıyorum. Ve boyle bir durum olmasını istemiyorum. Tork ve beygiri optimum oranda alabileceğim dişli oranı kaç olmalı? Deneme yanılma yöntemini kullanmak istemiyorum, bu hem uzun sürecek hem maliyetli olacak. Ayrıca uygun olmayan bir dişli kullanarak motoru gereksiz yere de yormak istemiyorum.
    Benim motor bloğu hem MT07 de, hem tracer 700 de, hem de tenere 700 de kullanılıyor.
    Mt07: 17-17 jant, 16-43 dişli var.
    Tracer 700: 17-17 jant, 16-43 dişli var.
    Tenere 700: 18-21 jant, 15-46 dişli.
    Benim motor: 17-19 jant, 16-46 dişli
    Karakteristik yapı olarak benimkine en çok benzeyen Tenere 700 ü referans alacak olursak, jant ve lastik ölçülerine bakarak, benim motorun tam olması gereken dişli oranını hesaplayabilecek yetenekli bir makine mühendisimiz var mı? Şimdiden teşekkürler.

    [IMG][/IMG]
    levend84 bunu beğendi.
    MONDİAL RX3İ EVO, HONDA CBR 250, BAJAJ DOMİNAR 400, KTM DUKE 390, YAMAHA MT-07, Aprilia PEGASO 650


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Bu sorunun cevabını verebilecek hemen verebilecek babayiğit Yamaha ve Aprilia firmalarının mühendis kadrosunda bile yoktur Dişli oranı dediğimiz şey motorun dişli kutusundan başlayıp arka teker dişlisinde biter. Dişli kutusu içerisindeki oranlara bakıp bunları MT-07 oranları ile karşılaştırmak gerekir. Pegaso'nun orjinali tek silindirli olduğundan muhtemelen üzerinde düşük çevrim oranlarına sahip bir dişli kutusu vardır.

    Dişli kutusunu bir kenara bırakıp yukarıdaki örneklere bakarsak, Yamaha bu bloğu kullanan Tenere 700'de 15-46 kullanmış (MT-07 ile Tenere 700'ün vites oranlarının aynı olduğunu kabul ettim). Tenere'de arka jant 18" ve dişliler 15-46. Pegaso'da ise arka jant 17" olduğu için 15-46 dişli oranı ile otomatikman arka tekerlekte Tenere 700'den daha fazla çekiş olacaktır. Ben olsam jant küçük olduğu için hiç ellemem 16-46'da bırakırdım. Bu durumda çekiş hemen hemen Tenere ile aynı oluyor (18/17 x 15/16 = 0.992). Yalnız Aprilia'nın Yamaha Tenere'ye karşı 30 kg'lık bir avantajı var. O yüzden 16-46 çok iyi olacaktır, 15-46 uçuracaktır.

    Son kararım: 16-46

  3. #3

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Tenere ile Tracer arasında hem emme / egzoz hem de vites kutusu farklı. Motorunuz arkada 17 jant ve donör motor da MT-07 olduğuna göre ben olsam hem Tracer hem de MT-07'de kullanılan 16:43 oranını tercih ederdim.

  4. #4

    Üyelik
    13 Aralık 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    R1200GS
    evet bu sadece ön arka dişli oranı ve lastik çapı karşılaştırması ile çözülecek bir mes'ele değil, vites oranlarını da hesaba katmak lazım.

    kabaca düşünürsek elde mt07 şanzımanı varsa ve o tarz bir sürüş isteniyorsa mt07 ön-arka dişlisi oranları baz alınabilir, arka lastikler de aynı ölçüymüş, tamam işte.


    ps: etlekmeği fazla kaçırman

  5. #5

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Iki önemli mevzu var,

    1-Pegasonun stok zincir ebatlari nedir?

    2-Ön dişli ile arka dişli arasindaki ölçüsel uzunluk kaç mm ?(bu durum örneklerde verdiginiz motosikletlerden yuksek ihtimal farklidir)ölçu ön dişli mili merkezinden arka dişli merkezine olan mesafe)

    Hee,bu durum çok ta elzem mi? Tabiki değil.

    15/46
    16/46 olabilir.


  6. #6
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Ekim 2007
    Hocam öncelikle kolay gelsin.

    Size bir link vereyim; https://www.gearingcommander.com/ Bu linkte Aprilia Pegaso 1997-2000 modelin lastik dişli çapına göre değerler var.

    Şanslısınız 93 modelde de arka lastik 17 jant.. 97 modelde de arkası 17 jant. Yani 97'yi baz alabilirsiniz.

    Sizin motorun dişlisi 16-46 olduğu için, seçeneklerden de (Stock kısmından)o şekilde seçin.

    Şimdi tüm viteslerdeki max hızları göreceksiniz, iki farklı kaynak verdim;

    1.



    2.


    Mevcut dişliler ile hangi vites, hangi devirde, ne hız yaptığını görmüş oldunuz.

    Şanzıman haritalandırması da önemli bir faktör sonuçta, o nedenle yine aynı şekilde gearingcommander sitesinden Mt-07'yi seçerek, dişli oranları ile oynayarak istediğiniz değerleri yakalayabilirsiniz.

    Mt-07 lastik çapı 17 olduğu için, gerçeğe yakın sonuçları yakalayacağınızı düşünüyorum.


    Belki eski motorun 5 vites, yeni motorun 6 vites olması karışıklığa neden olabilir. Ama her viteste max hızları site veriyor, oradan bir çıkarım yapabilirsiniz diye düşünüyorum.
    Kural [ Z ] bunu beğendi.

  7. #7

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Iki önemli mevzu var,

    1-Pegasonun stok zincir ebatlari nedir?

    2-Ön dişli ile arka dişli arasindaki ölçüsel uzunluk kaç mm ?(bu durum örneklerde verdiginiz motosikletlerden yuksek ihtimal farklidir)ölçu ön dişli mili merkezinden arka dişli merkezine olan mesafe)

    Hee,bu durum çok ta elzem mi? Tabiki değil.

    15/46
    16/46 olabilir.

    https://i.hizliresim.com/8ghvifk.jpg
    Edit:

    Ölçü alinirken,zincirin gerginligi ideal seviyede olmasi gerekir,zira arka dişli ayarlamasinda ileri/geri opsiyonu oldugundan saglikli ölçu sağlanmasi zordur.

    Bu ölçulere yakin bir modelin dişli takimi tercih edilebilir.

  8. #8

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Pegaso için aks mesafesi 1480mm, Tracer için 1450mm. Arada 30mm var. Dolayısıyla Tracer ile aynı dişli oranları kullanılsa bile aynı zincir boyutu kullanılamaz; ekstra bir bakla gerekir herhalde.

  9. #9
    MANKU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ekim 2014
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    Aprilia & YAMAHA
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tenere ile Tracer arasında hem emme / egzoz hem de vites kutusu farklı. Motorunuz arkada 17 jant ve donör motor da MT-07 olduğuna göre ben olsam hem Tracer hem de MT-07'de kullanılan 16:43 oranını tercih ederdim.
    MT07 motor kullanıldı evet, arka jantlar 17 evet, ama büyük bir şeyi atlıyorsunuz gibime geliyor. jantlar 17 ama lastikler çok faklı; taban ve yanak genişliğinden dolaya en dış çap ölçüleri değişmez mi? Ayrıca orjinali 130 80 17 olması gerekirken ben 150 70 17 taktığım için ve lastik ufaktan yumurta şekilini alınca lastiğin dış çapı iyice büyümez mi? Ayrıca ön jant ebadı mt07 ye göre daha büyük bu bir yerlerde hesabı değiştirmez mi?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:06 ----------

    Alıntı mehmetyasin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet bu sadece ön arka dişli oranı ve lastik çapı karşılaştırması ile çözülecek bir mes'ele değil, vites oranlarını da hesaba katmak lazım.

    kabaca düşünürsek elde mt07 şanzımanı varsa ve o tarz bir sürüş isteniyorsa mt07 ön-arka dişlisi oranları baz alınabilir, arka lastikler de aynı ölçüymüş, tamam işte.


    ps: etlekmeği fazla kaçırman
    MT07 motor kullanıldı evet, arka jantlar 17 evet, ama büyük bir şeyi atlıyorsunuz gibime geliyor. jantlar 17 ama lastikler çok faklı; taban ve yanak genişliğinden dolaya en dış çap ölçüleri değişmez mi? Ayrıca orjinali 130 80 17 olması gerekirken ben 150 70 17 taktığım için ve lastik ufaktan yumurta şekilini alınca lastiğin dış çapı iyice büyümez mi? Ayrıca ön jant ebadı mt07 ye göre daha büyük bu bir yerlerde hesabı değiştirmez mi? mt07 ile aynı dişlileri kullansam bile onun hız tork eğrilerine yaklaşamam çünkü çok değişken var hocam.

    bunlar etlekmeği fazla yediğimizden oluyor mehmetyasin hocam

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:10 ----------

    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Iki önemli mevzu var,

    1-Pegasonun stok zincir ebatlari nedir?

    2-Ön dişli ile arka dişli arasindaki ölçüsel uzunluk kaç mm ?(bu durum örneklerde verdiginiz motosikletlerden yuksek ihtimal farklidir)ölçu ön dişli mili merkezinden arka dişli merkezine olan mesafe)

    Hee,bu durum çok ta elzem mi? Tabiki değil.

    15/46
    16/46 olabilir.

    https://i.hizliresim.com/8ghvifk.jpg
    pegaso nun zincirinden eser kalmadı hocam, şöyle ki: mt07 motor bloğunu aldığımda üzerinde orjinal 16T ön dişli ile geldi ve mt07 525 zincir kullanır ama iş arka tarafa gelince pegaso da üzerinde orjinal 47T arka dişli ile geldi ve 520 zincir kullanır. Ben zincir ve dişli seçerken ya arkaya uyacaktım yada öne. ben öne uydum ve 525 zincir aldım ve 520 47T olan arka dişliyi 525 46T olarak yaptırdım ve taktım. Şu anda 525 114 bakla zincir kullanıyorum.
    ön dişli merkezi ve arka dişli merkezi arasındaki mesafeyi bilmiyorum, ölç derseniz akşam ölçüp yazabilirim.

    15-46 da olur 16-46 da olabilir demişiniz ama iki kombinasyon arasında uçumlar yok mu? yanlışım varsa düzeltin, ön dişlide 1 diş değişim arka dişli de 3 belki 4 diş değişimine denk değil mi?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:23 ----------

    Alıntı vandamme adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam öncelikle kolay gelsin.

    Size bir link vereyim; https://www.gearingcommander.com/ Bu linkte Aprilia Pegaso 1997-2000 modelin lastik dişli çapına göre değerler var.

    Şanslısınız 93 modelde de arka lastik 17 jant.. 97 modelde de arkası 17 jant. Yani 97'yi baz alabilirsiniz.

    Sizin motorun dişlisi 16-46 olduğu için, seçeneklerden de (Stock kısmından)o şekilde seçin.

    Şimdi tüm viteslerdeki max hızları göreceksiniz, iki farklı kaynak verdim;

    1.

    https://i.hizliresim.com/a019l7x.png

    2.
    https://i.hizliresim.com/2tbukpi.png

    Mevcut dişliler ile hangi vites, hangi devirde, ne hız yaptığını görmüş oldunuz.

    Şanzıman haritalandırması da önemli bir faktör sonuçta, o nedenle yine aynı şekilde gearingcommander sitesinden Mt-07'yi seçerek, dişli oranları ile oynayarak istediğiniz değerleri yakalayabilirsiniz.

    Mt-07 lastik çapı 17 olduğu için, gerçeğe yakın sonuçları yakalayacağınızı düşünüyorum.


    Belki eski motorun 5 vites, yeni motorun 6 vites olması karışıklığa neden olabilir. Ama her viteste max hızları site veriyor, oradan bir çıkarım yapabilirsiniz diye düşünüyorum.
    valla hocam açıkçası program çok aklıma yatmadı, buradan bana doğru veriler çıkacağını sanmıyorum çünkü motor pegaso desek pegaso değil, yamaha desek yamaha değil program motorun sabit verileri üzerinden hesaplama yapıyor, benimkinde sabit veri yok ki herşeyi değişti. ama tekrar detaylı bir inceleyeceğim programları. Desteğiniz için çok teşekkür ederim

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:37 ----------

    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Pegaso için aks mesafesi 1480mm, Tracer için 1450mm. Arada 30mm var. Dolayısıyla Tracer ile aynı dişli oranları kullanılsa bile aynı zincir boyutu kullanılamaz; ekstra bir bakla gerekir herhalde.
    Hocam tracer ile aynı blok var onunla aynı dişlileri kullanalım gitsin diyemeyiz zaten. lastik ebatları farkı, jant ebatları farkı(ön arka) bunlar güç aktarımında müthiş farklar yaratıyor. Örnek veriyorum; mt 07 ile aynı jantı kullanıyor ama lastik farkından pegaso nun tekerleğinin dış çapı, mt 07 nin tekeleğini dış çapından 1 cm bile büyük olsa arka dişlide 1-2 diş oynamış gibi etki ediyor.
    MONDİAL RX3İ EVO, HONDA CBR 250, BAJAJ DOMİNAR 400, KTM DUKE 390, YAMAHA MT-07, Aprilia PEGASO 650

  10. #10

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    @MANKU

    Dostum en garanti iş,istanbul da özel dişli üreten bir firma vardı ismi hatırımda değil,yıllar evvel yine konusu açılmıştı forum içinde arama yapabilirsin

    Özel imalatlı 45T dişli bulabilirsen 16-45 kombinasyonunu kesinlikle öneriririm,forumda bmw f650 de kullanan birisi vardı.

    Bir miktar tork kaybı benim için çok önemli değil diyorsan 44T de olabilir.

  11. #11

    Üyelik
    13 Aralık 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    R1200GS
    MT 07 Arka Lastik Ebatları 180/55 — ZR17, dış çap 629,8mm

    Mevcut lastik: 150/70 R17, dış çap 641,8mm

    Pegaso lastik 130/80 R17, dış çap 639,8mm

    çaplar arası fark %1 bile değil, MT07 dişlileri olur görünüyor.

    mevcut janta 130 yerine 150 taktıysan evet aslında lastiğin formunu bozmuş oldun, ortası daha hızlı eskiyip düzleşir gibi hissettim. Ancak bundan dolayı çap artışı ihmal edilebilir diye düşünüyorum.

  12. #12
    MANKU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ekim 2014
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    Aprilia & YAMAHA
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @MANKU

    Dostum en garanti iş,istanbul da özel dişli üreten bir firma vardı ismi hatırımda değil,yıllar evvel yine konusu açılmıştı forum içinde arama yapabilirsin

    Özel imalatlı 45T dişli bulabilirsen 16-45 kombinasyonunu kesinlikle öneriririm,forumda bmw f650 de kullanan birisi vardı.

    Bir miktar tork kaybı benim için çok önemli değil diyorsan 44T de olabilir.
    istanbul yada bursa tam hatırlamıyorum ARMAN DİŞLİ (serkan arman) abi den 44 ve 46 olarak 2 çeşit yaptırdım. 44T dişliyi takınca tork kayboluyor motorda, ya ğırlıktan ya jant lastik jant faklarından, yada neden bilimyorum ama 44t takılıyken motor çok cansız geliyor bana. 46 t takılıyken de mutlu gibiyim ama taki bir mt07 veya tenere 700 sürene kadar onlara binince çok çok daha seri geliyor bana, acaba daha büyütmek mi gerekiyor ki arka dişliyi. Bu işin sonu yine deneme yanılmaya döndü

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:20 ----------

    Alıntı mehmetyasin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    MT 07 Arka Lastik Ebatları 180/55 — ZR17, dış çap 629,8mm

    Mevcut lastik: 150/70 R17, dış çap 641,8mm

    Pegaso lastik 130/80 R17, dış çap 639,8mm

    çaplar arası fark %1 bile değil, MT07 dişlileri olur görünüyor.

    mevcut janta 130 yerine 150 taktıysan evet aslında lastiğin formunu bozmuş oldun, ortası daha hızlı eskiyip düzleşir gibi hissettim. Ancak bundan dolayı çap artışı ihmal edilebilir diye düşünüyorum.
    Peki ön jantın ve lastiğin büyümesi mt07 ye göre, katedilen yol, hız, vs. bir şeyleri etkiler mi?

    Keşke Tenere 700 ve Aprili Pegaso nun jant-lastik yapıları aynı olsaydı bu işlerle hiç uğraşmazdık
    MONDİAL RX3İ EVO, HONDA CBR 250, BAJAJ DOMİNAR 400, KTM DUKE 390, YAMAHA MT-07, Aprilia PEGASO 650

  13. #13

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı MANKU adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    istanbul yada bursa tam hatırlamıyorum ARMAN DİŞLİ (serkan arman) abi den 44 ve 46 olarak 2 çeşit yaptırdım. 44T dişliyi takınca tork kayboluyor motorda, ya ğırlıktan ya jant lastik jant faklarından, yada neden bilimyorum ama 44t takılıyken motor çok cansız geliyor bana. 46 t takılıyken de mutlu gibiyim ama taki bir mt07 veya tenere 700 sürene kadar onlara binince çok çok daha seri geliyor bana, acaba daha büyütmek mi gerekiyor ki arka dişliyi. Bu işin sonu yine deneme yanılmaya döndü

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:20 ----------



    Peki ön jantın ve lastiğin büyümesi mt07 ye göre, katedilen yol, hız, vs. bir şeyleri etkiler mi?

    Keşke Tenere 700 ve Aprili Pegaso nun jant-lastik yapıları aynı olsaydı bu işlerle hiç uğraşmazdık
    Motorun güncel ağırlığı ne kadar?

    Blok değişiminden önceki stok ağırlığı ne kadar dı?

  14. #14

    Üyelik
    13 Aralık 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    R1200GS
    Alıntı MANKU adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    istanbul yada bursa tam hatırlamıyorum ARMAN DİŞLİ (serkan arman) abi den 44 ve 46 olarak 2 çeşit yaptırdım. 44T dişliyi takınca tork kayboluyor motorda, ya ğırlıktan ya jant lastik jant faklarından, yada neden bilimyorum ama 44t takılıyken motor çok cansız geliyor bana. 46 t takılıyken de mutlu gibiyim ama taki bir mt07 veya tenere 700 sürene kadar onlara binince çok çok daha seri geliyor bana, acaba daha büyütmek mi gerekiyor ki arka dişliyi. Bu işin sonu yine deneme yanılmaya döndü

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:20 ----------



    Peki ön jantın ve lastiğin büyümesi mt07 ye göre, katedilen yol, hız, vs. bir şeyleri etkiler mi?

    Keşke Tenere 700 ve Aprili Pegaso nun jant-lastik yapıları aynı olsaydı bu işlerle hiç uğraşmazdık
    eğer ön teker üzerindeki odometre sensörüne dokunmadıysan ve lastiği de değiştirmediysen farketmemesi lazım.

  15. #15
    MANKU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ekim 2014
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    Aprilia & YAMAHA
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorun güncel ağırlığı ne kadar?

    Blok değişiminden önceki stok ağırlığı ne kadar dı?
    Pegaso nun normal ağırlığı 160-170 kg civarında diye hatırlıyorum. Şu anda blok değişiminden sonra; koruma demiri, yeni motor bloğu, ilave benzin deposu vs. derken ıslak ağırlığı 200 kg oldu.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:42 ----------

    Alıntı mehmetyasin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    eğer ön teker üzerindeki odometre sensörüne dokunmadıysan ve lastiği de değiştirmediysen farketmemesi lazım.
    Ön tekerdeki odometre sensörünü söktüm çünkü şu anda mt07 ekranı takılı ve mt07 motor bloğu üzerinden okuyor. Hatta şu anda jant lastik ve dişli farklarından dolayı yüzde 7 fazla okuyor.
    Ön lastik te arka lastikle takım değişti yani orjinali 100 90 19 du 110 80 19 oldu.
    MONDİAL RX3İ EVO, HONDA CBR 250, BAJAJ DOMİNAR 400, KTM DUKE 390, YAMAHA MT-07, Aprilia PEGASO 650

  16. #16

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı MANKU adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Pegaso nun normal ağırlığı 160-170 kg civarında diye hatırlıyorum. Şu anda blok değişiminden sonra; koruma demiri, yeni motor bloğu, ilave benzin deposu vs. derken ıslak ağırlığı 200 kg oldu.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:42 ----------



    Ön tekerdeki odometre sensörünü söktüm çünkü şu anda mt07 ekranı takılı ve mt07 motor bloğu üzerinden okuyor. Hatta şu anda jant lastik ve dişli farklarından dolayı yüzde 7 fazla okuyor.
    Ön lastik te arka lastikle takım değişti yani orjinali 100 90 19 du 110 80 19 oldu.
    Mt 07 ye göre hantal diyorsun ağırlıkta bir etken.

    söylediğin gibi en sağlam iş arka dişliyi büyültmek.

    https://www.hepsiburada.com/aprilia-...m-HB000004B6AH


    https://www.hepsiburada.com/bmw-f-65...m-HB000004B5BF
    hayırlı olsun

    ikiside aynı

    47T yi bir dene bakalım

  17. #17
    MANKU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ekim 2014
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    Aprilia & YAMAHA
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mt 07 ye göre hantal diyorsun ağırlıkta bir etken.

    söylediğin gibi en sağlam iş arka dişliyi büyültmek.

    https://www.hepsiburada.com/aprilia-...m-HB000004B6AH


    https://www.hepsiburada.com/bmw-f-65...m-HB000004B5BF
    hayırlı olsun

    ikiside aynı

    47T yi bir dene bakalım
    bunlar olmuyor abi benim motora yukarıda da yazdığım gibi ön dişli 525 zicir kullandığı için 525 zincir taktım motora. Yani pegaso arka dişli merkezi olçülerine göre 525 47T olarak yeniden imal ettireceğim. 46T takılıyken Göstergede %7 olan fazla gösterme hatası %10 a çıkacak büyük ihtimal. 44T takılıyken ekranda tam doğru değeri gösteriyor.
    destekleriniz için çok teşekkür ederim
    levend84 bunu beğendi.
    MONDİAL RX3İ EVO, HONDA CBR 250, BAJAJ DOMİNAR 400, KTM DUKE 390, YAMAHA MT-07, Aprilia PEGASO 650

  18. #18
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Yanlışınız var.

    Anlaşılmayan birkaç durum var sanıyorum.

    İlk veri kıyası Şase ağırlığı olmalı,

    İkincisi Vites dişli oranları ile vites sayısı,

    Sonrasında ön arka dişli çapları,

    Sona doğru gidildiğinde lastik ölçüleri,

    Son olarak da en büyük değişken olarak kullanım amacına uygunluk.

    vs. vs. vs. vs. vs. vs. vs.......

    Yapacağınız şey bence motosikletin orjinal max hızı ile, donör motosikletin max hızını baz almak olmalı. Daha sonra bu ikisini, sizin kullanım amacınıza göre revize etmeli. Böylelikle en uygununa erişirsiniz diye düşünüyorum.

    Çünkü elinizdeki artık yepyeni bir motosiklet. Şanzıman oranları, tork eğrisi, vites sayısı ve oranları, şase ağırlığı, ağırlık dengesi, lastik ölçüleri... herşeyi farklı iki güzellikten ortaya çıkmış bir melez. Motosikletinizin vites oranlarından memnun değilseniz bu noktada hesap kitap yapmaktansa bir iki deneme yanılma daha verimli olabilir. Aksi halde tüm değişkenleri hesaplamanız, belki buna rağmen memnun kalmayacağınız durumda yeniden dişli uydurmanız/yaptırmanız gerekecek.

    Yerinizde olsaydım motorun viteslerdeki ve o vitese uygun koşullardaki cevaplarını baz alarak + - yönde hareket ederdim. En başta "deneme yanılma istemiyorum" demişsiniz ama unutmayın ki herşey kağıt üzerinde bitseydi asla deney veya testlere ihtiyaç olmazdı.

    Madem ki makine size özel, tadını çıkarın.
    MANKU bunu beğendi.

  19. #19
    MANKU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ekim 2014
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    Aprilia & YAMAHA
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yanlışınız var.

    Anlaşılmayan birkaç durum var sanıyorum.

    İlk veri kıyası Şase ağırlığı olmalı,

    İkincisi Vites dişli oranları ile vites sayısı,

    Sonrasında ön arka dişli çapları,

    Sona doğru gidildiğinde lastik ölçüleri,

    Son olarak da en büyük değişken olarak kullanım amacına uygunluk.

    vs. vs. vs. vs. vs. vs. vs.......

    Yapacağınız şey bence motosikletin orjinal max hızı ile, donör motosikletin max hızını baz almak olmalı. Daha sonra bu ikisini, sizin kullanım amacınıza göre revize etmeli. Böylelikle en uygununa erişirsiniz diye düşünüyorum.

    Çünkü elinizdeki artık yepyeni bir motosiklet. Şanzıman oranları, tork eğrisi, vites sayısı ve oranları, şase ağırlığı, ağırlık dengesi, lastik ölçüleri... herşeyi farklı iki güzellikten ortaya çıkmış bir melez. Motosikletinizin vites oranlarından memnun değilseniz bu noktada hesap kitap yapmaktansa bir iki deneme yanılma daha verimli olabilir. Aksi halde tüm değişkenleri hesaplamanız, belki buna rağmen memnun kalmayacağınız durumda yeniden dişli uydurmanız/yaptırmanız gerekecek.

    Yerinizde olsaydım motorun viteslerdeki ve o vitese uygun koşullardaki cevaplarını baz alarak + - yönde hareket ederdim. En başta "deneme yanılma istemiyorum" demişsiniz ama unutmayın ki herşey kağıt üzerinde bitseydi asla deney veya testlere ihtiyaç olmazdı.

    Madem ki makine size özel, tadını çıkarın.
    Üstadım söylediklerinizin %70 ini anlamadım, kafamda kuramadım bir yere bağlayamadım, kusura bakmayın. 44 ve 46 dişli yaptırmıştım zaten, 45 ve 47 yaptıracağım ve deneme yanılma yöntemiyle bitecek bu iş inşallah. Desteğiniz ve iyi dilekleriniz için teşekkür ederim

  20. #20
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Fabrika dişli oranlarıda her yola veya her sürüşe tam olarak uygun değildir , fabrika en optimal uyum için biraz çekişden biraz konfordan ödün verir , siz sürekli kullandığınız yol yada sürüş sitiline göre düzenleme yaparsanız daha çok verim alırsınız , bunun için dişli oranı küçüldükçe otoyolda az tüketen yani düşük devir çeviren , oran büyüdükçe kısa mesafe kullanımda az tüketen çabuk devirlenen son derece seri bir motorunuz olur..kısaca mesajında eksik olan kullanım yeriniz ve sürüş tarzınız , mevcuttaki dişli oranlarına yorum yapmak içinde motoru kullanmak gerekir , motorunuz kalkışda hatta 2. vitesde bile hafif gaz açınca patinaja düşüyorsa oran çok yüksek , tersine çabuk devirlenemiyor veya en hafif yokuşta birkaç vites düşürmek zorunda kalıyorsan dişli oranı çok düşüktür diyebiliriz..


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)