Hala bayilere laf söyleniyor. Bayileri savunduğum için kendimi Yamaha Türkiye temsilcisi gibi hissetmeye başlıyorum.
Doları yükselten ve fiyatları bu hale getiren Japonya motosiklet üreticileri lobisi, dış güçler ya da Türkiye motosiklet bayileri lobisi değil. Doların neden arttığı ve kimlerin sebep olduğu apaçık ortada. Bence bu güzel sözleri haykırarak fiyatların bu hale gelmesine sebep olanlara söyleyin. Tabi yerse
Ben söylerim:
Eyyyyyyyyyyyyyyyyy Kılıçdar!
Cidden doların düşğceğine inanıyormusunuz ? Aralıkta faiz indirimi var tekrardan.O motorda satılır
Tabii ki. Düşecek ki vurgun yapabilsinler.
unuttugumuz nokta şu tenere 700 de yuzde 110 8 vergi yuku var dolareuro artıgında otomatık olarak vergılerde katlanıyor
Avrupa'da KDV dahil 8.000€ etiketli bir 250cc üstü motosiklet (çıplak - ülkeye giriş - fiyatı ve distribütör/bayi kâr oranı aynı ise) şu anki kurlarla 200.000₺'ye satılmalı gibi bir durum var.
Benim anlatmak istediğim şuan piyasadaki herşeyin fiyatı balon oran orantı hesabı yaparsak ben 10 sene önce de dolar kazanıyordum bugün de öyle 10 sene önce 6 ay çalışıp 0 bir ev alabiliyordum bugün 1 seneden fazla çalışman gerekiyor 2019 da crf rally 20 günlük maaşımdı bugün 2 aylık maaşım iphonenun güncel base modeli 4 günlük maaşımdı bugün 1 haftalık maaşım denizciler yıllık ortalama 200-300 dolar zam alır ona göre hesap yaparsak dolar %30 arttı ama fiyatlar %100
Ülkede milyonlarca insan fakirleşirken dolar yükseldi maaşım arttı diye sevinip, bayilerin fırsatçılığına laf etmek de bir garip olay
Ben yine anlamadım; 26.11.2019 USD kuru 5,7383. 26.11.2021 USD kuru 12,0786. Kur artışı %110. Arada uzakdoğu motosiklerine ek %20 gümrük vergisi geldi. Neye şaşırıyorsunuz çözemiyorum?
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:58 ----------
Düzeltme yapıyorum; ek %20 GV 2017'de gelmiş. Ama kur iki yılda %110 artmışken motosikletlere de %100 zam gelmesi son derece normal.
Bir de şöyle ihtimaller var:
- Daha önceden Türkiye'ye özel fiyatlarla alım yapabilen distribütörler piyasa daralması nedeniyle aynı fiyatları alamıyor olabilirler,
- Keza gene piyasa daralması nedeniyle distribütörler artık sabit giderleri daha az motosiklet satışı ile karşılamak zorunda kalmış olabilirler.
Yukarıda @Ozan arıcı yazmış; distribütor ve bayilere değil kuru bu kadar yüksek ve oynak hale getirenlere sitem etmek gerekiyor...
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:43 ----------
Son ekleme: Emin olduğum fiyatlardan bahsedeyim; 2018 Şubat sonu / Mart başında düz NC 750X 33.500₺ fiyat almıştım. 12.03.2018 USD kuru 3,8151. Bugünkü kur 12,0786. Aradaki oransal fark 3,17. 33,500 × 3,17 = 106.195₺. Fiyat listesine bakarsak 126.500₺. arada %19 bir fark var. Aradaki fark yukarıdaki saydığım unsurlar + yenilenen modelin maliyeti (EUR 5 uyumluluğu, yenilenen kasa...) + YP enflasyonuna gidiyor. Bir anormallik veya aşırılık yok gibi...
Şimdi baktım; 2018 düz NC750X için, ABD tavsiye edilen satış fiyatı zamanında USD 8.000 olarak açıklanmış. 2022 modeller için ise şu anda USD 8.699. Arada ~%9 var. Yani düz NC 750X için yukarıda çıkan %19 farkın %9'u zaten YP fiyatının zamlanmasından kaynaklanıyor. %10'u da diğer sebeplerdendir ve normaldir.
r25 e bile 80 küsür vermeye hazır çılgın bir alıcı kitlesi varken tracer 700 tarzı motorlar ölümüne satılır emin ol gelmeden satılıp kuyruk bile olur şaşırmam yani
Elbette bir miktar fazla koyuyordur ancak bu kadar belirsiz bir piyasada bayiinin emniyet stogu koymamasını bekleyemezsin.
Sattıgını ürünün yerine yenisini almak zorunda.
Ek olarak motorun satışı kur nedeniyle 10k arttı diye 10k artmasını beklemek garip. Nakliye, ara hizmetler, iş yeri giderleri, calısan ucretlerı de artıyor. Dolar artınca sadece aracın dıyatı artmıyor
Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.
İyiki maaşımızı dolarla almıyoruzda böyle dertlerimiz yok.
USD enflasyonu kendini yeni yeni bu %5 oranının üzerine attı. (Normalde senelerdir %2 hedefi tutturulmaya çalışılıyordu...) Oradaki %5 zam enflasyon + kıdem şeklindedir diye düşünüyorum.
@capt.ooz'un model bazlı hatırladığı fiyatla ilgili bir sıkıntı olabilir + 2 sene öncesiyle bugün arasında piyasa ciddi değişti; üretim adetleri düştü, çip sıkıntısı vs. baş gösterdi. Otomotiv'deki fiyat artışları sadece kur veya enflasyonla açıklanamayacak kadar yüksek. Konjonktüre bakınca ben doğal buluyorum...
Sene 2021;
birisi malı euro 5'ken aldı diye 7 olunca 5'ken aldığı fiyata satsın isteyen insanlar görüyoruz hala. Müthiş memleket yemin ediyorum, müthiş.
Safi turnusol kağıdına döndü ülke. Çevir sokaktan birini sor, bir şeyin fiyatıyla ilgili kimden şikayetçisin diye.
Verdiği cevaba göre artık canın IQ testi mi ister, temel neden-sonuç ilişkisi kurma becerisinimi sınamak istersin, okuduğunu anlama kapasitesini ölçmekmi istersin, canın ne isterse. Tek bir soru soru; şunun fiyatı niye yüksek...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)