Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

İlk kazam, sizce neden düşmüş olabilirim :)

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    chosenone - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2022
    Arkadaşlar ben aranıza gsx250r ile yeni katıldım, ehliyetimi alalı daha 1 hafta olmadı aslında. Motorumu fiyatları da göz önünde bulundurarak birazcık erken almıştım.
    Henüz profesyonel bir eğitim almadım ama almayı düşünüyorum.

    Çünkü daha ilk çıktığımda minik bir kaza yaptım

    Aslında sormak istediğim soru da bu..

    Kaldırıma motosikletlerin çıkması için bir rampa yapılmış oradan kaldırıma çıkıp sol tarafa doğru gidecektim ama kaldırıma çıkar çıkmaz 2. viteste debriyajı tam bıraktım gidon sola kırıktı motosikletim stop etti ve kendimi yerde buldum
    Gerçekten ne olduğunu bile anlayamadım o kadar düşük hızda stop edince motosiklet devrilmez diye düşünüyordum, kendi kendini neden yere bıraktı benim bebeğim acaba ne hata yapmış olabilirim orada? tahmininiz var mı? Belki gözümden kaçan bir şeyler vardır..

    Bu olayın beni soğutmasını istemiyorum fikirleriniz benim için değerli.
    Voltaren bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    bana garip bir düşüş olarak geldi. Motor stop ettiği için paniklemiş ayagını yere koymayı düşünmemişsin büyük ihtimal.

    Motor durma noktasına geldiğinde dengesini yitirir, kendin ayagınla sabitlemen lazım, zamanla bu refleks gelişir.

    Mesela bende ns200 var, bazen yolda giderken stok ediyor, artık uzman oldum, hızlıyken bile debriajı cekip kontak ac kapa yapıp geri calıstırıyorum

    Bu motordan sogumana neden olacak birşey de değil bu arada. zamanla alışırsın.
    chosenone ve Voltaren bunu beğendiler.

  3. #3
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Ekim 2007
    Motor freni nedeniyle düşmüşsünüz.

    Geçen hafta kavşaktan dönerken stop etti(benzinde pislik vardı herhalde), refleksle hemen debriyajı çektim, yoksa bende düşerdim.

    Yerinizde olsam iyice alışana kadar yayaların kullandıkları yoldan(aslında hiç motor kullanılmamalı) gitmem, olurda gaz hakimiyetinizi kaybederseniz birine saplayabilirsiniz
    blueway2, chosenone, Voltaren ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  4. #4
    3RE3RA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2018
    Şehir
    karaman
    Motosikleti
    hyo250gt - cbf150-mt25
    normalde düz yolda giderken durduğumuzda ayaklar omuz genişliğinde açılır ve motosiklet iç bacaklarla tutulur. sizin düşmede ise panikle sol bacak biraz daha fazla açılmış ve motosikleti taşıyıcı denge bacak yerine gidonu tutan kollara biniyor o da yetersiz kalıyor. aynısını ben de yaşamıştım. düşe kalka o panik olayı atlatılıyor.
    chosenone ve Voltaren bunu beğendiler.

  5. #5
    chosenone - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2022
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bana garip bir düşüş olarak geldi. Motor stop ettiği için paniklemiş ayagını yere koymayı düşünmemişsin büyük ihtimal.

    Motor durma noktasına geldiğinde dengesini yitirir, kendin ayagınla sabitlemen lazım, zamanla bu refleks gelişir.

    Mesela bende ns200 var, bazen yolda giderken stok ediyor, artık uzman oldum, hızlıyken bile debriajı cekip kontak ac kapa yapıp geri calıstırıyorum

    Bu motordan sogumana neden olacak birşey de değil bu arada. zamanla alışırsın.
    Sanırım öyle oldu hocam çünkü bende yere yapıştım motorla birlikte tüm gücümle onu yere en yavaş şekilde indirdim tabii ama bu çok doğru değilmiş, motosikleti bırakmak lazımmış öyle bir durumda

    Peki dönüş yaparken debriyajın çekili olması böyle durumlardan korur mu ya da bir zararı var mıdır ?

    Alıntı vandamme adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor freni nedeniyle düşmüşsünüz.

    Geçen hafta kavşaktan dönerken stop etti(benzinde pislik vardı herhalde), refleksle hemen debriyajı çektim, yoksa bende düşerdim.

    Yerinizde olsam iyice alışana kadar yayaların kullandıkları yoldan(aslında hiç motor kullanılmamalı) gitmem, olurda gaz hakimiyetinizi kaybederseniz birine saplayabilirsiniz
    Hocam düşük gazla ben motorun ivmelenmesine güvenerek çok çok yavaş bi hızda 2. viteste gaz verdim ama yemeyip stop etti sanırım her ihtimale karşı en azından ilk zamanlarda debriyajdan elimi hiç çekmemem daha hayırlı olur benim için

    Gaz hakimiyetiyle ilgili hiç sorunum yok hocam, motorda abs de olduğu için durma konusunda sorun yaşamıyorum, yıllardır araba da kullandığım için trafiğe de hakimim aslında, sinyalli selektörlü gayet normal kullanabiliyorum normal yolda, aralara vs asla girmiyorum araba gibi bekliyorum ışıklarda, fakat böyle ince şeyleri bilmediğim için sanırım bir süre daha sıkıntı yaşayacağım düşük hızlar benim düşmanım :D

    Alıntı 3RE3RA adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    normalde düz yolda giderken durduğumuzda ayaklar omuz genişliğinde açılır ve motosiklet iç bacaklarla tutulur. sizin düşmede ise panikle sol bacak biraz daha fazla açılmış ve motosikleti taşıyıcı denge bacak yerine gidonu tutan kollara biniyor o da yetersiz kalıyor. aynısını ben de yaşamıştım. düşe kalka o panik olayı atlatılıyor.
    Sanırım böyle oldu, aslında bacağımın altından bırakmadım motoru düşmesine kıyamadığım için onunla birlikte düştüm ama evet bacağımla sıkamadım çok açtım ve kayıp gitti bir yerden sonra tutmak imkansız oluyor zaten ve ben elimden geldiğince yavaş indirdim yere.
    Bu konuda tavsiyeniz nedir sürekli dur kalk yapıp ayaklarımı yere indirerek alışabilir miyim ?
    3RE3RA bunu beğendi.

  6. #6
    nzm75 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2015
    Şehir
    İZMİT
    Motosikleti
    SYM WOLF 250Nİ,,KAVASAKİ KLE 500
    Önce o rampalar motorların kaldırıma çıkması için yapılmaz. Kaldırıma kanunen çıkamazsın. Düşmeye gelince sanırım paniklemişsin 1.viteste olsan stop etmezdi veya durma noktasında debriyaj a basabilirdin
    chosenone, gerivites ve Alman_ bunu beğendiler.

  7. #7
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Rampadan çıkmaya çalışırken ayağın yere doğru noktada basamadığı için, motosikletin kendi ağırlığını taşıyabildiği açıdan çıkıp ağırlığı sana vermiş. Haliyle sen de motosikletinin gerçek yüküyle karşılaşınca zaten yere basma açısı doğru olmayan bir pozisyonda hazırlıksız olduğun için durduğun yerde düşmüşsün.

    * İlk olarak motosikletinizin ağırlığını hissedin, yan ayak açıkken kendinize doğru birkaç kez kaldırabileceğiniz limite kadar yatırıp bunu beyninize kazımalısınız, şahsen öneririm.

    * Özellikle ayağınızın yetişmemesi muhtemel olduğu tümsek, çukur, rampa çıkışları ile inişleri ve benzeri noktalarda motosikleti durdurmamaya özen gösterin. Bu durumda kalırsanız da kalçanızı o yöne doğru seleden iyice kaydırıp dışarı çıkartarak (sanki MotoGP' de 62 derece ile viraj lmaya çalışıyormuş gibi) ayağınızı da iyice yere uzatarak kendinizi dengede tutmaya çalışın.

    * Motosikletler, tekerlekleri ve yapısal olarak motorun içinde dönen tüm donanımları da kullanarak Jiroskopik etki ile iki teker üzerinde durabilen taşıtlardır. Eğer tekerleklerin dönüşü yavaşlar veya durursa bu etki kaybolacağından tüm denge işi size kalır ve genellikle denge kaybı yaşanır. Bu nedenlerle; bu tip durumlardan kaçınmak için benzeri koşullarda çok yavaşlamamaya veya durmamaya özen gösterin. Gerçek pratik ve çalışma için arazide tecrübenizi arttırmanız sizin için harikalar yaratacaktır.

    * Çok mecbur değilseniz motosikletinizi kaldırımlara park etmeyin. Hem çevreden tepki alırsınız(haklı olarak) hem de canı sıkılan birileri malınıza zarar verebilir. Zaten kanunen de yasaktır ve plakanıza ceza gelebilir.

    * Bu tip düşük hızlı tümsek ve rampa çıkışlarında gidonu şase ekseninde yani tam düz tutmaya gayret edin. Aksi halde motosikletinizi düşürme ihtimaliniz fizik kuralları ve motosikletinizin teknik tasarımı nedeni ile artacaktır.

    * İşini bilen ve kaliteli bir kurumdan eğitim alın, bunun için zaman ve para ayırın. O basit düşüşte dahi ciddi şekilde yaralanabilirdiniz. Geçmiş olsun, ucuz atlatmışsınız.
    espresso, Voltaren ve chosenone bunu beğendiler.

  8. #8
    Kerem34_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mt-25 ABS
    Kaldırımda duracak bir hızdaysan zaten ikinci vites fazla. 50cc bile olsa 1.vites kaldırıma çıkma hızı için yeterli. Çıkar çıkmaz durmak için fren yaptın ve motor doğal olarak stop etti muhtemelen. Motorun 10 15 km/h altı hızlarda 2.viteste teklemeye öksürmeye başlar zaten

    Bir de kural Z hocamın dediği gibi kasis, çukur, kaldırım, köprü ayağındaki demirleri falan geçerken gidonun düz, motorun dik olması çok önemli. Amele sümüğü gibi yapışıyor sonra insan yere.
    espresso, chosenone ve Voltaren bunu beğendiler.

  9. #9
    gurcanozturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2018
    Şehir
    Almanya
    Alıntı chosenone adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Bu olayın beni soğutmasını istemiyorum fikirleriniz benim için değerli.
    Soguyacak bir durum yok, ben de daha 2. gunumde ticari taksinin sag kapisina girdim solumdan, 1 hafta ben de dusundum beceremiyorum galiba diye sonra devam. 4 yil/34.000km olmus
    chosenone, Voltaren, Cyan ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  10. #10
    Kerem34_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mt-25 ABS
    Alıntı gurcanozturk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Soguyacak bir durum yok, ben de daha 2. gunumde ticari taksinin sag kapisina girdim solumdan, 1 hafta ben de dusundum beceremiyorum galiba diye sonra devam. 4 yil/34.000km olmus
    He ya, ben ehliyet sınavına girdiğim gün daha ehliyeti almadan sınavdan sonra eve dönerken taksinin arka tampona geçirdiydim. Bari sınavı geçip geçemediğim belli olaydı.
    Voltaren ve chosenone bunu beğendiler.

  11. #11
    -Black- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2005
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Suzuki DL650 2014
    Bebeğinizin yürümeden önce, emeklemesi gerekiyor. Ondandır.
    Voltaren ve chosenone bunu beğendiler.
    Sentis ad medullis!
    Dengeliyorum.com
    youtube.com/we2strom

  12. #12
    chosenone - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2022
    Alıntı nzm75 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Önce o rampalar motorların kaldırıma çıkması için yapılmaz. Kaldırıma kanunen çıkamazsın. Düşmeye gelince sanırım paniklemişsin 1.viteste olsan stop etmezdi veya durma noktasında debriyaj a basabilirdin
    haklısınız öyle tabir edince biraz garip olmuş, tam anlamıyla kaldırım sayılmaz aslında bir geçiş bölgesi, tüm motosikletler çıkıyor oradan diye bende öyle demiştim. 1. viteste olmam gerektiğini çok geç anladım maalesef artık buna dikkat edeceğim.

    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Rampadan çıkmaya çalışırken ayağın yere doğru noktada basamadığı için, motosikletin kendi ağırlığını taşıyabildiği açıdan çıkıp ağırlığı sana vermiş. Haliyle sen de motosikletinin gerçek yüküyle karşılaşınca zaten yere basma açısı doğru olmayan bir pozisyonda hazırlıksız olduğun için durduğun yerde düşmüşsün.

    * İlk olarak motosikletinizin ağırlığını hissedin, yan ayak açıkken kendinize doğru birkaç kez kaldırabileceğiniz limite kadar yatırıp bunu beyninize kazımalısınız, şahsen öneririm.

    * Özellikle ayağınızın yetişmemesi muhtemel olduğu tümsek, çukur, rampa çıkışları ile inişleri ve benzeri noktalarda motosikleti durdurmamaya özen gösterin. Bu durumda kalırsanız da kalçanızı o yöne doğru seleden iyice kaydırıp dışarı çıkartarak (sanki MotoGP' de 62 derece ile viraj lmaya çalışıyormuş gibi) ayağınızı da iyice yere uzatarak kendinizi dengede tutmaya çalışın.

    * Motosikletler, tekerlekleri ve yapısal olarak motorun içinde dönen tüm donanımları da kullanarak Jiroskopik etki ile iki teker üzerinde durabilen taşıtlardır. Eğer tekerleklerin dönüşü yavaşlar veya durursa bu etki kaybolacağından tüm denge işi size kalır ve genellikle denge kaybı yaşanır. Bu nedenlerle; bu tip durumlardan kaçınmak için benzeri koşullarda çok yavaşlamamaya veya durmamaya özen gösterin. Gerçek pratik ve çalışma için arazide tecrübenizi arttırmanız sizin için harikalar yaratacaktır.

    * Çok mecbur değilseniz motosikletinizi kaldırımlara park etmeyin. Hem çevreden tepki alırsınız(haklı olarak) hem de canı sıkılan birileri malınıza zarar verebilir. Zaten kanunen de yasaktır ve plakanıza ceza gelebilir.

    * Bu tip düşük hızlı tümsek ve rampa çıkışlarında gidonu şase ekseninde yani tam düz tutmaya gayret edin. Aksi halde motosikletinizi düşürme ihtimaliniz fizik kuralları ve motosikletinizin teknik tasarımı nedeni ile artacaktır.

    * İşini bilen ve kaliteli bir kurumdan eğitim alın, bunun için zaman ve para ayırın. O basit düşüşte dahi ciddi şekilde yaralanabilirdiniz. Geçmiş olsun, ucuz atlatmışsınız.
    Bu detaylı ve değerli yorumunuz için çok teşekkür ederim. Öyle ki içinde gerçekten düşme nedenlerimin hepsini adeta sıralamışsınız. Gidonu düz tutmamam, çok yavaş çıkıp araba gibi gazı dengelemeye çalışmam, ayağımı yere zamanında basmamam ve en önemlisi motoru taşıma kapasiteme tam hakim olmamam sanırım buna yol açtı. Bir arkadaş durduğu yerde motoru düşürmüş ve bacağına platin takılmış bunu duyduğumda çok şaşırmıştım. Dediğiniz gibi ileri sürüş eğitimi alacağım iyi bir kurumdan ve mümkünse kendi motorumla da eğitimlere katılacağım, tekrar çok teşekkür ederim.

    Alıntı Kerem34_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kaldırımda duracak bir hızdaysan zaten ikinci vites fazla. 50cc bile olsa 1.vites kaldırıma çıkma hızı için yeterli. Çıkar çıkmaz durmak için fren yaptın ve motor doğal olarak stop etti muhtemelen. Motorun 10 15 km/h altı hızlarda 2.viteste teklemeye öksürmeye başlar zaten

    Bir de kural Z hocamın dediği gibi kasis, çukur, kaldırım, köprü ayağındaki demirleri falan geçerken gidonun düz, motorun dik olması çok önemli. Amele sümüğü gibi yapışıyor sonra insan yere.
    Cevabınız için teşekkür ederim. Çok düşünmüştüm neden oldu diye ama olmaması için gerçekten daha az sebep varmış. Gidonu dümdüz tutmadım çünkü çıkarken döneceğim tarafa yöneldim ve dediğiniz gibi 2. viteste yavaş çıktım, tam olarak amele sümüğü gibi düştüm

    Alıntı gurcanozturk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Soguyacak bir durum yok, ben de daha 2. gunumde ticari taksinin sag kapisina girdim solumdan, 1 hafta ben de dusundum beceremiyorum galiba diye sonra devam. 4 yil/34.000km olmus
    Pozitif yorumunuz için çok teşekkür ederim Düşene kadar ve düştükten sonra ki tecrübe biraz farklı oluyor her yavaşladığımda acaba diyordum ama şimdi daha olumlu bakıyorum, sizde bundan sonra kazasız nice seneler nice km'ler yaparsınız umarım )

    Alıntı -Black- adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bebeğinizin yürümeden önce, emeklemesi gerekiyor. Ondandır.
    Hahaha çok haklısınız neyse ki kötü bir emekleme tecrübesi olmadı, umarım bu öğrenme günlerini birlikte ve ayakta atlatırız artık )

  13. #13

    Üyelik
    24 Mart 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MSX-125 & X-Pulse 200 & 790 Adv
    Benzeri bir iki kere başıma geldi. Hatta en sonuncusunda kameraya yakaladım Farkında olmadan ikinci viteste (bir de yokuş) kalkış yaparken motor stop etti. Bu kadar ani bir hareket olduğu zaman ne olduğunu anlamadan zaten motor yere gidiyor. Sana hiç sormuyor bile.

    chosenone ve Voltaren bunu beğendiler.

  14. #14
    Kerem34_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mt-25 ABS
    Öncelikle ''Altın elbiseli adam- hayati bilgiler'' playlistini hatim etmen gerekli eğer izlemediysen. Zaten videolarda senin dikkatini çekecek şeyler olacak. Örneğin Keith code bileğim dansı belgeseli diyecek viraj videosunda. Hah işte onu açıp izleyeceksin, oradan bir şey göreceksin derken 2 3 yıla bilinçli ve iyi bir sürücü olmuşsun.

    Adventure İstanbul kanalında Zeki hoca sürüş ve güvenlik hakkında çok güzel bilgiler veriyor, bedava kaynak orayı da kaçırma. Maddi durumun zorlamayacaksa 3 5 bin km kullandıktan sonra bir kapalı alan hakimiyet eğitimi üstüne de yol eğitimi alırsan tadından yenmez.

    Ama genel gibi düşünmüyorum. Bu eğitimleri almadan önce o motorla en az 2 3 bin km tecrübe edinmek gerekiyor bence. Yoksa kurs yeterince verimli olmaz. Honda ve yamaha eğitimlerinin fiyatı eskiden çok pahalı değildi. Hala uygunsa tercih edilebilirler.

    Önce ücretsiz video, belgesel ve yazılı kaynakları yiyip bitirmeden ders almamak gerek bence maddi durum geniş değilse. Zaten çok pahalı bir aktivite sürüş dersi, onu da kilit noktalara, yapamadığımız yere yönlendirmek lazım. Gidip düz gitmeyi, motoru kaldırmayı dersle öğrenmeye gerek yok.
    Voltaren, chosenone ve espresso bunu beğendiler.

  15. #15

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Gidon dönük vaziyetteyken ani stop etmelerde bu olabiliyor. Benim de birkaç kez başıma geldi. Motor hafifse kurtarırsınız, ağırsa kontrollü şekilde bırakırsınız. Özellikle trafik içerisinde pek alışmadığınız bir motorla telaş yapıp aniden kalkmaya çalışırken motor stop ederse aynı durum meydana gelebiliyor. Benim başıma bir test esnasında döner kavşakta kırmızı ışıktayken büyük hacimli motorla geldi ve motoru yatırdım. Kendi motorumda da oldu ama kilosu az olduğundan toparlayabildim. Gidon düzse sorun olmaz.
    chosenone ve Voltaren bunu beğendiler.

  16. #16
    Voltaren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2020
    Motosikleti
    Yoktur.
    Çok geçmiş olsun...

    Benzeri bir olay benim bu foruma gelme sebebimdir.

    Bursa'da Zeydinler Köyü denilen bir yere gidiyorum, yol bozuk, çok dönemeçli ve çok dikti.

    Gidon kırıkken motoru stop ettirdim, ve teraziyi kaçırdım. Düşmesin diye bir müddet tuttum ama sonunda pes ettim, motoru yatırdım.

    O tutma esnasında bileklerimi incitmiştim, hemen eczaneden Voltaren adlı kremi almıştım, sonra da bu forumu bulmuştum internetten, böyle olaylar yaşamamak için tecrübeli motorcuların fikirlerine ihtiyaç duymuştum. Nick name'imi düşünürken üye olmak için, krem gözüme çarpmıştı ve nick'im Voltaren olmuştu.
    espresso, chosenone ve KırmızıGrom bunu beğendiler.

  17. #17
    3RE3RA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2018
    Şehir
    karaman
    Motosikleti
    hyo250gt - cbf150-mt25
    Sanırım böyle oldu, aslında bacağımın altından bırakmadım motoru düşmesine kıyamadığım için onunla birlikte düştüm ama evet bacağımla sıkamadım çok açtım ve kayıp gitti bir yerden sonra tutmak imkansız oluyor zaten ve ben elimden geldiğince yavaş indirdim yere.
    Bu konuda tavsiyeniz nedir sürekli dur kalk yapıp ayaklarımı yere indirerek alışabilir miyim ?[/QUOTE]


    öncelikle en önemlisi kendi sağlınız kendi canınız. grenaj gidon orijinali ile yenilenir ama kırılan bir ayak orijinali gibi olmaz. o yüzden tekrar aynı durumu yaşarsanız bırakın motor düşsün. bu ani durma düşme için de durduğunuz yerde farklı senaryolar çizerek motorunuzu sağa sola önce hafiften başlayarak yavaş yavaş yatırmayı ve ağırlık dengesini bulmayı çalışabilirsiniz. hatta varsa önce bisikletle deneyip el ayak çalışmasına pratiklik kazandırabilirsiniz. bu dediğiniz düşmeleri özellikle arka tarafı eşya yüklü motorcu arkadaşlar daha çok yaşıyor. ağırlık dengesi değiştiği için
    chosenone bunu beğendi.

  18. #18
    Luc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2015
    Motosikleti
    R25 (2019)
    Fizik kanunları diyelim

    Doğa kanunları biz insanların yaptığı gibi esnetilebilen kanunlar değildir. İleri momentumun yoksa Yer Çekimi (Gravity-Force) affetmez ;)

    chosenone bunu beğendi.
    MotoXPR

    https://www.youtube.com/@MotoXPR

  19. #19
    chosenone - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2022
    Alıntı KırmızıGrom adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benzeri bir iki kere başıma geldi. Hatta en sonuncusunda kameraya yakaladım Farkında olmadan ikinci viteste (bir de yokuş) kalkış yaparken motor stop etti. Bu kadar ani bir hareket olduğu zaman ne olduğunu anlamadan zaten motor yere gidiyor. Sana hiç sormuyor bile.

    https://www.youtube.com/watch?v=5PUoVvgWsY4
    aynen tarif ettiğiniz gibi hiç bana sormadan kendini yere bıraktı tabi bende kıyamayıp onunla birlikte yere yığıldım

    Alıntı Kerem34_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle ''Altın elbiseli adam- hayati bilgiler'' playlistini hatim etmen gerekli eğer izlemediysen. Zaten videolarda senin dikkatini çekecek şeyler olacak. Örneğin Keith code bileğim dansı belgeseli diyecek viraj videosunda. Hah işte onu açıp izleyeceksin, oradan bir şey göreceksin derken 2 3 yıla bilinçli ve iyi bir sürücü olmuşsun.

    Adventure İstanbul kanalında Zeki hoca sürüş ve güvenlik hakkında çok güzel bilgiler veriyor, bedava kaynak orayı da kaçırma. Maddi durumun zorlamayacaksa 3 5 bin km kullandıktan sonra bir kapalı alan hakimiyet eğitimi üstüne de yol eğitimi alırsan tadından yenmez.

    Ama genel gibi düşünmüyorum. Bu eğitimleri almadan önce o motorla en az 2 3 bin km tecrübe edinmek gerekiyor bence. Yoksa kurs yeterince verimli olmaz. Honda ve yamaha eğitimlerinin fiyatı eskiden çok pahalı değildi. Hala uygunsa tercih edilebilirler.

    Önce ücretsiz video, belgesel ve yazılı kaynakları yiyip bitirmeden ders almamak gerek bence maddi durum geniş değilse. Zaten çok pahalı bir aktivite sürüş dersi, onu da kilit noktalara, yapamadığımız yere yönlendirmek lazım. Gidip düz gitmeyi, motoru kaldırmayı dersle öğrenmeye gerek yok.
    Haklısınız, söylediğiniz kaynakları en kısa sürede izleyip bitireceğim ve dediğiniz gibi kendi kendime yapabildiğim kadarını yapmaya başladığımda da bir üst seviye için ileri sürüş teknikleri eğitimi alacağım. Önerileriniz için çok teşekkür ederim.

    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gidon dönük vaziyetteyken ani stop etmelerde bu olabiliyor. Benim de birkaç kez başıma geldi. Motor hafifse kurtarırsınız, ağırsa kontrollü şekilde bırakırsınız. Özellikle trafik içerisinde pek alışmadığınız bir motorla telaş yapıp aniden kalkmaya çalışırken motor stop ederse aynı durum meydana gelebiliyor. Benim başıma bir test esnasında döner kavşakta kırmızı ışıktayken büyük hacimli motorla geldi ve motoru yatırdım. Kendi motorumda da oldu ama kilosu az olduğundan toparlayabildim. Gidon düzse sorun olmaz.
    Benim motosikletim 180kg sürücü kursunda ki motordan çok daha ağır, onu bisiklet gibi kontrol ediyordum ama sanırım bu beni biraz zorlayacak umarım bir an önce alışırım ağırlığına ve dengesine

    Alıntı Voltaren adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok geçmiş olsun...

    Benzeri bir olay benim bu foruma gelme sebebimdir.

    Bursa'da Zeydinler Köyü denilen bir yere gidiyorum, yol bozuk, çok dönemeçli ve çok dikti.

    Gidon kırıkken motoru stop ettirdim, ve teraziyi kaçırdım. Düşmesin diye bir müddet tuttum ama sonunda pes ettim, motoru yatırdım.

    O tutma esnasında bileklerimi incitmiştim, hemen eczaneden Voltaren adlı kremi almıştım, sonra da bu forumu bulmuştum internetten, böyle olaylar yaşamamak için tecrübeli motorcuların fikirlerine ihtiyaç duymuştum. Nick name'imi düşünürken üye olmak için, krem gözüme çarpmıştı ve nick'im Voltaren olmuştu.
    Voltareni okurken istemsizce güldüm Öncelikle geçmiş olsun, evet gidon kırık stop ettiğimizde motosikletimizin kendisini amansızca yere attığını biliyorum artık, bir yere çıkarken ya da en ufak bir stop etme ihtimali varsa mutlaka dimdik tutacağım motosikleti bende bir süre mücadele etmeye çalıştım ama o beni de yere çekmeyi seçti

    Alıntı 3RE3RA adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sanırım böyle oldu, aslında bacağımın altından bırakmadım motoru düşmesine kıyamadığım için onunla birlikte düştüm ama evet bacağımla sıkamadım çok açtım ve kayıp gitti bir yerden sonra tutmak imkansız oluyor zaten ve ben elimden geldiğince yavaş indirdim yere.
    Bu konuda tavsiyeniz nedir sürekli dur kalk yapıp ayaklarımı yere indirerek alışabilir miyim ?

    öncelikle en önemlisi kendi sağlınız kendi canınız. grenaj gidon orijinali ile yenilenir ama kırılan bir ayak orijinali gibi olmaz. o yüzden tekrar aynı durumu yaşarsanız bırakın motor düşsün. bu ani durma düşme için de durduğunuz yerde farklı senaryolar çizerek motorunuzu sağa sola önce hafiften başlayarak yavaş yavaş yatırmayı ve ağırlık dengesini bulmayı çalışabilirsiniz. hatta varsa önce bisikletle deneyip el ayak çalışmasına pratiklik kazandırabilirsiniz. bu dediğiniz düşmeleri özellikle arka tarafı eşya yüklü motorcu arkadaşlar daha çok yaşıyor. ağırlık dengesi değiştiği için[/QUOTE]

    Dediğiniz denge noktasını öğrenme çalışmasını motorun ayağı açıkken mutlaka deneyeceğim, birde sürekli dur kalk yaparak ayaklarımı yere indirip defalarca çalışacağım.

    Not : Çok haklısınız o an anlık bir karar verdim ve yere düştüğümde ya ayağım altında kalsaydı diye düşündüm, bundan sonra umarım olmaz ama olursa kendimi en uzak noktaya atacağım..

    Alıntı Luc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fizik kanunları diyelim

    Doğa kanunları biz insanların yaptığı gibi esnetilebilen kanunlar değildir. İleri momentumun yoksa Yer Çekimi (Gravity-Force) affetmez ;)

    https://geekswipe.net/wp-content/upl...-Geekswipe.png
    Evet hareket yoksa iki tekerlekli aracımız herhangi bir eğimi affetmiyor Umarım bu kanunlara bir an önce alışabilirim
    Voltaren bunu beğendi.

  20. #20

    Üyelik
    24 Ağustos 2013
    O kadar çok yazılmış yazı,kitap,eğitim videosu varki büyük bir ihtimalle çoğunu daha sonra hatırlamayacaksın. Bence spora yeni başlayanlar gibi ilk başta çalışılması gereken hareketleri belirle ve trafiğe kapalı yol,otopark gibi bir alanda bunları çalışarak refleks haline getirmelisin. Yolda karşılaştığın durumlarda okuduklarını hatırlayamazsın çünkü herşey anlıktır. Çalışarak refleks haline getirdiğin bilgiler ihtiyacın olduğunda otomatik olarak devreye girer. Okumaya,eğitime karşı değilim ama bu bilgilerden faydalanarak vücudun eğitilmesi gerekiyor.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)