Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

KTM Duke 250 2016 Soğukta çalışmıyor (deli etti)

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    23 Haziran 2020
    Merhaba arkadaşlar.

    2016 model duke 250'ye sahibim 13800 km'de.
    havalar sıcakken sıkıntı yok. ama 3-4 derece altına indiği zaman motorum çalışmıyor.
    Marş alıyor aküde sıkıntı yok ama bir türlü ateşlemiyor.
    Geçen gece yolda kaldım çalışmadı. Vurduramadık da.
    ustaya götürdüm aküyü şarj etti suan calısıyor.
    ama biliyorum ki yarın sabah 0 derece soğukta calısmayacak.
    Ben mi yanlıs biliyorum? enjeksiyonlu motor bu gaz vermeden 2-3 marşta en geç alması lazım.
    Usta kullan biraz bujiye bakarız ve subap ayarı da yaparız dedi.
    benim aklıma baska bişey gelmiyor.

    Tavsiye, yorum, eleştiri her şeyi bekliyorum çok sağolun. iyi forumlar.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Büyük ihtimal marş motoru soğukta motoru yetirence devirli çeviremiyor , bunun sebebi ya akü zayıftır yeterli akımı veremiyordur yada akım iyi geliyor ama marş motorunun kömürü dişlisi vs sorunludur , diğer seçenekler , buji veya kablosu çok kötü durumdadır , bir diğer seçenek ise silindire su birikiyordur ve bu da ateşlemeyi engeller..

  3. #3

    Üyelik
    30 Kasım 2014
    Motosikleti
    Bajaj >Pulsar 200NS
    kardesım aynısı benım basıma geldi. makınam domınar 400 aynı yapıya sahıp motorlar ktm ile. Akünün CCA yanı sogukta atesleme degerıne bak pulsar domınar ıcın 135 cca sana tavsıyem yuasa ytx9-bs aku ile denemen senın motorunun orjınal akusu bu gözukuyor uzerındeki akünün markası adi bişi ise veya cok uzun suredır ustunde ıse bunu ılk asamada denemen en kötu ıhtımalle akun eski ise yenılemıs olursun. Yoksa sıcakta her aku rahat ateşler mesele sogukta ateşleme degeri 135 cca nın altında olmaması

  4. #4
    Memcoş48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2016
    Şehir
    İzmir Seferihisar Ürkmez
    Motosikleti
    Triumph Tiger 800XRx
    Akü şarj edilince çalıştıysa, kaliteli ve soğuk marş gücü (cca) kuvvetli yeni bir akü alın. Bujinizi de orjinal ve yenisi ile değiştirin bir de öyle gözlemleyin derim. Benim motosikletim 2015 model Sym Wolf 250. Orjinal aküsü hala üzerinde ve sorunsuz. (GS marka 10 amper, 175 cca)

  5. #5

    Üyelik
    23 Haziran 2020
    Bana nokta atışı bir akü önerebilir misiniz? Motora tamamen uyumlu ve cold starta uygun?

  6. #6
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı tüküç adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bana nokta atışı bir akü önerebilir misiniz? Motora tamamen uyumlu ve cold starta uygun?
    Aküyü test ettilermi ? motosiklet servislerinde pek bulunmaz elektrikçilerde aküye yük verip test eden cihaz bulunur , test sırasında 11 voltun altına düşmüyorsa akü sağlamdır yani marşı eksi derecede bile çevirir , sorunu yukarıda yazdığımız yerlerde ara..

  7. #7

  8. #8

    Üyelik
    30 Kasım 2014
    Motosikleti
    Bajaj >Pulsar 200NS

  9. #9

    Üyelik
    23 Haziran 2020
    teşekkürler

  10. #10
    ahe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2013
    Şehir
    İZMİR\BUCA
    Alıntı tüküç adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar.

    2016 model duke 250'ye sahibim 13800 km'de.
    havalar sıcakken sıkıntı yok. ama 3-4 derece altına indiği zaman motorum çalışmıyor.
    Marş alıyor aküde sıkıntı yok ama bir türlü ateşlemiyor.
    Geçen gece yolda kaldım çalışmadı. Vurduramadık da.
    ustaya götürdüm aküyü şarj etti suan calısıyor.
    ama biliyorum ki yarın sabah 0 derece soğukta calısmayacak.
    Ben mi yanlıs biliyorum? enjeksiyonlu motor bu gaz vermeden 2-3 marşta en geç alması lazım.
    Usta kullan biraz bujiye bakarız ve subap ayarı da yaparız dedi.
    benim aklıma baska bişey gelmiyor.

    Tavsiye, yorum, eleştiri her şeyi bekliyorum çok sağolun. iyi forumlar.
    6 ay duke 250 maceram oldu bir daha sevseler düşük cc ktm almam herhalde. Aynı sorunların benzer sorunlarını yaşadım neden olduğunu kimse çözememişti. Sorun inş aküdedir. Bu arada aman yan ayaklığına dikkat et çok hassas bir parça

  11. #11
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    29 Haziran 2020
    Şehir
    zonguldak
    Motosikleti
    duke 390
    Bosch,yuasa ve varta 12 volt 8 amper ytx9 serilerinden istedigini alabilirsin.en son ucuza varta almistim distributorden istersen internetten bak fiyatina.

    Apaydinlar oto.

  12. #12

    Üyelik
    23 Haziran 2020
    Ustama götürdüm, yeni buji, buji kablosu, ve cca değeri yüksek yeni bir akü taktı. Sabaha kadar bekleyecek motor iyice soğuk olması için. Yarın sabah cold start yaparak deneyeceğiz. Durum güncellemesi yapacağım. Umarım çalışır.

    NOT: Motorum sadece tamamen soğukta çalışmıyor, ısı göstergesinde 1 diş bile olsa yani çok çok az sıcak bile olsa hemen calısıyor ama bir gece beklemiş olsun soğumus olsun sadece o zaman calısmıyor. Böyle bir problem 1 hafta oncesine kadar yoktu. ne zaman kar yagmaya basladı 0 dereceleri gorduk problem gun yuzune cıktı. dediğim gibi yarın deneyeceğiz buraya yazarım. HERKESE TEŞEKKÜRLER.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:00 ----------

    Ben alalı 1-1.5 ay oldu. Motorumu ve karakteristiğini ve verdiği torku çok seviyorum. Bu problem de düzelirse uzun süre binmeyi planlıyorum zaten. Tavsiye için teşekkür ederim. Başka tavsiyeleriniz olursa ktm duke 250 hakkında bilgilerinize açığım.

  13. #13
    Memcoş48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2016
    Şehir
    İzmir Seferihisar Ürkmez
    Motosikleti
    Triumph Tiger 800XRx
    İnşallah çözülür, sonucu bekliyoruz.

  14. #14
    DickName - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2021
    Linkteki 398 TL fiyatlı AGM akü şu anda en uygun fiyatlı akü.

    Akü Hakkında Bilgiler - AGM Akü Nedir?

  15. #15
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    29 Haziran 2020
    Şehir
    zonguldak
    Motosikleti
    duke 390
    Tekrar yaziyorum cold start problemi bendede vardi.yeni buji yeni akuyle cozuldu

  16. #16
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    10 Aralık 2021
    Duke 200 kullanıcısıyım.
    Yaşadığım bazı kronik problemler var seninkine benzer.
    Akü kutuplarına baktırmanı tavsiye ederim.
    Benzer bir olay yaşadım sıklaşmaya başladı yolda belli bir hızla giderken arıza lambası yanıp teklemeye kadar gidebilir ve inan viraj da başına gelmesini istemezsin.

  17. #17

    Üyelik
    23 Haziran 2020
    Arkadaşlar linklediğiniz akülerden satın almak zorunda kaldım cunku ustanın taktığı da dandikmiş.. aküyü bugün takacağım bakalım ne olacak..

  18. #18

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    akü değişimi dışında yazdığınız buji değişimi,subap ayarı yapıldı mı?Egzozlar sıkı ise zor çalışabilir.Soğukken bu daha eziyetli hal alır.
    çevremde benzer sorunu yaşayan var forumda da görmüş oldum.kronik bir sorun ise ecu'nun haritalandırılmasında ,oksijen sensöründe sorun olabilir.

  19. #19
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı greyhorse adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    akü değişimi dışında yazdığınız buji değişimi,subap ayarı yapıldı mı?Egzozlar sıkı ise zor çalışabilir.Soğukken bu daha eziyetli hal alır.
    çevremde benzer sorunu yaşayan var forumda da görmüş oldum.kronik bir sorun ise ecu'nun haritalandırılmasında ,oksijen sensöründe sorun olabilir.
    egzoz subapları sıkıysa soğukta değilde motor sıcakken zor çalışır , sıcakta uzayan subaplar açık kalır kompresyon düşer.

  20. #20

    Üyelik
    23 Haziran 2020
    Durum Güncellemesi;

    Yeni aldığım Varta marka yukarıda önerilen aküyü taktım ve bugün çalıştırdım. Şuan sorunsuz çalışıyor ve hava aynı derecede soğuk.
    Asıl cold start yarın sabah olacak -1 , -2 derece bekleniyor. Yarın 7 gibi işe giderken marşa basacağım bakalım hayırlısı.
    @greyhorse Arkadaşımızın sorduğu üzere Buji kontrol edildi değişim gerekmediği kanısına varıldı lakin buji kablosu her ihtimale karşı değiştirildi.
    Subaplardan çok büyük oranda ses gelmediğini belirtti usta ama ben şuan araştırıyorum subap ayarı nedir duke 250 de nasıl yapılır. Sanırım aradaki boşluklara şim koyuluyormul gibi gibi.. Ustamla ve başka ustalarla görüşüp bu motorsiklet ile içli dışlı olup anlayan birisine subap ayarını yaptırıp aynı zamanda üst kapak contasını da yenileyeceğim. Dediğim gibi sorun büyük anlamda cozuldu gibi.

    Yarın sabah durum güncellemesi paylaşacağım. İyi forumlar.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)