Kısa zaman önce kitapçığında ne derse ona göreydi,artık cebimizde ne zaman para varsa o zaman. 18.000 de xmax 300 20.000 ( ağır bakım ) 3000 tl civarı ekstra başka değişilik olmaz ise.
Kısa zaman önce kitapçığında ne derse ona göreydi,artık cebimizde ne zaman para varsa o zaman. 18.000 de xmax 300 20.000 ( ağır bakım ) 3000 tl civarı ekstra başka değişilik olmaz ise.
Benim xmax da 9500km oldu, 10bin bakımında motorun yaşından dolayı (2016 model) amortisör yağlrı, soğutma suyu, fren hidrolikleri vb. bütün sıvıları değişmeis gerekiyor, masraf olacağı için motora binmiyorum, soran olunca kış şimdi soğuk diyorum. Artık mart gibi kim bilir kaça çıkacak bu bakımlar.
Bir de şunu sormak lazım; mesela 12.000km'de bir yağ değişimi yapıldı ama bu kaç aylık bir kullanım süresine denk geldi? 1 yıldan kısa, 1 yıl, 1,5 yıl, 2 yıl ??? vs. (Km'den bağımsız olarak 1 yılı geçtiyse değiştirmekte fayda olur sanki. Hadi 1,5 yıla kadar uzatalım en fazla...)
Tabi, ancak burada tommygun'ın araştırdığı çalıştığı "Yerel kitaba uymadan / global kitaptaki değerlere göre değişim yapıldığında bir sıkıntı çıkıyor mu çıkmıyor mu?" diye anladım. Dolayısıyla 6 ayı dikkate almamalıyız. (Benim görüşüm 1 - 1,5 sene arasında değiştirmek - mümkün olduğu kadar 1 seneyi geçmemek. 6 ay çok kısa ve dolayısıyla verimsiz...)
Benim motorun Türkiye hariç bakımı 12.000'de bir, Türkiye 6.000'de bir. Şöyle yapıyorum; senede bir veya 6.000km'de bir götürüyorum. Yani 6 ay kısıtına uymuyorum. 4 seneden sonra Honda'nın uzatılmış garantisi bitiyor, dolayısıyla garantiyle ilgili bir sıkıntım yok. Motosiklet ilk 2 senesinde olsaydı belki 6 ayda bir götürürdüm ama sonrasında yine götürmezdim; 2 sene sorun çıkarmayan *orta-üst seviye Honda motosiklet* 2 seneden sonra da motor garantisiyle ilgili bir sorun çıkarmayacaktır zaten.
Benim gördüğüm kadarıyla litrelik makinelerde dahi yağ denilen illet kesinlikle kullanım türünüze göre dayanım gösteriyor. Çok seri kullanan şehir içinde 1 km de 20 kere vites değişip devir çeviren biriyseniz motoruna göre 4000 km de 2000km de mantıklı rakamlar olacaktır. Fakat litrelik makineyle 4k devir uzun yol yapıyosanız 4000 de yağınızın halen iyi bir kıvamda olduğunu görebilirsiniz. Şahsi motorlarımdan örnek vermek gerekirse, ben genelde garanti olayından etkilendiğim için km si dolmadan zamandan dolayı götürüyorum. Fakat şuan BMW yi bakıma verdim ve normalde 1.000 km den sonra 10.000 de girmem gereken bakıma 3.200 de yağ değişimi için soktum. İlk km'ler özellikle yüksek cc motorlar için önemli. Sonuç olarak motorunuzu ve kendinizi siz biliyorsunuz, 2.000 km de bir değişmeniz gerektiğini düşünüyorsanız değişin.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:42 ----------
[/COLOR]Tabii aciklayim. Yağı degistirdigimde sanki vites geçişleri yumusuyor gibi geliyor. Benzer bir durumu zinciri temizleyip yagladigimda da yaşıyorum. Belki benim Hüsnü kuruntumdur bilemiyorum. Ancak genel olarak Ne vites geçişlerinde, ne de motor da herhangi bir problem yaşamadım. Açıkçası yasayacagimi da zannetmiyorum. Zira bütün kullandığım parçalar servisden alinma. Yag olarak da c ile başlayan yağı kullanıyorum. Sadece zinciri sahtelerinden cekindigim için çek marka olandan aldim. Yurtdışından zincir sökme ve montaj aparatı alip arkadasimin garajinda kendimiz degistirdik. Zincir sesi olayı da boylece kesildi. Bir de arkadasimiz bir sorusu var kaç sene de yapti diye. Ben ayda yaklasik 1200 km yapiyorum. Ancak yılla alakalı kitapcikta sanki 24 ay yazdığını hatırlıyorum ama emin değilim. Siz de internetten bakabilirsiniz. Yağ olayi maalesef ticari getirisinden dolayı suistimal edilmeye müsait. Özellikle Türkiyede
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:43 ----------
Evet garip değil mi? Ben de 12000 km de bir yapiyorum. Türkiye deki servislerin isguzarligi
Benim motor için 10.000km veya 1 yıl önce hangisi gelirse mantıklı sanki. 2.000km ekstra koruma payı (normali 12.000 ya?), ek olarak 10.000'i de takip etmesi kolay.
Şimdilik (kayıtlı olsun diye) hep servise götürdüğüm için her 6.000km'de bir şeklinde götürüyorum. Daha 1 yılı aştığım olmadı, aşmam da zor gibi: Senede 2 kere Bodrum git-gel yapıyorum, sadece bu 3.000km ediyor. Kalan 3.000km (motor neredeyse yatıyor gibi olsa da) 1 yılda rahat rahat yapılır...
motor bakımı yağ değişmi filitre bakımı kullanılan şartlara göre değişkenlik göstere bilir.
zincir yağlaması her kullanım sonrasında yapılır .
zincir ince yağ ile temizlenir .
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)