Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Yağ eksiltme

    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    13 Ekim 2021
    Alıntı M.balibey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ne kadar yağ eksiltiyor hava soğutmalı olduğundan zaten apachelerde yağ eksiltme oluyor. Üst kapak civarı ve vites müşürünün orda terleme var mı?
    Çok az var


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    13 Ekim 2021
    Yeni yağ değişiminden sonra 200 km oldu şu anda yağ seviyesi çubuğun yarısında gösteriyor

    Yeni yağı koyduktan sonra yarım saat kadar gezdim çubuğu kontrol ettiğimde tam gösteriyordu
    200 km oldu ve şimdi yarıda gösteriyor

    Düz mantık 500 ml eksik hadi motoru yağladı etti oralarda kaldı diyelim 300 ml sabah yağı boşaltıp ölçücem tekrar yazarım

  3. #23
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    Alıntı omrozzn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yeni yağ değişiminden sonra 200 km oldu şu anda yağ seviyesi çubuğun yarısında gösteriyor

    Yeni yağı koyduktan sonra yarım saat kadar gezdim çubuğu kontrol ettiğimde tam gösteriyordu
    200 km oldu ve şimdi yarıda gösteriyor

    Düz mantık 500 ml eksik hadi motoru yağladı etti oralarda kaldı diyelim 300 ml sabah yağı boşaltıp ölçücem tekrar yazarım
    bence doğru ölçüm yapamıyorsun çubuğu tam sokacaksın ama dişleri çevirmeden çıkaracaksın yani ölçtün gidip turladın yarı yarıya fark olmaz 200 km gezsen bile bu bahsettiğin olay imkansız
    200 km hiçbir motor 500 ml yağ yakamaz
    hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır

  4. #24
    satoyama - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2006
    Şehir
    avrupa yakası
    Motosikleti
    Gilera Runner / Aprilia Sr GT200
    O kadar eksiltme normal, 500km aralığa bakın, 500km sonra çubukta yağ yoksa sorun var demektir. egzosttan mavi duman atıyorsa zaten kurtuluşu yok

  5. #25
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı omrozzn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar fazla konu başlığı kirliliği olmasın diye buradan devam ediyorum

    Sanırım silindir segman değişimine yöneleceğim

    Şimdi bir sorum var açık ve net

    Silindir üzerinde çok az da olsa yağ olma ihtimali nedir

    Yani kupkuru mu olmalı

    Kulak çubuğu ile buji deliğinden sokup kurumlu yüzeye sürttüm simsiyah olmakla beraber bariz bana göre yağ emdi hatta örnek bırakayım

    https://i.hizliresim.com/jmdy2oo.jpeg
    O yağı silindir üzerinden mi aldın yoksa pistondan mı ? silindir yazmışsın ama buji deliğinden silindir yüzeyine ulaşman çok zor , eğer silindirden aldıysan yağ sekmanı sıyırmıyordur yani aşınmış , pistondan aldıysan subap lastikleri sızdırıyordur , bunun tedavisi sadece lastiklerle kurtarıyorsa ucuzdur , subaplar ve gaydlar bozuksa masrafın artar , 36.000 km yağ eksiltme için erken sayılır , tecrübem yok ama TVS den burda kullanıcı arkadaşlar iyi bahsederdi , bence yağı sık sık kontrol ederek aradada bujideki kurumları temizleyerek 30bin daha idare edebilirsin , yağ eksiltmesi motorun çalışmayacağı anlamına gelmiyor..birde satın aldığın yağın sahte ürün olmadıgından emin ol , kullanılmış yağları toplayıp rengini açmak için çeşitli kimyasal maddeler ekliyorlar , motora kısa sürede ciddi zarar veriyor hatta içeride zift gibi bir katman oluşuyor yağ kanallarını tıkıyor..

  6. #26

    Üyelik
    13 Ekim 2021
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O yağı silindir üzerinden mi aldın yoksa pistondan mı ? silindir yazmışsın ama buji deliğinden silindir yüzeyine ulaşman çok zor , eğer silindirden aldıysan yağ sekmanı sıyırmıyordur yani aşınmış , pistondan aldıysan subap lastikleri sızdırıyordur , bunun tedavisi sadece lastiklerle kurtarıyorsa ucuzdur , subaplar ve gaydlar bozuksa masrafın artar , 36.000 km yağ eksiltme için erken sayılır , tecrübem yok ama TVS den burda kullanıcı arkadaşlar iyi bahsederdi , bence yağı sık sık kontrol ederek aradada bujideki kurumları temizleyerek 30bin daha idare edebilirsin , yağ eksiltmesi motorun çalışmayacağı anlamına gelmiyor..birde satın aldığın yağın sahte ürün olmadıgından emin ol , kullanılmış yağları toplayıp rengini açmak için çeşitli kimyasal maddeler ekliyorlar , motora kısa sürede ciddi zarar veriyor hatta içeride zift gibi bir katman oluşuyor yağ kanallarını tıkıyor..
    hocam bugün yağı boşalttım biraz süzülmsinide bekledim

    eski kutusuna geri boşalttım 800 ml e yakındı yani tahmini 780 ml gibi bir şey çıktı.

    o resim içinde şimdi ben bi afalladım silindir ile piston aynı şey değilmi afbuyurun

    bujiyi çıkarıp o delikten ayak marşı ile çevirip gördüğüm aşağı inip çıkan şey ne ? :D

    onun üzerinden aldım pisliği yani silindirin üzerinden

    ama şuan o konuda sıkıntı yok en son yaptığım hava ayarı ile 150 km lik bir yol yapmıştım sonrasında kontrol ettiğimde %90 oranında azalmış metal yüzey temiz görünüyordu. Nasıl gördün derseniz ışık tutup delikten ayak marşı ile silindiri görebileceğim bir konuma getirip baktım.

    bakılabilecek her yere baktım hiç biryerden sızıntı yok duman atma oalyı yok üst kapakta terleme yok

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:14 ----------

    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bence doğru ölçüm yapamıyorsun çubuğu tam sokacaksın ama dişleri çevirmeden çıkaracaksın yani ölçtün gidip turladın yarı yarıya fark olmaz 200 km gezsen bile bu bahsettiğin olay imkansız
    200 km hiçbir motor 500 ml yağ yakamaz
    dediğim gibi kutuya geri boşaltığımda 780 ml kadar çıktı 750 800 arasında yani

    ayrıca dediğiniz gibi yaparsam çevirmeden çubuk yağa neredeyse değmiyor

    mesela yağı boşaltmadan önce denediğimde sizin dediğiniz gibi vidalamadan daldırarak ölçtüğümde çubuğa yağ demiyor bile !

    kitapçıkta da göstergeyi vidalayarak konumlandırın diyor.

  7. #27
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Silindir şeklinden dolayı isimlendirilmiş pistonunda içinde inip çıktığı silindirik parça , gömlekde denir sanayide :D

  8. #28
    joshua - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Kawasaki KLX 250 (2016) KLR 650 (2006)
    Peki yağ değiştirirken, eski yağ tamamen boşaldı, yeni yağı doldurup motoru çalıştırıp içine bir miktar yağı çektikten sonra ilave yaptınız mı?

  9. #29

    Üyelik
    13 Ekim 2021
    Alıntı joshua adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peki yağ değiştirirken, eski yağ tamamen boşaldı, yeni yağı doldurup motoru çalıştırıp içine bir miktar yağı çektikten sonra ilave yaptınız mı?
    hayır yapmadım

    takıldığım nokta şu yağı değiştirdikten sonra bildiğim gibi yani vidalayarak ölçtüğümde xxxx kısmının üst çizgisinde

    motoru çalıştırsamda çıkıp 1 2 turlasamda tekrar ölçtüğümde yine xxxx aralığının üst çizgisinde yani maksimumda zaten

    ama dediğim gibi 200 km sonra bugün baktım yağı boşaltmadan önce yarıdaydı kitapçığa göre ortalarda olması normal diyor tamam onuda biliyorum

    kutuya geri koyduğumda 750 800 arasındaydı

    yani buradan çıkardığım sonuç 200 km de 200 küsür yok oluyor

    içerde kalan yağı bende biliyorum

    tam süzdürdükten sonra yeni yağı koyduğumda ve motoru çalıştırıp yağlamasını sağlasamda gezip tur atsam ogün boyu yine xxx çizgisinin üst noktasında

    yani yağlamayı sağladıktan sonra eksilen bir şey yok zaten içerde kalıyor ne kadar süzdürsemde


    konu karştı

    özetle hocam yağ değişimlerinde üzerine yağ eklemesi yapmıyorum 1 litre yağın

    ne kadar süzdürsemde içeride bir miktar yağ kaldığını biliyorum

    1 litre yağı koyup dolaştıktan sonra yaptığım ölçümde xxxx aralığının üst çizgisinde çıkıyor

    dolaşmadan yaptığım ölçümde de motoru rölantide bir mıktar çalıştırıp yaptığım ölçümde de yine xxx aralığının üst çizgisinde yani tam seviyede

    ama 200 km sonra bugün baktığımda çizginin yarısında idi

    kutuya boşalttığımda da dediğim gibi 750 800 ml arasında

    sonuç 200 km de 200 küsür ml yağ nasıl yok olabiliyor

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:32 ----------

    mesela egzozun ucuna bez tutup gaza basıyorum simsiyah oluyor bu yağ yakma belirtisi olabilir mi normal bir durum mudur _?

  10. #30

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Daha konuyu açar açmaz okumadan tvs mi dedim tvs imiş ..
    Tvs lerde 30 binden sonra yağ yakma kronik yağını düzenli kontrol edeceksin eksildikçe tamamlıycaksın yada reftifiye yaptıracaksın ama pek çok kurye arkadaş öyle 70-80 bin km lere kadar kullanıyor..

  11. #31

    Üyelik
    13 Ekim 2021
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Daha konuyu açar açmaz okumadan tvs mi dedim tvs imiş ..
    Tvs lerde 30 binden sonra yağ yakma kronik yağını düzenli kontrol edeceksin eksildikçe tamamlıycaksın yada reftifiye yaptıracaksın ama pek çok kurye arkadaş öyle 70-80 bin km lere kadar kullanıyor..
    Bugün bayram ziyaretinden sonra bir daha baktım
    Bir önceki mesajda çubuğun yarısında demiştim şimdi 4/1 kalmış yani en alt çizgiye 1 basamak kalmış


    İyice süzdürdüm kutuda 680 ml e yakın gözüküyor
    Bir öncekinde 780 ml idi şimdi 680

    Kabaca 150 km de 100 ml gitmiş


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)