Bu konuda da haklısınız bence, refleksler herşeyden önemli, o eğitimler sadece teorik olarak bilmemiz gereken şeyleri önceden öğrenmemizi sağlıyor. Biz sınavdan bir önceki gün eğitim turuna çıkmıştık sınav trafik parkurunda, arkamda kocaman sürücü adayı yazıyor, trafikte bir doblo üzerime kırdı ve neye uğradığımı şaşırdım, ani bir refleksle kendimi sola attım ve yola devam ettim, hiç bir eğitim bana o an yapabileceğim şeyi gösteremezdi ama tecrübe etmiş oldum korkuyla karışık
Eğitim aracı dobloyu sıkıştırıp bağırdı hatta kulağımdan bana görüyorsun kimler ehliyet alıyorlar demişti, o an reflekslerin ne kadar önemli olduğunu anlamıştım
**Önerdiğiniz bir çalışma programı varsa tekrar etmek için benimle paylaşırsanız çok sevinirim.
Aslında motor tamamen kaldırıma çıkmıştı fakat ben gidonu çok erken kırdım yani araba gibi direkt gideceğim yöne yönelerek çıktım o rampayı ve 2. viteste gaz çok düşük kaldığı için stop etti, yere yapıştım
Belki heyecandan ön freni sıkıp ön tekeri bile kitlemiş olabilirim o an, en son motoru tüm gücümle yere hafif şekilde indirmek için çabalıyordum
artık arka fren, gidon, debriyaj, dik duruş ve bakış konusu en çok dikkat edeceğim şeyler
Bu durumun bu kadar çok yaşandığını gerçekten bilmiyordum. Gidon kırıkken stop etmek, yanlışlıkla ön frene basmak ve en önemlisi düşük hızlarda bir yere çıkarken dümdüz çıkıp dönmek yerine yönelerek dönmek sanırım en çok yaşanan kazaları getiriyor.
Çok geçmiş olsun..
Motosikletiniz çok güzel umarım bir daha hiç böyle bir şey yaşamazsınız
Bende ilk şoktan sonra bayağı güldüm aslında, hatta ben ehliyet aldığım kursa sürprize gidiyordum çocuk bana 1000 km bile olmadı daha 50 kmde bir düşeceksen işin zor dedi
Sanırım soğumam için bir sebep yok, bu her zaman olabilecek bir şey, rampa çıkarken, keskin dönüş yaparken düşük hızda dik kalmak, stop etmemek ve arka fren kullanmak sorunu büyük ölçüde çözecektir umarım