MOTUL C4 ZİNCİR YAĞI KULLANMAYA BAŞLADIĞIMDAN BERİ ZİNCİR PASLANMAYA BAŞLADI SORUN NEREDE BİRDE TEMİZLEME İŞLEMİNDE DE C1 DEN YAPIYORUM NASIL DURDURA BİLİRİM HER DEFASINDA DAHA KÖTÜYE DOĞRU GİDİYOR.
MOTUL C4 ZİNCİR YAĞI KULLANMAYA BAŞLADIĞIMDAN BERİ ZİNCİR PASLANMAYA BAŞLADI SORUN NEREDE BİRDE TEMİZLEME İŞLEMİNDE DE C1 DEN YAPIYORUM NASIL DURDURA BİLİRİM HER DEFASINDA DAHA KÖTÜYE DOĞRU GİDİYOR.
Gazyağı+ diş fırçası ile dalıp yağları söktükten sonra temiz bir bezle iyice kurut zinciri. Ondan sonra da c4 ile bol bol yağlayıp hava ile temasını kes. Mazot ya da gazyağı +diş fırçası ile bastıra bastıra ovalamadıkça çıkmıyor oturmuş pas.
Eyv denicem gaz yağını
aynen iyice bir 0km zincir gibi temizlemeden bu iş uzar gider.oturup güzelce uğraşman gerekicek bende eski diş fırçalarımı atmıyorum hep biriktiriyorum motor kutusunda zamanı gelince temizlikte kullanıyorum.yada 10 lira verip özel fırça alıp da yapabilirsin alanı büyükse
bulaşık teli işinizi çok iyi şekilde görücektir, tel ile ovalayın ama oringlere dikkat edin.
Tele gerek yok, önce diş fırçası ile iyice giriş. Baktın çıkmıyor bulaşık süngerinin yeşil tarafı ile zımparalarsın. Gaz yağını biraz emince pas kolay çıkıyor zaten.
Gazyağı yerine WD40 kullanılırsa daha da kolay çıkar pas. (Bu arada ben temizlik için C1 kullanmıyorum, WD40 kullanıyorum. Her yağlamada da zinciri önce temizlerim. Ort. 20.000km kullanıyorum zincir dişlileri. Yani WD40 kullanmamın bir zararını görmedim.)
Wd40 sakat bence daha önce bisikletimin disklerine gelmişti. Fren hiç bir şekilde tutmuyor, söküp atamıyosun da wd40 ı
diskin üstünden.
Valla ben beceriksizim heralde bisiklet komple pert oldu 😂
Bir gün zinciri yağladım 1 saat sonra yola çıktım sonra birde yağmur yedim, birkaç gün içinde zincir sapsarı oldu pastan.WD40 ile pası komple söktüm, bez ile iyice temizledim sonra zinciri yağlamadan mahallede 1-2 tur attım, wd40 ın tamamen atıldığından emin olmak için. Sonra yağladım, şuan sıfır gibi zincir.wd40 sürerseniz tamamen temizlendiğinden emin olun ve nepıp edin diske sıçramasın. Zinciri mümkünse sürüşten önceki gün yağlayın, yağlayıp yarım saat 1 saat içinde yola çıkınca yağı atıyor gibi geliyor bana. Ben motul c5 kullanıyorum, orta sehpa olmadığından daha pratik geliyor bana. Yağı temizlemek içinde c1 kullandım hep ama çok pahalandı, şimdi çoğunluğun yaptığı gibi gazyağı aldım ama henüz denemedim
Zincirin dış yüzeyindeki paslar görsel olarak kötü ama çok da sallamayın, işlev anlamında çok kötü bir etki yaratacağını düşünmüyorum. Bilgim eksik ya da yanlışsa daha tecrübeli sürücüler düzeltsin. Geçmişte psikopatlık derecesinde 300-400 km aralığında zincir yağladım, her 2 zincir yağlamada bir gazyağı ile temizlik yaptım. Çok km yaptığım için dediğim aralıklar haftada 1 ya da 2'ye tekabül ediyordu o dönem ama yine de 20.000 km'de zincir bozuldu, paslandı, o oldu bu oldu. Şu an otomatik zincir yağlama sistemi kullanıyorum (Atp Ahmet Abi'nin ürünü bence cidden başarılı) içinde 140 numara dişli yağı var, pas olmuyor ama zincir ömrü yine benzer, hadi olsun olsun 5000 km daha olsun.
Hangi zincir yağı korozyon oluşumunu önlüyor derseniz şu listeye bakın. Düşük rakamlar iyi olanlar.
Zincir yağı konusunda bu makale çok kıymetli bir çalışma olmuş. Türkiye'de popüler olan çoğu yağ ilk 10'a bile giremiyor. Muhtemelen Avrupa'da en ucuz yağları toplayıp burada marka fanboylarına satmak kolay oluyordur.
https://www.bennetts.co.uk/bikesocia...cle-chain-lube
Detaya girip zinciri parça parça malzeme malzeme ayırıp test etmişler. Aşınma, korozyon, 4 top testi, kolay temizlenebilirlik, sıçrama, yapışkanlık, o-ring güvenliği, görüntü, aşırı basınç gibi çok kapsamlı bir çalışma. Bildiğimiz zincir bu kadar teste olanak sağlayamaz.
"... 54 metal discs were coated with chain lubes for this review, as well as another that was left bare; a big thanks to crash-protection and aftermarket accessory specialist Evotech-Performance for manufacturing these for me. ..."
Özel üretim metal diskler kullanılmış. Zincirlerde kullanılan malzeme ile uzaklığı yakınlığı konusunda bir bilgi yok.
1. Bu metal disklerde yapılan testlerin gerçek zincirlerle ne ölçüde paralellik kurulabileceği (bence) muğlak bir nokta.
Canımı sıkan iki ayrıntı daha var:
2. Ürün kullanılmamış plaka örneğin dişli yağı kullanılmış plakadan daha fazla korozyon göstermiş.
3. Würth Dry Lube'da ise korozyon koruma performansı iyi çıkmış. (Ben bu ürünü kullandım 3 kutu, kışın hep pas oldu zincir, benim tecrübeme göre kuru ortamlara uygun bir ürün bu...)
1- Ciddi ve güvenilir bir kurum, referans alınabilir diyorlarsa alınabilir.
2- Çünkü yağlar koruyucu bir katman oluşturup hava ve sıvı ile teması kesebiliyor. Yağsız metalin sıvı sonrası korozyona başlaması çok normal.
3- Testlerdeki Wurth high performance dry lube Türkiye'de satılmıyor, yurtdışından getirtip kullandıysanız bilemem; fakat HHS DryLube'dan bahsediyorsanız, o alt sınıf ucuz bir yağ.
www.motorumla.net
1. Kendi tecrübeme ters bir şey okursam kendiminkini dikkate alırım, size de aynısını yapmanızı tavsiye ederim.
2'yi ters yazmışım yalnız (evde 5 yaşında çocukla uğraşırken kuramamışım cümleyi; telefondan yazmak zaten zor...): Ürün kullanılmamış disk dişli yağı kullanılmıştan daha dayanıklı çıkmış. Enteresan değil mi?
3. İsimlendirme farkının ülke bazlı branding olduğunu düşünüyorum; UK'de HHS Dry Lube diye bir ürün yok çünkü. Tamamen farklı bir ürün olduğuna bir referans varsa başka tabi...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)