Dominar devir kesme sorunu
Reklamlar
-
Merhabalar herkese, motorum 2017 model dominar 400 yaklaşık 39200km de. Motorda şöyle bir sorun var. Yavaş yavaş devirlenirken motor 8bin devirde sanki ateşlemeyi kesmiş gibi deviri kesiyor. Gazı bu olay olurken sabit tutuyorum. Motor 8bine geldiği an deviri ateşlemeyi kesiyor sonra topluyor. Hızlı gaz açınca 1. 2. 3. Vitesde torkdan dolayı hızlı hızlanırken sorun yok kesiciye giriyor yani o 8bini geçerse sorun yok kesiciye girebiliyor. Ama eğer 8 binde kesilirse sanki motor ateşlemeyi kesiyor boğuluyor bişeyler oluyor. Ve motor soğukken giderken debriyajı çekersem rolantide durmuyor stop ediyor. Çalıştırmak için de baya zorluyor. Enjeksiyonlu olmasına rağmen sanki Karbüratörlüymüş gibi çalışmıyor. Sanırım ısınınca bu giderken debriyajı çekerken stop etme kesiliyor daha tam test edemedim. Motoru yeni aldık o yüzden net bişey diyemiyorum. Devir kesme ile alakalı video yüklüyorum. Daha önce başına gelen bilgisi olan varsa yardımcı olursa sevinirim.
https://youtu.be/5SLCjd6hXFk
200 NS --> TNT 250 --> Xtreme Max Enduro --> MT 03 660 --> 2015 XJ6 --> Custom Yamelli XSR 07
Reklamlar
-
Motor yeni diyorsun bu sebeple rodaja bağlayabilirim ufaktan ama yine de fikrim;
1- Buji
2- Kötü benzin
3- Dusuk ihtimal ama hava filtresi.
-
Mamba09 adlı üyeden alıntı
Motor yeni diyorsun bu sebeple rodaja bağlayabilirim ufaktan ama yine de fikrim;
1- Buji
2- Kötü benzin
3- Dusuk ihtimal ama hava filtresi.
Motor yeni demedim. Motoru yeni aldık dedim. Km ve model belirttim zaten en başta. Bujiler sağlam hepsi ateşleme yapıyor ama yüksek devirde durum ne bilmiyorum. Ama sonuçta 3 buji var hepsinin bozuk olması lazım o sorunu yapabilmesi için. Benzin ve hava filtresi de olamaz motor 8bini geçerse kesiciye giriyor zaten. Kesicide istediğim kadar tutabiliyorum motoru elime almadığım sürece
-
Ateşleme bobinini kontrol ettiniz mi?
-
sabit devir teklemesi ise, bence yuzde 99 atesleme kaynakli sorun.
-
iskampavya adlı üyeden alıntı
Ateşleme bobinini kontrol ettiniz mi?
Bobinlerin hepsini tek tek buji takıp kontrol ettiğimizde hepsinde ateşleme vardı. Yüksek devirde durum ne bilmiyorum. 8binde kesiyor ama 8bini geçerse sorun yok.
-
sabit devirde tekleme egzantrik zincirden de yapar kontrol edin
-
xterkan adlı üyeden alıntı
sabit devirde tekleme egzantrik zincirden de yapar kontrol edin
Egzantirik de vs herhangi bi ses yok.
-
TheGokay adlı üyeden alıntı
Egzantirik de vs herhangi bi ses yok.
arkadaşlarda belirtmiş büyük ihtimal elektriksel ama egzantrik te kontrol edilmeli ,ayrıca ses en ileri bollaşmada olur, az gevşemede de sabit gazda benzer teklemeyi yapar, kontrolünde yarar var ,buji pipoları v.s kontrol et
-
22 Aralık 2021, 15:06
#10
xterkan adlı üyeden alıntı
arkadaşlarda belirtmiş büyük ihtimal elektriksel ama egzantrik te kontrol edilmeli ,ayrıca ses en ileri bollaşmada olur, az gevşemede de sabit gazda benzer teklemeyi yapar, kontrolünde yarar var ,buji pipoları v.s kontrol et
Dediğiniz şeyi anladım egzantirikle alakalı. Sizin bahsetmek istediğiniz şey tekleme değilde sabit gazda sirkeleme daha çok. İleri geri hareketler yapması yani. Burdaki sorun sanki gaz açıkken kill switch i kapatıp açmış gibi ateşlemeyi kesip tekrar veriyo.
-
22 Aralık 2021, 15:31
#11
TheGokay adlı üyeden alıntı
Dediğiniz şeyi anladım egzantirikle alakalı. Sizin bahsetmek istediğiniz şey tekleme değilde sabit gazda sirkeleme daha çok. İleri geri hareketler yapması yani. Burdaki sorun sanki gaz açıkken kill switch i kapatıp açmış gibi ateşlemeyi kesip tekrar veriyo.
evet aynen öyle ,elektrik ile ilgili parçaları birde yük altında kontrol et
-
22 Aralık 2021, 17:11
#12
xterkan adlı üyeden alıntı
evet aynen öyle ,elektrik ile ilgili parçaları birde yük altında kontrol et
Bi bujileri yenilicez onları aldık. Değiştirirken bobin pipolarını vs kontrol edicem. Bi de mt 03 de başıma gelmişti manyeto okuyucusu metal tozu olmuştu hep ateşleme kesiyordu arada ondan şüpheleniyorum ona bakıcam düzelmezse.
-
27 Aralık 2021, 10:37
#13
Güncelleme. Motordaki sorunda şöyle bi gelişmeye geldim. Bujiler yenilendi ateşleme de herhangi bir sorun yok. Sorunu şöyle izah edeyim. Motor 8bin devire geldiğinde yani ateşlemeyi kestiği devire, yan ayaklık ışığı sönüyor düzeldiğinde tekrar yanıyor. Kesicide iken sönmüyor. Ama kestiği devire gelince ışık sönüyor videoda gözüküyor. Yan ayaklık müşürünü iptal edip deneyeyim dedim ama dirençli sistem yapmışlar direnç olmadan olmuyor.
https://youtu.be/gvX0iuo0avE
-
27 Aralık 2021, 17:25
#14
Merhaba benzer bi sorunu ben de yaşadım. Motosikletim 2017 model Yaklaşık 24000 kmde, ilk sahibiyim. Satın aldığımda kronik stop etme sorunuyla karşılaştım. Çok ender de olsa ayda yılda bi stop ettiği oluyordu, BayMoto'da yazılım güncellemesi yapıldı sorun giderildi. Öncelikle yazılımınızın güncel olup olmadığını kontrol ettirmenizi öneririm. Bunun için bilindik bi servise gitmenizi tavsiye ederim. Daha önce bisikletçiden bozma bi Bajaj servisine gittim. sorun çözülmediği gibi genel bakımda hava filtresini bile değiştirmemiş çocuk. Parasını ödediğim parça ve hizmeti alamadım yani. Bu yüzden bilindik servise gitmek önemli.
Gelelim ateşleme sorununa, Dominarla 15 - 25 Kasım tarihleri arası İzmir İstanbul yolculuğu yaptım döndüm. Motorum Yaklaşık 22000 kmdeydi. Yolculuk öncesi genel bakımlarını başka bi özel serviste yaptırdım. Otobanda giderken videoda gösterdiğiniz, bahsettiğiniz devir düşmesi sorununu yaşadım. Bu noktada dikkatimi çeken şu oldu. Yakıt alıyorum, tekrar yola çıkıyorum ilk 10 - 20 km gibi bi mesafede bu sorun yaşanıyor. Örneğin 8000 devirde sabit giderken motor gaz kesiyor, 1-2 saniyeliğine öne yığılıyor. Bu durum her yakıt aldığımda sıkça oldu, yol boyunca belki 30 kere... Bu yolculuktan sonra hiç uzun yol yapmadım, genelde 20-50 km gibi mesafelerde kullandım Dominarı, sorun tekrarlamadı. Gerçi o sürüşlerde de sakin kullandım, muhtemelen 8000 devri hiç görmemiştir motor. Benim şüphelendiğim noktalar şunlar.
1) Bujiler. Yolculuk öncesi yaklaşık 22000 kmdeyken bi genel bakım yaptırdım özel serviste. Servisteki arkadaş bujileri de değiştirelim dedi. Kılavuzda değişim aralığının 40000 km olduğunu gördüğüm için gereksiz harcama yapmak istemedim, değiştirmedim. Fakat düşününce, tek silindir 3 bujili motor için, bujileri hiç kontrol etmedim. En büyük şüpheli benim için bujiler.
2) Yağ. Bahsettiğim bakımda Ipone Katana 10w50 sentetik yağ kullanılmıştı. Bakım öncesi içindeki yağ Bajaj Dts-i Oil 10w50'ydi. Ondan önce de Castrol ve Shell yağları kullanmıştım. Hiçbirinde böyle bi sorunla karşılaşmamıştım. Esterli yağların debriyaj disklerinin kavramasında sorunlar yaşattığına dair şeyler okumuştum. Açıkçası yağdan çok şüphem yok. Taklit yağ olmadığına eminim, Ipone markasına da güvenmek istiyorum ama küçük de olsa problemin kavramadan kaynaklanabileceğini düşünüyorum.
3) Yakıt. Yol boyunca benzini bilindik markalardan aldım. Shell, PO, Opet. Zaten yıllardır ilk tercihim bunlardır ve yıllardır yakıtla ilgili bi sorun yaşamadım. Fakat otoyol sürüşünde yakıt tükenmesinden dolayı yolda kalmak istemediğim için sonuna kadar doldurttum. Deponun fiziksel yapısından dolayı içinde hava kabarcıkları oluşup yakıt hortumundan silindire gönderilmiş olabilir mi? Bu da ateşlemenin anlık olarak kesilmelerinr sebep olmuş olabilir mi?
Mesajı tekrar yazarken tekrar düşündüğümde olası şüpheli yine buji gibi geldi bana. Başlığı takip edicem, çözüm bulursanız paylaşmanıxı isterim. Ben de çözersem paylaşıcam, teşekkürler.
-
27 Aralık 2021, 18:07
#15
Mersin İl Temsilcisi
-
27 Aralık 2021, 19:56
#16
HappyPuppy adlı üyeden alıntı
Merhaba benzer bi sorunu ben de yaşadım. Motosikletim 2017 model Yaklaşık 24000 kmde, ilk sahibiyim. Satın aldığımda kronik stop etme sorunuyla karşılaştım. Çok ender de olsa ayda yılda bi stop ettiği oluyordu, BayMoto'da yazılım güncellemesi yapıldı sorun giderildi. Öncelikle yazılımınızın güncel olup olmadığını kontrol ettirmenizi öneririm. Bunun için bilindik bi servise gitmenizi tavsiye ederim. Daha önce bisikletçiden bozma bi Bajaj servisine gittim. sorun çözülmediği gibi genel bakımda hava filtresini bile değiştirmemiş çocuk. Parasını ödediğim parça ve hizmeti alamadım yani. Bu yüzden bilindik servise gitmek önemli.
Gelelim ateşleme sorununa, Dominarla 15 - 25 Kasım tarihleri arası İzmir İstanbul yolculuğu yaptım döndüm. Motorum Yaklaşık 22000 kmdeydi. Yolculuk öncesi genel bakımlarını başka bi özel serviste yaptırdım. Otobanda giderken videoda gösterdiğiniz, bahsettiğiniz devir düşmesi sorununu yaşadım. Bu noktada dikkatimi çeken şu oldu. Yakıt alıyorum, tekrar yola çıkıyorum ilk 10 - 20 km gibi bi mesafede bu sorun yaşanıyor. Örneğin 8000 devirde sabit giderken motor gaz kesiyor, 1-2 saniyeliğine öne yığılıyor. Bu durum her yakıt aldığımda sıkça oldu, yol boyunca belki 30 kere... Bu yolculuktan sonra hiç uzun yol yapmadım, genelde 20-50 km gibi mesafelerde kullandım Dominarı, sorun tekrarlamadı. Gerçi o sürüşlerde de sakin kullandım, muhtemelen 8000 devri hiç görmemiştir motor. Benim şüphelendiğim noktalar şunlar.
1) Bujiler. Yolculuk öncesi yaklaşık 22000 kmdeyken bi genel bakım yaptırdım özel serviste. Servisteki arkadaş bujileri de değiştirelim dedi. Kılavuzda değişim aralığının 40000 km olduğunu gördüğüm için gereksiz harcama yapmak istemedim, değiştirmedim. Fakat düşününce, tek silindir 3 bujili motor için, bujileri hiç kontrol etmedim. En büyük şüpheli benim için bujiler.
2) Yağ. Bahsettiğim bakımda Ipone Katana 10w50 sentetik yağ kullanılmıştı. Bakım öncesi içindeki yağ Bajaj Dts-i Oil 10w50'ydi. Ondan önce de Castrol ve Shell yağları kullanmıştım. Hiçbirinde böyle bi sorunla karşılaşmamıştım. Esterli yağların debriyaj disklerinin kavramasında sorunlar yaşattığına dair şeyler okumuştum. Açıkçası yağdan çok şüphem yok. Taklit yağ olmadığına eminim, Ipone markasına da güvenmek istiyorum ama küçük de olsa problemin kavramadan kaynaklanabileceğini düşünüyorum.
3) Yakıt. Yol boyunca benzini bilindik markalardan aldım. Shell, PO, Opet. Zaten yıllardır ilk tercihim bunlardır ve yıllardır yakıtla ilgili bi sorun yaşamadım. Fakat otoyol sürüşünde yakıt tükenmesinden dolayı yolda kalmak istemediğim için sonuna kadar doldurttum. Deponun fiziksel yapısından dolayı içinde hava kabarcıkları oluşup yakıt hortumundan silindire gönderilmiş olabilir mi? Bu da ateşlemenin anlık olarak kesilmelerinr sebep olmuş olabilir mi?
Mesajı tekrar yazarken tekrar düşündüğümde olası şüpheli yine buji gibi geldi bana. Başlığı takip edicem, çözüm bulursanız paylaşmanıxı isterim. Ben de çözersem paylaşıcam, teşekkürler.
Bujileri kontrol ettik sağlamdı hepsi. Biz yine de set halinde orjinal şekilde yeniledik sorun devam ediyor. Yakıttan olduğunu düşünmüyorum öyle bişey olsa kesiciye girmezdi. 8bin deviri geçtiğinde sorunsuz kesiciye giriyor ve durabiliyor. Bazen kesiciye sokup bıraktığımızda rolantide durmuyor stop ediyor. İlk çalıştırmada motor ısınana kadar sürüşte debriyaj çekince rolantide durmuyor stop ediyor. Devir kesme sorununda son paylaştığım video da dikkatimi çeken dediğim gibi yan ayak ışığının deviri tam kestiği noktada sönmesi ve devir toparlayınca tekrar yanması. Kesicide iken sönmüyor ve herhangi başka bi devirde sönmüyor. Sadece deviri kestiği de sönüyor sonra tekrar yanıyor. Ve bazen 8bin devirde ışığı söndürmüyor devir de kesmiyor ama bu sefer de motor arıza ışığını yakıyor. Eğer arıza ışığı yanık vaziyette deviri tekrar 8binde keserse arıza ışığını kendi söndürüyor 😂😂. kontrol ettiğim şeyler. Bujiler, statör konnektör bağlantıları,bobinler pipolar soketler, rolanti motoru, akü şarjı vs her şey düzgün en ufak bir sorun yok. Dediğim gibi yan ayak müşürü dirençli bi sistem ve ondan şüpheleniyorum. Ama soğukken debriyaj çekince stop etme yüzünden yazılım da olabilir bazen yüksek devire çıkartıp rolantiye bırakınca da rolantide durmayıp stop ediyor.
-
28 Aralık 2021, 09:53
#17
TheGokay adlı üyeden alıntı
Bujileri kontrol ettik sağlamdı hepsi. Biz yine de set halinde orjinal şekilde yeniledik sorun devam ediyor. Yakıttan olduğunu düşünmüyorum öyle bişey olsa kesiciye girmezdi. 8bin deviri geçtiğinde sorunsuz kesiciye giriyor ve durabiliyor. Bazen kesiciye sokup bıraktığımızda rolantide durmuyor stop ediyor. İlk çalıştırmada motor ısınana kadar sürüşte debriyaj çekince rolantide durmuyor stop ediyor. Devir kesme sorununda son paylaştığım video da dikkatimi çeken dediğim gibi yan ayak ışığının deviri tam kestiği noktada sönmesi ve devir toparlayınca tekrar yanması. Kesicide iken sönmüyor ve herhangi başka bi devirde sönmüyor. Sadece deviri kestiği de sönüyor sonra tekrar yanıyor. Ve bazen 8bin devirde ışığı söndürmüyor devir de kesmiyor ama bu sefer de motor arıza ışığını yakıyor. Eğer arıza ışığı yanık vaziyette deviri tekrar 8binde keserse arıza ışığını kendi söndürüyor 😂😂. kontrol ettiğim şeyler. Bujiler, statör konnektör bağlantıları,bobinler pipolar soketler, rolanti motoru, akü şarjı vs her şey düzgün en ufak bir sorun yok. Dediğim gibi yan ayak müşürü dirençli bi sistem ve ondan şüpheleniyorum. Ama soğukken debriyaj çekince stop etme yüzünden yazılım da olabilir bazen yüksek devire çıkartıp rolantiye bırakınca da rolantide durmayıp stop ediyor.
Oksijen sensörü ve denge sensörünü de gözden geçirin veya değiştirip deneyin, birde TPS midir nedir öyle bir parça var enjeksiyon da onu da kontrol ettirin.
-
28 Aralık 2021, 10:40
#18
kdiner adlı üyeden alıntı
Oksijen sensörü ve denge sensörünü de gözden geçirin veya değiştirip deneyin, birde TPS midir nedir öyle bir parça var enjeksiyon da onu da kontrol ettirin.
Onlardan birinde sorun olsa arıza ışığı yakar. Kritik parça çünkü hepsi
-
28 Aralık 2021, 10:50
#19
dediğin ikaz ışıklarının ters çalışması elektriksel bir hataya işaret ediyor ,bir yerlerde şase var gibi ,
çok basit bir gevşemeden den de olabilir, beyin v.s de olabilir ,
benzer korkutan ama çok basit arızalar ile karşılaştım ,örnekleri çok tek tek yazmayayım, akü şase bağlantısını da kontrol et ,
elektriksel sorun çıkmazsa
torkun yüksek olduğu bir devir olduğundan mekanik arıza ihtimali de var
bir süre sakin kullan 8 bin altı, herhangi bir problem ses v.s var mı takip et sonuçları gene yazarsın
-
28 Aralık 2021, 10:59
#20
xterkan adlı üyeden alıntı
dediğin ikaz ışıklarının ters çalışması elektriksel bir hataya işaret ediyor ,bir yerlerde şase var gibi ,
çok basit bir gevşemeden den de olabilir, beyin v.s de olabilir ,
benzer korkutan ama çok basit arızalar ile karşılaştım ,örnekleri çok tek tek yazmayayım, akü şase bağlantısını da kontrol et ,
elektriksel sorun çıkmazsa
torkun yüksek olduğu bir devir olduğundan mekanik arıza ihtimali de var
bir süre sakin kullan 8 bin altı, herhangi bir problem ses v.s var mı takip et sonuçları gene yazarsın
8bin altında herhangi bir sorun yok. Motor mekaniğinde herhangi bir sorun yok. Soketler ve tüm elektriksel bağlantılar sağlam. Dediğim yan ayaklık müşürü dirençli bi sistem. Eğer olması gereken direnç yoksa ateşlemeyi kesebiliyor. Çünkü soketini çıkartıp müşürü iptal ediyim dedim kablo ile izin vermedi. İptali için 3.9k ile 5k ohm arası direnç gerekiyor izlediğim videolarda öyle. Bugün bi direnç bulup denicem. Ama stop etme sorunu yazılımsal olabilir
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)