Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Motosiklet boşta uzun süre çalışırsa sorun olur mu

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    27 Mayıs 2019
    Acaba boşta 1 saat örneğin olduğu yerde çalışması motora zarar verir mi? Cg için soruyorum
    Verirse ne gibi zararlar verebilir acaba


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Luc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2015
    Motosikleti
    R25 (2019)
    Alıntı knuis adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Acaba boşta 1 saat örneğin olduğu yerde çalışması motora zarar verir mi? Cg için soruyorum
    Verirse ne gibi zararlar verebilir acaba
    Evet zarar verir. Bir R25 kullanıcısı olarak kendi motosikletimden örnek vereyim. Eğer 20 dakikadan fazla rolantide (boşta) çalışırsa motor otomatik olarak stop ederek kendini korumaya alır.

    Servis kitabini referans alınız her zaman.
    MotoXPR

    https://www.youtube.com/@MotoXPR

  3. #3
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    benzin yakmaktan ,silindiri,sekmanı iş yapmadan aşıdırmaktan ve yağı bozmaktan başka hiçbir sorun olmaz.

  4. #4

    Üyelik
    23 Kasım 2020
    Şehir
    ist/bahcesehir
    Motosikleti
    symphony200
    bajaj v15 kullanim klavuzundan alinti:

    "Motosikleti sürmeden motorun uzun süre çalıştırılması aşırı ısınmasına sebep olabilir. Aşırı ısınması dahili motor parçalarına zarar verip egzoz borusunun renginin solmasına neden olabilir. Böyle bir durumda hemen sürüşe başlayamıyorsanız motoru durdurun. Motorun boş çalışmasından dolayı oluşabilecek arıza ve hasarlar kullanıcı hatası kabul edilerek aracınızın garanti harici işlem görmesine neden olacaktır."

  5. #5
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Hava soğutmalı motorlarda ciddi sorun olur , genel olarak rölantideki düşük yağ basıncı sebebiyle subap mekanizması ve egzantrik zincirinde aşınma meydana gelir..şehir içi uzun saatler trafikte kalan araçlarda görüldüğü gibi emme ve egzoz kanallarında karbon birikintisi oluşmaya başlar , performans düşerken yakıt tüketimi aşırı artar..

  6. #6
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    Benim cbr 125r'ın kılavuzda katalitik konvertörü korumak için uzun süre boşta çalıştırmayın diyor sadece başka hiç bir şey yazmıyor.

  7. #7

    Üyelik
    27 Temmuz 2012
    Motosikleti
    Crf1000L
    Benim NC nin ya da CBR ın ,hangisiydi hatırlamıyorum, kullanma kılavuzunu okurken de böyle bir ifade vardı, motoru ısınması için rölantide çalışır halde bekletmeyin gibi, şaşırmıştım hatta. Motor ısınsın diye bilerek bekliyordum o güne kadar ama artık çalıştırıp 15-20sn içerisinde yola koyuluyorum. Yolda ilk 10 dk çok uysal kullanarak ısıtıyorum artık.

  8. #8
    Sagopa K - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2020
    Şehir
    bin\debug\
    Motosikleti
    Asya Swift-R 170
    Ben de bi kaç dk rölantide çalıştırıyorum, motorun sesi değişince yola cikiyorum, mermi gibi oluyor böyle. Diğer türlü boğuluyor motor biraz devir yukseltince.

  9. #9

    Üyelik
    24 Aralık 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Peugeot 103
    cg gibi hava soğutmalı motorlara zarar verir. silindir ve kapak çarpılmasına kadar gider, başıma gelmişti. bunun haricinde su soğutmalı da olsa bir içten yanmalı motorun sürekli rölantide çalışması, yanma odasının sıcaklığını düşürdüğünden dolayı benzinin yanması sonucu ortaya çıkan karbon artıkları (kurum), motorun içinde birikinti oluşturur. öncelikle silindir kapağı ve supaplar olmak üzere bir sürü parça kurumla kaplandığı için (ki bunlar motor açılmadan kolay kolay temizlenmiyor) motorun yanma odasının geometrisini bozulur ve istikrarsız, vuruntulu çalışma, verim düşüklüğü olarak geri döner. kısaca kesinlikle faydalı değil, ama 7-8 dakikalara kadar bi problem teşkil edeceğini düşünmüyorum.
    ahe bunu beğendi.

  10. #10

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Herkesin yanlış bildiği uzun yolda motor şişer savının tam tersi olarak, hava soğutmalı olduğu için ve durduğu yerde çalışırken hava akışı ile soğuyamayacağı için aşırı derecede ısınıp şişer ve muhtemelen kendiliğinden durur. Gereksiz bir harekettir.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)