Söz konusu Çinliyse evet haklılar, daha 5k olmayan motosiklet motor içinden bilya dağıtmış debriyaj tası gitmiş bugün ustaya gittim motosikletten soğudum (Usta iyi bir insan ondan yana sıkıntım yok) motosikletin kalitesizliği ve kullanan önceki sahipleri sağolsun motosikletten soğudum. Aklım almıyor 5k ya bile gelmeyen motosikletin içindeki bilyalar nasıl dağılır debriyaj tası nasıl bozulur bilemiyorum, işin ilginç yanı bilyalası parçalanmış olmasına rağmen hale yürüyor ve sadece 1. viteste ses yapıyor başkada problemi yok, kendime soruyorum benmi yaptım diye genelde düngün kullanmaya çalışırım ama arada bir yaramazlık yaptım yapmadım değil ama hep yapmazdım o kadar lanet birşey ki bu motosiklet ne parçası var ne contası var saçma sapan bişe lanet ettim, kısacası mümkün olduğunca Çinli motosiklet almayın gidin eski Japon alın kafanız daha rahat eder. Yakın zamanda en azından mühendisliğin dokunmuş olduğu motosiklete binmezsem 2 tekere elvada diyeceğim çünkü bu lanet çinli beni soğuttu, biliyorum her motosiklet aynı değil ama Cengiz Kurtoğlunun dediği gibi bir daha sevmek için heves kalmadı :(
CBR250 R'ın adı çıkmış malum. Tedbir ve sürdürülebilir bir sürüş için 2000 kilometrede bir bakım yapmamı tavsiye etmişti. Çoğu ilanda da 1800-2000 kilometre aralığında yağ bakımları yapılmıştır diye gördüğümden stabil yağ değişimini 2000 kilometre olarak biliyordum.
Gördüğüm kadarıyla doğru bilinen yanlışlardan biriymiş.
Herkes işini yaparsa insanlık var.
Bende cg 200 blogu var 1000km olunca değişiyorum tek manyak ben miyim
Motor ne olursa olsun max 1500 km de bir değişirim
Benim motor her seferinde 2,7l tam sentetik yağ alıyor. Öyle bir motor kullanırken 1500km'de bir değiştirmek en hafif tabiri ile "hıyarlık" olur (4.-5.000'de bir değiştirin diyen binlerce aboneli Youtube kanalı olan hıyarlar da var bu arada...); kullandığım yağın litresi şu sıralar 130₺ civarında, 1500km'de bir 350₺ yağ masrafı km başına 23Kr yapıyor. (Motorumun normal bakım aralıkları 12.000km'de bir, Türkiye'de "geçirmece ve şark kurnazlığı" kültüründen mütevellit 6.000km'de bir. Kimse de bana "Türkiye şartları" falan demesin kalbini kırarım. Hava filtresi değişimi 24.000km'de bir, tedbiren - ve çok pahalı da olmadığı için - 12.000km'de bir değiştiriyorum. Bakımlarda yağı döktüklerinde bakıyorum, görsel olarak sıfırından farkı yok gibi bir şey, resmen milli serveti çöpe döküyoruz...)
Yağ filtresi olan motorlarda kısa aralıklarda değiştirmeye gerek yok. Ama mesela benim xmax'ın yağ filtresi yok, yağ değişimi aralığı 3binkm. Mecburen kitapçığında yazan km dolunca değiştiriyorum. Yeni modellerinde yağ filtresi eklemişler bakım aralığı 5bin km olmuş. Çok yol yapan biri olsaydım sırf bu bakım aralığı daha uzun diye satıp yeni model almayı düşünebilirdim ama ben yılda 3bin km anca yaptığım için idare ediyorum.
hocam kitapçıkta yazan ne ise o şekilde bakımları yaptırmak en iyisi. sadece zincir temizliği biraz fark edebilir.
mesela 1000 km de bir yıka yağla diyorsa, son 500-600 km yi sürekli yağmurda çamurda toz toprakta sürdüyseniz 1000 km yi beklemeden temizlemenizi öneririm, ya da sadece kuru asfaltta tozdan nemden uzak havada 1500 km de de idare edebilir.
bende ybr 125 vardı servis 2000 km desede kitap'a 6000 yazmışlar bende 5000 km de değiştiriyordum
çinli cub u 2000 2500 arası
afrika yı yılda 1 defa
1000 km de yağ değişmek gerçekten israf
İçimizde hiç standart yağ değişim aralığı yurtdışı kitapçıkta 12000, Türkçe kitapçıkta 4000 yazarken aynı yağ ile 12000 km yapan oldu mu? Olduysa motorda gözlemlediği farklılıklar nelerdi?
hocam motosikletlerin üretim yerleri farklı olabiliyor, bu sebeple de farklı kitapçıklarla geliyor. mesela benim kullandığım honda cbr 650f için iki farklı bakım aralığı vardı servis kitapçığında yazan. şimdi ülkeler aklımda değil ama örnek veriyorum, rusya, tayvan, meksika yapımı olanlar 6k da bir değişim, japonya, almanya, amerika yapımı olanlar 12k da bir değişim gibi farklılıklar vardı.
Türkçe kitapçık ile global ingilizce olan kitapçık farklılığının 2 nedeni olduğunu düşünüyorum 1.si distrübütör kaynaklı(garanti şartları,servis hizmeti v.b)2.si ihraç edilen bölgeye göre hazırlanan donanım.Basit bir örnek vereyim;Amerika'ya gönderilen crf ile Avrupa'ya gönderilen Crf arasındaki yakıt sistemi setup'ı farklı hatta ateşleme modulü bile farklı olabiliyor.ona göre de bakım aralığını önermeleri de mümkün.
yağ özelliğini kaybedene kadar kullanmak doğru değilse ,yeni sayılabilecek yağı değiştirmek aynı şekilde doğru olmayabilir.yağ değişim aralığı önerisini değerlendirip uygun bir servis aralığı belirlemeniz mümkün.Kullandığınız yağın özellikleri,çıkan yağın durumu,motorun yapısı,kullanım şekli burada etken.
Kullanım kılavuzundaki bakım listesinde olan bir örnek vereyim.Spesiyal motorlar da segman değişim önerisi 20 saat belirtilmiş.Ormanda gezinti yapan 3-5 rampa çıkan kaç kişi 20 saatte bir segman değiştiriyordur?Hatta yotube'da farklı koşullarda 1000-2000-5.000km'de ki yağı kıyaslayan ve test edenler görmüştüm.
Motosikletiniz hayırlı olsun. Geçmiş yillarda bi temizlik konusu açmıştım, ekliyorumm.
Azrail'in ilgi alanı motosikletinizin kaç cc olduğu değildir. Think good, drive Safe!..
Foruma üye olmak için tıklayın!..
Facebook sayfamızı takip etmek için tıklayın!..
Instagram hesabımızı takip etmek için tıklayın!..
Forum kurallarını buradan okuyabilirsiniz!..
Evet ben aldığımdan beri ingilizce kitapciga göre bakimini yaptim. İlk 1000km sonra 12000de bir. 20000 km zincir değişimi yaptim. Simdi motorum 24000 km oldu. Setini aldim ilave olarak hava filtresi değişecek. Ben İngiltere klavuzundan baktim. İklim şartları ve yol sartlarinin rusya, Meksika gibi uc noktalarda olmadığı sürece farklı olacağını düşünmuyorum
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)