motul c5 chain paste zincir kullanan varmı ?
Reklamlar
-
ürünü her yerden aratabilirsiniz çoğu yerde var.kullanan varmıdır bunu merak ediyorum.normal zincir yağından ne kadar farkı var ? sıçratma yada uzun ömürde farkı oluyormu ? krem gibi sürmek bana daha mantıklı geliyor.bence hem daha verimli sıçratmadan sıkarız hemde daha uzun tutunabilir gibi.ayrıca fiyat olarak çok fark yok aralarında.kullananı ne gördüm nede duydum yeni bir şey değil
Reklamlar
-
C5 çok kalın ve pasta şeklinde zincire uygulanan modeli. Yüksek hıza dayanımlı. Uzun yolculuklarda çok işe yarar.
Şurada detaylı özelliklerini bulabilirsin: https://d23zpyj32c5wn3.cloudfront.ne...pdf?1613993871
Kendi sitesindeki açıklaması aşağıdaki gibi:
Tüm zincir tipleri: standart ve O-RiNG, X-RiNG, Z-RiNG.
Sokak motosikleleri, go-kartlar.
Çok hızlı motosikletler için özellikle önerilir: MOTUL CHAiN LUBE ROAD, yüksek hızlarda ve yüksek devirlerde bile zincire yapışır. Her türlü yol bisikleti ve go-kart için kullanıma uygundur.
-
ben kullanıyorum yaklaşık 40 bin km'dir.
hem koltuk altında taşınabilir olduğu için hem de çok çok uzun km'ler dayandığı için senelerdir hep aynı yağı alırım.
zinciri yağlamayı unuttuğum zamanlar olmuştu. şehirlerarası yol ile beraber yaklaşık 2000 km'den sonra zincirde hala yağ vardı ki yağmur çamurdan da çok geçtim. bu birkaç defa oldu.
normal sprey zincir yağı ile artık pek işim olmaz. hem koltuk altında taşınabilir değil hem de uygulama yaparken sıçrıyor ve c5 kadar kalıcı değil.
c5'in tek eksisi spreye göre bir tık daha uygulaması meşakkatli. ucundaki fırçayla zincire sürüyorsun. benim motorda orta ayak olmadığı için biraz daha yağlamak zor.
bu arada ben zinciri sadece oto yıkamada motoru yıkarken tazyikli suyla temizleyebildiğim kadarını temizliyorum. hiç mazot vs uğraşmadan hemen tekrar c5 ile yağlayıp devam ediyorum. eğer ki abartılı derecede zincire c5 sürersen, zincir fazla yağı sıçratıyor. sıçrattığı yağ da ovalamadan çıkmıyor. arka stopta ve kuyruk grenajında küçük küçük bu yağdan var hala. yıkasadan da çıkmıyor. ovalamaya üşeniyorum.
sen abartmadan zincirin sadece iç kısmına fırçayla yedirerek sür. sonra çok uzun km'ler yağlamadan devam et.
önceki motorum pulsarı 29 bin km'de sattım zincir dişli fabrika çıkış orjinaldi. ne zincirde ne dişlide birşey yoktu. hele dişliler hiç aşınmamış gibiydi öyle diyeyim.
şu anki motorum r25 20 bin km'yi geçti. yine aynı şekilde zincir dişli fabrika çıkış orjinal. ne zincirde ne dişlide birşey yok. dişliler yine hiç aşınmamış gibi.
o kadar geniş aralıklı zamanlarla yağlama yapmama ve yağmurda çamurda sürmeme rağmen zincir dişli hiç değiştirmedim önceki motorda da bunda da yani. herkese öneririm.
2014 Salcano Wolf 125 > 2017 Bajaj Pulsar 200NS ABS > 2020 YAMAHA YZF-R25
-
Ben kullanıyorum, sıçratma yok, yaklaşık 300-350km gidiyor gibi duruyor.
-
vayy bee yorumlar baya baya iyimiş.denicem kesinlikle motorda yeni yağ sıkıp katman katman olmadan gerçekten iyimiş.sorma nedenim fiyatının enteresan uygun olması.malum dolardan 90 100tl lere dayandı sprey motul bunu 60 a buldum.2dir jantlar renkli bi önce sarı şimdi kırmızı.sıçratmanın tillahını yaşatıyor temizlemede de baya uğraştırıyor heleki sonra yaparım dersen üst üste birikiyor dahada uzuyor.
-
tarzan rıfkı adlı üyeden alıntı
vayy bee yorumlar baya baya iyimiş.denicem kesinlikle motorda yeni yağ sıkıp katman katman olmadan gerçekten iyimiş.sorma nedenim fiyatının enteresan uygun olması.malum dolardan 90 100tl lere dayandı sprey motul bunu 60 a buldum.2dir jantlar renkli bi önce sarı şimdi kırmızı.sıçratmanın tillahını yaşatıyor temizlemede de baya uğraştırıyor heleki sonra yaparım dersen üst üste birikiyor dahada uzuyor.
dostum iki şeye dikkat et. tarih ve orjinallik. orjinal olmayanın kıvamı orjinal gibi yoğun olmuyor. yeni tarihli almaya da bak.
-
Ben 5 yıldır kullanıyorum.son derece basarili.tek dezavantajı fazla geleni ön dişli çevresinde topluyor.
-
Sürmesi biraz dertli ama spray den daha verimli. Pisi tozu kiri fazla tutmuyor c4 kadar. Bu yüzden kullanılabilir ama ben uğraşmak istemediğim için spray kullanıyorum.
-
E-TEKİN adlı üyeden alıntı
Ben 5 yıldır kullanıyorum.son derece basarili.tek dezavantajı fazla geleni ön dişli çevresinde topluyor.
Aynen. Fazlası aşırı bir şekilde ön dişlide birikiyor. Ya dikkatli bir şekilde çok az sürmek gerekiyor ya da her uygulamadan önce zinciri temizlemek. Ben uzun yolda denedim ama beceremedim, vazgeçtim.
Denemek isteyen içinbir ipucu vereyim. Kullanımdan önce yumuşaması için motor sıcaklığını kkullanabilirsiniz.
-
26 Aralık 2021, 10:44
#10
"Benim zincirim her daim tertemiz, her daim pırıl pırıl görünmeli" diyen adama gelmez. İşlevi çok iyi ama zincirde bıraktığı görüntü kötü, pis gibi.
-
26 Aralık 2021, 13:13
#11
tommygun adlı üyeden alıntı
"Benim zincirim her daim tertemiz, her daim pırıl pırıl görünmeli" diyen adama gelmez. İşlevi çok iyi ama zincirde bıraktığı görüntü kötü, pis gibi.
Görüntü önemli değil zincir sağlığını koruyorsa sıçratmıyorsa başarılıdır bana göre.fiyat uygun alıp denicem genel olarak yorumlar güzel denenir
-
27 Aralık 2021, 10:51
#12
kullandığım en iyi yağ.
neye göre iyi? yağlama zamanını unutabiliyorum. 1000 km civarı yağlamadığım olmuştur ve hala yağlı kalabiliyor. uzun ömürlü, tüp çabuk bitmiyor çok yer kaplamıyor. sağa sola sıçramıyor damlamıyor.
dezavantaj diyebileceğim temiz durmuyor ve uygulaması zor.
-
27 Aralık 2021, 11:39
#13
Bunu deneyeceğim. Eski usül çıkma yağ ile yağlıyordum ben zinciri.
Temizlik için benzin kullanıyorum ben. Gazyağı dışında başka bir önerisi olan var mı ?
-
27 Aralık 2021, 12:45
#14
Buna toz toprak yapışıyorsa zinciri daha çabuk eskitmez mi?
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:44 ----------
yec adlı üyeden alıntı
Bunu deneyeceğim. Eski usül çıkma yağ ile yağlıyordum ben zinciri.
Temizlik için benzin kullanıyorum ben. Gazyağı dışında başka bir önerisi olan var mı ?
Temizlik için WD40 kullanıyorum 4 takımdır. Sorunsuz ve özel ürünlerden ucuz. (Gazyağından ucuz değil tabi...)
-
27 Aralık 2021, 13:19
#15
Cyan adlı üyeden alıntı
Buna toz toprak yapışıyorsa zinciri daha çabuk eskitmez mi?
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:44 ----------
Temizlik için WD40 kullanıyorum 4 takımdır. Sorunsuz ve özel ürünlerden ucuz. (Gazyağından ucuz değil tabi...)
Gaz yağı her açıdan daha uygun olur.
-
27 Aralık 2021, 14:22
#16
Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı
Gaz yağı her açıdan daha uygun olur.
Alması zor yahu gazyağını; olan yerlerde saçma sapan fiyatlar veriyorlar. İstanbul'da uygun fiyatlı Avrupa yakası bir yer var ise aktarırsanız gidip alayım... 400ml WD-40'ı en son 35₺'ye almıştım. Temizlik için kullanınca 2 kutu Motul C2 bitiriyor. Yani her iki kutu C2 için bir kutu WD-40 alıyorum. Aylık gittiğim km düşük olduğu için (en fazla 800-1.000km) aylık bütçe içinde çok pahalıya gelmiyor aslında. Ayda 3-4.000km yapsaydım başka şekil olurdu herhalde...
-
27 Aralık 2021, 14:29
#17
Cyan adlı üyeden alıntı
Alması zor yahu gazyağını; olan yerlerde saçma sapan fiyatlar veriyorlar. İstanbul'da uygun fiyatlı Avrupa yakası bir yer var ise aktarırsanız gidip alayım... 400ml WD-40'ı en son 35₺'ye almıştım. Temizlik için kullanınca 2 kutu Motul C2 bitiriyor. Yani her iki kutu C2 için bir kutu WD-40 alıyorum. Aylık gittiğim km düşük olduğu için (en fazla 800-1.000km) aylık bütçe içinde çok pahalıya gelmiyor aslında. Ayda 3-4.000km yapsaydım başka şekil olurdu herhalde...
Şimdi 80 liradan başlıyor WD 40. Hoş Motul C1 de aynı fiyat. Ben temizleme işinde benzinden devam edeyim en iyisi.
Yağlama aralıklarınız neler ?
-
27 Aralık 2021, 14:31
#18
Cyan adlı üyeden alıntı
Alması zor yahu gazyağını; olan yerlerde saçma sapan fiyatlar veriyorlar. İstanbul'da uygun fiyatlı Avrupa yakası bir yer var ise aktarırsanız gidip alayım... 400ml WD-40'ı en son 35₺'ye almıştım. Temizlik için kullanınca 2 kutu Motul C2 bitiriyor. Yani her iki kutu C2 için bir kutu WD-40 alıyorum. Aylık gittiğim km düşük olduğu için (en fazla 800-1.000km) aylık bütçe içinde çok pahalıya gelmiyor aslında. Ayda 3-4.000km yapsaydım başka şekil olurdu herhalde...
İnternette biraz fahiş fiyatlara olsa da satılıyor. Seneler önce 4-5 litre almıştık, daha 1 litresi anca bitti
-
27 Aralık 2021, 15:26
#19
yec adlı üyeden alıntı
Şimdi 80 liradan başlıyor WD 40. Hoş Motul C1 de aynı fiyat. Ben temizleme işinde benzinden devam edeyim en iyisi.
Yağlama aralıklarınız neler ?
İşte ayda 800-1.000km yaparken iyi havalarda iki haftada bir, kışın haftada bir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:18 ----------
pea adlı üyeden alıntı
İnternette biraz fahiş fiyatlara olsa da satılıyor. Seneler önce 4-5 litre almıştık, daha 1 litresi anca bitti
İşte çok fazla bir fark etmediği için, ya da etse bile benim açımdan ihmal edilir seviyede olduğu için uğraşmadım. WD40 hazır sprey, kullanması kolay, gazyağını fısfısa koymak lazım, oradan sızar koku yapar falan, evde çocuk var saklaması da dert vs. diye uğraşmadım açıkçası...
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:24 ----------
Bu arada WD-40 400ml Koçtaş'ta 70₺. (Ben de hep oradan alıyorum zaten...)
-
27 Aralık 2021, 15:58
#20
km bazında maliyet bakmak aslında en mantıklısı.yani atıyorum 5000km de şahsen 1 kutu c4 bide c2 sanırım temizlemesi gidiyor hatta daha uzun.bana komaz ama 2 ayda 5k yapan var o zaman hesap değişir.kurye vs motul kullanması imkansız.bu arada hangi şartlarda kullandığınzda aşırı fark ediyor daha çabuk kirlenip daha sık yağlama yapabiliniyor.n11 den kargo dahil 60tl ye aldık bakalım c5ide görücez.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)