R125 > Z 250 SL > Z 800- MT 07 ??? Görüşlerinize ihtiyacım var.
Reklamlar
-
Öncelikle herkese iyi sabahlar,umarım iyisinizdir. Zor bir pandemi dönemi oldu hepimiz için. Pandemide yoğun bir şekilde kuryelik yaptığım için ve üniversite muhabbetleri olduğu için forumda fazla aktif olamadım. Öncelikle motosiklet tecrübemden bahsedeyim.
12.000 Km R125 , 10.000 Km Kawasaki Z 250 Sl kullandım. İki motosiklette tek silindirdi. Ne zaman motosikletin mekaniğini tamamen çözsem bir ay sonrasında motosikleti sattım. R 125 ile iki kazam oldu. Bir tanesi panik fren yapmaktan diğeri bakışı kaçırdım.(2.5 sene önce.)
Kawasaki Z 250 Sl ile şükürler olsun ki hiç yan basmadık. Bu süre içerisinde online market oligopolünün neredeyse bütün firmalarında kuryelik yaptım. Arkada damacana yaz lastiğiyle yağmur çamur yokuş cıktıgımız oldu zaten siz daha iyi biliyorsunuzdur.
Motosiklet arayışına girdiğimde ilk önce Z 300 ve Er-6N araştırmaya başladım. Mantıken tutulan bir motor olmadığı için ve temizine 80bin istedikleri için Z-300 ' ü listeden çıkardım. Er-6N 'ler ise hepsi 60.000km üzeri neredeyse. Ninja 300 ve R 25 i o paraları vermek istemediğim için,(Ninja'nın işçiliği berbat ve boyumdan dolayı rahatsız olurum diyerekten sildim bunları.)
Sadede gelecek olursam, çift silindir tecrübesinden sonra deneyimlemek istediğim Z-800'e çarptı gözüm. Yüksek CC ve Torklu motosikletleri kullanabileceğim konusunda kendime güveniyorum fakat bu denli kuvvetli makinelerin gücünü hafife almamak gerektiğini , üzebileceğini de biliyorum.
R-125 Kullanırken bile , full + full trafiğe çıktığımı hatta R25 alabilecek param varken bir R-125 parasını da ilk önce ekipmana verdiğimi açtıgım konulardan görebilirsiniz. Bunu söyleme sebebim, forumda sürekli trol amaçlı yüksek CC'ye geçiş soruları soruluyor. Sizde haklı olarak biraz makara yaklaşıyorsunuz olaylara.Fikirlerinize ihtiyacım olduğunu belirteyim.
Mt-07 bakarken Z-800 e kaydı aklım. Daha kuvvetli,daha çabuk galeyana gelebiliyor ama ilk viteslerde tekere gelir mi ? Diye çekinmeyeceğim bir motor olduğu için, Kawa kalitesini Z-250 de tattığımdan dolayı içim içimi yemeye başladı. Fakat bu forumda benden yaşça büyük ve tecrübeli insanlar ne dediyse bunu deneyimlemiş birisi olarak,sizlerin fikrini almak istedim. ( Yamaha parça fiyatları konusunda uyarıldım,dinlemedim ve kafa grenajına 3.200lira bayıldıktan sonra '' ah ulan şu forumdakileri dinleseydin'' demedim değil.)
Sizce , full ekipmanlı bir şekilde ve A ehliyet kursumu bitirdikten sonra, güvenli sürüş 1-2-3 'ü de alarak Z-800 kullanmam doğru olur mu?
İlla bir çift silindir araya sokmalı mıyım?
Eğer araya bir çift silindir sokmam gerekiyorsa,önereceğiniz motosiklet hangisi olur ?
Reklamlar
-
Eğitimden sonra olabilir. Eğtimde birçok yanlışın doğrusunu öğrendikten sonra, güvenle binebilirsin. yeteri kadar yol tecrübesi oluşmuş zaten anlattıklarına göre.
MotoXPR
https://www.youtube.com/@MotoXPR
-
Çift silindir düşüncesi varsa naked türevi yazdığınız için MT25 diyebilirim. Eğitim tabi ki şart ama 500 cc üzerine çıkıyorsanız öğrenecek çok şey var ve sadece eğitimle alakalı olmayanları da görmek tecrübe etmek gerekiyor.
Örneğin yol tecrübesi gerekiyor, çok içimden gelmeyerek kaza tehlikesi yaşamak gerekiyor (inşallah kimse yaşamaz ama diğer araç sahipleri her seferinde kendini haklı görüyor. 50 cc de kullansanız bunlar oluyor), tehlike yaşadıktan sonraki psikolojiyi yönetmek gerekiyor, tıpkı motosiklet sürer gibi motor becerilerinin beyin ve psikolojik olarak da tartılması gerekiyor. KM deneyimi gerekiyor en önemlisi ve km deneyimini şehir içinde boş yolda değil sadece trafikte de yapmak gerekiyor.
Buraya kadar yazdıklarım sıradan bir 500 cc üstü için geçerli bana göre. Ama MT07 dediğinizde işin rengi değişiyor. MT bloğu 700 ve 900 cc'lerde bence aşırı tehlikeli. Gaza gelmek deyiminin motosiklette vücut bulmuş hali. MT09 kullandıktan sonraki 30 dakika "sürmek için harbiden birşeyler gerekiyor ve bende yok" dediğimi biliyorum. Hoş tapagaz gitmiştim ilk sürüşte ama yine de bana hitap etmemişti. Güvenli sürüş sınırlarını zorlayan bir makina ve adının hakkını da kimi kitlelere göre veriyor.
Özetle MT sahipleri daha iyi yorumda bulunur belki ama ben hayatımı MT kullanmayacak kadar seviyorum diyebiliriz, kıl payıyla. Kullananlarında tekerine taş değmesin inşallah.
Son olarak bunların hepsi kişiden kişiye değişir ama bir sonu yok. 900 cc motosiklet kullanıp 125 cc ile kaza yapanlar var, cc değil burada sorunsal olan. Sorunsal olan eğitimle desteklenmemiş öğrenme seviyesi, ani kapılışlar. Bu seviyelerde aklınızda düşünceyle bindiğinizde size hayatı sorgulatabilecek bir model bence MT.
Eklemiş olayım hiç Kawa kullanmadım zaten ağır Yamaha'cıyım. Bayide motosiklet yok ve beklemeniz gerekiyor dediler diye şu an ki motosikletimi almıştım. Kawa tr'de önceki gibi çok aktif değil diye ben şahsen Yamaha-Honda'dan vazgeçmezdim. Fiyat aralığını güncelde bilmiyorum ama Honda'da da iyi bir model vardı hatta yanlış hatırlamıyorsam CB serisiydi. Güzel motosiklet tabi ama deneyimleme fırsatım olmadı. Binen birkaç kişi 650'liği pek tat vermedi ama 1000'liği güzel demişlerdi. Tabi MT7'den ne kadar güvenlidir bilemiyorum.
-
sıkıntı yaşamazsın rahat ol. benim triumph'dan önce toplasan 10 bin km tecrübem ancak vardır. problemsiz sürüyorum.
z800 güzel cihaz ama binici kitlesi ve ilanlar bana çok güven vermiyor. çok oynanmış geliyor motorlar. bir de parçası pahalı muhabbeti. z800 düşünsem aklımdaki soru işaretleri bunlar olurdu.
mt07 veya cb650f bence daha uygun olur. piyasaları daha fazla, ilan daha çok, düzgün motor bulman daha kolay.
eğitimi kesinlikle öneririm, faydası çok.
-
Eğitim alıp dikkatli sürdüğün sürece bir sorun yaşayacağını sanmıyorum. 125 ve 250cc yeterince sürmüşsün.
Ancak yine belirteyim, eğitim aldıktan sonra motora alışana kadar çok çok dikkatli olman şart. 1 haftada "ben oldum artık" deyip gazlamaya başlarsan üzücü sonla karşılaşabilirsin, çok fazla hata affetmeyen motorlar, aman dikkat.
Gel gelelim motosiklet seçimlerine. Hem Z800 hemde mt-07 güzel seçimler.
Eğer 2. el alacaksan sakın ABS'siz modellerine bakma. İki modelin de ilk çıktığı yıllarda abs'siz versiyonları satıldı, buna çok dikkat et.
Kawasaki kalite olarak çok iyidir ama yedek parça fiyatları neredeyse diğer tüm japonlardan fazladır, bunu bilerek almanı öneririm. Yani ufacık bir kazada dahi astronomik parça fiyatlarıyla karşılaşabilirsin, kendini hazırla.
Eğer mt-07 alırsan hem servis hem parça hemde 2. el piyasa hızı olarak daha avantajlı bir motor seçmiş olursun.
Seçimin ne olursa olsun şimdiden hayırlı olsun, eğitim işini de unutma...
-
Bitmiyor yıllardır bitmiyor bu yüksek cc mevzusu yahu benim ilk motorum t7 oluyordu az daha kavga dövüş vazgeçirdiler beni zorlana Crf Rally aldırttılar 5bin kmcik kullandım alt tarafı geçen gün sattım motorumu almaya gelen kişi 100bin kmden fazla motor kullanmış daha yeni 250 cc ye geçiyorum dedi ve motorun üstüne korkarak biniyor ben motoru sattım gittim africa alıyordum kullandım bir süre hoşuma gitmedi şöyle hoşuma gitmedi çünkü t7 her zaman daha atik ve heyecanlı geldiği için vaz geçtim şuan 2022 model t7lerin gelmesini bekliyorum. Yüksek cc muhabbeti tamamen bileğiniz, psikolojiniz ve trafik okuyabilme kabiliyetiniz ile alakalı gerisi boş
-
valla mt07 ile z800 arasında dehşet fark var her yönden ağır farklar var.bu 2 motordan acemi olanın mt07 yi çok daha rahat kullanıcağı kesin.z800 fiyatları benim bildiğim mt07 nin çok üstünde hani az daha koyun o zaman z900 alın derim.bende pulsar r25 mt07 mt09 diye gittim.hiç birinindede sıkıntı yaşamadım.trafik bilgisi evet en başta gelen güvenlik önlemi.bunu okuyamıyorsanız ne alsanız sıkıntı çekersiniz çünkü.z800 için çok ağır çok fan açar manevrası kısıtlı.bunlar genel olarak en zorlayıcı kriterler.o yüzden ben 2018 ve üzeri mt07 derim.illa çift silindir diyebiliceğimiz büyük cc mt07 ye çıkar her kapı.
-
Z800 her türlü Mt07'den kuvvetli ve bana göre göze hoş gelen bir tasarımlı. Kalite bakımından da benim kırto,eski Er6F'e benzemez, ciddi anlamda iyidir. Mt07 ile arasında güç anlamında fersah fersah fark vardır. Lakin naked olmasından mütevellit konforla çıkılacak son süratler belli, çıplak motorda 260 görsek ne olacak? eziyet. Ara hızlanma desek Mt07 de keyif verici. Ben olsam işletme maliyetinin uygunluğundan ötürü Mt07'yi tercih edebilirdim. Ha sürekli haşır huşur virajlarda diz değdireceğim derseniz eski Mt07'ler çok güven vermiyormuş, deneyimlemedim ama okudum.
-
MT 07 ile arada kalma sebebim aslında şuydu , MT 07 düşük devirlerde biraz daha affı olmayan ve hırçın bir motosiklet. (İnceleme videoları kadarıyla biliyorum.) Fakat Z-800 motor bloğu fazla önde olduğu için kolay kolay ön tekeri asfalttan kesmiyor. Elbette Z-800 iki gömlek daha kuvvetli bir motosiklet fakat yüksek torklu motosiklet tecrübem olmadığı için , Z-800 ün ağırlığının önde oluşu ve çift modlu olmasından dolayı böyle düşündüm. İşletme maliyeti konusunda çok çok haklısınız. Yakıtta ciddi anlamda fark edecektir. Parça fiyatı olarak Kawa çok pahalı olmakla beraber aşırı derecede bekletiyor diye biliyorum. Ama ben Yamaha için 15 gün beklemiştim. İki japon arasında karar verirken Honda hariç diğerlerinin parça fiyatlari zaten hep üzüyor. Hala araştırmaya ve fikir almaya devam ediyorum. Açıkçası MT beni biraz korkutuyor. Virajlarda şasi sanki esniyomuş hissi alıyor kullanicilari MT için sanırım.(Tektabanca-Prosofi) gibi kanallarda kullanirlarken söylemişlerdi.
-
Umutksk adlı üyeden alıntı
MT 07 ile arada kalma sebebim aslında şuydu , MT 07 düşük devirlerde biraz daha affı olmayan ve hırçın bir motosiklet. (İnceleme videoları kadarıyla biliyorum.) Fakat Z-800 motor bloğu fazla önde olduğu için kolay kolay ön tekeri asfalttan kesmiyor. Elbette Z-800 iki gömlek daha kuvvetli bir motosiklet fakat yüksek torklu motosiklet tecrübem olmadığı için , Z-800 ün ağırlığının önde oluşu ve çift modlu olmasından dolayı böyle düşündüm. İşletme maliyeti konusunda çok çok haklısınız. Yakıtta ciddi anlamda fark edecektir. Parça fiyatı olarak Kawa çok pahalı olmakla beraber aşırı derecede bekletiyor diye biliyorum. Ama ben Yamaha için 15 gün beklemiştim. İki japon arasında karar verirken Honda hariç diğerlerinin parça fiyatlari zaten hep üzüyor. Hala araştırmaya ve fikir almaya devam ediyorum. Açıkçası MT beni biraz korkutuyor. Virajlarda şasi sanki esniyomuş hissi alıyor kullanicilari MT için sanırım.(Tektabanca-Prosofi) gibi kanallarda kullanirlarken söylemişlerdi.
Ola ki Kawa tercih ederseniz hiç buradaki distribütör ve servisle muhattap olmayın. Aşağıda linkini bırakacağım siteden gönül rahatlığıyla alışveriş edebilirsiniz. En geç 15 gün içinde kapınızda olur sipariş geçtiğiniz parçalar. Daha önce birkaç defa sipariş verdim, hiç sıkıntı yaşamadım.
https://www.pieces-kawa.com
-
100 ustu beygire gecmeden once araya benelli leoncino 500,honda cbr 500 yada ktm duke 390 sikistirabilirsiniz.sirasiyla beygirleri 48-48 ve 44
-
Mt 07 seni daha çok yorar ama herşeyiyle daha uyguna maal olur.Hem alırken hem alıp binerken.Z800 daha güçlü ama mesela z800’de gaz kolunu çevirince gelen güç almanya,daki kur dalgalanması gibi düşün Mt-07 Türkiye gibi.Daha güçsüz bir motor ama kur dalgalanmaları daha sert.Diğer daha güçlü bir motor ama daha istikrarlı gaz kolunu çevirince.
-
-
Görüşleriniz için çok çok teşekkür ederim.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)