Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Motor Bakımı Ne Sıklıkla Yapılır?

    REKLAM ALANI
  1. #21
    Luc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2015
    Motosikleti
    R25 (2019)
    Alıntı karyabla adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba, aralık ayında ilk motorumu aldım. Tavsiyeler üzerinde 2014 üretimi, Honda CBR 250R modelini tercih ettim.

    Motor yağı ortalama 1800-2000 kilometrede bir yapılması tavsiye ediliyor.
    • Motor yağında hangi marka ve modeli tavsiye edersiniz?
    • Filtre bakımları da aynı aralıkta mı yapılmalı?
    • Zincir yağı bakımı için kaç kilometre geçmeli?
    • Zincir temizleme ve yağlama için hangi marka ve modeli tavsiye edersiniz?


    Bilmediğim başka rutin bakımlar nelerdir ve ne sıklıkla yapılır?
    Bilgili büyüklerimden, akranlarımdan cevaplarını beklerim. Herkese iyi günler.
    Servis kitabını referans alınız lütfen.
    karyabla bunu beğendi.
    MotoXPR

    https://www.youtube.com/@MotoXPR


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    20 Temmuz 2020
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    250r
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle birden fazla CBR250R' ı uzun süreler kullandığımı ve tüm bakımlarını kendim yaptığımı, şu anki CBR250R' ımın yaklaşık 98.000km' de olduğunu belirterek tecrübe ve önerilerimi paylaşmak isterim.

    * Motosikletinizi yeni aldıysanız derhal ön amortisör yağlarınızı Ipone10W amortisör yağı ile değiştirtin. Bu 1. derece kritik bir konu, atlamayın.

    * Arka amortisörün çalışmasında bir anormallik hissediyorsanız mutlaka ama mutlaka amortisörünüzü değiştirmeniz gerek, kazaya neden olacaktır. Eğer sağlamsa ön yük ayarını max dişten 2 diş aşağı ayarlamanız en optimum ayarı verir. Kullandıkça ayarı birer diş yumuşatabilir veya sertleştirebilir, size en uygun dertliği kilo ve kullanımınıza göre değiştirebilirsiniz.

    * Lastik konusu birinci derece önemlidir. Nakitte sorun yoksa Pirelli Rosso 2 alın, motosikletin karakteri iyileşecek, değişime inanamayacaksınız emin olun. aksi halde ANLAS Viento Sport gibi bir model de işinizi görecektir. İyi araştırın.

    * Motordan anormal sesler gelmeye başladıysa ve size birileri "krank vuruyor" diyorsa derhal ilk iş olarak Triger Zincir Gergisini yetkili servisten orjinalini temin ederek değiştirtin. Sorununuz çok büyük ihtimalle tamamen düzelecektir. Usta geçinenlerin CBR250R kullanıcılarına en cicili bicili kazığı budur. Krank değişecek der, gergi değişir, sizden +2000 TL nakiti alır gönderirler. Bu tip durumlarda ilk denemeniz o parçayı değiştirmek olsun, düşünmeden yapın.

    * Lastik basıncı konusuna dikkat edin.

    * Ön ve arka fren hidroliklerinizi DOT4 fren hidroliği ile değiştirtin.

    * Motor yağı olarak 1,4 lt kadar yarı sentetik MA sınıfı yağları tercih edin. Günümüz koşullarında şahsi önerim MOTUL 5100' kullanmanızdır. Değişimi 4000km' de bir yapmanız ve her değişimde yağ filtresini de değiştirmeniz, 2-3 yağ filtre değişiminde bir filtre contası da değiştirmeniz yeterlidir. Yağ filtresi olarak HIFLO veya orjinal HONDA öneririm.

    * Yakıt deposu altında bir yakıt filtresi bulunmakta. Emin olun ki şimdiye kadar hiç değiştirilmemiştir. Çok pahalı bir parça değildir ama değişimi zahmetlidir. Mutlaka yetkili servisten orjinalini alıp değiştirmenizi öneririm. Bu işlemi yaptıracaksanız bir de orjinal buji alın. Yakıt deposu filtre için kısmen de olsa söküleceğinden buji değişimi daha kolay olacaktır. Kesinlikle ama kesinlikle buji değişiminde orjinalini tercih etmelisiniz.

    * Hava filtresi değişimi çok kolaydır, selenin altından yakıt deposu sökülmesine dahi gerek kalmadan basitçe 4 vida ve bir kapak çıkartılarak değiştirilebilir. Yine mutlaka orjinalini kullanmanız gereken parça. Performansa ve yakıt tüketimine de doğrudah etkisi olduğunu hatırlatırım.

    * Zincir temizliğini yağ değişiminde bir yapmanız dahi yeter ama yağlamayı 350 km' de bir yapmanız, eğer yağmurda kullanıldıysa veya yıkandı ise daha sık yağlamanız önemlidir. Zincir temizliği için gazyağı, zincir temizlik fırçası, yanlamasına ikiye kesilmiş eski bir yağ bidonu, boş bir camsil sprey kutusu yeter. Yağlama için IPONE Zincir Yağı veya Motul C5 öneririm.

    Aklıma şu an gelen kritikler bunlar. İhtiyaç halinde özelden de sorabilirsiniz. Keyifle kullanmanız dileğiyle, tekeriniz düz bassın
    Faydalı bilgiler için teşekkürler. CB250r'da temelde aynı makine bildiğim kadarıyla. Not aldım bunları da.

  3. #23
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mondial vulture vardı 1500 km de bir diyorlardı, illallah demiştim.

    Ns200 e 5bin de bir yapıyorum. geçenlerde başka bir sebeple götürmüştüm , o sırada yağı da 2500 de değiştirdim
    Normalde Mondial' in motor bloğu üzerinde "Motor yağı değişimini 1000 km' de bir yapın" ibaresi bulunur
    ...

  4. #24
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Normalde Mondial' in motor bloğu üzerinde "Motor yağı değişimini 1000 km' de bir yapın" ibaresi bulunur
    o kadar mı guvenmıyorlar alete :D
    Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.

  5. #25

    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o kadar mı guvenmıyorlar alete :D
    Söz konusu Çinliyse evet haklılar, daha 5k olmayan motosiklet motor içinden bilya dağıtmış debriyaj tası gitmiş bugün ustaya gittim motosikletten soğudum (Usta iyi bir insan ondan yana sıkıntım yok) motosikletin kalitesizliği ve kullanan önceki sahipleri sağolsun motosikletten soğudum. Aklım almıyor 5k ya bile gelmeyen motosikletin içindeki bilyalar nasıl dağılır debriyaj tası nasıl bozulur bilemiyorum, işin ilginç yanı bilyalası parçalanmış olmasına rağmen hale yürüyor ve sadece 1. viteste ses yapıyor başkada problemi yok, kendime soruyorum benmi yaptım diye genelde düngün kullanmaya çalışırım ama arada bir yaramazlık yaptım yapmadım değil ama hep yapmazdım o kadar lanet birşey ki bu motosiklet ne parçası var ne contası var saçma sapan bişe lanet ettim, kısacası mümkün olduğunca Çinli motosiklet almayın gidin eski Japon alın kafanız daha rahat eder. Yakın zamanda en azından mühendisliğin dokunmuş olduğu motosiklete binmezsem 2 tekere elvada diyeceğim çünkü bu lanet çinli beni soğuttu, biliyorum her motosiklet aynı değil ama Cengiz Kurtoğlunun dediği gibi bir daha sevmek için heves kalmadı :(

  6. #26
    karyabla - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2021
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    Alıntı -Black- adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir ara uğrayıp, usta ile bu sorduğun soruları da görüş. Daha detaylı bilgi alabilirsin.
    Teyit için de yine foruma uğrarsın.
    (Bazı ustalar da neyi bilmediklerini bilmeyebiliyor)
    CBR250 R'ın adı çıkmış malum. Tedbir ve sürdürülebilir bir sürüş için 2000 kilometrede bir bakım yapmamı tavsiye etmişti. Çoğu ilanda da 1800-2000 kilometre aralığında yağ bakımları yapılmıştır diye gördüğümden stabil yağ değişimini 2000 kilometre olarak biliyordum.
    Gördüğüm kadarıyla doğru bilinen yanlışlardan biriymiş.
    Herkes işini yaparsa insanlık var.

  7. #27

    Üyelik
    27 Mayıs 2019
    Bende cg 200 blogu var 1000km olunca değişiyorum tek manyak ben miyim

    Motor ne olursa olsun max 1500 km de bir değişirim

  8. #28
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Alıntı knuis adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende cg 200 blogu var 1000km olunca değişiyorum tek manyak ben miyim

    Motor ne olursa olsun max 1500 km de bir değişirim
    ilerde motor değiştirip normal bakım aralıgı 5 bn olan motoru da 1500 de değiştirmek ayrı cılgınlık olur dostum

  9. #29

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ilerde motor değiştirip normal bakım aralıgı 5 bn olan motoru da 1500 de değiştirmek ayrı cılgınlık olur dostum
    Benim motor her seferinde 2,7l tam sentetik yağ alıyor. Öyle bir motor kullanırken 1500km'de bir değiştirmek en hafif tabiri ile "hıyarlık" olur (4.-5.000'de bir değiştirin diyen binlerce aboneli Youtube kanalı olan hıyarlar da var bu arada...); kullandığım yağın litresi şu sıralar 130₺ civarında, 1500km'de bir 350₺ yağ masrafı km başına 23Kr yapıyor. (Motorumun normal bakım aralıkları 12.000km'de bir, Türkiye'de "geçirmece ve şark kurnazlığı" kültüründen mütevellit 6.000km'de bir. Kimse de bana "Türkiye şartları" falan demesin kalbini kırarım. Hava filtresi değişimi 24.000km'de bir, tedbiren - ve çok pahalı da olmadığı için - 12.000km'de bir değiştiriyorum. Bakımlarda yağı döktüklerinde bakıyorum, görsel olarak sıfırından farkı yok gibi bir şey, resmen milli serveti çöpe döküyoruz...)
    espresso bunu beğendi.

  10. #30
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Yağ filtresi olan motorlarda kısa aralıklarda değiştirmeye gerek yok. Ama mesela benim xmax'ın yağ filtresi yok, yağ değişimi aralığı 3binkm. Mecburen kitapçığında yazan km dolunca değiştiriyorum. Yeni modellerinde yağ filtresi eklemişler bakım aralığı 5bin km olmuş. Çok yol yapan biri olsaydım sırf bu bakım aralığı daha uzun diye satıp yeni model almayı düşünebilirdim ama ben yılda 3bin km anca yaptığım için idare ediyorum.
    Cyan bunu beğendi.

  11. #31
    karyabla - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2021
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim motor her seferinde 2,7l tam sentetik yağ alıyor. Öyle bir motor kullanırken 1500km'de bir değiştirmek en hafif tabiri ile "hıyarlık" olur (4.-5.000'de bir değiştirin diyen binlerce aboneli Youtube kanalı olan hıyarlar da var bu arada...); kullandığım yağın litresi şu sıralar 130₺ civarında, 1500km'de bir 350₺ yağ masrafı km başına 23Kr yapıyor. (Motorumun normal bakım aralıkları 12.000km'de bir, Türkiye'de "geçirmece ve şark kurnazlığı" kültüründen mütevellit 6.000km'de bir. Kimse de bana "Türkiye şartları" falan demesin kalbini kırarım. Hava filtresi değişimi 24.000km'de bir, tedbiren - ve çok pahalı da olmadığı için - 12.000km'de bir değiştiriyorum. Bakımlarda yağı döktüklerinde bakıyorum, görsel olarak sıfırından farkı yok gibi bir şey, resmen milli serveti çöpe döküyoruz...)
    Diğer markalar için de aşağı yukarı ölçüler aynı olacaksa bu beni maddi anlamda cidden hafifletir.
    Herkes işini yaparsa insanlık var.

  12. #32
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    hocam kitapçıkta yazan ne ise o şekilde bakımları yaptırmak en iyisi. sadece zincir temizliği biraz fark edebilir.
    mesela 1000 km de bir yıka yağla diyorsa, son 500-600 km yi sürekli yağmurda çamurda toz toprakta sürdüyseniz 1000 km yi beklemeden temizlemenizi öneririm, ya da sadece kuru asfaltta tozdan nemden uzak havada 1500 km de de idare edebilir.

  13. #33
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    bende ybr 125 vardı servis 2000 km desede kitap'a 6000 yazmışlar bende 5000 km de değiştiriyordum
    çinli cub u 2000 2500 arası
    afrika yı yılda 1 defa
    1000 km de yağ değişmek gerçekten israf

  14. #34

    Üyelik
    25 Kasım 2021
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim motor her seferinde 2,7l tam sentetik yağ alıyor. Öyle bir motor kullanırken 1500km'de bir değiştirmek en hafif tabiri ile "hıyarlık" olur (4.-5.000'de bir değiştirin diyen binlerce aboneli Youtube kanalı olan hıyarlar da var bu arada...); kullandığım yağın litresi şu sıralar 130₺ civarında, 1500km'de bir 350₺ yağ masrafı km başına 23Kr yapıyor. (Motorumun normal bakım aralıkları 12.000km'de bir, Türkiye'de "geçirmece ve şark kurnazlığı" kültüründen mütevellit 6.000km'de bir. Kimse de bana "Türkiye şartları" falan demesin kalbini kırarım. Hava filtresi değişimi 24.000km'de bir, tedbiren - ve çok pahalı da olmadığı için - 12.000km'de bir değiştiriyorum. Bakımlarda yağı döktüklerinde bakıyorum, görsel olarak sıfırından farkı yok gibi bir şey, resmen milli serveti çöpe döküyoruz...)
    Benim motorum 2018 cb250r. İngilizce klavuzunda 12000km de bir yag değişimi diyor.bben de öyle uyguluyorum. Türkiye de servislerin para kazanması için klavuzda tabloların altına not düşüyorlar 4000km de bir diye.

  15. #35
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    İçimizde hiç standart yağ değişim aralığı yurtdışı kitapçıkta 12000, Türkçe kitapçıkta 4000 yazarken aynı yağ ile 12000 km yapan oldu mu? Olduysa motorda gözlemlediği farklılıklar nelerdi?

  16. #36
    karyabla - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2021
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İçimizde hiç standart yağ değişim aralığı yurtdışı kitapçıkta 12000, Türkçe kitapçıkta 4000 yazarken aynı yağ ile 12000 km yapan oldu mu? Olduysa motorda gözlemlediği farklılıklar nelerdi?
    Bir üstteki hakangul82 12000 kilometrede değişim yaptığını söylüyor, umarım yanıtlar dayı.
    tommygun bunu beğendi.
    Herkes işini yaparsa insanlık var.

  17. #37
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İçimizde hiç standart yağ değişim aralığı yurtdışı kitapçıkta 12000, Türkçe kitapçıkta 4000 yazarken aynı yağ ile 12000 km yapan oldu mu? Olduysa motorda gözlemlediği farklılıklar nelerdi?
    hocam motosikletlerin üretim yerleri farklı olabiliyor, bu sebeple de farklı kitapçıklarla geliyor. mesela benim kullandığım honda cbr 650f için iki farklı bakım aralığı vardı servis kitapçığında yazan. şimdi ülkeler aklımda değil ama örnek veriyorum, rusya, tayvan, meksika yapımı olanlar 6k da bir değişim, japonya, almanya, amerika yapımı olanlar 12k da bir değişim gibi farklılıklar vardı.
    tommygun bunu beğendi.

  18. #38

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    Türkçe kitapçık ile global ingilizce olan kitapçık farklılığının 2 nedeni olduğunu düşünüyorum 1.si distrübütör kaynaklı(garanti şartları,servis hizmeti v.b)2.si ihraç edilen bölgeye göre hazırlanan donanım.Basit bir örnek vereyim;Amerika'ya gönderilen crf ile Avrupa'ya gönderilen Crf arasındaki yakıt sistemi setup'ı farklı hatta ateşleme modulü bile farklı olabiliyor.ona göre de bakım aralığını önermeleri de mümkün.
    yağ özelliğini kaybedene kadar kullanmak doğru değilse ,yeni sayılabilecek yağı değiştirmek aynı şekilde doğru olmayabilir.yağ değişim aralığı önerisini değerlendirip uygun bir servis aralığı belirlemeniz mümkün.Kullandığınız yağın özellikleri,çıkan yağın durumu,motorun yapısı,kullanım şekli burada etken.
    Kullanım kılavuzundaki bakım listesinde olan bir örnek vereyim.Spesiyal motorlar da segman değişim önerisi 20 saat belirtilmiş.Ormanda gezinti yapan 3-5 rampa çıkan kaç kişi 20 saatte bir segman değiştiriyordur?Hatta yotube'da farklı koşullarda 1000-2000-5.000km'de ki yağı kıyaslayan ve test edenler görmüştüm.

  19. #39
    Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Rutherford,Nj
    Motosikleti
    Searching.
    Alıntı karyabla adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    düzgün havalarda kullandıkça 1000-2000 kilometre arasında zincir yağı bakımı yapmak gerektiğine kanaat getirdim.
    Motosikletiniz hayırlı olsun. Geçmiş yillarda bi temizlik konusu açmıştım, ekliyorumm.

  20. #40

    Üyelik
    25 Kasım 2021
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İçimizde hiç standart yağ değişim aralığı yurtdışı kitapçıkta 12000, Türkçe kitapçıkta 4000 yazarken aynı yağ ile 12000 km yapan oldu mu? Olduysa motorda gözlemlediği farklılıklar nelerdi?
    Evet ben aldığımdan beri ingilizce kitapciga göre bakimini yaptim. İlk 1000km sonra 12000de bir. 20000 km zincir değişimi yaptim. Simdi motorum 24000 km oldu. Setini aldim ilave olarak hava filtresi değişecek. Ben İngiltere klavuzundan baktim. İklim şartları ve yol sartlarinin rusya, Meksika gibi uc noktalarda olmadığı sürece farklı olacağını düşünmuyorum
    tommygun bunu beğendi.


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler