Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Yokuş Aşağı Dar ve Bozuk Yolda U Dönüşü

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    13 Şubat 2015
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    2017 Suzuki V-Strom DL 650
    Evet arkadaşlar. Başlıkta da belirttiğim gibi bu durumda yalnız isem çaresiz kalıyorum. Motorum suzuki v strom dl 650 168 boy ve 68 kiloyum yani pek iri ve güçlü biri değilim.

    Ben özellikle yaylaları dolaşmayı ve kamp yapmayı seviyorum haliyle 220 kg olan motor dolu depo ve kamp ekipmanları sebebiyle 250 kg aşıyor.

    Zaman zaman bu durumla karşılaşıyorum yokuş aşağı 1.5 2 metre genişliğinde ve bozuk yayla yolunda giderken yol çok bozmaya başlayınca veya başka sebeplerden dolayı geri dönmek zorunda kalıyorum.

    Bir keresinde motor elimde 10 dakika kaldım Allahtan biri denk geldi. Tek olmuyor çünkü tam sola kırdıktan sonra yokuş yukarı geri geri ağır motoru düzeltme hamlesi yapmak zorundayım.
    Bahar aylarında Trabzon Rize Artvin yaylalarını gezeceğim Bu durumun bir tekniği var mıdır


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    05 Nisan 2020
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kawasaki Z1000sx
    Hocam ufak bir motor ile devam edin. Büyük motor artık her manada yük olmaya başladı. Ben sizin yerinizde olsam fıtı fıtı bir motor alıp yoluma bakarım.

  3. #3
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Ekim 2007
    Hafif motor candır
    espresso bunu beğendi.

  4. #4
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    dar olmasa sorun olmaz açıyı genişleterek halledersin ancak dar bir yerde illaki motorun agırlıgı + yokus kaynaklı agırlıgı bacagına yüklemen lazım.

    bence yolu yoktur ama elbet tecrübeli arkadaşlar yorum yapar.

  5. #5
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Aşağıda link verdiğim video belki size yardımcı olabilir.

    https://www.youtube.com/watch?v=pW07wL_xRpU
    -Black- bunu beğendi.

  6. #6
    -Black- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2005
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Suzuki DL650 2014
    Çok akıcı anlatmış. Güzel de bilgiler var. İzlerken, bir yandan da uzun süredir düşük hız kontrol çalışmadığımı fark ettim. Canım çekti ama bu havada da olmaz ki!
    tommygun bunu beğendi.

  7. #7

    Üyelik
    07 Eylül 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    N/A
    Çok kötü anılar canlandı gözümde..
    Şuan ismini hatırlayamadığım bir yaylada kamp yapmak üzere bozuk yollarda ilerlerken rakım yükseldikçe sis çökmeye ve yağmur yağmaya başladı yollar balçığa döndü seyir hızım düştükçe hava karardı ve internet de çekmediği için aynı yerlerde dönüp durdum çok kez düşme tehlikesi atlattım ve en sonunda çıkmaz bi yola girdim dimdik yokuştu yerler çamur motor kayıyordu korkmaya başlamıştım motoru çeviremedim ve indim motordan sehpa üzerinde çevirmeye çalıştım fakat botlarım kayıyordu yolun sonu burası herhalde diyip feneri çıkarıp etrafta çadır kurabilecek biryer aramaya başladım yerde ayı dışkılarını görünce iyice uçuklamaya başladım ama geri dönemiyordum hızlıca ateş yakıp çadır kurdum ve yağmur sağanağa döndü o an çadırın içerisinde tek düşündüğüm buradan nasıl çıkıcam nasıl geri döneceğim olmuştu uyuyamamıştım.
    tommygun, espresso ve Stock Sever bunu beğendiler.

  8. #8
    Luc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2015
    Motosikleti
    R25 (2019)
    Alıntı anotherbrick adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet arkadaşlar. Başlıkta da belirttiğim gibi bu durumda yalnız isem çaresiz kalıyorum. Motorum suzuki v strom dl 650 168 boy ve 68 kiloyum yani pek iri ve güçlü biri değilim.

    Ben özellikle yaylaları dolaşmayı ve kamp yapmayı seviyorum haliyle 220 kg olan motor dolu depo ve kamp ekipmanları sebebiyle 250 kg aşıyor.

    Zaman zaman bu durumla karşılaşıyorum yokuş aşağı 1.5 2 metre genişliğinde ve bozuk yayla yolunda giderken yol çok bozmaya başlayınca veya başka sebeplerden dolayı geri dönmek zorunda kalıyorum.

    Bir keresinde motor elimde 10 dakika kaldım Allahtan biri denk geldi. Tek olmuyor çünkü tam sola kırdıktan sonra yokuş yukarı geri geri ağır motoru düzeltme hamlesi yapmak zorundayım.
    Bahar aylarında Trabzon Rize Artvin yaylalarını gezeceğim Bu durumun bir tekniği var mıdır
    CRF Rally veya G310GS iyi bir çözüm olabilir.
    MotoXPR

    https://www.youtube.com/@MotoXPR

  9. #9

    Üyelik
    13 Şubat 2015
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    2017 Suzuki V-Strom DL 650
    7 yıl boyunca 250 cc motosiklet kullandım. 250 cc gerçekten arazi de büyük kolaylıktı. Ama uzun yolda yetmemeye başladığı için 650 cc aldım. Geçen yaz Ordu ve Giresun yaylalarında görece hafif arazi de sorun olmadı ama dar ve eğimli off road da u dönüşleri problem oluşturdu.
    Yabancı kanallarda şöyle bir tekniği tavsiye etmişler

    https://youtu.be/b25oeyThvEQ
    tommygun bunu beğendi.

  10. #10
    Ekrem_06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2018
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Pulsar 200NS
    Alıntı anotherbrick adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sesine kurban olduğum o ne güzel bir şey öyle
    Instagram: Ekremalp85
    Youtube: Ekrem Alp

  11. #11
    Alpbatur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Şubat 2015
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    K 1600 GTL
    Yan ayak altına düzgün bir taş koyup yan ayak üzerinde çevrilebilir mi acaba ?

  12. #12
    Luc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2015
    Motosikleti
    R25 (2019)
    Alıntı anotherbrick adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    7 yıl boyunca 250 cc motosiklet kullandım. 250 cc gerçekten arazi de büyük kolaylıktı. Ama uzun yolda yetmemeye başladığı için 650 cc aldım. Geçen yaz Ordu ve Giresun yaylalarında görece hafif arazi de sorun olmadı ama dar ve eğimli off road da u dönüşleri problem oluşturdu.
    Yabancı kanallarda şöyle bir tekniği tavsiye etmişler

    https://youtu.be/b25oeyThvEQ
    Bir sürü teknik var. Fakat bunları videolardan öğrenemezsiniz. Mutlu olduğunuz motosiklet buysa, bu motosikletle profesyonel bir kişi veya kuruluştan eğitim almanızı özellikle tavsiye ederim. (Zafer Akçay, Burak Ercan vb.)

    Videolardan öğrenemezsiniz derken, doğru şekilde öğrenilemeyeceğini belirtmek istiyorum bu arada.
    MotoXPR

    https://www.youtube.com/@MotoXPR

  13. #13

    Üyelik
    13 Şubat 2015
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    2017 Suzuki V-Strom DL 650
    Evet videodan kesinlikle öğrenilemez ben Karadenizin bir ilçesinde yaşıyorum eğitime erişim imkanım yok maalesef.
    Alpbatur un önerisi Yan ayaklık üzerinde çevirmek en uygulanabilir yöntem gibi görünüyor
    Bilenler bilir baharda Erkin Yeşil'in Trabzon Rize Bayburt dağlarında yaptığı rotayı yapacağım biraz sert bir rota ve tamamen off road.

  14. #14
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Bende şunu bırakayım
    tommygun bunu beğendi.

  15. #15
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı okanbagiscan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Nokta atış video olmuş
    okanbagiscan bunu beğendi.

  16. #16
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Sıkıntı yokuş aşağı iken.İlk harekette eğer burnunu çeviremezsen geri nasıl iteceksin motoru.
    Ama anlatılan teknik en azında yokuş yukarı ve üzerindeyken dönemeyeceğin kadar dar alanlarda etkili.

  17. #17

    Üyelik
    13 Şubat 2015
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    2017 Suzuki V-Strom DL 650
    Evet bahsettiğim durum bu videonun 20. saniyesinde yapılan hamle
    https://youtu.be/Bdd0YXWOriw
    bu video da 20. saniye de yapılan hamle yokuş aşağı giderken eğim sebebiyle yapılamıyor. Ağır motoru geri geri yokuş yukarı hareket ettirmek mümkün değil. Benim başıma gelen yerde sağ taraf uçurum sol taraf kayalık yani böyle açık arazi de değildi. İlerleyen dakikalarda çözümü vermiş ama öğrenene kadar motoru birkaç kere yatırırım herhalde

  18. #18
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    O tekniğe uzun boy lazım.Bende olmadığı için zaten öyle bişey denesem uçurumdan aşağı uçururum mootoru.

  19. #19
    Luc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2015
    Motosikleti
    R25 (2019)
    Alıntı okanbagiscan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O tekniğe uzun boy lazım.Bende olmadığı için zaten öyle bişey denesem uçurumdan aşağı uçururum mootoru.
    Aslında ilk mesajımda söylemek istediğin şey buydu. Motosiklette ayakların yere basması bilinenin aksina çok ama çok önemlidir. Dolayısıyla alçak sele veya iç bacak boyuna (inseam) göre bir motosiklet her zaman doğru motosiklet olur.

    Boy konusu ancak profesyonel olarak sürmeye başladığınızda bir başlık olmaktan çıkabilir. O da her durumda değil.
    MotoXPR

    https://www.youtube.com/@MotoXPR


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)