O paraya öküz alınır.
Dominar 400 ug 83 bin lira iken bu nasıl 139 bin lira olur. Çok saçma.
Jawa'ya "Lacoste" benzetmesi yerine babalarımızın giydiği ekoseli "Sabri Özel" marka kazak desek daha doğru olur sanki.
Bu sıradan motosiklet kullanıcıları yerine, hali vakti yerinde olup, -dur, koleksiyonuma şunu da ekleyeyim, diyen kafe önü motorculara hitap etmiş sanki,
Ben şöyle düşünüyorum; 7-8 bine eski bir jawa bulup baştan aşağı restore etsen 39 bine çok rahat cıncık gibi bir motorun olur. Kalan paraya da bi dominar ve ekipman dizilir. Varsın olsun 2t olsun, aragazı daha tatlı olur.
Nekipedia kanalı dün akşam bu yeni model Jawa ile ilgili bir video yapmış. Konuya ilgi duyup henüz izlememiş arkadaşlar için aşağıya link bırakıyorum.
https://www.youtube.com/watch?v=9_TJ9EPIUvQ
Geri Dönme. Güzel parçaymış
mevzu mahindra'nın ürettiği model'den marka değerine kaymış
1920 lerde uzakdoğu'da ulaşım için at ve eşekler kullanılırken , ABD ve Avrupa'da kasnaklı motordan ;şanzımanlı,zincir tahrikli sisteme yeni geçilmiş(Fn four istisnadır) pushroadların kapaksız olduğu dönemde janacek şaftlı ve kapalı pushroad'ların olduğu motoru üreterek motosiklet tarihine yön ve ilham vermiştir.Motosiklet üretiminin maliyetli olduğu bir dönemde kaliteden ödün verilmeden üreten kişinin gurur duyduğu ve herkesin sahip olabileceği araçları üretmişlerdir.Japon motosiklet tarihinin başlangıcı 2.dünya savaşı sonrasına dayanır aynı abd'liler gibi avrupa menşeili motorların teknoloji ve modellerini kopyalamışlardır.Otomobil ve silah sanayisine olan katkısını bir tarafa bırakırsak marka olarak motor yarışlarını domine etmiştir.Günümüzde jawa denildiğinde motosiklet tarihi konusunda kısıtlı bilgiye sahip insanların akıllarına bol duman,bol ses,enine çizgili tisörtlü dayılar gelse de Daha dkw kurulmadan önce dönemi için sıradışı denilebilecek modelleri var.
1930'lar su soğutma,İlk otomatik şanzıman 1960'lar,modern boxer 2 zamanlı motor ilk aklıma gelenler.lacoste ne ki? janacek döneminin Karl Lagerfeld'ı dır
Onur Çakı sağolsun, Jawa markasının dünya motosiklet tarihindeki yeri konusunda hepimizin biraz bilgisi var. Onun haricinde, çoğumuzun geçmişinde bir yerde derin bir izi var. Ben '84 doğumluyum. Şahsen, benim çocukluğum, babamın Ceylan'ının ve sonrasında 350 Twin Sport'unun üstünde geçti. Ceylan'ın üstündeki çocukluk fotom hâlâ baba evinde vitrindeki fotoların arasında durur. Ama kafamda bazı sorular var açıkçası.
- Jawa markasının 300cc bir motosiklete bu parayı vermeye değecek bir marka değeri var mı? Sonuçta 4 zamanlı motorlar çağında tutunamayıp yerel bir işletmeye dönüşmüş bir markadan bahsediyoruz.
- Köklü bir tarihi olan küçük bir işletmeden lisans hakkını satın alarak üretim yapan hintli bir firma bu "marka değeri"ni taşır mı?
Yanlış anlaşılmasın. Ben de hindistan malı bir motosiklet kullanıyorum. Bir Bajaj kullanıcısıyım. Genel olarak da memnunum Ama hint malı 300cc tek silindir bir motosikletin (sadece jawa özelinde de değil, Royal Enfield'lara da bakış açım aynı...) bu paraları hakettiğine şüpheliyim.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)