Bu ecnebiler motordan anlamiyor galiba
Reklamlar
-
SuleymanE adlı üyeden alıntı
Hocam dediğin doğru ama listede kawanın ninja 1000sx modeli honda nt1100 ve yamaha Tracer 900 GT den ucuz, bizim ülkede ise aynı model diğer 2 motordan çok daha pahalı.
Yani ortada gümrük vergisiyle açıklanamayacak başka bir fiyat dengesizliği mevcut.
Honda ve yamaha mı rekabetçi davranıp bizde normalden daha ucuza motor satıyor,? yoksa kawa, suzuki, bmw gibi firmalar mı bizi düdüklüyor? O kısmı anlamaya çalışıyorum
Hocam biryerde okumuş da olabilirim duymuş da olabilirim. Türkiye'de Honda ve Yamaha fabrika destekli markalarmış, bunun anlamı yurtdışından motoru ithal ederken farklı bir döviz kuru üzerinden alım yapıyorlarmış ve de senelik satış hacimleri çok çok yüksek olduğu için bu özel anlaşmaları sayesinde malı daha uyguna verebiliyorlarmış. Kawasaki ve Suzuki'de böyle bir destek olmadığından Türkiye fiyatları Honda ve Yamaha ile rekabet edecek seviyede değilmiş.
Reklamlar
-
avrupada standartın da alım gücüm olsa bende japon a binmezdim
ktm triump bmw diye sıraya koyabilirdim
-
tommygun adlı üyeden alıntı
Hocam biryerde okumuş da olabilirim duymuş da olabilirim. Türkiye'de Honda ve Yamaha fabrika destekli markalarmış, bunun anlamı yurtdışından motoru ithal ederken farklı bir döviz kuru üzerinden alım yapıyorlarmış ve de senelik satış hacimleri çok çok yüksek olduğu için bu özel anlaşmaları sayesinde malı daha uyguna verebiliyorlarmış. Kawasaki ve Suzuki'de böyle bir destek olmadığından Türkiye fiyatları Honda ve Yamaha ile rekabet edecek seviyede değilmiş.
Mantıklı bir yerde 1000 tane satış yapan bir bayi ithalatcı başka bir ülkede 100 tane satış adeti yapan ile malları aynı fiyattan alamaz.daha çok satış yapması adına fabrika iskonto yapıp bu ithalatciya malı sağlar.
alakasız ama mesela bakkalda satılan bira her bakkala farklı fiyattan geliyormuş.kimi bakkal ayda 10.000 tane satıyor kimi 1000.10bin satana neler neler verdiler gözümün önünde.para bile verdiler öyle söyliyim daha çok satış yapsın diye.bu arada motosikletin ana ülkelerinden hem ispanya hemde italya ya gitmiş biri olarak çok fazla japon motora bindiklerini söyleyebilirim.yarı yarıya diyebilirim.sadece tr de japona binilir diye bir durum yok.italyada ne beklersin her yerin vespa olmasıni dimi ama yok
-
tommygun adlı üyeden alıntı
Hocam biryerde okumuş da olabilirim duymuş da olabilirim. Türkiye'de Honda ve Yamaha fabrika destekli markalarmış, bunun anlamı yurtdışından motoru ithal ederken farklı bir döviz kuru üzerinden alım yapıyorlarmış ve de senelik satış hacimleri çok çok yüksek olduğu için bu özel anlaşmaları sayesinde malı daha uyguna verebiliyorlarmış. Kawasaki ve Suzuki'de böyle bir destek olmadığından Türkiye fiyatları Honda ve Yamaha ile rekabet edecek seviyede değilmiş.
Bana da çok mantıklı geldi bu durum. Benzer bir durumun otomobil sektöründe olduğunu duymuştum. Yanlış olmasın bundan 5-6 yıl önce opel astranın bizdeki vergisiz yalın satış fiyatı almanyadaki vergisiz satış fiyatından biraz daha uygundu. Birkaç tane marka modelde de aynı durum vardı.
Marka burada zararına satmıyor elbette ama kar payını azaltıp satış adedini artırarak hem piyasada yer almak hemde servis kısmından bu parayı çıkarmaya çalışıyorlar genelde.
Motosiklet sektöründe zaten servis sayısı ve satış adetlerine bakınca yamaha ve hondanın neden diğer rakiplerinden açık ara önde oldukları belli.
Tüm markaları geçtim de kawasaki nin bizim ülkede üvey evlat konumuna düşmesine üzülüyorum. Elin avrupalısının kolayca alıp keyifle bindiği kawasakilere bizler "egzotik ulaşılamayan motor" diye bakıyoruz
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)