Arka fren pistonu basılı kalmış gibi
Reklamlar
-
Selamlar forum,
geçen bakarken farkettim ki arka kaliperde piston dışarda yani biraz basılı gibi duruyor. fren tutmasında ya da lastiğin dönmesinde bir problem yok ama illa ki normalden farklı.
kaliperi söküp pistonu geri itsem de muhtemelen aynı şey tekrarlanacaktır. pistonun çevresini mi temizlemek gerekiyor? öyleyse nasıl ve neyle?
Reklamlar
-
Bir resim iyi olabilirdi.
Anlattıklarınıza göre kaliper pistonunun çalışması normal olabilir de olmayabilir de. Eğer ki anormal bir durumsa;
* Fren balatanız bitik olabilir
* Kaliper pim veya kızaklarında toz/kir/yağsızlık/korozyon/pas gibi nedenlerle sıkışma olabilir
* Balata titreşim şimlerindeki hatadan veya başka bir nedenden kaynaklı tek fren balatası yenip bitmiş olabilir
* Arka kaliper arızalı olabilir
Eğer normal çalışmasından kaynaklı olarak pistonları biraz dışarıda görüyorsanız sorun değil, lakin bunu anlayabilmeniz için arka kaliperi piston tarafından elle kastırarak balatayı ve pistonu içeri doğru itip önce kaliperin sabitlendiği yerde tekerlek aks ekseninde rahat hareket edebildiğini kontrol etmeniz, ardından her iki balatanın da eşit veya eşite yakın miktarda aşındığından emin olmanız, balataların bitmediğinden emin olmanız gerekiyor. Bütün bunlar normal olduğu halde kaliper pistonunun anormal çalıştığını düşünüyorsanız kaliperde bir arıza da söz konusu olabilir, ancak yukarıdaki kontroller doğru yapılmış ise arıza tespit edilmiş olması gerekir. Tecrübeniz yetersizse yetkili servise veya bir bilene göstermenizde yarar var.
-
İstanbul'da mısınız ve motosiklet CBR500R mı? (Şehir: Adana yazıyor ama belki eski bilgidir...)
-
Kaliperlerin temizlik ve bakımını yaptırmıyorsanız, motorunuz fazla yatan bir motorsa piston çevresi fazlasıyla kirlenebiliyor. Benim motor genelde yatıyor. Piston etrafı zift gibi olmuş yetkili serviste bile tam olarak temizleyemediler. Müsait bir zamanda kaliper temizliğini düzgünce yapabilecek bir ustaya gideceğim.
-
Lastik elle rahatça dönüyorsa sorun yoktur , balatalar bittikçe kaliperin içinden piston dışarı çıkar doğal olarak daha fazla görünür , endişelenmeniz gereken balataların tamamen bitip diske zarar vermesidir , o aşamaya gelmişsede frene dokunduğunuz anda anormal bir ses çıkar , derhal yenileme gerekir..
-
AzÇok adlı üyeden alıntı
Kaliperlerin temizlik ve bakımını yaptırmıyorsanız, motorunuz fazla yatan bir motorsa piston çevresi fazlasıyla kirlenebiliyor. Benim motor genelde yatıyor. Piston etrafı zift gibi olmuş yetkili serviste bile tam olarak temizleyemediler. Müsait bir zamanda kaliper temizliğini düzgünce yapabilecek bir ustaya gideceğim.
Hasanpaşa'da Denimoto'yu tavsiye ederim.
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Hasanpaşa'da Denimoto'yu tavsiye ederim.
Teşekkür ederim. Şu anda İzmir'deyim. Çok kullanmadığım için acil bir durum değil. Motomania veya Sabri Usta ve Oğulları'nı düşünüyorum. İstanbul'a dönene kadar yaptırmazsam Denimoto'ya giderim.
-
Belirli araliklarla on ve arka fren merkezleri temizlenmeli yoksa pistonlar sikisiyor
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Lastik elle rahatça dönüyorsa sorun yoktur , balatalar bittikçe kaliperin içinden piston dışarı çıkar doğal olarak daha fazla görünür , endişelenmeniz gereken balataların tamamen bitip diske zarar vermesidir , o aşamaya gelmişsede frene dokunduğunuz anda anormal bir ses çıkar , derhal yenileme gerekir..
sanırım dediğiniz gibi. arka balata ufak ufak bitiyor. teşekkür ederim
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:39 ----------
Cyan adlı üyeden alıntı
İstanbul'da mısınız ve motosiklet CBR500R mı? (Şehir: Adana yazıyor ama belki eski bilgidir...)
yok hocam hala Adanadayım, motor da hala CBR500R ben servisime bi bırakayım yakın zamanda genel bi temizlesinler en iyisi ki zaten balata değişim zamanı da geliyor arka için en azından, şehir içinde arka fren daha kullanışlı oluyor arada derede yavaşlamalarda falan daha çabuk bitiyor
-
eski motorumda benzer bi usta kaynaklı sıkıntı yaşamıştım. fren balataları ve hidroliğini değiştirmiştik havasını tam alamamış. arka fren ısınınca kaliperdeki hava genleşip fren yapıyordu. yolda tahliye tıpasını açıp rahatlatarak geri dönmüştüm.
yakın zamanda hidrolik değiştirdiyseniz başınıza gelme ihtimali var.
Benelli TRK502 - Hyosung GV250 - Regalraptor SPT350 - Kanuni Caracal200 - Kanuni Windy125 - Kawasaki GPZ500 - Kawasaki EN500 - Aprilia MANA850 - Regalraptor Spyder250 - Honda VT600 - Zealsun ZS150-19
-
Balata da kullanilan sinter tozlari zamanla kaliper pistonlarinin etrafina ve icindeki piston tozluk contalarini tikamaktadir,hele hele duzenli olarak tel fircayla temizleme yapilmiyorsa kisa surede conta ozelligini yitirerek pistonun ileri/geri calismasini zorlastiracaktir.
Temizlik yapin
Duzelmez ise
Fren alt merkez piston tamir takimi alip takacaksiniz.
Örnek bir urun.
https://m.n11.com/honda-spacy-110-fren-alt-merkez-tamir-takimi-P396106849]
Hatta bu şekilde uzun kullanimda,balata disklere haddinden fazla baski uyguladigi icin,disk yuzeyinde fatura olusturur ve yuzey orantisiz aşinir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)