Yokuş Aşağı Dar ve Bozuk Yolda U Dönüşü
Reklamlar
-
Evet arkadaşlar. Başlıkta da belirttiğim gibi bu durumda yalnız isem çaresiz kalıyorum. Motorum suzuki v strom dl 650 168 boy ve 68 kiloyum yani pek iri ve güçlü biri değilim.
Ben özellikle yaylaları dolaşmayı ve kamp yapmayı seviyorum haliyle 220 kg olan motor dolu depo ve kamp ekipmanları sebebiyle 250 kg aşıyor.
Zaman zaman bu durumla karşılaşıyorum yokuş aşağı 1.5 2 metre genişliğinde ve bozuk yayla yolunda giderken yol çok bozmaya başlayınca veya başka sebeplerden dolayı geri dönmek zorunda kalıyorum.
Bir keresinde motor elimde 10 dakika kaldım Allahtan biri denk geldi. Tek olmuyor çünkü tam sola kırdıktan sonra yokuş yukarı geri geri ağır motoru düzeltme hamlesi yapmak zorundayım.
Bahar aylarında Trabzon Rize Artvin yaylalarını gezeceğim Bu durumun bir tekniği var mıdır
Reklamlar
-
Hocam ufak bir motor ile devam edin. Büyük motor artık her manada yük olmaya başladı. Ben sizin yerinizde olsam fıtı fıtı bir motor alıp yoluma bakarım.
-
Hafif motor candır
-
dar olmasa sorun olmaz açıyı genişleterek halledersin ancak dar bir yerde illaki motorun agırlıgı + yokus kaynaklı agırlıgı bacagına yüklemen lazım.
bence yolu yoktur ama elbet tecrübeli arkadaşlar yorum yapar.
-
Aşağıda link verdiğim video belki size yardımcı olabilir.
https://www.youtube.com/watch?v=pW07wL_xRpU
-
Çok akıcı anlatmış. Güzel de bilgiler var. İzlerken, bir yandan da uzun süredir düşük hız kontrol çalışmadığımı fark ettim. Canım çekti ama bu havada da olmaz ki!
-
Çok kötü anılar canlandı gözümde..
Şuan ismini hatırlayamadığım bir yaylada kamp yapmak üzere bozuk yollarda ilerlerken rakım yükseldikçe sis çökmeye ve yağmur yağmaya başladı yollar balçığa döndü seyir hızım düştükçe hava karardı ve internet de çekmediği için aynı yerlerde dönüp durdum çok kez düşme tehlikesi atlattım ve en sonunda çıkmaz bi yola girdim dimdik yokuştu yerler çamur motor kayıyordu korkmaya başlamıştım motoru çeviremedim ve indim motordan sehpa üzerinde çevirmeye çalıştım fakat botlarım kayıyordu yolun sonu burası herhalde diyip feneri çıkarıp etrafta çadır kurabilecek biryer aramaya başladım yerde ayı dışkılarını görünce iyice uçuklamaya başladım ama geri dönemiyordum hızlıca ateş yakıp çadır kurdum ve yağmur sağanağa döndü o an çadırın içerisinde tek düşündüğüm buradan nasıl çıkıcam nasıl geri döneceğim olmuştu uyuyamamıştım.
-
anotherbrick adlı üyeden alıntı
Evet arkadaşlar. Başlıkta da belirttiğim gibi bu durumda yalnız isem çaresiz kalıyorum. Motorum suzuki v strom dl 650 168 boy ve 68 kiloyum yani pek iri ve güçlü biri değilim.
Ben özellikle yaylaları dolaşmayı ve kamp yapmayı seviyorum haliyle 220 kg olan motor dolu depo ve kamp ekipmanları sebebiyle 250 kg aşıyor.
Zaman zaman bu durumla karşılaşıyorum yokuş aşağı 1.5 2 metre genişliğinde ve bozuk yayla yolunda giderken yol çok bozmaya başlayınca veya başka sebeplerden dolayı geri dönmek zorunda kalıyorum.
Bir keresinde motor elimde 10 dakika kaldım Allahtan biri denk geldi. Tek olmuyor çünkü tam sola kırdıktan sonra yokuş yukarı geri geri ağır motoru düzeltme hamlesi yapmak zorundayım.
Bahar aylarında Trabzon Rize Artvin yaylalarını gezeceğim Bu durumun bir tekniği var mıdır
CRF Rally veya G310GS iyi bir çözüm olabilir.
MotoXPR
https://www.youtube.com/@MotoXPR
-
7 yıl boyunca 250 cc motosiklet kullandım. 250 cc gerçekten arazi de büyük kolaylıktı. Ama uzun yolda yetmemeye başladığı için 650 cc aldım. Geçen yaz Ordu ve Giresun yaylalarında görece hafif arazi de sorun olmadı ama dar ve eğimli off road da u dönüşleri problem oluşturdu.
Yabancı kanallarda şöyle bir tekniği tavsiye etmişler
https://youtu.be/b25oeyThvEQ
-
anotherbrick adlı üyeden alıntı
Sesine kurban olduğum o ne güzel bir şey öyle
Instagram: Ekremalp85
Youtube: Ekrem Alp
-
Yan ayak altına düzgün bir taş koyup yan ayak üzerinde çevrilebilir mi acaba ?
-
anotherbrick adlı üyeden alıntı
7 yıl boyunca 250 cc motosiklet kullandım. 250 cc gerçekten arazi de büyük kolaylıktı. Ama uzun yolda yetmemeye başladığı için 650 cc aldım. Geçen yaz Ordu ve Giresun yaylalarında görece hafif arazi de sorun olmadı ama dar ve eğimli off road da u dönüşleri problem oluşturdu.
Yabancı kanallarda şöyle bir tekniği tavsiye etmişler
https://youtu.be/b25oeyThvEQ
Bir sürü teknik var. Fakat bunları videolardan öğrenemezsiniz. Mutlu olduğunuz motosiklet buysa, bu motosikletle profesyonel bir kişi veya kuruluştan eğitim almanızı özellikle tavsiye ederim. (Zafer Akçay, Burak Ercan vb.)
Videolardan öğrenemezsiniz derken, doğru şekilde öğrenilemeyeceğini belirtmek istiyorum bu arada.
MotoXPR
https://www.youtube.com/@MotoXPR
-
Evet videodan kesinlikle öğrenilemez ben Karadenizin bir ilçesinde yaşıyorum eğitime erişim imkanım yok maalesef.
Alpbatur un önerisi Yan ayaklık üzerinde çevirmek en uygulanabilir yöntem gibi görünüyor
Bilenler bilir baharda Erkin Yeşil'in Trabzon Rize Bayburt dağlarında yaptığı rotayı yapacağım biraz sert bir rota ve tamamen off road.
-
-
okanbagiscan adlı üyeden alıntı
Nokta atış video olmuş
-
Sıkıntı yokuş aşağı iken.İlk harekette eğer burnunu çeviremezsen geri nasıl iteceksin motoru.
Ama anlatılan teknik en azında yokuş yukarı ve üzerindeyken dönemeyeceğin kadar dar alanlarda etkili.
-
Evet bahsettiğim durum bu videonun 20. saniyesinde yapılan hamle
https://youtu.be/Bdd0YXWOriw
bu video da 20. saniye de yapılan hamle yokuş aşağı giderken eğim sebebiyle yapılamıyor. Ağır motoru geri geri yokuş yukarı hareket ettirmek mümkün değil. Benim başıma gelen yerde sağ taraf uçurum sol taraf kayalık yani böyle açık arazi de değildi. İlerleyen dakikalarda çözümü vermiş ama öğrenene kadar motoru birkaç kere yatırırım herhalde
-
O tekniğe uzun boy lazım.Bende olmadığı için zaten öyle bişey denesem uçurumdan aşağı uçururum mootoru.
-
okanbagiscan adlı üyeden alıntı
O tekniğe uzun boy lazım.Bende olmadığı için zaten öyle bişey denesem uçurumdan aşağı uçururum mootoru.
Aslında ilk mesajımda söylemek istediğin şey buydu. Motosiklette ayakların yere basması bilinenin aksina çok ama çok önemlidir. Dolayısıyla alçak sele veya iç bacak boyuna (inseam) göre bir motosiklet her zaman doğru motosiklet olur.
Boy konusu ancak profesyonel olarak sürmeye başladığınızda bir başlık olmaktan çıkabilir. O da her durumda değil.
MotoXPR
https://www.youtube.com/@MotoXPR
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)