Sizce bu kaza neden gerçekleşti
Reklamlar
-
https://youtu.be/1oz-B3mflTg
Arkadaşımın yazın amasra dan çıkıp istanbula gelirken zonguldak devrek yolu üzerinde yaşadığı kaza . Ellerinde ufak tefek soyulma haricinde eşinde ve kendisinde bişey yok.
https://youtu.be/1oz-B3mflTg
Bence lastiğin iyi olmayışı ve suyu yeterince tahliye edememesi , arka 3 lü çantanın dolu olması ve artçı olmasıyla ağırlık dengesinin bozulup motorun kaymasına sebeb oldu . Sizce ?
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
Reklamlar
-
-
Kazayı her kim yaptıysa geçmiş olsun, Bazı şeyler elimizde olmuyor söyledikleriniz ne kadar kaza etkeni olursa olsun yine olabilirdi kötü hava koşulların da işimiz birazda şansa kalıyor ki yorumu yazarken Zafer hocanın yorumunu da dinledim çok haklı sürat 120ler de şarıl şarıl yağmur yağdığı durumlarda ana yola girsem bile sağ şeritte 45 i geçmiyorum kuru zeminde bile ani vites değişikliğin de ani frende nasıl motorun arkası atıyor ise bir de bunun yağmurlu havada ne kadar kolay bir hale geleceğini düşünmek gerek. Benim için o yağmurda 120 kmh hız ile gitmek büyük risktir.
-
Düşmeden önce anlayamadığım / sebepsiz gibi görünen bir şekilde yavaş yavaş orta şerit çizgisine doğru yanaşıyor.
Büyük ihtimalle eskimiş lastiklerle 120km/s süratte giderken bir su birikintisine denk geldi (iki şeritli yolda sol şeridin en sağında denk gelmesi de talihsizlik herhalde...), sürat ve lastiklerin eskiliğinden dolayı yeterince su tahliye edemeyip suda kızaklama oldu.
Ön lastik kaymaya başladığı anda düşmek kaçınılmaz.
Zafer Hoca'nın yorumu doğru diye düşünüyorum; kaza sebebi yüksek sürat. Daha düşük süratte gidiyor olsaydı belki lastikler su tahliyesini başarabilecekti ve suda kızaklama olmayacaktı.
(Ama yine de usul usul niye sağa çektiğini de anlamadım...)
(Zafer Hoca'nın videosunda daha geniş açılı ve daha yüksek çözünürlüklü görüntü var, orada da tutacakta olan telefonun bayağı sağlam sallandığı görünüyor; yol oldukça düzensiz yani, su birikintileri oluşma şansı yüksek...)
-
O motor rüzgar ve yağmurla kayganlaşan yoldan dolayı kaydı. Özellikle soldaki ağaçların rüzgardan git gel yaptığı yerde düşüyor adam.ben öyle gördüm diyeyim de yatırım tavsiyesi değildir olsun :D
-
motor önden bırakmış. hissetmek toplamak imkansız. çok düşük hızda ıslak tramvay rayı üzerinden geçerken benim de başıma gelmişti, nolduğunu anlamıyor insan. geçmiş olsun, çok ucuz atlatılmış.
muhtemelen yolda ciddi kaygan bir noktaya (yağ) denk geldi veya su birikintisi üzerinde aquaplaning neticesinde oldu. kaza olduktan sonra şu yüzden bu yüzden demek kolay. hız, yüklü motora göre düzgün yapılmamış amortisör ayarı, rüzgar, hepsi etki etmiş olabilir, veya 20 ile de gitsen ön tekeri kaydırıp düşürecek bir noktaya denk gelmiş olabilir.
-
Benim merak ettiğim bu havada eldivensiz nasıl sürüyor
-
-
gerivites adlı üyeden alıntı
Benim merak ettiğim bu havada eldivensiz nasıl sürüyor
Hava bir yana, niye eldivensiz sürüyor? Eldiveni elimiz üşümesin diye değil (bu eldivenin ikinci görevi) kaza esnasında elimizi korumak için giyiyoruz.
-
01 Aralık 2021, 21:20
#10
Ramazan Can adlı üyeden alıntı
https://youtu.be/1oz-B3mflTg
Arkadaşımın yazın amasra dan çıkıp istanbula gelirken zonguldak devrek yolu üzerinde yaşadığı kaza . Ellerinde ufak tefek soyulma haricinde eşinde ve kendisinde bişey yok.
https://youtu.be/1oz-B3mflTg
Bence lastiğin iyi olmayışı ve suyu yeterince tahliye edememesi , arka 3 lü çantanın dolu olması ve artçı olmasıyla ağırlık dengesinin bozulup motorun kaymasına sebeb oldu . Sizce ?
O kadar çok sebep var ki, say say bitmez. Zafer hocanın yorumlarını referans alalım yeterli bence.
Hanımefendiye çok geçmiş olsun, gerçekten büyük bir şok yaşamış.
MotoXPR
https://www.youtube.com/@MotoXPR
-
01 Aralık 2021, 22:04
#11
Tek sebebi kabak lastikle 120-130 yardırmak. Hava kötü, yol kötü ve ıslak, çok iyi lastik olsa bile 80 i geçmezdim ben olsam. Arkasındaki hanıma üzüldüm. Kendi canını düşünmüyor, insan arkasında taşıdığı canı düşünür. Tam bir düşüncesizlik ve sorumsuzluk örneği.
-
02 Aralık 2021, 09:28
#12
Arkadaşlar tek tek okudum yorumları.
Çantada eldiven varmış ama ikiside takmamış neden bilinmez .?
-
02 Aralık 2021, 10:28
#13
Eldiven kışlık değil ve deriyse yağmur yiyip ıslanınca daha kötü oluyor.Hem elleri daha çok üşütüyor hem eldiven ıslanınca şaftı kayıyor.Belki o yüzden takmamıştır.
-
02 Aralık 2021, 23:08
#14
arkada artçı olduğu için motorun arkası önünden daha ağır durumda. ön teker arkaya göre daha zayıf basıyor. artçıyla yağmurda daha yavaş gitmeli veya sele müsade ediyorsa biraz daha öne konumlanıp ön tekere baskı arttırılmalı
-
02 Aralık 2021, 23:22
#15
atilas adlı üyeden alıntı
arkada artçı olduğu için motorun arkası önünden daha ağır durumda. ön teker arkaya göre daha zayıf basıyor. artçıyla yağmurda daha yavaş gitmeli veya sele müsade ediyorsa biraz daha öne konumlanıp ön tekere baskı arttırılmalı
Evet ağırlık merkezi değişiyor
-
03 Aralık 2021, 01:05
#16
Bence, eskimis bir lastik yolda yag,mazot ve ruzgarinda etkisi ile kaza olmus diye dusunuyorum.Gecmis olsun
-
03 Aralık 2021, 06:50
#17
Ramazan'a da helal olsun ha yağmurlu havada yollar ıslakken ve de arkasında eşi varken 120 basıyor. Çılgın çocuk Ramazan.
-
03 Aralık 2021, 08:15
#18
Arkada artçı ve yük varken birde hızlanmak için gaz açınca ağırlık arkaya transfer olup ön teker daha kolay Aquaplaning e düşmüş olabilir.Lastiklerin modelini ve durumunu bilmiyoruz. Eski ve su tahliye performansı düşükse daha kolay düşer Aquaplaning e.
-
03 Aralık 2021, 08:49
#19
Geçmiş olsun. Bu şartlarda yol alan herkesin başına gelebilir. Kötü sonuçlanmaması çok sevindirici. Dilerim kardeşlerimiz bir an önce motor sürmeye geri dönerler ve bir daha böyle birşey yaşamazlar.
Motosikleti hava, yol ve yük koşullarına uygun kullanmadığı için bu kaza gerçekleşmiş. Arabayla bile yağmurda 120 ile gidilmez. Yağmurda 70 ile gidilmeli. Bir deney vardı. Yolun bir kısmını kesip cam koyuyorlar ve camın üzerinden teker geçerken fotoğraf çekiliyor. 50 ile giderken tüm lastiği görüyorsunuz. 70 de lastik izleri silikleşmeye başlıyor. 84 de belli belirsiz lastik izleri görülüyor. Bizde "risk yönetimi" yoktur. Yani "ulan belli şartlar oluştu başıma bir iş gelebilir" denmez. "Kriz yönetimi" vardır. "Motorun kıçı başı ayrı oynuyor, süratim de yüksek artçım da var birazdan düşeceğim bittim ben" denir. Her konuda. Akıl.
Motosiklet el-ayak-bilek-bacak ile sürülmez. Akıl-beyin ile sürülür. Zihinsel bir faaliyettir.
-
03 Aralık 2021, 08:50
#20
okanbagiscan adlı üyeden alıntı
Arkada artçı ve yük varken birde hızlanmak için gaz açınca ağırlık arkaya transfer olup ön teker daha kolay Aquaplaning e düşmüş olabilir.Lastiklerin modelini ve durumunu bilmiyoruz. Eski ve su tahliye performansı düşükse daha kolay düşer Aquaplaning e.
Ramazanin asil amacı eşini orada bırakıp kacmakti. Yeter artık be kadin biktim senden deyip birakip kacmak maksadiyla hamle yapti ama evdeki hesap carsiya uymadı. Kendi de düştü. Tam kacacakken kadin arkadan fiti fiti geldi dikkat ederseniz.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler