Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Bakım hakkında

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    03 Kasım 2018
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Dominar 250
    Selamun aleyküm hayırlı sabahlar arkadaşlar,
    Bir sorum olacaktı bakım hakkında size de danışmak istedim,

    Motorum mondial vulture 125i 2021

    Sorum,
    8000km bakımına geldim dışardan yağ vesaire getiremiyoruz
    Bakım ücreti işçilik 300 TL
    Yağ 120-150 TL (1lt)

    Arka fren balatası da değişmesi gerekiyormuş balatam değişecek
    120 TL

    Ve ona da extra işcilik parası isteniyor nasıl iş bu heryerde böyle mi bu zaten işçilik ödüyorum değişen parçalar içinde mi extra işçiliğe para ödüyeceğim?

    Zincir dişli seti değişirsen iyi olur dediler 400 TL +100tl işçilik?

    Çok saçma geldi sorayım dedim heryer de bu böylemidir anlamadım.

    Bu geldiğim yer için demiyorum ama şaşırdım yani bu işin kuralı bu mudur anlamadım


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Aleyküm selam, bence orası sizi dolandırmaya çalışıyor olabilir, eğer çok hor kullanmıyosanız 8kda zincir dişli bitmez ve bildiğim kadarıyla diğer servisler dışarıdan parça teminine izin veriyorlar. En kaliteli yağ 120-150 tl arası ve onlar büyük ihtimal yarı sentetikden daha kaliteli yağ koymayacaklar, değişim ücretlerinde işçilik fiyatlarını yansıtıyorlar bunda bir problem yok ama başka bir servise gitmeniz çok daha iyi olucaktır.

  3. #3

    Üyelik
    03 Kasım 2018
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Dominar 250
    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aleyküm selam, bence orası sizi dolandırmaya çalışıyor olabilir, eğer çok hor kullanmıyosanız 8kda zincir dişli bitmez ve bildiğim kadarıyla diğer servisler dışarıdan parça teminine izin veriyorlar. En kaliteli yağ 120-150 tl arası ve onlar büyük ihtimal yarı sentetikden daha kaliteli yağ koymayacaklar, değişim ücretlerinde işçilik fiyatlarını yansıtıyorlar bunda bir problem yok ama başka bir servise gitmeniz çok daha iyi olucaktır.
    Zaten yetkili servisteyim ustam garantili olduğu için normal de gittiğim servis kapandı beni tanıyolardı uygun fiyat yapıyorlardı yardımcı oluyorlardı burda böyle olunca şaşırdım motorun yanında bile durdurmuyolar hemen yasak burası duramazsın muhabbeti dönüyor
    Teşekkür ederim yorumun için ustam 🙏

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:26 ----------

    Ve bu arada zincir dişli aşınması normal olabilir çünkü 1 hafta da falan sürekli bollaşıyor bende getirip sıktıramıyorum sürekli bol kullanıyorum o zarar veriyor ona da para alcaklar gelsem

  4. #4
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    29 Haziran 2020
    Şehir
    zonguldak
    Motosikleti
    duke 390
    Arka balata 120 normal,50 yag degismi 50 de balata degisimi ucreti olmasi lazim,ancak sen serviste degistirdigin icin genel bakim altinda 400 isteyebilirler.bu genel bakima aku,hava filtresi,buji kontrolu,lastik ivir zivir kontrolu girer.belki standart bakim ucreti 300 dur.ktm ninki 800-1000 civari hicbise yapmasalar bile.egerki motorumda sorun yok diyorsan balatani ve yagini al,duzgun bintamircide degistir.daha dusuk ucret alirlar.tercih senin

  5. #5

    Üyelik
    03 Kasım 2018
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Dominar 250
    Sonuç olarak arkadaşlar, şarjım bitti yazamadım
    120 balata
    150 yağ
    Toplam 500 TL ödedim gerisi işçilik

  6. #6
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Hangi servise, ustaya götürdünüzse Allah aşkına isim verin paylaşın bu iti.

    Bir veritabanı oluşturalım "o.ç ustalar" diye burada, o başlığa uğrayan gitmesin bu adamlara, kaptırmasın paralarını.

    *8000 km.de balata bitirmek için epey uğraşmak gerek.
    *1 lt hangi yağa 120-150 TL para istiyor dümbük? internetten ben 100 TL'ye getirtiyorum litresini.
    *8000 km.de en dandik zincir bile bitmez. Değiştirmenin lüzumu yok. Ger, yağla, geç.
    *Herşeye işçilik yazmış it. Ayıptır yahu ben furş takımını, amortisör keçe ve yağlarını yeniledim de 300 TL işçilik ödemedim Er6f'e.

    Adam şey etme odaklı kimseye, hiçbir esnafa para kazandırmayalım. Garanti maranti bunları da bu tip işletmelere sahip markalarda önemsemeyin, herşeye "kullanıcı hatası" diyor zürriyetsizler.
    GoGi, espresso, Motoseverrr ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  7. #7
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Ekim 2007
    Alıntı Azizozkk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selamun aleyküm hayırlı sabahlar arkadaşlar,
    Bir sorum olacaktı bakım hakkında size de danışmak istedim,

    Motorum mondial vulture 125i 2021

    Sorum,
    8000km bakımına geldim dışardan yağ vesaire getiremiyoruz
    Bakım ücreti işçilik 300 TL
    Yağ 120-150 TL (1lt)

    Arka fren balatası da değişmesi gerekiyormuş balatam değişecek
    120 TL

    Ve ona da extra işcilik parası isteniyor nasıl iş bu heryerde böyle mi bu zaten işçilik ödüyorum değişen parçalar içinde mi extra işçiliğe para ödüyeceğim?

    Zincir dişli seti değişirsen iyi olur dediler 400 TL +100tl işçilik?

    Çok saçma geldi sorayım dedim heryer de bu böylemidir anlamadım.

    Bu geldiğim yer için demiyorum ama şaşırdım yani bu işin kuralı bu mudur anlamadım
    Son zamanlarda bir çok servis bu şekilde hocam.

    Dışardan parça, malzeme ile gelirsen ya motoruna bakmaz, yada yokuş yaparlar. Geçen hafta arkadaşım zincir değişimi için gitti, yetkili servis; dışardan parça alıp geleceksen gelme demiş. İsimde vereyim hatta Aktaş motor Hero servisi..

    10-40 yağ 70 liradan aldım 3 hafta önce(castrol), serviste 120 lira. Kendim değişiyorum.

    Bende daha bugün zincir dişli için yetkili servisten fiyat aldım 100tl değişim, 270 lira arka dişli, 100tl ön dişli..Daha zincir bile alamadan 470 lira tuttu bak.

    Daha bi kaç yıl önce bu rakamları 400cc ve üstü motor kullanıcıları yazdığında, vay be paralara bak diyorduk. Şimdi 125cc bir motorun bakımı o fiyatlara geldi.

    Yine yanlış yerlere kızıyoruz..Resmin bütününe bakmak lazım..
    ozanturk bunu beğendi.

  8. #8
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Sonraki bakımında bana yaz, gel bir çayımı iç, üzerine parçalarını da getirdiysen herşeyi birlikte sohbet muhabbet yaparız kuruş istemem. Hem sen de birkaç şey öğrenir kendi bakımlarını korkmadan yapmaya başlarsın, paran cebinde kalır.

    Bu devirde böyle usta geçinen, servisim ben gel geçirelim diyen kurum ve şahısları mimleyip uzak durmak ve durdurmak gerek.
    KROSNO, DickName, Kerem34_ ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  9. #9
    salih dalkıl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ocak 2021
    Şehir
    mandalina city Erzin
    Motosikleti
    Bajaj Dominar 250
    Ulan altı üstü enjeksiyonlu cg türevi 125cc motor ayıptır ya ayıp 8000 kmde ne zinciri bitmesi olsa olsa zincir gergisi arızalıdır oda 20 30 tl. Ben kendi ustamda 250 lik cg motorumun yağını zincir ayarını sübap ayarını 100 tlye yaptırdım daha dün yağ parasıda içinde (motul 20 50 madeni ). Vallaha ben diyecek hiçbir şey bulamıyorum ya commuter motor bakım masrafı azdır az yakıt tüketir malzemesi ucuzdur mantığı da bitti demekki

  10. #10
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    29 Haziran 2020
    Şehir
    zonguldak
    Motosikleti
    duke 390
    Balata minumum 20bin km gitmesi lazim.iscilik de maksimum 100 olmasi lazimdi.

  11. #11
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Arkadaş, şu servisin ve ustanın hele bir ismini cismini lütfen ver.

    Bir başka genç kardeşimiz gitmesin, para kaptırmasın bu yamyamlara. Olaya "ticari hayata zarar vermek istemem" mantığıyla bakmayalım, yo edip piyasadan silelim dolandırıcı iti.
    espresso bunu beğendi.

  12. #12

    Üyelik
    03 Kasım 2018
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Dominar 250
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hangi servise, ustaya götürdünüzse Allah aşkına isim verin paylaşın bu iti.

    Bir veritabanı oluşturalım "o.ç ustalar" diye burada, o başlığa uğrayan gitmesin bu adamlara, kaptırmasın paralarını.

    *8000 km.de balata bitirmek için epey uğraşmak gerek.
    *1 lt hangi yağa 120-150 TL para istiyor dümbük? internetten ben 100 TL'ye getirtiyorum litresini.
    *8000 km.de en dandik zincir bile bitmez. Değiştirmenin lüzumu yok. Ger, yağla, geç.
    *Herşeye işçilik yazmış it. Ayıptır yahu ben furş takımını, amortisör keçe ve yağlarını yeniledim de 300 TL işçilik ödemedim Er6f'e.

    Adam şey etme odaklı kimseye, hiçbir esnafa para kazandırmayalım. Garanti maranti bunları da bu tip işletmelere sahip markalarda önemsemeyin, herşeye "kullanıcı hatası" diyor zürriyetsizler.
    Çok haklısın abi demekki fiyatlar şaşırdığım kadar gerçekten fazlaymış çünkü çok fazla geldi bana eskiden yaptırdığım yer, motoru satın aldığım yerdi. fiyatta falan bayağı yardımcı oluyordu sağolsunlar işçiliğe 40 TL yazıyordu ve motorumun yanındaydım, güle, eğlene tamir ediyorduk şimdi orası kapandı. düştük başka servisin eline, motorun olduğu kata birşey sormaya gidiyorum, adam başından savacak, yasak burda durman diyor birşey soruyorum halbuki, bekleme alanı dedikleri yer de buz gibi dondum 10da gittim 12.35 de çıktı 2 bucuk saat bekledim yukarda buz gibi yerde çok enteresan geldi kendileri sıcak yerde bekleyipte bana senin burda durman yasak yukarı çık demeleri..
    Her neyse velhasıl kelam yaşadıklarım bunlar ustalarım

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:36 ----------

    Yağ olarak ipone kullandık dediler ben görmedim bile tabiki

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:37 ----------

    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sonraki bakımında bana yaz, gel bir çayımı iç, üzerine parçalarını da getirdiysen herşeyi birlikte sohbet muhabbet yaparız kuruş istemem. Hem sen de birkaç şey öğrenir kendi bakımlarını korkmadan yapmaya başlarsın, paran cebinde kalır.

    Bu devirde böyle usta geçinen, servisim ben gel geçirelim diyen kurum ve şahısları mimleyip uzak durmak ve durdurmak gerek.
    Sağolasın ustam ben bu forumda 4.5 yıldır varım belki de, bu benim 2. Motorum sen her konuda destek oldun oluyorsun eksik olma abi sağolasın teşekkür ediyorum Herşey için

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:38 ----------

    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaş, şu servisin ve ustanın hele bir ismini cismini lütfen ver.

    Bir başka genç kardeşimiz gitmesin, para kaptırmasın bu yamyamlara. Olaya "ticari hayata zarar vermek istemem" mantığıyla bakmayalım, yo edip piyasadan silelim dolandırıcı iti.
    Gerçekten haklısın abi, değerli yorumların içinde çok teşekkür ederim iyi ki varsınız bayii olarak adını vermek doğru olur mu bilmiyorum. ama benim yaşadıklarım bunlar demekki normal şeyler demilmiş bayii de Beylikdüzü tarafı mondial bayiisi

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:41 ----------

    Alıntı salih dalkıl adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ulan altı üstü enjeksiyonlu cg türevi 125cc motor ayıptır ya ayıp 8000 kmde ne zinciri bitmesi olsa olsa zincir gergisi arızalıdır oda 20 30 tl. Ben kendi ustamda 250 lik cg motorumun yağını zincir ayarını sübap ayarını 100 tlye yaptırdım daha dün yağ parasıda içinde (motul 20 50 madeni ). Vallaha ben diyecek hiçbir şey bulamıyorum ya commuter motor bakım masrafı azdır az yakıt tüketir malzemesi ucuzdur mantığı da bitti demekki
    Usta zincirinden bıktım zaten 1 hafta da bollaşıyor, para alcaklar diye sadece onun için servise de gidemiyorum bol kullanıyorum sürekli ses yapıyor bazen kalkışlarda tıktıktık vuruyor muhtemelen ben zarar verdim biraz bol kullanıyorum diye ama 1 2 hafta içinde de bollaşıyor yani ne yapabilirim ki...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:43 ----------

    Eski servisi olsa Bi selam veriyordum 2dk da gerdiriyor selam alıyor yolluyordu sağolsunlar.
    Şimdi korkuyorum selam versem para isteyecekler diye

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:44 ----------

    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hangi servise, ustaya götürdünüzse Allah aşkına isim verin paylaşın bu iti.

    Bir veritabanı oluşturalım "o.ç ustalar" diye burada, o başlığa uğrayan gitmesin bu adamlara, kaptırmasın paralarını.

    *8000 km.de balata bitirmek için epey uğraşmak gerek.
    *1 lt hangi yağa 120-150 TL para istiyor dümbük? internetten ben 100 TL'ye getirtiyorum litresini.
    *8000 km.de en dandik zincir bile bitmez. Değiştirmenin lüzumu yok. Ger, yağla, geç.
    *Herşeye işçilik yazmış it. Ayıptır yahu ben furş takımını, amortisör keçe ve yağlarını yeniledim de 300 TL işçilik ödemedim Er6f'e.

    Adam şey etme odaklı kimseye, hiçbir esnafa para kazandırmayalım. Garanti maranti bunları da bu tip işletmelere sahip markalarda önemsemeyin, herşeye "kullanıcı hatası" diyor zürriyetsizler.
    Yani zaten işçilik parası ödüyorum, extra olarak beni çağırıp zincir dişli setin ve başlatan değişmesi gerekiyor ne diyorsun dediler bende fazla hazırlıklı gelmediğim için sadece balatayo değişelim dedim önemlidir diye ona da 30 40 işçilik yazarım diyor çok saçma geldi zaten onu yap diye başta işçilik ödüyorum enteresan işler valla.
    Zincir mevzusu da 400 TL set fiyatı 100 TL de işçilik yazarım dedi bende param yok o idare ederse daha sonra yaptırayım dedim çıktım yukarı çok garip

  13. #13
    Sagopa K - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2020
    Şehir
    bin\debug\
    Motosikleti
    Asya Swift-R 170
    Eline sağlık aga


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)