Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Viraj Hakkında soru

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    11 Aralık 2021
    Merhaba yeni sürücüyüm ve geçenlerde aşağıda gösterdiğim virajı alamayıp virajın ortasında frenlemek durumunda kaldım. Bu tarz keskin ve dar virajlarda 30-50km arası hız kesmeden korkuyu yenip kontramı vermek gerekiyor yoksa 20km hızlara düşüp gidon çevirerek mi dönmek lazım.

    https://www.google.com/maps/@41.0090...8i8192!5m1!1e4


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    https://youtu.be/RLI0WENC07Y

    Bu videoyu izlemeniz size çok şey katacaktır.

  3. #3

    Üyelik
    11 Aralık 2021
    İzledim bu tarz videoları fakat sorumun cevabını alamadım hala :D

  4. #4
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Ağustos 2016
    Gösterge paneline bakmadan motosikleti kullanmaya alışmak gerekiyor. Bunun için bknz: https://www.youtube.com/watch?v=EJwmsPPcFFw

    Ondan sonra da viraj çalışmak ve doğru tekniği bilerek bunu yapmak gerekiyor. Bunun için bknz

    https://www.youtube.com/watch?v=RLI0WENC07Y

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:11 ----------

    Alıntı Remzidemir41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gösterge paneline bakmadan motosikleti kullanmaya alışmak gerekiyor. Bunun için bknz: https://www.youtube.com/watch?v=EJwmsPPcFFw

    Ondan sonra da viraj çalışmak ve doğru tekniği bilerek bunu yapmak gerekiyor. Bunun için bknz

    https://www.youtube.com/watch?v=RLI0WENC07Y
    Buna ek olarak gösterdiğin fotoğraftaki virajda asfalt epey parlak gözüküyor. Bu da kayıp düşme riskinin epey yüksek olduğunun göstergesi. Bu tarz asfaltın kötü olduğu virajlara daima yavaş gir. Teknik vs çok bir şey fark ettirmez direkt olarak ön teker bırakır mazallah. Fakat virajın keskin ve dar olduğu yerler için yapman gereken şey doğru açı ve hız ile kontra vererek dönmek bu kadar basit aslında.

  5. #5

    Üyelik
    03 Eylül 2018
    Aynı sorunu ben de yaşıyordum. Böyle dar virajlarda ( aslında her virajda yapılmalı ama darlarda yapmayınca dışarı açılıyoruz direkt geniş virajlarda bir şekilde tolare edilebiliyor) dirsekleri kırıp omuzu düşürüp bakışı çıkışa vermek gerekiyor. Bakış baya önemli ama tahmin ettiğinden daha fazla çevirmen lazım kafayı. Öyle denersen dönebildiğini göreceksin.

  6. #6

    Üyelik
    13 Aralık 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    R1200GS
    Virajlarda limit noktasına göre hızını ayarlarsan problem yaşamazsın.

    bu viraj özelinde, asfaltın parlaklığına da bakılırsa burada fazla yatırmak istemezdim, temkinli yaklaşmakta fayda var, yolun devamı da hata affeder gibi gözükmüyor.

  7. #7
    Kerem34_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mt-25 ABS
    En sol çizgiden girer, tabelaya yaklaşınca sağa kontrayı verirsen virajı düzlemiş olursun. Yatman gereken açı azalır. Trafikte apex kovalamak mantıklı değil ama iş görüyor her zaman.

  8. #8

  9. #9
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Bu viraj değilki.Viraj başka bişey.Burayı yavaş ve dik şekilde geçeceksin.Viraj başka bir şey onu ayrıca konuşuruz.
    Metehan07-70 bunu beğendi.

  10. #10
    Kerem34_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mt-25 ABS
    Alıntı okanbagiscan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu viraj değilki.Viraj başka bişey.Burayı yavaş ve dik şekilde geçeceksin.Viraj başka bir şey onu ayrıca konuşuruz.
    Bu arada evet, burası bir dönüş. Burayı yavaş yavaş dön geç işte. Trafik falan da olur burada, önüne illa araba çıkar zaten. Viraj örnek olarak, Şile yollarında olan. Bir yatıp bir kalktığın yer.
    DickName bunu beğendi.

  11. #11
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Sqrelles adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba yeni sürücüyüm ve geçenlerde aşağıda gösterdiğim virajı alamayıp virajın ortasında frenlemek durumunda kaldım. Bu tarz keskin ve dar virajlarda 30-50km arası hız kesmeden korkuyu yenip kontramı vermek gerekiyor yoksa 20km hızlara düşüp gidon çevirerek mi dönmek lazım.

    https://www.google.com/maps/@41.0090...8i8192!5m1!1e4
    Keskin bir viraj gördüğüm kadarıyla. Yüksek hızla dönmek mümkün değil haliyle. Virajı en hızlı şekilde almak için öncesinde fren yapıp, motoru ideal noktada sertçe yatırıp, gaza abanmaniz lazım.

  12. #12
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Hiçbirimiz MotoGp pilotu değiliz, ilave olarak diz değdirerek viraj aldığımızda oramıza buramıza mavi boncuk takmıyorlar.

    Öncelikle kendimize dürüst olalım, dünyanın en yeteneksiz sürücüsü bile olsak bunun farkında olalım, kabul edelim.

    Virajı almanın en güvenli yollarından biri olabildiğince motorun dik halde olmasıdır. Bunun için de hızınızın çok yüksek olmaması gerekir, hızınızın çok yüksek olmadığını anlayabilmeniz için viraj nereden başlıyor nerede bitiyor görebilmeniz lazım, görebilmeniz için kafanızı o yöne çeviriyor olmanız lazım.

    Ne kadar anlatsak da ben dahil çoğumuz profesyonel anlamda eğitim verecek seviyede sürücüler değiliz. Benim size tavsiyelerim iyi bir eğitim almanız, viraja becerebildiğiniz şekilde girebilmeniz ve de viraj ortası frene basmamanız ya da ani gaz açmamanızdır.
    1996furkan, espresso ve otopsici bunu beğendiler.

  13. #13

    Üyelik
    24 Ağustos 2013
    Alıntı Sqrelles adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba yeni sürücüyüm ve geçenlerde aşağıda gösterdiğim virajı alamayıp virajın ortasında frenlemek durumunda kaldım. Bu tarz keskin ve dar virajlarda 30-50km arası hız kesmeden korkuyu yenip kontramı vermek gerekiyor yoksa 20km hızlara düşüp gidon çevirerek mi dönmek lazım.

    https://www.google.com/maps/@41.0090...8i8192!5m1!1e4
    Biliyorum burayı tam karşısı eski vakko fabrikasıydı. yol boş olduğunda 30-40 la dönülebilecek bir yer. sola dönecekseniz yokuş aşağı iniyor onun için 20yle ve gidonla dönmek mantıklı. Farketmeden hızlı girerseniz biraz önde olup ön tekerin tutuşunu arttırmak iyidir

  14. #14
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Yeri geliyor Fb.da başka konular esnasında milletle kavga ediyorum. Bana diyorlar ki "180 ile viraja giriyorum reis" , bu iş de biz erkeklerin "her gece pompiş, en az 5 posta" işi gibi. Full kolpa, full yalan. Sağ salim virajı alalım da gerisi çok önemli değil
    espresso ve DickName bunu beğendiler.

  15. #15

    Üyelik
    11 Kasım 2020
    BEN VİRAJA 100'DEN AŞŞAA GİRMİYOM

  16. #16
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    4 yıldır 2 teker üstündeyim birden keskinleşen böyle dönüşlerde hala motoru dik hale getirip ortadayken fren yaptıgım oluyor. en temizi buraya gelmeden önce hızı iyice düşürmek.

  17. #17
    sharkspeedr2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2018
    Alıntı Sqrelles adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba yeni sürücüyüm ve geçenlerde aşağıda gösterdiğim virajı alamayıp virajın ortasında frenlemek durumunda kaldım. Bu tarz keskin ve dar virajlarda 30-50km arası hız kesmeden korkuyu yenip kontramı vermek gerekiyor yoksa 20km hızlara düşüp gidon çevirerek mi dönmek lazım.

    https://www.google.com/maps/@41.0090...8i8192!5m1!1e4
    burada hızlı dönmenin mantığı yok
    viraja yaklaşırken frenlemeni yap sonra viraj dibine yaklaşırken freni bırak motosiklet yavaslamaya başlarken gazı biraz sabit tut viraj bitmeye başlarken gazı arttır bu kadar basit
    yol diyorsunda yol yok asfalt yok buz pisti gibi kayar düşersin bu yoldan bir hayır bekleme yavaş dön yeterli

  18. #18
    Alper600RR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2019
    Şehir
    İstanbul
    Memleketin mümtaz asfaltına bak. Bu viraja 30 kmh ile girerken motorda supercorsa sp lastik bile olsa net götümü sıkarım.

  19. #19
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı Sqrelles adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba yeni sürücüyüm ve geçenlerde aşağıda gösterdiğim virajı alamayıp virajın ortasında frenlemek durumunda kaldım. Bu tarz keskin ve dar virajlarda 30-50km arası hız kesmeden korkuyu yenip kontramı vermek gerekiyor yoksa 20km hızlara düşüp gidon çevirerek mi dönmek lazım.

    https://www.google.com/maps/@41.0090...8i8192!5m1!1e4
    Merhaba , bir virajı daha hızlı dönmek istiyorsan birinci kural geniş bir daire çizeceksin , görüntüdeki yolda soldaki tabelaların olduğu yerden viraja girip sağ kaldırımdaki şu beyaz alçak duvarın hasarlı noktasına yönelmeli ve sonrasında sol tarafdaki yüksek binaya doğru açılmalısın , ikinci kural ise viraja girmeden kendi tecrübene göre dönüş hızını belirlemek , eğer viraja girip paniklersen ya motoru kaldırır virajın dışına savrulursun yada sert fren yapıp düşebilirsin , şimdi gelelim en önemli kurala , burası trafiğe açık bir yer olduğu için nasıl hızlı dönerimden ziyade nasıl emniyetli dönerim olmalı , tabi bu seçim sana kalmış , eğer emniyetli bir dönüş yapmak istiyorsan her an sert fren yapabilecekmiş gibi düşünerek hızını belirlemelisin , burada hafif bir kontrayla 30 km ile rahatça dönebilirsin , gidonu çevirerek dönmek için 10 km nin altında olman gerekir ki burası için bence gerek yok..

  20. #20
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Çok basit.En büyük hatanız virajda veya ne yapıyorsanız öğretilmiş belirli bir kurala göre hareket etmeniz.

    Bişey yapmayın motoru rahat bırakın zaten döneceksiniz...50 bintane viraj bilmemne videosu olunca gayet normal böyle şeyler...

    Bende 50.001. tavsiyeyi vereyim Hafif 1 saniye sola çevirip bırakın direksiyonu zaten motorun sağa hafif yatıp döndüğünü göreceksiniz.

    Evet korkuyu yenip çok hafif kontra yapmalısınız...

    Ayak topuklarınızdan yön verirseniz motora çok rahat edersiniz bikaç defa deneyin...Elinizde zincir var düşünün yarım metrelik...zinciri hafif sağa sola sallarmış gibi düşünün...eliniz kıçınızla kalçanızla topuklar zinciride motor olarak düşünün...Korkmayın çok hızlı ve çok yatmazsa motor hiçbirşey olmaz...


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)