Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Mt-25 Kazası

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    25 Ağustos 2021
    Merhabalar;
    Çıkmamam gerektiği halde yolun tuzlu olmasına güvenip çıktım. Motosikletin arkası bir sağa bir sola atmaya başladı, soluma doğru düştüm. Ben çnden motor arkadan kaya kaya durduk. Motor bu arada kaldırımda bulunan demir dubalara çarptı, grenajlar gitti. Bende bir şey yok, kaldırıma bile çarpmadan kaya kaya durdum. Şu debriyaj manetinin eğriliğine bakın.. Tamire götürmeden önce merak ettiğim tek soru var.
    Suspansiyonların ve maşanın yamulup yamulamdığını nereden anlarım?


    Diğer resimler












    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    05 Eylül 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Kawasaki Z250SL
    Sorduğunuz sorunun cevabını bilmiyorum ama. Allah'tan size birşey olmamış. Çok geçmiş olsun.

  3. #3
    Luc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2015
    Motosikleti
    R25 (2019)
    Bu tarz sürüklenmelerde amortisörlerde hasar meydana gelmiyor pek. Serviste kontrol edilir zaten.Çok geçmiş olsun.
    MotoXPR

    https://www.youtube.com/@MotoXPR

  4. #4
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Geçmiş olsun, ben de süspansiyon ve maşanın yamulacağını düşünmüyorum.

  5. #5

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Geçmiş olsun, böyle havalarda *motorda Wintergrip tarzı bir kış lastiği takılı olsa bile* %100 mecbur değilseniz çıkmayın bence.

    Üstten çekilen fotoğrafta optik bir yanılsama değilse sanki gidon ile tekerlek açısı birbirini tutmuyor gibi. Gevşetilip ayarlandıktan sonra tekrar sıkılması gerekecek herhalde. O arada başka bir yamulma var mı kontrol edilir, tedbiren ön ve arka aks pimlerimi gevşetip tekrar sıktırabilirsiniz. Servise götürürseniz bu kontrollerin hepsini yaparlar.
    espresso ve infernus bunu beğendiler.

  6. #6
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Ekim 2007
    Çok geçmiş olsun.

  7. #7
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    Geçmiş olsun

  8. #8
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Size birşey olmaması sevindirici, büyük geçmiş olsun.

    Genel kanının aksine en azından bir ön amortisörünüzün az da olsa eğrilmiş olabileceğini düşünüyorum.

    Ön fren balatalarınız bitik, değiştirin

    Egzozdaki eğrilik için yapılabilecek işlemler var ama tabiri caizse kimse uğraşmaz, değiştirmek isterler.

    Kırık ve çizik parçaları dahi yetkili servis değiştirmek isteyecektir, kaskonuz varsa hasar miktarına bakmadan değişimini isteyin.

    Siz dua edin şasede eğrilik çıkmasın. Motosikletinizin şase yapısı gereği bu tip kazalarda eğrilmelere çok müsait. Eğer böyle bir durum varsa kasko motosikleti perte dahi çıkartabilir. Dikkatlice yapılacak birkaç kontrol sonrası eğrilik olup olmaıdğı anlaşılacaktır.

    Şasede birşey yoksa, ön amortisör de eğri değilse;

    * Gidon eğriliği kontrol edilecek, gerekirse değişecek

    * Ön alt üst mesnet civataları gevşetilip ön teker açısı düzeltilecek

    * Ön amortisörde eğrilik varsa amortisör bosuru değişecek veya düzelttirilecek (bunu yapan yerler bolca var, sağlıklı yapan az da olsa biraz araştırıp bulabilirsiniz)

    * Küçük civata sürtünmeleri canınızı sıkıyorsa değişebilir. Ama örneğin bir arka/ön aks mili fiyatı sizi şaşırtabilir. Motosikletinizde bunların rakkamları astronomik değil, isterseniz değiştirtebilir, isterseniz kozmetik olarak düzelttirebilir veya üzerini bir şekilde örtebilirsiniz.

    * Manet kesinlikle düzeltilmeye çalışılmamalı, değiştirilmeli. Orjianli çok pahalı gelirse diğer alternatifler de değerlendirilebilir. Ayarlı ve kaliteli manetlere bakabilirsiniz. Ucuz yan sanayi orjinal tipliler de değerlendirilebilir ama benzer bir kazada manet eğrilmez, doğrudan kırılır.

    * Gidon ağırlıkları kozmetik olarak biraz düzeltilip boyanarak kurtarılabilir.

    * Alt sakal (alt grenaj) parçaları duruyorsa bir tampon tamircisinde onarımı yaptırılabilir, elinizden geliyorsa evde dahi onarılabilir.

    * Sol peg braketi kırıksa değişmeli

    * Sol peg(ayaklık) kırık parça umarım duruyordur. Ön amortisör borusundan pahalı bir parça. Eğer ki kayıp ise yan sanayi komple alıp kullanabilirsiniz.

    * Koruma takozları değişecek. Koruma takozları bağlantı noktaları ve çevresi çok dikkatlice kontrol edilmeli, kaynaklarda kopma veya açılma varsa şase düzeltilip kaynak onarımı yapılmalı.
    Guven, tommygun, pea ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  9. #9
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Çok geçmiş olsun. Size bir şey olmamış ya.
    Umarım kaskonuz vardır.

  10. #10

    Üyelik
    17 Eylül 2020
    Motosikleti
    domicik 400 ug
    geçmiş olsun. yarın bu güneşli hava devam ederse motorla çıkmayı düşünüyorum. 1 haftadır evdeyim covidden dolayı. öncesinde kar yoktu. 1 haftadır kar var kar görmedim. yarın motorla gitsem mi bilemedim şimdi. fatih levent arası e5 nasıldır bilen var mı hiç metroyla gidesim yok. en kötü araba yapasım var ama ne arabada ne motorda kış lastiği var. geçen yıl bu havalarda hep işe gittim de insan biraz bilgilendikçe korkmaya başlıyor.

  11. #11
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı natijax adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    geçmiş olsun. yarın bu güneşli hava devam ederse motorla çıkmayı düşünüyorum. 1 haftadır evdeyim covidden dolayı. öncesinde kar yoktu. 1 haftadır kar var kar görmedim. yarın motorla gitsem mi bilemedim şimdi. fatih levent arası e5 nasıldır bilen var mı hiç metroyla gidesim yok. en kötü araba yapasım var ama ne arabada ne motorda kış lastiği var. geçen yıl bu havalarda hep işe gittim de insan biraz bilgilendikçe korkmaya başlıyor.
    2 saat önce kadıköyde hastaneye gitmek için arabayla yola çıkayım dedim. Arabayı park ettiğim sokakta karları küremişler, hiç kar buz görünmüyor ne güzel çıkarırım ben buradan dedim. Çok dik yokuşta dah aparkyerinden çıkamadan bir metre ilerleyince ön tekerler patinaj yaptı ben de vazgeçip geri parkettim, taksiyle gittim de geldim. Kış lastiği çok farkediyor, ben daha parkyerindne çıkamazken taksiler aynı sokaklara çok rahat giriyodu.
    tommygun ve natijax bunu beğendiler.

  12. #12
    Ekrem_06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2018
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Pulsar 200NS
    Size bir şey olmamasına sevindim. Mala gelsin gelecekse cana gelmesin.. Çok geçmiş olsun.. Bence maneti değişirmeyin çok orijinal olmuş böyle istesen kimse bükemez
    Instagram: Ekremalp85
    Youtube: Ekrem Alp

  13. #13

    Üyelik
    17 Eylül 2020
    Motosikleti
    domicik 400 ug
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2 saat önce kadıköyde hastaneye gitmek için arabayla yola çıkayım dedim. Arabayı park ettiğim sokakta karları küremişler, hiç kar buz görünmüyor ne güzel çıkarırım ben buradan dedim. Çok dik yokuşta dah aparkyerinden çıkamadan bir metre ilerleyince ön tekerler patinaj yaptı ben de vazgeçip geri parkettim, taksiyle gittim de geldim. Kış lastiği çok farkediyor, ben daha parkyerindne çıkamazken taksiler aynı sokaklara çok rahat giriyodu.
    leventtede işin orada deli yokuş var. normalde çıkamayacak motorlar kış lastikleri ile çok rahat çıkıyorlardı. aşırı işe yarıyor. gidersem yokuş çıkmam da yine de düşündürdü bu yazı bakalım yarın ola hayrola
    espresso bunu beğendi.

  14. #14
    Gökhan_Aygün - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2014
    Şehir
    Büyükçekmece / İstanbul
    Motosikleti
    VFR 800X (RC60/2013)
    Geçmiş olsun. Bu tarz "BASİT" sürüklenmelerde en olası 2 şey oluyor;

    1-) Direksiyonun/gidonun yamulması
    2-) Kafa demirinin yamulması

    Fotoğraftan gördüğüm kadarı ile gidonun ayarlanması lazım, kolay iştir. Kafa demiri biraz daha zahmetli ama bu 1. ihtimale karşı daha düşük bir risk zaten.

    Amortisörün zarar görme ihtimali olsa da, yer yer amortisörleri kontrol edip, yağ kaçağı olup olmadığına bakabilirsin. Açıkçası, bir yere göstereyim desen, "bir şey yoksa bile" amortisörün sökülmesi-takılması ciddi bir işçilik ücretidir.

    Peg/ayaklık işini kafana takmana gerek yok "universal" parçalardır. Mt07/Cbr250 v.s. istediğini takabilirsin. Muhtemelen orijinali serviste epey pahalıdır.

    Gidon topuzu için de kişiselleştirme yoluna gidebilirsin, üstünde MT25 falan yazan gidon topuzu alabilirsin. Muhtemelen bunun da orijinali serviste epey pahalıdır.

    Manet işini de kafana takmana gerek tok. Katlanır/spor bir manet alabilirsin, kişiselleştirme yapabilirsin. Bunların da üzerinde MT-25 yazanları var.
    Honda NSS Forza 300 İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=E9QdDCCxKpc ]

    Mondial 150 Sentor İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=Rl79HfGpcS4 ]

  15. #15

    Üyelik
    25 Ağustos 2021
    Geçmiş olsun dilekleriniz için hepinize teşekkürler.
    İçimi rahatlattınız biraz teşekkürler. Sol ön süspansiyon biraz öne doğru yamulmuş gibime geliyor. Muhtemelen keçesi de gitmiştir. Sadece bu 2500 TL masraf çıkartır değiştirirsem. O yüzden düzelttirmeyi denerim ilk önce.


    Şimdiye kadar yaptıklarım;
    Önce bir soğuk su içtim olan oldu.
    - Kırık sol sürücü ayaklığının parçasını çıkarıp eski yamuk olanla değiştirdim, ucuna viraj milini ekledim şimdilik idare etsin.
    - Ön ve arka lastiklerdeki takoz millerini ve takozları çıakrttım. Artık geriye ne kaldıysa diyelim.
    - Debriyaj manetini çıkarttım, düzeltmeye çalıştım idare etsin diye kırıldı. Kırılmasa güzel hatıra olurdu ondan, olsun.
    - Sol gidon topuzunu çıkarttım. Eğeleyip siyah oje sürsem olur gibi ama muhtemelen denerim içime sinmez.
    - Ön çamurluğu çıkarttım. Arkadaki kırık parçası yok, yandan tutturma parçası var ama iş görmez gibi gözüküyor.
    - Ön tekerleğe temas edecek gibi duran normalde çamurluğu tutan metali biraz dışarıya doğru eğdim.
    - Sol arka sinyali yerine soktum.
    - Egzozun üstündeki takozla vidasını çıkarttım. Vidayı düzeltip geri taktım takozu, egzoz artık sallanmıyor.

    Yarın ilk iş alacaklarım;
    - Debriyaj maneti
    - Plakalık
    - Gidon topuzu (Ojeyle düzgün durursa almam)
    - Sol ayaklık

    Yakın zamanda alacaklarım;
    - GP kompozit ön arka tekerlek ve gövde için toplam 6 takoz ve milleri.
    - Sakal ve ön-sağ-alt grenaj. (Muhtemelen stokta yoktur, sipariş verir beklerim.)
    - Yağ ve yağ filtresi değişimi.
    - Ön fren balatası değişimi

    Yakın zamanda yapacaklarım;
    - Muhtemelen garaja bir usta çağıracağım. Bunu servise götürsem kazalı diye sayılacak çünkü. Ya da çekiciyle ustanın dükkanına götüreceğim motoru. Bu sefer de ustanın işçilik ücretini normal alıp taktığı parça başına ekstra para alması, kendi dükkanında fazla tutamaması, çekici ücreti gibi problemler var.


    Sizlere sorularım.
    - Yamaha ile GP Kompozit arasında takoz konusunda ne fark görüyorsunuz?
    Şaşırtıcı şekilde egzozun üzerindeki GP Kompozit takozda çizik dahi yok hafif yamulmuş.
    Tekerleklerdeki Yamaha takozlardan ikisi fırlamış gitmiş. Miller yamulmuş. Gövdedeki yamaha takozlar da bayağı yamulmuş.
    GP Kompozit olan egzozun oradaki takozun vida kısa tabi, mil değil. Sizce o yüzden mi yoksa mil-vida'sı daha kaliteli olduğu için mi böyle olmuş?
    Bu arada farkındayım koruduğu kadar korumuş Yamaha takozlar. Bir sonraki seçimim için soruyorum sadece.

    - İstanbul'da sadece Bostancı Sanayi'yi biliyorum. Orada bildiğiniz egzozu düzeltecek, çizmeden ezmeden yamukluk varsa maşayı ve süspansiyonu düzeltecek bildiğiniz usta var mı?

    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçmiş olsun, böyle havalarda *motorda Wintergrip tarzı bir kış lastiği takılı olsa bile* %100 mecbur değilseniz çıkmayın bence.

    Üstten çekilen fotoğrafta optik bir yanılsama değilse sanki gidon ile tekerlek açısı birbirini tutmuyor gibi. Gevşetilip ayarlandıktan sonra tekrar sıkılması gerekecek herhalde. O arada başka bir yamulma var mı kontrol edilir, tedbiren ön ve arka aks pimlerimi gevşetip tekrar sıktırabilirsiniz. Servise götürürseniz bu kontrollerin hepsini yaparlar.
    Cevap için teşekkür ederim. Olan oldu artık yapacak bir şey yok. Bidaha çıkarsam karda, buzda, donda öpsünler zaten.
    Fotoğrafı özellikle üstten çektim bayağı gidon-tekerlek arasında açı farkı var. Tam olarak gevşeyip ayarlamayı nasıl yapacağım, ön ve arka aks pimleri nelerdir bilmiyorum. Bu konuda yardımcı olursanız sevinirim.

    Kendim yaptıktan ya da başka bir ustaya yaptırdıktan sonra; servise yağ değişimi adı altında götürüp, ekstra işçilik verip kontrol ettirtmeyi düşünüyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 06:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:35 ----------

    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Size birşey olmaması sevindirici, büyük geçmiş olsun.

    Genel kanının aksine en azından bir ön amortisörünüzün az da olsa eğrilmiş olabileceğini düşünüyorum.

    Ön fren balatalarınız bitik, değiştirin

    Egzozdaki eğrilik için yapılabilecek işlemler var ama tabiri caizse kimse uğraşmaz, değiştirmek isterler.

    Kırık ve çizik parçaları dahi yetkili servis değiştirmek isteyecektir, kaskonuz varsa hasar miktarına bakmadan değişimini isteyin.

    Siz dua edin şasede eğrilik çıkmasın. Motosikletinizin şase yapısı gereği bu tip kazalarda eğrilmelere çok müsait. Eğer böyle bir durum varsa kasko motosikleti perte dahi çıkartabilir. Dikkatlice yapılacak birkaç kontrol sonrası eğrilik olup olmaıdğı anlaşılacaktır.

    Şasede birşey yoksa, ön amortisör de eğri değilse;

    * Gidon eğriliği kontrol edilecek, gerekirse değişecek

    * Ön alt üst mesnet civataları gevşetilip ön teker açısı düzeltilecek

    * Ön amortisörde eğrilik varsa amortisör bosuru değişecek veya düzelttirilecek (bunu yapan yerler bolca var, sağlıklı yapan az da olsa biraz araştırıp bulabilirsiniz)

    * Küçük civata sürtünmeleri canınızı sıkıyorsa değişebilir. Ama örneğin bir arka/ön aks mili fiyatı sizi şaşırtabilir. Motosikletinizde bunların rakkamları astronomik değil, isterseniz değiştirtebilir, isterseniz kozmetik olarak düzelttirebilir veya üzerini bir şekilde örtebilirsiniz.

    * Manet kesinlikle düzeltilmeye çalışılmamalı, değiştirilmeli. Orjianli çok pahalı gelirse diğer alternatifler de değerlendirilebilir. Ayarlı ve kaliteli manetlere bakabilirsiniz. Ucuz yan sanayi orjinal tipliler de değerlendirilebilir ama benzer bir kazada manet eğrilmez, doğrudan kırılır.

    * Gidon ağırlıkları kozmetik olarak biraz düzeltilip boyanarak kurtarılabilir.

    * Alt sakal (alt grenaj) parçaları duruyorsa bir tampon tamircisinde onarımı yaptırılabilir, elinizden geliyorsa evde dahi onarılabilir.

    * Sol peg braketi kırıksa değişmeli

    * Sol peg(ayaklık) kırık parça umarım duruyordur. Ön amortisör borusundan pahalı bir parça. Eğer ki kayıp ise yan sanayi komple alıp kullanabilirsiniz.

    * Koruma takozları değişecek. Koruma takozları bağlantı noktaları ve çevresi çok dikkatlice kontrol edilmeli, kaynaklarda kopma veya açılma varsa şase düzeltilip kaynak onarımı yapılmalı.
    Ön balata değişimi, şase ve takozların çevresinin kontrolünü not aldım.
    Gidon ağırlıklarını deneyeceğim eğe ve ojeyle olmazsa değiştiririm.
    İstanbul Bostancı sanayi de tanıdık varsa amortisör ve egzozu düzelttirmek için uğrayabilirim.
    Motorun düşmemesini sağlayan ayaklıkta hiçbir problem yok duruyor. Sol sürücü ayaklığı 150 tl zaten, eskiyi taktım idareten değişecek.
    Sol peg braketi sapasağlam.
    Alt sakaldan bir parça duruyor ama kesin değiştirmem gerekecek onu da.
    Gidon manetini idare etsin diye düzeltiym azıcık dedim koptu, yarın yenisini alacağım.
    Detaylı analtımınız için teşekkür ederim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 06:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:51 ----------

    Alıntı Gökhan_Aygün adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçmiş olsun. Bu tarz "BASİT" sürüklenmelerde en olası 2 şey oluyor;

    1-) Direksiyonun/gidonun yamulması
    2-) Kafa demirinin yamulması

    Fotoğraftan gördüğüm kadarı ile gidonun ayarlanması lazım, kolay iştir. Kafa demiri biraz daha zahmetli ama bu 1. ihtimale karşı daha düşük bir risk zaten.

    Amortisörün zarar görme ihtimali olsa da, yer yer amortisörleri kontrol edip, yağ kaçağı olup olmadığına bakabilirsin. Açıkçası, bir yere göstereyim desen, "bir şey yoksa bile" amortisörün sökülmesi-takılması ciddi bir işçilik ücretidir.

    Peg/ayaklık işini kafana takmana gerek yok "universal" parçalardır. Mt07/Cbr250 v.s. istediğini takabilirsin. Muhtemelen orijinali serviste epey pahalıdır.

    Gidon topuzu için de kişiselleştirme yoluna gidebilirsin, üstünde MT25 falan yazan gidon topuzu alabilirsin. Muhtemelen bunun da orijinali serviste epey pahalıdır.

    Manet işini de kafana takmana gerek tok. Katlanır/spor bir manet alabilirsin, kişiselleştirme yapabilirsin. Bunların da üzerinde MT-25 yazanları var.
    - Gidon yamulmuş olsa elle düzeltiliyor keşke sorun o olsa. Kafa demiri nedir bilmiyorum bir arkadaş ya da usta bakacak.
    - Amortisörün mecbur sökülmesi gerekiyor şuanda çalışmıyor çünkü. En ufak tümsek duvara vurmuşum gibi hissettiriyor.
    - Sol ayaklık bilinenin aksine çok ucuz. Kendisi 150 tl, viraj mili 20 tl. Orjinal servis fiyatıdır.
    - Gidon topuzunu orjinal alacağım güzel korumuş yine motorsikleti.
    - Debriyaj manetini ayarlı yapmak istiyorum fakat sanırım onlar çelik. En ufak düşmede kırılırsa tüm darbeyi grenajlar alacağı için öyle bir riske girmek istemiyorum.
    Gökhan_Aygün bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)