Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

arka teker kaydırmanın avantajlarında bugün

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    17 Eylül 2020
    Motosikleti
    domicik 400 ug
    hayatımda gördüğüm en boktan yol görüşü ile en güzel kurtarışlardan birine sahip olabilir bu arkadaş. bazen toprağa falan çıkıp biraz arka teker kaydırmayı denemek istiyorum da hep kaynıyor arada. sahiden lazım bunu yapabilmek. hakim olmak için en azından. yanlışlıkla değildir herhalde baya baya isteyerek bomba gibi kurtardı kendisini. en başında böyle bir duruma sokmayabilirdi kendisini orası ayrı konu

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:37 ----------



    4. olaydan yani tam dakika 4ten bahsediyorum.
    D e m i r bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    hasangazili - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    650 mt
    Videoyu izleyince bende aydınlanma yaşadım. Adam kasıtlı olarak mı yaptı bilmiyorum ama işe yaradı. Onu düşünürken şunuda düşündüm:
    Ön freni daha iyi yapsaydı arka tekeri kaydırma dan kurtarır mıydı. Bence evet

  3. #3
    kasırga genç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2021
    Şehir
    sarıçam/adana
    Motosikleti
    arora kasırga ar 50-50
    Alıntı hasangazili adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Videoyu izleyince bende aydınlanma yaşadım. Adam kasıtlı olarak mı yaptı bilmiyorum ama işe yaradı. Onu düşünürken şunuda düşündüm:
    Ön freni daha iyi yapsaydı arka tekeri kaydırma dan kurtarır mıydı. Bence evet
    yaklaşık 4 kez aynı bu şekil arkayı kaydırarak kaza atlatmış biri olarak söylüyorum.
    ön freni kullanmak bu işin en zor yanı motoru durduran aslında ön fren ,aynı zamanda yükü arkadan alıp arka tekerin kaymasını sağlayan da ön fren,arka kayarken motorun kontrolünün devam etmesini sağlayan da ön fren.

    yani bu arkadaşın ön fren kontrolü gayet iyi hatta mükemmel.
    natijax bunu beğendi.

  4. #4
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Çok süper kaçmış.

  5. #5
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    Zafer hoca harika..

  6. #6

    Üyelik
    24 Ağustos 2013
    iki parmakla fren eleştrisine katılmıyorum bazı motosiklet sporlarında bir veya iki parmak sürekli manetlerde durur. Böyle bir durumda bacaklarla motoru kavramak sürücüye dengesini kaybetmemek için destek olacaktır. Bi anda akla gelmez ama ağırlığı sele taşıyor ayaklarla peglere baskı arttırılarak ağırlık merkezi peg seviyesine indirilip eller ve ayaklar beraber çalıştırılabilir.

  7. #7
    Kerem34_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mt-25 ABS
    Alıntı atilas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    iki parmakla fren eleştrisine katılmıyorum bazı motosiklet sporlarında bir veya iki parmak sürekli manetlerde durur. Böyle bir durumda bacaklarla motoru kavramak sürücüye dengesini kaybetmemek için destek olacaktır. Bi anda akla gelmez ama ağırlığı sele taşıyor ayaklarla peglere baskı arttırılarak ağırlık merkezi peg seviyesine indirilip eller ve ayaklar beraber çalıştırılabilir.
    Biz motosiklet sporu yapmıyoruz hacı, bir yerden bir yere ulaşmaya çalışıyoruz. Darlıkta veya İstanbulparkta viraj yaparken 2 parmak fren tabii ki kullanılabilir. Onun dışında hep Rabia.
    espresso ve isoozdmr bunu beğendiler.

  8. #8

    Üyelik
    24 Ağustos 2013
    Alıntı Kerem34_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Biz motosiklet sporu yapmıyoruz hacı, bir yerden bir yere ulaşmaya çalışıyoruz. Darlıkta veya İstanbulparkta viraj yaparken 2 parmak fren tabii ki kullanılabilir. Onun dışında hep Rabia.
    burda kimseyi spora çağırmıyorum sadece başı sıkıştığında kafasında kurtarma fikirleri olmasına çalışıyorum. Tehlike halinde yapacak birşey bulamayan panikle donup kalır. Yollarda akla gelmeyecek yüzlerce şey motorcuların başına geliyor, konuya at gözlüğüyle bakmayıp farklı çözümler olduğunuda görmek lazım. Daha açık anlatayım video görünen sıkıntılara gerektiğinde vücudun nasıl kullanılabileceğini anlatıyorum

  9. #9

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Şahsen dört parmakla fren manetine asılamam. Öyle öğrenmedim - öğretilmedi, 60.000km'den fazladır da o şekilde kullanmıyorum. Eğer iki parmakla bastığınızda duramayacak şekilde motosiklet kullanıyorsanız güvenli sürüş yapmıyorsunuzdur. (Ya çok yakından takip ediyorsunuzdur, ya süratiniz yüksektir, ya konumlanmanız yanlıştır vs. vs. belki hepsi...) Şimdiye kadar kullandığım tüm ABS'li motosikletlerde (çok değil, iki tane...) iki parmakla frene asıldığımda arka tekeri neredeyse havaya kaldıracak kadar fren gücü de elde edebiliyordum, daha fazlası nasıl faydalı olacak bilemedim? (Her iki ABS'li motosikletimde de önde 320mm'lik tek disk, çift pistonlu eksenel [axial] kaliper ve standart [çelik olmayan] fren boruları vardı. Öyle frenlemede iddialı motosikletler değillerdi...)

  10. #10
    Kerem34_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mt-25 ABS
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şahsen dört parmakla fren manetine asılamam. Öyle öğrenmedim - öğretilmedi, 60.000km'den fazladır da o şekilde kullanmıyorum. Eğer iki parmakla bastığınızda duramayacak şekilde motosiklet kullanıyorsanız güvenli sürüş yapmıyorsunuzdur. (Ya çok yakından takip ediyorsunuzdur, ya süratiniz yüksektir, ya konumlanmanız yanlıştır vs. vs. belki hepsi...) Şimdiye kadar kullandığım tüm ABS'li motosikletlerde (çok değil, iki tane...) iki parmakla frene asıldığımda arka tekeri neredeyse havaya kaldıracak kadar fren gücü de elde edebiliyordum, daha fazlası nasıl faydalı olacak bilemedim? (Her iki ABS'li motosikletimde de önde 320mm'lik tek disk, çift pistonlu eksenel [axial] kaliper ve standart [çelik olmayan] fren boruları vardı. Öyle frenlemede iddialı motosikletler değillerdi...)
    Abi sen ve ben normal değiliz, muhtemelen elimiz de normal insan eli değil. XL dar geliyor bazı modellerde. Ben 2 parmağımla forumun yarısından çoğunun tüm eliyle verdiği basınçtan fazlasını veriyorum zaten. Pençe kasları güçlensin diye özel çalıştırmışlığım var elimi. 4 parmak asılırsam ikinci bir Toprak Razgatlıoğlu olurum, wheelie. Burada mevzu standart insanlar ve motosikletler için konuşmak. 1 parmak frende beklenebilir acil durumlar için ama acil durumda ki çalıştığımız, refleks haline getirmeye çalıştığımız teknik bu: Fren 4 parmak ve artan kuvvetle sıkılmalı. Bunun ilimi bilimi bu. Hatta çok acil durumsa artan kuvveti falan salla, Allah ne verdiyse asıl iki frene de düşersen düş diyor teknik.

    Önemli olan normal frenlemeler değil zaten, güvenli sürüyorken istersek dilimizle yapalım ön freni, fark etmez zaten. Mevzu önüne bir barzo atladığında, kedi köpek çıktığında, viraj öncesi hastir dediğin anda en kısa zamanda en faydalı frenlemeyi elde etmek. Fizik bilimi de bize 4 parmakla progressive bir hareketi işaret ediyor. Yıllardır izlediğim yerli yabancı çoğu eğitim videosu da bunu tavsiye ediyor. Pist eğitimi, kapalı alan hakimiyet eğitimi, yavaşken ön fren kullanımı falan çok farklı şeyler. Sokak ile alakası yok. Sokakta kullandığı gibi kullanan adam pistte 3 dakika sonra patlar zaten, çok ayrı mekanikler.

  11. #11

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Benim alışkanlığım o şekilde değil, acemilikte motosikletten üç kere düştüm, ikisi ABS'siz motosiklette, ideal dışı yol koşullarında (1. Kumlu, 2. Islak) dört parmak panik fren yaptığım içindi. Progressive falan iki parmakla daha rahat yaparsın, dört parmakla uygulanan kuvvet çok fazla gelir. (Bu arada benim manetler ayarlanabiliyor; dolayısıyla maksimum sıkılsa bile yüzük ve serçe parmağımın manetle elcik arasında sıkışma şansı yok.) Riskli durumlarda iki parmak manetin üzerinde hazır olduğunda reaksiyon zamanın da çok kısalıyor bu arada...

  12. #12
    sharkspeedr2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2018
    ben hangi parmakla fren yaptığım bilmiyorum halen mesela
    1 2 3 4 karışık duruma göre sürekli değişiyor hiç sabit bir şekilde kullanmadım bu güne kadar o an hangi frenleme şekline ihtiyacım varsa onu kullanıyorum artık kas hafızası oturdu
    ayrıca kilometre ile tecrübe eş zamanlı ilerleyen birşey değildir
    sürekli eğitim alan 6 aylık sürücü bir kişi 10 yıllık sürücüden kat kat iyi sürebilir
    atilas bunu beğendi.

  13. #13

    Üyelik
    24 Ağustos 2013
    Arkadaşlar konu sadece frende kalmamalı. Sıradışı durumlarda tüm vücudu nasıl kullanabilmeliyiz sorusuna da cevaplar aramak lazım.
    Bunun için motosiklet eğitim videoları izlemek önemli ama iki tekerle yapılan bir sürü sporda tehlike anında kullanabileceğimiz teknikler mevcut. Bisiklet tepe inişi, enduro, mx vs gibi sporlarda araçların önü arkası defalarca kayıyor ve sürücüler bedenlerini kullanarak durumu düzeltiyorlar.
    Kimse ektrem sporcu olsun demiyorum yanlış anlaşılmasın, amacımız tehlikeyi savuşturmak için klasik bakış açısının dışında da çözümler olduğunu gösterebilmek

  14. #14

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı sharkspeedr2 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben hangi parmakla fren yaptığım bilmiyorum halen mesela
    1 2 3 4 karışık duruma göre sürekli değişiyor hiç sabit bir şekilde kullanmadım bu güne kadar o an hangi frenleme şekline ihtiyacım varsa onu kullanıyorum artık kas hafızası oturdu
    ayrıca kilometre ile tecrübe eş zamanlı ilerleyen birşey değildir
    sürekli eğitim alan 6 aylık sürücü bir kişi 10 yıllık sürücüden kat kat iyi sürebilir
    Konu güvenli sürüşle ilgili olduğu için: Roadcraft kriterlerine göre Silver. Selamlar... (Kas hafızasına göre 4 parmak veya 2 parmak diye bir şey olmaz bu arada, ya biridir ya öteki. En azından bende öyle; kas hafızam 2 parmağa göre.)


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)