Öncelikle birden fazla CBR250R' ı uzun süreler kullandığımı ve tüm bakımlarını kendim yaptığımı, şu anki CBR250R' ımın yaklaşık 98.000km' de olduğunu belirterek tecrübe ve önerilerimi paylaşmak isterim.
* Motosikletinizi yeni aldıysanız derhal ön amortisör yağlarınızı Ipone10W amortisör yağı ile değiştirtin. Bu 1. derece kritik bir konu, atlamayın.
* Arka amortisörün çalışmasında bir anormallik hissediyorsanız mutlaka ama mutlaka amortisörünüzü değiştirmeniz gerek, kazaya neden olacaktır. Eğer sağlamsa ön yük ayarını max dişten 2 diş aşağı ayarlamanız en optimum ayarı verir. Kullandıkça ayarı birer diş yumuşatabilir veya sertleştirebilir, size en uygun dertliği kilo ve kullanımınıza göre değiştirebilirsiniz.
* Lastik konusu birinci derece önemlidir. Nakitte sorun yoksa Pirelli Rosso 2 alın, motosikletin karakteri iyileşecek, değişime inanamayacaksınız emin olun. aksi halde ANLAS Viento Sport gibi bir model de işinizi görecektir. İyi araştırın.
* Motordan anormal sesler gelmeye başladıysa ve size birileri "krank vuruyor" diyorsa derhal ilk iş olarak Triger Zincir Gergisini yetkili servisten orjinalini temin ederek değiştirtin. Sorununuz çok büyük ihtimalle tamamen düzelecektir. Usta geçinenlerin CBR250R kullanıcılarına en cicili bicili kazığı budur. Krank değişecek der, gergi değişir, sizden +2000 TL nakiti alır gönderirler. Bu tip durumlarda ilk denemeniz o parçayı değiştirmek olsun, düşünmeden yapın.
* Lastik basıncı konusuna dikkat edin.
* Ön ve arka fren hidroliklerinizi DOT4 fren hidroliği ile değiştirtin.
* Motor yağı olarak 1,4 lt kadar yarı sentetik MA sınıfı yağları tercih edin. Günümüz koşullarında şahsi önerim MOTUL 5100' kullanmanızdır. Değişimi 4000km' de bir yapmanız ve her değişimde yağ filtresini de değiştirmeniz, 2-3 yağ filtre değişiminde bir filtre contası da değiştirmeniz yeterlidir. Yağ filtresi olarak HIFLO veya orjinal HONDA öneririm.
* Yakıt deposu altında bir yakıt filtresi bulunmakta. Emin olun ki şimdiye kadar hiç değiştirilmemiştir. Çok pahalı bir parça değildir ama değişimi zahmetlidir. Mutlaka yetkili servisten orjinalini alıp değiştirmenizi öneririm. Bu işlemi yaptıracaksanız bir de orjinal buji alın. Yakıt deposu filtre için kısmen de olsa söküleceğinden buji değişimi daha kolay olacaktır. Kesinlikle ama kesinlikle buji değişiminde orjinalini tercih etmelisiniz.
* Hava filtresi değişimi çok kolaydır, selenin altından yakıt deposu sökülmesine dahi gerek kalmadan basitçe 4 vida ve bir kapak çıkartılarak değiştirilebilir. Yine mutlaka orjinalini kullanmanız gereken parça. Performansa ve yakıt tüketimine de doğrudah etkisi olduğunu hatırlatırım.
* Zincir temizliğini yağ değişiminde bir yapmanız dahi yeter ama yağlamayı 350 km' de bir yapmanız, eğer yağmurda kullanıldıysa veya yıkandı ise daha sık yağlamanız önemlidir. Zincir temizliği için gazyağı, zincir temizlik fırçası, yanlamasına ikiye kesilmiş eski bir yağ bidonu, boş bir camsil sprey kutusu yeter. Yağlama için IPONE Zincir Yağı veya Motul C5 öneririm.
Aklıma şu an gelen kritikler bunlar. İhtiyaç halinde özelden de sorabilirsiniz. Keyifle kullanmanız dileğiyle, tekeriniz düz bassın