A1 ehliyetim var boyum 185 kilom 70 aklımda
Cbr 125 Mt 125 R125 ve Cb 125 R var hangisini tercih etmeliyim bu dört motor arasından
A1 ehliyetim var boyum 185 kilom 70 aklımda
Cbr 125 Mt 125 R125 ve Cb 125 R var hangisini tercih etmeliyim bu dört motor arasından
Aralarında alınabilecek tek motor cb 125, gerisine bakma bile.
Ya da bunların yerine gidip hintli, çinli güzel bir alet alıp 1 sene binip, tecrübe edinip, motorun sağını solunu kırdıktan sonra A2 ehliyet alıp güzel bir 250-600cc arası motosiklet bakabilirsin. A1 aldığımda motosiklet alabilmiş olsaydım ben böyle yapardım, yapacaktım. Ha ben cbr125'de alabilirdim. Ben A1 aldığımda cbr125'ler tertemizdi piyasada, sıfırı falan geliyordu.
Cb 125 R son seçenek sayılır aslında çünkü diğerlerine kıyasla biraz pahalı en ucuzu 35 bin fln Cbr 125 de boyum sıkıntı yaratabilir diye korkuyorum R 125 parçası çok pahalı ama çok güzel Mt 125 her geçen gün pahalanıyo karar veremedim Cbr sıkıntı yaratmaz dersen Cbr alıcam Çinli motorun yanına yaklaşmam
Aralarında güncel olan, binilebilecek olan tek model cb125 çünkü. Pahalı geliyorsa hiçbirine bakma. Dediğim gibi cbr alacağına git hintli bir motor al. Kullanacağın süre 1 sene zaten. Japonlarda yedek parça fiyatları aşırı pahalı, bir kaza yaparsın ya da bir parça bozulur 3 5 bin liradan aşağı çıkamazsın.
Mt125 ve r125 ülkeye sıfırı gelirken bile tutulan motorlar değil, parçaları çok pahalı, stok sıkıntısı var vs.
Cbr 125'ler de ölü durumda, temizini bulman imkansıza yakın. Oldu ki buldun al, boyun sıkıntı yaratmaz. Benim de boyum o kadardı senin yaşındayken ve çok kez kullanmıştım. Dediğim gibi en iyi seçenek 125'lik bir hintli olur şu an senin için.
hintli yada çinliyide almak istemiyorum çünkü japon farkı var sonuçta Cbr 125 temiz 2012 2013 model 25 30 arası bulunuyo Hintli pulsar NS125 in 0 ı o para ama biri hint biri japon sonuçta kalite farkı büyük deilmi
https://www.sahibinden.com/ilan/vasi...76334543/detay
https://www.sahibinden.com/ilan/vasi...94181955/detay
https://www.sahibinden.com/ilan/vasi...94069474/detay
Örnek Cbr ilanları bütçeme göre bunlar var mesela alınmaz mı
Kalite farkı falan yok düşük cc'de, hepsi kalitesiz. Bazıları daha az kalitesiz sadece.
Kendine Abs'li, yeni model, garantisi olan bir motosiklet almaya çalış. 50 60binde 125'lik motorlara bakıyorsun. Senin yaşındayken şekil şukula ben de önem veriyordum ama bir anlamı yok. Emin ol manitalar cbr'a da binsen düşecek, cg'ye de binsen. 185, motosikletçi 16 17 yaşında adamsın. Güzel bir Abs'li motosiklet al kendine. Sonra da bir spor salonuna yazıl biraz vücut yap. Teşekkürü 4 sene sonra edersin bana. Ben ettim.
Aşağıda yazdığım tüm modelleri kısa veya uzun süre kullanma fırsatım, söküp kurcalama imkanım oldu. Buna göre; bütçe sıkıntısı yoksa, yeni veya ikinci el fark etmez ama iyisini alıcam derseniz sırasıyla;
1. MT125 (Çok kolay satılır, parçası uygundur ve bulunabilir, içlerinde en yüksek performanslısı denebilir)
2. CB125R (En güncel ve sorunsuz alınıp satılabilecek, nispeten MT125 & R125 için uygun fiyatlı alternatif)
3. R125 (MT125 ile birebir aynı, lakin grenaj hasarı ve aynı makineye daha yüksek rakkam söz konusu. Zevk meselesi)
4. Duke125 (Güzel bir alternatif, hatta sınıfında çok iyi. Büyük kusurlarıysa sürekli arızaları, servis sorunları ve çok anormal yedek parça fiyatları)
5. CBR125R (Grubun içinde; eğer ki mekanikten anlıyorsanız alınabilecek en kusursuz seçenek. Lakin piyasadaki emsallerinin aşırı zorlanmış olmaları, bakımsız kullanılmaları, aşırı yıpratılmaları gibi nedenlerle sıranın sonunda. Oysa yedek parça tedariği, servis hizmetleri, kronik sorunları olmayışı, ara hızlanma ve max hızın oldukça tatminkar oluşu, parça fiyatları ile liste başı olabilirdi. Tam anlamı ile temizini bulursanız listenin 1. sırasındaki ile rahatlıkla arada bırakabilir, geriye sadece tip ve zevk konuları kalır)
yani şuan ki durumum için japon almaya grk yok diyosun
Pulsar Ns 125 alınır mı peki
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:19 ----------
benim yaşım 16 motor tecrübem yok 25 30 bin arası en iyi seçenek ne olabilir
Öncelikle çok mecbur kalmadıysanız mağazadan ikinci el bakmanızı kesinlikle önermiyorum. Bu konudaki tüm tercübelerim beni defalarca haklı çıkartmıştır. Kaldı ki vatandaş kar maksadı ile bir işletmede satış yapıyor, yani 24000 TL' lik ürünü 18000 TL veya + - yakın civarına almamışsa 24000 TL' ye satamaz. Bu da demektir ki siz de 18000 TL' lik sahibinden bir motosiklete bakabilirsiniz. Mağazanın avantajı senetle veya kredi kartı ile alışveriş yapmak zorunda olanlar için bir alternatif olmaktan öteye geçemiyor.
...
Evren hocam, normal liste zaten sizin yazdığınız şekilde. Ama 16 yaşında mekanikten anlamayan, motosiklet deneyimi olmayan illa yatırıp kaldıracak birisi söz konusu olunca ucuza kaçmak mantıklı geliyor.
Bu motor yatıp kalkacak, r125 yatırıp kaldırmanın maliyeti 3 4 bin lira. Grenajıydı, kafa demiriydi, çiziği vuruğuydu derken. Diğerleri de çok farklı değil masraf olarak.
Duke ve cb hariç temizlerini bulmak zor ve deneyim istiyor. O yüzden alınacaksa cb alınır diye önerdim ama ona da bütçesi kurtarmıyor, yine temiz olmayanlarına bakıyor. Bence düşük bütçe ile kötü japon bakmaktansa ortalama, absli, garantili bir hintli alıp geçmek daha verimli olur
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:36 ----------
Evren hocam, normal liste zaten sizin yazdığınız şekilde. Ama 16 yaşında mekanikten anlamayan, motosiklet deneyimi olmayan illa yatırıp kaldıracak birisi söz konusu olunca ucuza kaçmak mantıklı geliyor.
Bu motor yatıp kalkacak, r125 yatırıp kaldırmanın maliyeti 3 4 bin lira. Grenajıydı, kafa demiriydi, çiziği vuruğuydu derken. Diğerleri de çok farklı değil masraf olarak.
Duke ve cb hariç temizlerini bulmak zor ve deneyim istiyor. O yüzden alınacaksa cb alınır diye önerdim ama ona da bütçesi kurtarmıyor, yine temiz olmayanlarına bakıyor. Bence düşük bütçe ile kötü japon bakmaktansa ortalama, absli, garantili bir hintli alıp geçmek daha verimli olur
Üç sene önce aynı konuyu açmıştım. Bana şunlar söylenmişti.
Cbr parça fiyatı iyi.
R125 alma parcalari pahalı ve oturuş pozisyonu çok agresif demişlerdi. Aynı boy ve kilodayız. Eğer ufak tefek düşmelerlde grenaj hasarı sizi üzecekse R125 i önermiyorum. Ama size R125 secenegini şu durumlar için tavsiye edebilirim.
1- İleride racing kullanmak istiyorsanız.
2- Agresif oturuş pozisyonlu motosikletleri seviyorsanız ve önceden parça fiyatı ve bir tık daha kullanım zorluğu olduğunu kendi kafanızda muhakeme ettiyseniz.
Kesinlikle grenaj hasarlı kelepir fiyat olmadıkça almamaya çalışın. Yamaha servisi benim kafa grenajimi boyasız gönderdi. O derece R125 kullanıcılarına itekliyorlar.
Parçası bir gömlek pahalıdır. Kullanımı gerçekten çok agresif ve gidon açısı hafif dar. Bu motosikleti güzelce öğrenmek bana ne kattı derseniz,naked motosikletleri çok daha kolay ve rahat kullanmaya başladım. İlk motorunuzsa trafiğe biraz daha adapte olabilmek ve geniş görüş adına naked tercih edebilirsiniz ( keza CBR 125R da sizin boyunuzda birisi için fazla agresif bir pozisyonda kullanmaniza gerek yok.)
Tamamen kişisel bir yorum daha yapmak isterim. Forumdakiler R-125 i bana onermemekte hakliydi. Onları dinlemedim ve gerçekleri kendim gördüm. Ama bir daha olsa, bir daha R125 alirdim. Bence birinci motorunuzu,ileride almak istediginiz motora göre antrenman,öğrenme ve acemiliginizi absorbe edebilme niteliğine göre seçmelisiniz.
- parça fiyatı
- kullanım zorluğu
- sizin kendi kişisel tarzınız ve tasarımını beğenmeniz.
-guvenlik.
Frenleri güzel. Ön fren brembo çift diskti yanlış hatırlamıyorsam. Satali iki sene oldu. Temizini kolay bulamazsın (R125 için konusuyorum.)
Yanlış hatırlamışım hocam.
İlerde A2 veya A ehliyet alınca MT 25 MT 07 NS200 RS200 R25 Dominar 400 Ducati Monster vb bi sürü motor var kullanmayı planladığım şimdi beni parça fiyatları konusunda fazla üzmeyecek 125 CC ne önerirsin Cbr125 alıyım mı benim bütçem toplam 30 bin eğer 25 e temiz Cbr yada başka motor bulursam 5000 TL kask eldiven ceket vb malzemelere ayırmayı planlıyorum bulamazsam da onları yavaş yavaş para biriktirdikçe alcam
Herkesin tarzı farklı çok daha bilgili abiler var burada ama kendi tecrubemden örnek verecek olursam ilk önce kendini gidip ekipman olarak fullemeni öneririm ondan sonra motor bakmanı. Japonların hepsi artık ucuz denmeyecek seviyede ama 2018 2019 sezonunda kafa grenaji 3binse şimdi altı bini vardır. O zamanlar yamahanin kafa grenaji cbrin grenaj setiyle aşağı yukarı aynı fiyattaydi. CBR kullanirsan koruma takozlarini taktırıp güzel surersin bence ama temiz bulursan. Bence bütçe 30binse ekipmanları alıp 25 26ya temiz bulabilirsen cbr125r R125e göre daha az uzecektir. Tabi ki kendin için en doğru kararı kendin verirsin. Burada aksini yapmış ve ekipmansiz binen bir sürü kişi vardır zamanında. Benim önerim ilk önce orta segment ekipmanlarını full+full yapıp sonra CBR bakman olur. Ekipmanlar ertelemeye gelmez
https://www.trendyol.com/axxis/drake...8761&gads=true
https://www.motosikletonline.com/uru...mbia-mont-mavi
https://www.motosikletonline.com/uru...-eldiven-siyah
ekipman bu tarz dizmeyi düşünüyorum markalar ve modeller hakkında bilgim yok çok düşük seviyemi olur yoksa orta seviyemi olur bilmiyorum sen ne düşünüyosun
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:54 ----------
mont olarak buda olabilir
https://www.motosikletonline.com/urun/vexo-mars-mont-siyah-kirmizi
Hemen hemen bu segment ekipmanları tercih etmiştim. Bende öğrenci olduğum için en ucuza nasıl kaliteyi buluruz diye çok kafa yordum. Çok naçizane bı tavsiyem var sana ama buda görecelidir. Benim tavsiyem en doğrusu diye birşey olmamakla beraber yerinde olsaydım ( ki oldum bu bütçelerle aşağı yukarı oranlarsak)
Kaskı Bell veya MT alırdım. 500₺ bütçesini arttirirdim.
Mont için bütçeyi 500lira düşürüp ikinci el revit sırt korumasıyla dahil almaya çalışırdım.(1000liraya bir sürü GT Air GTR Air force modelleri var. Prohel kalitelidir çok kullanani var ama revitten daha kaliteli olduğuna kimse beni ikna edemez.) Korumaları özellikle revitin sırt korumasi ciddi anlamda güven veriyor. 3-4 katmanlı bir yapısı var ve darbeyi emiyor. Ayrıca tasarımı bence prohel gibi montlardan daha güzel. Kevlar kumaşı da çok sıkı , üç dört kere dussemde yirtilmamisti mont. Yani aynı hesaba getirerek kaskı bir segment yükseltip sıfır bell qualifier tarzı bir kask alıp montun bütçesini de 500lira düşürerek almak istediğinden çok daha kaliteli temiz bir ikinci el mont bulabilirsin. Benim tavsiyem bot ve kask hariç ikinci el alarak kaliteli alabilirsin. Darbesiz söküksüz.
Axxis kask hakkında bilgi sahibi değilim , Bell Mt Shoei kullandım bu güne kadar.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)