Acaba boşta 1 saat örneğin olduğu yerde çalışması motora zarar verir mi? Cg için soruyorum
Verirse ne gibi zararlar verebilir acaba
Acaba boşta 1 saat örneğin olduğu yerde çalışması motora zarar verir mi? Cg için soruyorum
Verirse ne gibi zararlar verebilir acaba
benzin yakmaktan ,silindiri,sekmanı iş yapmadan aşıdırmaktan ve yağı bozmaktan başka hiçbir sorun olmaz.
bajaj v15 kullanim klavuzundan alinti:
"Motosikleti sürmeden motorun uzun süre çalıştırılması aşırı ısınmasına sebep olabilir. Aşırı ısınması dahili motor parçalarına zarar verip egzoz borusunun renginin solmasına neden olabilir. Böyle bir durumda hemen sürüşe başlayamıyorsanız motoru durdurun. Motorun boş çalışmasından dolayı oluşabilecek arıza ve hasarlar kullanıcı hatası kabul edilerek aracınızın garanti harici işlem görmesine neden olacaktır."
Hava soğutmalı motorlarda ciddi sorun olur , genel olarak rölantideki düşük yağ basıncı sebebiyle subap mekanizması ve egzantrik zincirinde aşınma meydana gelir..şehir içi uzun saatler trafikte kalan araçlarda görüldüğü gibi emme ve egzoz kanallarında karbon birikintisi oluşmaya başlar , performans düşerken yakıt tüketimi aşırı artar..
Benim cbr 125r'ın kılavuzda katalitik konvertörü korumak için uzun süre boşta çalıştırmayın diyor sadece başka hiç bir şey yazmıyor.
Benim NC nin ya da CBR ın ,hangisiydi hatırlamıyorum, kullanma kılavuzunu okurken de böyle bir ifade vardı, motoru ısınması için rölantide çalışır halde bekletmeyin gibi, şaşırmıştım hatta. Motor ısınsın diye bilerek bekliyordum o güne kadar ama artık çalıştırıp 15-20sn içerisinde yola koyuluyorum. Yolda ilk 10 dk çok uysal kullanarak ısıtıyorum artık.
Ben de bi kaç dk rölantide çalıştırıyorum, motorun sesi değişince yola cikiyorum, mermi gibi oluyor böyle. Diğer türlü boğuluyor motor biraz devir yukseltince.
cg gibi hava soğutmalı motorlara zarar verir. silindir ve kapak çarpılmasına kadar gider, başıma gelmişti. bunun haricinde su soğutmalı da olsa bir içten yanmalı motorun sürekli rölantide çalışması, yanma odasının sıcaklığını düşürdüğünden dolayı benzinin yanması sonucu ortaya çıkan karbon artıkları (kurum), motorun içinde birikinti oluşturur. öncelikle silindir kapağı ve supaplar olmak üzere bir sürü parça kurumla kaplandığı için (ki bunlar motor açılmadan kolay kolay temizlenmiyor) motorun yanma odasının geometrisini bozulur ve istikrarsız, vuruntulu çalışma, verim düşüklüğü olarak geri döner. kısaca kesinlikle faydalı değil, ama 7-8 dakikalara kadar bi problem teşkil edeceğini düşünmüyorum.
Herkesin yanlış bildiği uzun yolda motor şişer savının tam tersi olarak, hava soğutmalı olduğu için ve durduğu yerde çalışırken hava akışı ile soğuyamayacağı için aşırı derecede ısınıp şişer ve muhtemelen kendiliğinden durur. Gereksiz bir harekettir.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)