Yetmez ama evet,
Yetmez ama evet,
Herif Manyak Yüzünden Belli,
Tam olarak öyle olmuyor, her işletme artan maliyetler karşısında kâr payını artırmak durumunda. Önceden bir lastikten 500 TL kâr ediyorsa şu an 1500 TL etmesi gerekli ki işletme giderlerini karşılayabilsin. Ayrıca dövizle edinilen sermaye, dövizin ne zaman hangi seviyede olacağı kestirelemediğinden kimse elindeki ürünü satmak bile istemiyor aslında. Evet fırsatçılık yok mu, her zaman var, ama rekabetin olduğu piyasada fahiş fiyat uygulamak da pek kolay değildir.
Legends may sLeep.. But they never diE..!
6000 7000 e lastik alirsam "Alirim bir hayirli olsun" basligi acip tebrik beklerim.
Hayalimde Pirelli Scorpion MT90 almak var ama allah nasip eder ins
Hocam bence bu fırsatçılık denen şey hedef şaşırtmaktan başka bir şey değil. Fırsatçılık yok demiyorum fakat abartıldığı kadar fazla değil bence.
Yaptığınız hesaba ekstra olarak elektrik zammı, kira artışı, çalışan maaşındaki artışı, sigorta primindeki artışı, gıda fiyatlarındaki artışı vs eklemek gerekiyor. Bunun dışında enflasyona karşı işletme sahibi kendi kârını da arttırmak zorunda. Yani dolar 2 kat yükselince bunun vatandaşa 3x, 4x yansıması, ne yazık ki, doğal
Yönetim algıyı, manipülasyonu nasıl dayadıysa.. mutevazi beyinlerimiz, hep bir marketci arar olmuş, hep bir serefsiz arar olmuş..
Özetle .. " Adam iyi de çevresindekiler kötü"
Bu işletmenin %100 giderleri YP üzerinden olsa eyvallah diyeceğim de değil. Kirasını / maaşları YP olarak mı ödüyor? Bence yukarıda saydıklarımın her ikisinden de biraz var. Serbest piyasa diyoruz da motosiklette zaten iki üç tane firma var piyasada, kalanı eşantiyon. Serbest rekabet piyasası değil lastik piyasası, daha çok oligopol piyasa diyebiliriz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:04 ----------
Yukarıda da yazdım, tüm maliyetler YP endeksli değil. Bir miktar fırsatçılık kesinlikle var. Metzeler Roadtec 01 SE yurt dışı fiyatlara bakalım sonra yurt içi fiyatlara bakalım çıkacak zaten gariplik. (120/160 takım İngiltere'de KDV dahil GBP 252 - Bugünkü kurla 4.900₺! Tanıdık geldi mi bu sayı? - İngiltere'de müşteriler GBP kazanıyorlar TRY değil, satıcıların da tüm maliyetleri GBP/EUR falan TRY değil. GBP 252'den satan bayi de kar elde edebiliyor... Ne oldu şimdi?)
Ben de birkaç gün öncesine kadar biraz böyle düşünüyordum. 40-50 liraya yemek mi yenir, fırsatçı şerefsizler!!! diye sinirimi bozuyordum. Yemeği kendim yapsam maliyeti 10 lira civarı sonuçta, kalanı fırsatçının cebine gidiyor diye düşünüyorum.
Oturdum hesapladım. Şu kadar müşteri gelse, bu kadar gideri olsa, yemeğin maliyeti de şudur filan. 50 liralık yemeğin sırf 30 lirası eleman maliyeti çıktı.
Lastikte bir de ekstra olarak hammadde ve enerji maliyetleri var. Bir sene içinde dünya saçma sapan bir hal aldı, hammadde fiyatları uçtu gitti. Petrol %100 arttı, kauçuk %50 arttı, silika %300 arttı filan falan.
corapci bir arkadasimin yaptigi zamlari gorunce, buna biraz kizdim, onu firsatcilik ile sucladim.
Bana yaptigi aciklamayi soyle aktarayim:
"ticarette sermayeni artirmadigin surece, batmaya mahkumsun. Sermaye deyince aklina para gelmesin, mal gelsin.
Malin para karsiligini degil, miktarini artirdigin surece kar yapiyorsun demektir. Benim dukkanimda 1 milyon cift corap var ise, bu coraplar satildiktan sonra elime gecen para ile, 2 milyon cift corap karsiligi para elime gecmesse, ben zarar etmis olurum.
dolar 7 lira iken urettigim coraplari, dolari 7 lira kabul ederek satarsam, 1 milyon cift corap karsiligi elime gecen para ile, tekrardan 1 milyon cift corap alabilirim. "
isin ozu şu;
ticaret yapan kisi; satacagi malin maliyetini, urunu satin aldigi maliyet olarak degil, sattiktan sonra yerine koyacagi urunun maliyeti olarak hesaplamak zorundadir. Aksi halde sermayesi(malin miktari) azalir ve batar.
saygilar
İnşallah lastik çalmalar başlamaz. Hadi çalınan motor bir şekilde bulunur da çalınan lastiği bulmak zor.
Hocam saydıklarınızın çoğu direkt olmasa da dolaylı yoldan yp endeksli. Dolar arttıkça enflasyon artıyor.
252 GBP’ye İngiltere’de satan kâr ediyordur ama Türkiye’de satan edemiyordur. Yaptığınız kıyas bence çok sağlıklı sonuç veren bir kıyas değil. Bu lastiğin İngiltere’deki bayiye maliyeti ile Türkiye’deki bayiye maliyeti aynı mı? Mesela Türkiye’de asgari ücretli çalışana %50 zam geliyor ama İngiltere’deki çalışana bu kadar zam geliyor mu ya da elektriğe vs.
Trafik boşaldı farkındamısınız bilmiyorum ama, İstanbul' da trafik azaldı resmen..
Benzine ve yedek parçalara gelen zamlar insanların kendi araçlarına bile binmesini lüks hale getirdi..
Hindistana dönüp eski lastikleri birleştirip yeni lastik yapıcaz böyle giderse..
Bana yar olmayan lastiğin izzeti itibarını s
eskiden dediğim 1 sene yok 0km motor üzerinde gelen lastikleri beğenmeyen arkadaşlar vardı.bayiden çıkıp rosso3 takanlar vardı.heyyyy gidi günler heeeyyy.lastik almak zorunda kalanlar çok acayip kulak çınlatıcak buna eminim.azönce metro toptana gittim oradaki fiyatları görünce 6k 7k ya lastikler gayet makulmüş 10tl makarna satıyorlardı yetmez ama evet ouğğ yeaa
Tesekkurler ozan arici.cogu lastik testinde s22 birinci cikmisti ve online motosiklet makalelerinde ovuluyordu o yuzden sordum s22 yi.bi ara alicaktim ama sanirim duke 390 icin gereksiz gordumm.cok spor kullanmadigim icin mitas sport force devam
Bende 3 4 ay önce alayım almayım derken 3400 olan m9rr set 5400 oldu.
Mitas sport force plus almayı düşünüyorum sizin tavsiyeniz nedir. M9rr illa al dermisiniz. Cbr650r da kullanacam öyle deli gibide sürmem.
2020 eylül ayında setini 800 tlye aldığım lastiğin sadece ön lastiği 806tl olmuş.
enflasyon
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)