Kurye kuralsızlığı-Fatih Altaylı
Reklamlar
-
04.12.2021 - 10:48
Giderek artan online ticaret, her türlü eve teslim sistemi başka illeri bilmem ama İstanbul’u yaşanmaz hale getireceğe benziyor.
Bu sistemlerin, süre ile ilgili vaatlerinden ötürü, mopedlerle servis hizmeti yapan kuryeler insanlık dışı bir acele içindeler.
Bu yüzden de artık İstanbul’da trafik kuralları motokuryeler için geçerli değil.
Küçücük tekerlekli, minik motorların üzerinde bütün ağırlık dengesini bozan ve motoru kullanılması hayli tehlikeli hale getiren taşıma kutularının yarattığı tehlike çok açık.
İlginç bir şekilde sanki bu motorların bir istiap haddi yokmuş gibi davranılıyor.
Bir kez bile bu motorları durdurup, “Bu kadar yük taşıyamazsın” diyen trafik polisi görmedim.
Bir diğer mesele ise trafikte ters yol, düz yol, girilmez yol, trafiğe kapalı yol kavramları da motokuryeler için geçerli değil.
Tek yönlü bir yoldan giderken, karşınızdan son sürat gelen kuryeler görmek artık hiç alışılmadık bir durum değil.
Ya da trafik tıkandığı için kaldırımlardan son hızla yayaların üzerine gelen motokuryeler artık vakayı adiye.
“Evladım burası yol mu?” dediğin motokurye sürücüsünden “Babanın kaldırımı mı?” cümlesini duyunca seviniyorsunuz çünkü genelde daha ağır hakaretler ve küfürler işitiyorsunuz.
Bu motorları kullanan kişilere emin olun kızmıyorum.
Büyük bir zorlukla hizmet vermeye çalışıyorlar, canlarını tehlikeye atıyorlar.
Benim kızdığım bu denetimsizlik ve o sürücülerin önce kendi canlarını, sonra bizim canımızı tehlikeye atmalarına karşı kuralları uygulamakla görevli olan trafik polislerinin umursamazlığı.
Kaynak; https://www.haberturk.com/yazarlar/f...e-kuralsizligi
Reklamlar
-
Hakli.
Hep ayni seyi soylerim; denetimin olmadigi yerde en iyi kanunlarini/kurallarini yapsan da insanlar denetim olmadigi icin maymundan farksiz yasar.
-
Bu adamı sevmesem de bu sefer doğruları konuşmuş. Adam haklı!
-
Adam haklı beyler dağılın. Kuryenin bi tanesi yaya gecidinde niye durmuyorsun diye bana yükseliyo arabadayken. Dedim sen yaya mısın ki durayım. Hem suçlu hem güçlü utanmaz...
-
Kurye değilim fakat benim de çok zorda kaldığımda kaldırım kullandığım tek bir yer var orası da Mahmutbey Maslak Caddesi bir ışık var ölüm gibi 15 saniye yeşil yanıyor 3 araba geçiyor anayol ışıklara kadar trafik aradan da sıvışamıyorum kaldırıma giriyorum mecbur fakat benim gibi kaldırıma giren başka kurye arkadaşlar da oluyor adam yayaların arasından bir slalom atıyor aklın gider önümde yol yoksa yayanın arkasında bekliyorum riske gerek yok insanları rahatsız etmeye de gerek hatta bununla ilgili yaya iken motorum olmadan öncede başlık açmıştım.
Haklı emniyet şeridin de 55-60 km ile seyir ederken arkamdan tapa gaz gelip yol isteyen kurye arkadaşlar oluyor veriyorum da zaten de kıç kadar emniyet şeridi abi kaçla gidelim adamın motoru da taş çatlasın 80 basıyor zaten kendini de riske atıyor çok trafik olmadıkça da emniyet şeridine de girmiyorum orta şerit 60 - 80 arası akıyorsa fazlasına da gerek yok zaten
-
Tundzhay adlı üyeden alıntı
Bu adamı sevmesem de bu sefer doğruları konuşmuş. Adam haklı!
+1
Birazdan birileri gelir "problem işyerinde, onlar acele ettiriyor adamlar mecbur kalıyor" der.
Kendısıne verılen kaskı bıle takmayan kuryeye işveren relax moda geç dese sankı kurallara uyacak mı?
Istısnalar harıc kuryelerın bir. kısmı siparişi erken verip yatış yapma derdinde
adam yaya yolunda yanımdan gecıyor, motorlayım ters şeritten geliyor. valla kusura bakmasın da herkesın hayatı kendısıne degelrlidir. siparişi sıcak götürecek diye geelsin agzımıza sıcsın ıstersenız
Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.
-
Kurye denilen zümrenin vatandaşın siparişini yetiştirmek için değil de bir-iki sefer daha fazla atmak, cukkayı kapmak için acele ettiğini, kural tanımadığını ve vahşileştiğini düşünüyorum.
Sizin pizzanızın 20 dakikada gelmesi kuryenin pipisinde bile değil.
-
Süre mevzusu ayrı bir dert birde 50ccler ile paket atmaya çalışanlar var. Arkadaş damacana taşıtıyorlar damacana ne insanın nede motorun canı kalmıyor. Sadece damacana yetmiyor üzerine ek paketlerde veriliyor. Sonra hafif virajda devrildi motor neden acaba binene insan muamelesi yapılmıyor ki.. Denetim mi ne denetimi güldürmeyin beni.. Adamlara şikayet ettik doktor yanımızda durdu diye adama yol verdiler.. Zaman, para kimdeyse onun haklı olduğu zaman.. Açtırmayın bayramlık ağzımı.. Kuryelik çok zor şu dönemde hele İstanbul'da bütün gün o soğuğu ye birde trafik düşünmek bile istemiyorum..
-
Pandemi döneminde işsiz kalan bir çok kişi geçinebilmek için bu işlere girdi. İçlerinde hayatında hiç motosiklet sürmemiş olanlar da var, ehliyeti olmayan da var, en temel motosiklet sürücülüğü bilgilerine sahip olmayanlar da var, var oğlu var. Çalıştığım işyeri, İstanbulluların "Minibüs caddesi" dediği Fahrettin Kerim Gökay Caddesiyle o caddeye bağlanan işlek bir sokak tarafında, her gün demesem de haftada en az 3 defa kurye ve otomobil sürücüsü arasında yol verme kavgası, "o nasıl dönüş?" kavgası yaşanıyor. Ha ben de motosikletimin ivmelenme ve ebat avantajını tepe tepe kullanıyorum ama abartmamak gerek. Kuryeler düzelmeyecek, bari Hıncal Uluç ve Fatih Altaylı gibi trafiğe takık yazarların yanında, yöresinde dolaşmasınlar.
-
04 Aralık 2021, 21:16
#10
Sıkışık trafikte sayıları fazlaysa aracın hem sağından hemde solundan geçmeye çalışıyorlar. Birine yol versen diğeri kızıyor yol vermesen ikisiyle birde mücadele edeceksin bazen çok zorladıkları doğru yanlış hatırlamıyorsam Zafer hocada bu duruma değinmişti. Bu hafta kırmızı ışıkta durdum diye biri bana çemkirdi. Yarın öbür gün bu tarz insanlar yüzünden tüm motosikletlere sıkı denetim gelirse şaşırmayın
Birde içinizde aralardan geçerken iki kamyon tır yada otobüsün arasından geçenleriniz varsa geçmeyin derim dengesini kaybedip tekerlek altında ezilen birini görmüştüm gerçekten pestili çıkmıştı motosikletlinin
Son olarak bu kendi işinin patronusun vs bunlara inanmayın youtubeda artık firmalardan mı para alıyorlarsa birkaç kişi videolarını çekti şu kadar kazınıyoruz vs diye arkadaşım devlet dairesinde kamu işçiliğinden istifa edip motor alıp işe girdi sonuç 3. ay sonunda sözleşmeyi fes ettiler fazlalık varmış borçla dımdızlak kaldı. Zaten ilk ayı vermiyorlardı 1.5 aylık gibi bir hakkediş aldı. Aldığı paralarda öyle 10 15 kağıt net kar değil.
-
05 Aralık 2021, 00:22
#11
M.balibey adlı üyeden alıntı
Son olarak bu kendi işinin patronusun vs bunlara inanmayın youtubeda artık firmalardan mı para alıyorlarsa birkaç kişi videolarını çekti şu kadar kazınıyoruz vs diye arkadaşım devlet dairesinde kamu işçiliğinden istifa edip motor alıp işe girdi sonuç 3. ay sonunda sözleşmeyi fes ettiler fazlalık varmış borçla dımdızlak kaldı. Zaten ilk ayı vermiyorlardı 1.5 aylık gibi bir hakkediş aldı. Aldığı paralarda öyle 10 15 kağıt net kar değil.
Üstat zaten "kendi işinin patronu ol" , "çalışma saatlerini kendin belirle" , "özgür ol" , "ailene zaman ayır" vb diye pazarlanan Amerikan modeli işlerde hep bir sıkıntı çıkıyor.
-
05 Aralık 2021, 00:55
#12
tommygun adlı üyeden alıntı
Üstat zaten "kendi işinin patronu ol" , "çalışma saatlerini kendin belirle" , "özgür ol" , "ailene zaman ayır" vb diye pazarlanan Amerikan modeli işlerde hep bir sıkıntı çıkıyor.
Bu söylemler çalışanlar kağıt üzerinde çalışan görünmesin, bir durum olursa firmanın sorumluluğu olmasın hem de çalışanlar olur ya sendika faaln diye bir şey keşfetmesin diye çıkarılmış şeyler. Küçük amerika olacaktık ya amerikanın küçüğü olduk işte.
-
05 Aralık 2021, 01:54
#13
tommygun adlı üyeden alıntı
Üstat zaten "kendi işinin patronu ol" , "çalışma saatlerini kendin belirle" , "özgür ol" , "ailene zaman ayır" vb diye pazarlanan Amerikan modeli işlerde hep bir sıkıntı çıkıyor.
Esnek çalışma saati: sabah 7'den gece 12'ye kadar çalışacak adam arıyoruz.
-
05 Aralık 2021, 09:10
#14
Bu girişimleri mümkün ve karlı kılan şey ülkedeki sonsuz sömürü ve kanunsuzluk.
Normal şartlar altında yedikleri cezalardan ve men edilişlerden dolayı o işi sürdürülebilir ve karlı kılmaları mümkün değilken trafiği tehlikeye atarak, çalışanların hayatını hiçe sayarak, sana bana dert olarak ürettikleri katma değer, şirketlere nakit olarak dönüyor.
Benzer bir durum taksilerde de var. T sürede X miktarda parayı kurallara uyarak kazanmaları mümkün değil. Kurallara uysalar, kuryeler kanun ile korunsa ve sömürü regüle edilse zaten taşıdıkları paket sayısı yarı yarıya düşecek.
Ülkenin unicorn'u tabir edilen getir (diğeri trendyol) geçtiğimiz sene aynı girişimi ingilterede'de yaptı. Keşke birisi aynı şirketin verdiği 2 farklı hizmeti şirket, kurye ve tüketici bazında karşılaştırsa da görsek burada yaptıklarını başka yerlerde yapabiliyorlar mı?
Düşünsene getir mopedi Londra'da kaldırıma çıkmış ters yöne korna çalarak ilerliyor...
-
05 Aralık 2021, 13:54
#15
Hergün trafikte gözlemlediğim özellikle bu trendyol go daki çalışan tayfada büyük sorunlar var.Pek çoğu araba sürücülüğünde geçiş yaptığı için motosikletide aynı arabayı kullandığı gibi saygısız ve sorumsuz bir şekilde sürüyor.Özellikle hergün dikkat ediyorum İst'un her yerinde denk geliyoruz.
-
05 Aralık 2021, 16:26
#16
espresso adlı üyeden alıntı
Bu söylemler çalışanlar kağıt üzerinde çalışan görünmesin, bir durum olursa firmanın sorumluluğu olmasın hem de çalışanlar olur ya sendika faaln diye bir şey keşfetmesin diye çıkarılmış şeyler. Küçük amerika olacaktık ya amerikanın küçüğü olduk işte.
Bizim gayrimenkul sektöründe uygulanıyor bu model, işlem başına kazanç çok yüksek olduğu için göze batmıyor ama cennet ülkemizde her şeyden vergi alındığı için gün sonunda "o kadar iş yaptık, kala kala bu mu kaldı?" muhabbetleri dönüyor.
-
05 Aralık 2021, 16:33
#17
tommygun adlı üyeden alıntı
Bizim gayrimenkul sektöründe uygulanıyor bu model, işlem başına kazanç çok yüksek olduğu için göze batmıyor ama cennet ülkemizde her şeyden vergi alındığı için gün sonunda "o kadar iş yaptık, kala kala bu mu kaldı?" muhabbetleri dönüyor.
Piyasada bol miktarda küçük küçük 5-10 kişilim minik şirketler olmasının nedeni de bu zaten. Büyük firmalar riske girmemiş oluyor, küçücük firmalarda patronculuk oynayanlar da büyük firmalarda yedikleri kazığı çalışanlarından çıkarıyorlar. Sonra asgari ücrete zam istenince ama bir sürü işletme batar deniyor. Çalışanına geçinebilecek kadar maaş veremeyen işletmenin işleyişinde zaten büyük bir sorun vardır, demek ki o işi yapmasın, küçücük patronculuk oynayacağına kapatsın, girsin büyük bir firmada işçi olsun bizim gibi.
-
05 Aralık 2021, 16:38
#18
espresso adlı üyeden alıntı
küçücük patronculuk oynayacağına kapatsın, girsin büyük bir firmada işçi olsun bizim gibi.
O zaman feysbokuna nasıl yazacak "hayat üni. mezun", "kendi işinin patronunda çalışıyor" diye?
-
05 Aralık 2021, 16:41
#19
DickName adlı üyeden alıntı
O zaman feysbokuna nasıl yazacak "hayat üni. mezun", "kendi işinin patronunda çalışıyor" diye?
Linkedin'e bayılıyorum. Moralim ne zaman bozulsa Linkedin'de stres atıyorum. Herif home office ve tek kişi çalışıyor, yazmış profiline "Ceo at hede hodo sigorta"
-
05 Aralık 2021, 18:07
#20
tommygun adlı üyeden alıntı
Linkedin'e bayılıyorum. Moralim ne zaman bozulsa Linkedin'de stres atıyorum. Herif home office ve tek kişi çalışıyor, yazmış profiline "Ceo at hede hodo sigorta"
Valla ya, kompleks oluyorum; herkes ceo herkes founder, herkes president
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)