İlk kazam, sizce neden düşmüş olabilirim :)
Reklamlar
-
Reklamlar
-
bana garip bir düşüş olarak geldi. Motor stop ettiği için paniklemiş ayagını yere koymayı düşünmemişsin büyük ihtimal.
Motor durma noktasına geldiğinde dengesini yitirir, kendin ayagınla sabitlemen lazım, zamanla bu refleks gelişir.
Mesela bende ns200 var, bazen yolda giderken stok ediyor, artık uzman oldum, hızlıyken bile debriajı cekip kontak ac kapa yapıp geri calıstırıyorum
Bu motordan sogumana neden olacak birşey de değil bu arada. zamanla alışırsın.
-
Motor freni nedeniyle düşmüşsünüz.
Geçen hafta kavşaktan dönerken stop etti(benzinde pislik vardı herhalde), refleksle hemen debriyajı çektim, yoksa bende düşerdim.
Yerinizde olsam iyice alışana kadar yayaların kullandıkları yoldan(aslında hiç motor kullanılmamalı) gitmem, olurda gaz hakimiyetinizi kaybederseniz birine saplayabilirsiniz
-
normalde düz yolda giderken durduğumuzda ayaklar omuz genişliğinde açılır ve motosiklet iç bacaklarla tutulur. sizin düşmede ise panikle sol bacak biraz daha fazla açılmış ve motosikleti taşıyıcı denge bacak yerine gidonu tutan kollara biniyor o da yetersiz kalıyor. aynısını ben de yaşamıştım. düşe kalka o panik olayı atlatılıyor.
-
arndiol adlı üyeden alıntı
bana garip bir düşüş olarak geldi. Motor stop ettiği için paniklemiş ayagını yere koymayı düşünmemişsin büyük ihtimal.
Motor durma noktasına geldiğinde dengesini yitirir, kendin ayagınla sabitlemen lazım, zamanla bu refleks gelişir.
Mesela bende ns200 var, bazen yolda giderken stok ediyor, artık uzman oldum, hızlıyken bile debriajı cekip kontak ac kapa yapıp geri calıstırıyorum
Bu motordan sogumana neden olacak birşey de değil bu arada. zamanla alışırsın.
Sanırım öyle oldu hocam çünkü bende yere yapıştım motorla birlikte tüm gücümle onu yere en yavaş şekilde indirdim tabii ama bu çok doğru değilmiş, motosikleti bırakmak lazımmış öyle bir durumda
Peki dönüş yaparken debriyajın çekili olması böyle durumlardan korur mu ya da bir zararı var mıdır ?
vandamme adlı üyeden alıntı
Motor freni nedeniyle düşmüşsünüz.
Geçen hafta kavşaktan dönerken stop etti(benzinde pislik vardı herhalde), refleksle hemen debriyajı çektim, yoksa bende düşerdim.
Yerinizde olsam iyice alışana kadar yayaların kullandıkları yoldan(aslında hiç motor kullanılmamalı) gitmem, olurda gaz hakimiyetinizi kaybederseniz birine saplayabilirsiniz
Hocam düşük gazla ben motorun ivmelenmesine güvenerek çok çok yavaş bi hızda 2. viteste gaz verdim ama yemeyip stop etti sanırım her ihtimale karşı en azından ilk zamanlarda debriyajdan elimi hiç çekmemem daha hayırlı olur benim için
Gaz hakimiyetiyle ilgili hiç sorunum yok hocam, motorda abs de olduğu için durma konusunda sorun yaşamıyorum, yıllardır araba da kullandığım için trafiğe de hakimim aslında, sinyalli selektörlü gayet normal kullanabiliyorum normal yolda, aralara vs asla girmiyorum araba gibi bekliyorum ışıklarda, fakat böyle ince şeyleri bilmediğim için sanırım bir süre daha sıkıntı yaşayacağım düşük hızlar benim düşmanım :D
3RE3RA adlı üyeden alıntı
normalde düz yolda giderken durduğumuzda ayaklar omuz genişliğinde açılır ve motosiklet iç bacaklarla tutulur. sizin düşmede ise panikle sol bacak biraz daha fazla açılmış ve motosikleti taşıyıcı denge bacak yerine gidonu tutan kollara biniyor o da yetersiz kalıyor. aynısını ben de yaşamıştım. düşe kalka o panik olayı atlatılıyor.
Sanırım böyle oldu, aslında bacağımın altından bırakmadım motoru düşmesine kıyamadığım için onunla birlikte düştüm ama evet bacağımla sıkamadım çok açtım ve kayıp gitti bir yerden sonra tutmak imkansız oluyor zaten ve ben elimden geldiğince yavaş indirdim yere.
Bu konuda tavsiyeniz nedir sürekli dur kalk yapıp ayaklarımı yere indirerek alışabilir miyim ?
-
Önce o rampalar motorların kaldırıma çıkması için yapılmaz. Kaldırıma kanunen çıkamazsın. Düşmeye gelince sanırım paniklemişsin 1.viteste olsan stop etmezdi veya durma noktasında debriyaj a basabilirdin
-
Rampadan çıkmaya çalışırken ayağın yere doğru noktada basamadığı için, motosikletin kendi ağırlığını taşıyabildiği açıdan çıkıp ağırlığı sana vermiş. Haliyle sen de motosikletinin gerçek yüküyle karşılaşınca zaten yere basma açısı doğru olmayan bir pozisyonda hazırlıksız olduğun için durduğun yerde düşmüşsün.
* İlk olarak motosikletinizin ağırlığını hissedin, yan ayak açıkken kendinize doğru birkaç kez kaldırabileceğiniz limite kadar yatırıp bunu beyninize kazımalısınız, şahsen öneririm.
* Özellikle ayağınızın yetişmemesi muhtemel olduğu tümsek, çukur, rampa çıkışları ile inişleri ve benzeri noktalarda motosikleti durdurmamaya özen gösterin. Bu durumda kalırsanız da kalçanızı o yöne doğru seleden iyice kaydırıp dışarı çıkartarak (sanki MotoGP' de 62 derece ile viraj lmaya çalışıyormuş gibi) ayağınızı da iyice yere uzatarak kendinizi dengede tutmaya çalışın.
* Motosikletler, tekerlekleri ve yapısal olarak motorun içinde dönen tüm donanımları da kullanarak Jiroskopik etki ile iki teker üzerinde durabilen taşıtlardır. Eğer tekerleklerin dönüşü yavaşlar veya durursa bu etki kaybolacağından tüm denge işi size kalır ve genellikle denge kaybı yaşanır. Bu nedenlerle; bu tip durumlardan kaçınmak için benzeri koşullarda çok yavaşlamamaya veya durmamaya özen gösterin. Gerçek pratik ve çalışma için arazide tecrübenizi arttırmanız sizin için harikalar yaratacaktır.
* Çok mecbur değilseniz motosikletinizi kaldırımlara park etmeyin. Hem çevreden tepki alırsınız(haklı olarak) hem de canı sıkılan birileri malınıza zarar verebilir. Zaten kanunen de yasaktır ve plakanıza ceza gelebilir.
* Bu tip düşük hızlı tümsek ve rampa çıkışlarında gidonu şase ekseninde yani tam düz tutmaya gayret edin. Aksi halde motosikletinizi düşürme ihtimaliniz fizik kuralları ve motosikletinizin teknik tasarımı nedeni ile artacaktır.
* İşini bilen ve kaliteli bir kurumdan eğitim alın, bunun için zaman ve para ayırın. O basit düşüşte dahi ciddi şekilde yaralanabilirdiniz. Geçmiş olsun, ucuz atlatmışsınız.
-
Kaldırımda duracak bir hızdaysan zaten ikinci vites fazla. 50cc bile olsa 1.vites kaldırıma çıkma hızı için yeterli. Çıkar çıkmaz durmak için fren yaptın ve motor doğal olarak stop etti muhtemelen. Motorun 10 15 km/h altı hızlarda 2.viteste teklemeye öksürmeye başlar zaten
Bir de kural Z hocamın dediği gibi kasis, çukur, kaldırım, köprü ayağındaki demirleri falan geçerken gidonun düz, motorun dik olması çok önemli. Amele sümüğü gibi yapışıyor sonra insan yere.
-
chosenone adlı üyeden alıntı
Bu olayın beni soğutmasını istemiyorum fikirleriniz benim için değerli.
Soguyacak bir durum yok, ben de daha 2. gunumde ticari taksinin sag kapisina girdim solumdan, 1 hafta ben de dusundum beceremiyorum galiba diye sonra devam. 4 yil/34.000km olmus
-
gurcanozturk adlı üyeden alıntı
Soguyacak bir durum yok, ben de daha 2. gunumde ticari taksinin sag kapisina girdim solumdan, 1 hafta ben de dusundum beceremiyorum galiba diye sonra devam. 4 yil/34.000km olmus
He ya, ben ehliyet sınavına girdiğim gün daha ehliyeti almadan sınavdan sonra eve dönerken taksinin arka tampona geçirdiydim. Bari sınavı geçip geçemediğim belli olaydı.
-
Bebeğinizin yürümeden önce, emeklemesi gerekiyor. Ondandır.
Sentis ad medullis!
Dengeliyorum.com
youtube.com/we2strom
-
nzm75 adlı üyeden alıntı
Önce o rampalar motorların kaldırıma çıkması için yapılmaz. Kaldırıma kanunen çıkamazsın. Düşmeye gelince sanırım paniklemişsin 1.viteste olsan stop etmezdi veya durma noktasında debriyaj a basabilirdin
haklısınız öyle tabir edince biraz garip olmuş, tam anlamıyla kaldırım sayılmaz aslında bir geçiş bölgesi, tüm motosikletler çıkıyor oradan diye bende öyle demiştim. 1. viteste olmam gerektiğini çok geç anladım maalesef artık buna dikkat edeceğim.
Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı
Rampadan çıkmaya çalışırken ayağın yere doğru noktada basamadığı için, motosikletin kendi ağırlığını taşıyabildiği açıdan çıkıp ağırlığı sana vermiş. Haliyle sen de motosikletinin gerçek yüküyle karşılaşınca zaten yere basma açısı doğru olmayan bir pozisyonda hazırlıksız olduğun için durduğun yerde düşmüşsün.
* İlk olarak motosikletinizin ağırlığını hissedin, yan ayak açıkken kendinize doğru birkaç kez kaldırabileceğiniz limite kadar yatırıp bunu beyninize kazımalısınız, şahsen öneririm.
* Özellikle ayağınızın yetişmemesi muhtemel olduğu tümsek, çukur, rampa çıkışları ile inişleri ve benzeri noktalarda motosikleti durdurmamaya özen gösterin. Bu durumda kalırsanız da kalçanızı o yöne doğru seleden iyice kaydırıp dışarı çıkartarak (sanki MotoGP' de 62 derece ile viraj lmaya çalışıyormuş gibi) ayağınızı da iyice yere uzatarak kendinizi dengede tutmaya çalışın.
* Motosikletler, tekerlekleri ve yapısal olarak motorun içinde dönen tüm donanımları da kullanarak Jiroskopik etki ile iki teker üzerinde durabilen taşıtlardır. Eğer tekerleklerin dönüşü yavaşlar veya durursa bu etki kaybolacağından tüm denge işi size kalır ve genellikle denge kaybı yaşanır. Bu nedenlerle; bu tip durumlardan kaçınmak için benzeri koşullarda çok yavaşlamamaya veya durmamaya özen gösterin. Gerçek pratik ve çalışma için arazide tecrübenizi arttırmanız sizin için harikalar yaratacaktır.
* Çok mecbur değilseniz motosikletinizi kaldırımlara park etmeyin. Hem çevreden tepki alırsınız(haklı olarak) hem de canı sıkılan birileri malınıza zarar verebilir. Zaten kanunen de yasaktır ve plakanıza ceza gelebilir.
* Bu tip düşük hızlı tümsek ve rampa çıkışlarında gidonu şase ekseninde yani tam düz tutmaya gayret edin. Aksi halde motosikletinizi düşürme ihtimaliniz fizik kuralları ve motosikletinizin teknik tasarımı nedeni ile artacaktır.
* İşini bilen ve kaliteli bir kurumdan eğitim alın, bunun için zaman ve para ayırın. O basit düşüşte dahi ciddi şekilde yaralanabilirdiniz. Geçmiş olsun, ucuz atlatmışsınız.
Bu detaylı ve değerli yorumunuz için çok teşekkür ederim. Öyle ki içinde gerçekten düşme nedenlerimin hepsini adeta sıralamışsınız. Gidonu düz tutmamam, çok yavaş çıkıp araba gibi gazı dengelemeye çalışmam, ayağımı yere zamanında basmamam ve en önemlisi motoru taşıma kapasiteme tam hakim olmamam sanırım buna yol açtı. Bir arkadaş durduğu yerde motoru düşürmüş ve bacağına platin takılmış bunu duyduğumda çok şaşırmıştım. Dediğiniz gibi ileri sürüş eğitimi alacağım iyi bir kurumdan ve mümkünse kendi motorumla da eğitimlere katılacağım, tekrar çok teşekkür ederim.
Kerem34_ adlı üyeden alıntı
Kaldırımda duracak bir hızdaysan zaten ikinci vites fazla. 50cc bile olsa 1.vites kaldırıma çıkma hızı için yeterli. Çıkar çıkmaz durmak için fren yaptın ve motor doğal olarak stop etti muhtemelen. Motorun 10 15 km/h altı hızlarda 2.viteste teklemeye öksürmeye başlar zaten
Bir de kural Z hocamın dediği gibi kasis, çukur, kaldırım, köprü ayağındaki demirleri falan geçerken gidonun düz, motorun dik olması çok önemli. Amele sümüğü gibi yapışıyor sonra insan yere.
Cevabınız için teşekkür ederim. Çok düşünmüştüm neden oldu diye ama olmaması için gerçekten daha az sebep varmış. Gidonu dümdüz tutmadım çünkü çıkarken döneceğim tarafa yöneldim ve dediğiniz gibi 2. viteste yavaş çıktım, tam olarak amele sümüğü gibi düştüm
gurcanozturk adlı üyeden alıntı
Soguyacak bir durum yok, ben de daha 2. gunumde ticari taksinin sag kapisina girdim solumdan, 1 hafta ben de dusundum beceremiyorum galiba diye sonra devam. 4 yil/34.000km olmus
Pozitif yorumunuz için çok teşekkür ederim Düşene kadar ve düştükten sonra ki tecrübe biraz farklı oluyor her yavaşladığımda acaba diyordum ama şimdi daha olumlu bakıyorum, sizde bundan sonra kazasız nice seneler nice km'ler yaparsınız umarım )
-Black- adlı üyeden alıntı
Bebeğinizin yürümeden önce, emeklemesi gerekiyor. Ondandır.
Hahaha çok haklısınız neyse ki kötü bir emekleme tecrübesi olmadı, umarım bu öğrenme günlerini birlikte ve ayakta atlatırız artık )
-
Benzeri bir iki kere başıma geldi. Hatta en sonuncusunda kameraya yakaladım Farkında olmadan ikinci viteste (bir de yokuş) kalkış yaparken motor stop etti. Bu kadar ani bir hareket olduğu zaman ne olduğunu anlamadan zaten motor yere gidiyor. Sana hiç sormuyor bile.
-
Öncelikle ''Altın elbiseli adam- hayati bilgiler'' playlistini hatim etmen gerekli eğer izlemediysen. Zaten videolarda senin dikkatini çekecek şeyler olacak. Örneğin Keith code bileğim dansı belgeseli diyecek viraj videosunda. Hah işte onu açıp izleyeceksin, oradan bir şey göreceksin derken 2 3 yıla bilinçli ve iyi bir sürücü olmuşsun.
Adventure İstanbul kanalında Zeki hoca sürüş ve güvenlik hakkında çok güzel bilgiler veriyor, bedava kaynak orayı da kaçırma. Maddi durumun zorlamayacaksa 3 5 bin km kullandıktan sonra bir kapalı alan hakimiyet eğitimi üstüne de yol eğitimi alırsan tadından yenmez.
Ama genel gibi düşünmüyorum. Bu eğitimleri almadan önce o motorla en az 2 3 bin km tecrübe edinmek gerekiyor bence. Yoksa kurs yeterince verimli olmaz. Honda ve yamaha eğitimlerinin fiyatı eskiden çok pahalı değildi. Hala uygunsa tercih edilebilirler.
Önce ücretsiz video, belgesel ve yazılı kaynakları yiyip bitirmeden ders almamak gerek bence maddi durum geniş değilse. Zaten çok pahalı bir aktivite sürüş dersi, onu da kilit noktalara, yapamadığımız yere yönlendirmek lazım. Gidip düz gitmeyi, motoru kaldırmayı dersle öğrenmeye gerek yok.
-
Gidon dönük vaziyetteyken ani stop etmelerde bu olabiliyor. Benim de birkaç kez başıma geldi. Motor hafifse kurtarırsınız, ağırsa kontrollü şekilde bırakırsınız. Özellikle trafik içerisinde pek alışmadığınız bir motorla telaş yapıp aniden kalkmaya çalışırken motor stop ederse aynı durum meydana gelebiliyor. Benim başıma bir test esnasında döner kavşakta kırmızı ışıktayken büyük hacimli motorla geldi ve motoru yatırdım. Kendi motorumda da oldu ama kilosu az olduğundan toparlayabildim. Gidon düzse sorun olmaz.
-
Çok geçmiş olsun...
Benzeri bir olay benim bu foruma gelme sebebimdir.
Bursa'da Zeydinler Köyü denilen bir yere gidiyorum, yol bozuk, çok dönemeçli ve çok dikti.
Gidon kırıkken motoru stop ettirdim, ve teraziyi kaçırdım. Düşmesin diye bir müddet tuttum ama sonunda pes ettim, motoru yatırdım.
O tutma esnasında bileklerimi incitmiştim, hemen eczaneden Voltaren adlı kremi almıştım, sonra da bu forumu bulmuştum internetten, böyle olaylar yaşamamak için tecrübeli motorcuların fikirlerine ihtiyaç duymuştum. Nick name'imi düşünürken üye olmak için, krem gözüme çarpmıştı ve nick'im Voltaren olmuştu.
-
Sanırım böyle oldu, aslında bacağımın altından bırakmadım motoru düşmesine kıyamadığım için onunla birlikte düştüm ama evet bacağımla sıkamadım çok açtım ve kayıp gitti bir yerden sonra tutmak imkansız oluyor zaten ve ben elimden geldiğince yavaş indirdim yere.
Bu konuda tavsiyeniz nedir sürekli dur kalk yapıp ayaklarımı yere indirerek alışabilir miyim ?[/QUOTE]
öncelikle en önemlisi kendi sağlınız kendi canınız. grenaj gidon orijinali ile yenilenir ama kırılan bir ayak orijinali gibi olmaz. o yüzden tekrar aynı durumu yaşarsanız bırakın motor düşsün. bu ani durma düşme için de durduğunuz yerde farklı senaryolar çizerek motorunuzu sağa sola önce hafiften başlayarak yavaş yavaş yatırmayı ve ağırlık dengesini bulmayı çalışabilirsiniz. hatta varsa önce bisikletle deneyip el ayak çalışmasına pratiklik kazandırabilirsiniz. bu dediğiniz düşmeleri özellikle arka tarafı eşya yüklü motorcu arkadaşlar daha çok yaşıyor. ağırlık dengesi değiştiği için
-
Fizik kanunları diyelim
Doğa kanunları biz insanların yaptığı gibi esnetilebilen kanunlar değildir. İleri momentumun yoksa Yer Çekimi (Gravity-Force) affetmez ;)
MotoXPR
https://www.youtube.com/@MotoXPR
-
KırmızıGrom adlı üyeden alıntı
Benzeri bir iki kere başıma geldi. Hatta en sonuncusunda kameraya yakaladım
Farkında olmadan ikinci viteste (bir de yokuş) kalkış yaparken motor stop etti. Bu kadar ani bir hareket olduğu zaman ne olduğunu anlamadan zaten motor yere gidiyor. Sana hiç sormuyor bile.
https://www.youtube.com/watch?v=5PUoVvgWsY4
aynen tarif ettiğiniz gibi hiç bana sormadan kendini yere bıraktı tabi bende kıyamayıp onunla birlikte yere yığıldım
Kerem34_ adlı üyeden alıntı
Öncelikle ''Altın elbiseli adam- hayati bilgiler'' playlistini hatim etmen gerekli eğer izlemediysen. Zaten videolarda senin dikkatini çekecek şeyler olacak. Örneğin Keith code bileğim dansı belgeseli diyecek viraj videosunda. Hah işte onu açıp izleyeceksin, oradan bir şey göreceksin derken 2 3 yıla bilinçli ve iyi bir sürücü olmuşsun.
Adventure İstanbul kanalında Zeki hoca sürüş ve güvenlik hakkında çok güzel bilgiler veriyor, bedava kaynak orayı da kaçırma. Maddi durumun zorlamayacaksa 3 5 bin km kullandıktan sonra bir kapalı alan hakimiyet eğitimi üstüne de yol eğitimi alırsan tadından yenmez.
Ama genel gibi düşünmüyorum. Bu eğitimleri almadan önce o motorla en az 2 3 bin km tecrübe edinmek gerekiyor bence. Yoksa kurs yeterince verimli olmaz. Honda ve yamaha eğitimlerinin fiyatı eskiden çok pahalı değildi. Hala uygunsa tercih edilebilirler.
Önce ücretsiz video, belgesel ve yazılı kaynakları yiyip bitirmeden ders almamak gerek bence maddi durum geniş değilse. Zaten çok pahalı bir aktivite sürüş dersi, onu da kilit noktalara, yapamadığımız yere yönlendirmek lazım. Gidip düz gitmeyi, motoru kaldırmayı dersle öğrenmeye gerek yok.
Haklısınız, söylediğiniz kaynakları en kısa sürede izleyip bitireceğim ve dediğiniz gibi kendi kendime yapabildiğim kadarını yapmaya başladığımda da bir üst seviye için ileri sürüş teknikleri eğitimi alacağım. Önerileriniz için çok teşekkür ederim.
Seko adlı üyeden alıntı
Gidon dönük vaziyetteyken ani stop etmelerde bu olabiliyor. Benim de birkaç kez başıma geldi. Motor hafifse kurtarırsınız, ağırsa kontrollü şekilde bırakırsınız. Özellikle trafik içerisinde pek alışmadığınız bir motorla telaş yapıp aniden kalkmaya çalışırken motor stop ederse aynı durum meydana gelebiliyor. Benim başıma bir test esnasında döner kavşakta kırmızı ışıktayken büyük hacimli motorla geldi ve motoru yatırdım. Kendi motorumda da oldu ama kilosu az olduğundan toparlayabildim. Gidon düzse sorun olmaz.
Benim motosikletim 180kg sürücü kursunda ki motordan çok daha ağır, onu bisiklet gibi kontrol ediyordum ama sanırım bu beni biraz zorlayacak umarım bir an önce alışırım ağırlığına ve dengesine
Voltaren adlı üyeden alıntı
Çok geçmiş olsun...
Benzeri bir olay benim bu foruma gelme sebebimdir.
Bursa'da Zeydinler Köyü denilen bir yere gidiyorum, yol bozuk, çok dönemeçli ve çok dikti.
Gidon kırıkken motoru stop ettirdim, ve teraziyi kaçırdım. Düşmesin diye bir müddet tuttum ama sonunda pes ettim, motoru yatırdım.
O tutma esnasında bileklerimi incitmiştim, hemen eczaneden Voltaren adlı kremi almıştım, sonra da bu forumu bulmuştum internetten, böyle olaylar yaşamamak için tecrübeli motorcuların fikirlerine ihtiyaç duymuştum. Nick name'imi düşünürken üye olmak için, krem gözüme çarpmıştı ve nick'im Voltaren olmuştu.
Voltareni okurken istemsizce güldüm Öncelikle geçmiş olsun, evet gidon kırık stop ettiğimizde motosikletimizin kendisini amansızca yere attığını biliyorum artık, bir yere çıkarken ya da en ufak bir stop etme ihtimali varsa mutlaka dimdik tutacağım motosikleti bende bir süre mücadele etmeye çalıştım ama o beni de yere çekmeyi seçti
3RE3RA adlı üyeden alıntı
Sanırım böyle oldu, aslında bacağımın altından bırakmadım motoru düşmesine kıyamadığım için onunla birlikte düştüm ama evet bacağımla sıkamadım çok açtım ve kayıp gitti bir yerden sonra tutmak imkansız oluyor zaten ve ben elimden geldiğince yavaş indirdim yere.
Bu konuda tavsiyeniz nedir sürekli dur kalk yapıp ayaklarımı yere indirerek alışabilir miyim ?
öncelikle en önemlisi kendi sağlınız kendi canınız. grenaj gidon orijinali ile yenilenir ama kırılan bir ayak orijinali gibi olmaz. o yüzden tekrar aynı durumu yaşarsanız bırakın motor düşsün. bu ani durma düşme için de durduğunuz yerde farklı senaryolar çizerek motorunuzu sağa sola önce hafiften başlayarak yavaş yavaş yatırmayı ve ağırlık dengesini bulmayı çalışabilirsiniz. hatta varsa önce bisikletle deneyip el ayak çalışmasına pratiklik kazandırabilirsiniz. bu dediğiniz düşmeleri özellikle arka tarafı eşya yüklü motorcu arkadaşlar daha çok yaşıyor. ağırlık dengesi değiştiği için[/QUOTE]
Dediğiniz denge noktasını öğrenme çalışmasını motorun ayağı açıkken mutlaka deneyeceğim, birde sürekli dur kalk yaparak ayaklarımı yere indirip defalarca çalışacağım.
Not : Çok haklısınız o an anlık bir karar verdim ve yere düştüğümde ya ayağım altında kalsaydı diye düşündüm, bundan sonra umarım olmaz ama olursa kendimi en uzak noktaya atacağım..
Luc adlı üyeden alıntı
Evet hareket yoksa iki tekerlekli aracımız herhangi bir eğimi affetmiyor Umarım bu kanunlara bir an önce alışabilirim
-
O kadar çok yazılmış yazı,kitap,eğitim videosu varki büyük bir ihtimalle çoğunu daha sonra hatırlamayacaksın. Bence spora yeni başlayanlar gibi ilk başta çalışılması gereken hareketleri belirle ve trafiğe kapalı yol,otopark gibi bir alanda bunları çalışarak refleks haline getirmelisin. Yolda karşılaştığın durumlarda okuduklarını hatırlayamazsın çünkü herşey anlıktır. Çalışarak refleks haline getirdiğin bilgiler ihtiyacın olduğunda otomatik olarak devreye girer. Okumaya,eğitime karşı değilim ama bu bilgilerden faydalanarak vücudun eğitilmesi gerekiyor.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)