Arkadaşlar şimdi şöyle bir durum var.
Benim motor proje motoru, 1993 model Aprilia Pegaso üzerine Yamaha MT 07 motor bloğu taktım ve motoru üzerindeki rastgele ölçülerde takılmış dişlilerle bir şekilde kullanıyorum. Açacak olursak;
Motorlar fabrikada üretilirken motorun karakteristik yapısına göre en mükemmel dişli oranını hesaplıyorlar. Şöyle ki; racing ise hız odaklı enduro ise tork odaklı gibi. Ve bu adamların hesapladıkları dişli oranları, tork ve beygiri en verimli şekilde arka tekere iletiyor gerçekten. Eski motorlarımda, dişlide 1 diş bile oynasam sonradan pişman olup, tekrar orjinal dişli ölçüsüne döndüm hep. Şimdi asıl konuya gelecek olursak; benim motumdaki en verimli ön arka dişli oranı kaç olmalı. Belki de şu anda motorumu tork odaklı değil de hız odaklı kullanıyorum. Ve boyle bir durum olmasını istemiyorum. Tork ve beygiri optimum oranda alabileceğim dişli oranı kaç olmalı? Deneme yanılma yöntemini kullanmak istemiyorum, bu hem uzun sürecek hem maliyetli olacak. Ayrıca uygun olmayan bir dişli kullanarak motoru gereksiz yere de yormak istemiyorum.
Benim motor bloğu hem MT07 de, hem tracer 700 de, hem de tenere 700 de kullanılıyor.
Mt07: 17-17 jant, 16-43 dişli var.
Tracer 700: 17-17 jant, 16-43 dişli var.
Tenere 700: 18-21 jant, 15-46 dişli.
Benim motor: 17-19 jant, 16-46 dişli
Karakteristik yapı olarak benimkine en çok benzeyen Tenere 700 ü referans alacak olursak, jant ve lastik ölçülerine bakarak, benim motorun tam olması gereken dişli oranını hesaplayabilecek yetenekli bir makine mühendisimiz var mı? Şimdiden teşekkürler.
[IMG][/IMG]